Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Avant Barcelona-Lleida
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Fa aproximadament un any i escatx vaig anar a Barcelona a mitja tarda amb un Avant (ja vaig comprar a Lleida-Pirineus el bitllet d'anada i el de tornada amb l'últim Avant Barcelona-Lleida del dia, que ere laborable). Per 3 minuts se'm va escapar l'Avant i vaig haver d'esperar un grapat de temps per poder agafar l'últim AVE que passave per Lleida. Ere un AVE que feie Barcelona-Zaragoza que surtie a les 22:00 (crec recordar) de Bcn Sants i arribave a Lleida una hora més tard. Doncs bé, aquell AVE crec que no va arribar ni al 10% d'ocupació. Vaig arribar a contar unes 20 persones que passavem pel control de bitllets quan hi era jo. Suposo que més tard alguns passatgers més el debien agafar, però jo estava en un sol cotxe amb 5 persones dins. Era una imatge lamentable.
No m'ho crec.Guigui ha escrit:I, porta a porta (et parlo del centre de Lleida a un barri no massa perifèric de Barcelona), el cotxe guanya lleugerament en temps.
De tota manera, no és gaire coherent dir que es trigar menys de Lleida a Barcelona amb cotxe que amb l'AVANT i a la vegada dir que no cal estació d'alta velocitat al Vallès Occidental perquè ja n'hi ha a Barcelona quan un dels meus arguments és precisament la gran quantitat de temps que es perd fent la volta de gairebé 50 kilòmetres per Barcelona.
UT596001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 28/11/2009 0:53, en total s’ha editat 1 vegada.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Existeixen altres casos en què la gent pot utilitzar el tren per anar entre Barcelona i Lleida, en primer lloc gent per qui el viatge en tren suposi algun valor afegit com aprofitar el viatge per a realitzar la seva feina, que no vulguin conduir i gent a qui no li costi l'import del bitllet a tarifa general, descomptes com anar i tornar el mateix dia 20%, diferent dia 10%, carnet jove 20%, targeta daurada entre setmana 25% cap de setmana 40% (als avant és diferent dels altres trens), targeta plus entre el 30% i el 55% segons el nombre de viatges i encara queda els casos de gent que no paga el bitllet sencer per estar subjectes a convenis com ara militars o ferroviaris.
També cal tenir present altres costos del viatge en cotxe com pot ser aparcar a una de les dues ciutats i els costos fixos d'aquest mitjà de transport.
També cal tenir present altres costos del viatge en cotxe com pot ser aparcar a una de les dues ciutats i els costos fixos d'aquest mitjà de transport.
Guigui ha escrit:I també anant-hi sol. La tarifa base en Avant (anada i tornada) surt per uns 40€, mentre la benzina surt per uns 27€ a un consum mitjà de 8 litres/100 km (que ja és força) anant per l'A-2. I, porta a porta (et parlo del centre de Lleida a un barri no massa perifèric de Barcelona), el cotxe guanya lleugerament en temps.Ferry1ac1 ha escrit:Els de la renfe haurien de saber que molta gent va de Lleida a Barcelona compartint cotxe i que els hi surt a compte!
És a dir, qui utilitza el tren ho pot fer per tres motius: a) no disposa de cotxe; b) és altament conscienciat per qüestions ambientals; c) és un amant empedernit dels trens. En el meu cas, compliria els dos darrers requisits. Però com que, quan vaig a Lleida, solc acabar pels volts de les 21 hores, massa just per agafar l'últim Avant, no tinc més alternativa que agafar el cotxe si no vull que el pressupost es dispari (l'AVE de les 21.40 surt 20€ més car).
O sigui, que la tan mastegada responsabilitat social corporativa de Renfe és pura :tazaWC
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
34,30 €Guigui ha escrit:La tarifa base en Avant (anada i tornada) surt per uns 40€
And now for something completely different...
En cotxe, 1h30 (respectant el límit de velocitat). En ferrocarril, 1h10 Lleida-Sants i 30 minuts de Sants a casa: total 1h40.UT596001 ha escrit:No m'ho crec.Guigui ha escrit:I, porta a porta (et parlo del centre de Lleida a un barri no massa perifèric de Barcelona), el cotxe guanya lleugerament en temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
1h i 40 minuts amb el tren anant molt bé el transbord, i depenent d'on vagis.
Anant per la N-II es tarda gairebé dues hores, entre les limitacions a 100 km/h d'Igualada a Martorell i les entrades de Barcelona i Lleida, que mai són a velocitat màxima.Guigui ha escrit:En cotxe, 1h30 (respectant el límit de velocitat). En ferrocarril, 1h10 Lleida-Sants i 30 minuts de Sants a casa: total 1h40.
A l'hora que torno (sortint entre les 21 i les 21.15 de Lleida), mai no tinc problemes de trànsit. El tram total on es pot anar a 120 és de prop de 100 km (Lleida-Igualada i Martorell-Pallejà), é a dir, 50 minuts del trajecte. Els 40 restants, per la resta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Noticia d'avui del diari Segre Renfe pujara tarifes fins arribar al 7% als Avant, Regionals i rodalies i els Ave segurament tambe
http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... onals/199/
http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... onals/199/
La notícia ha sigut traslladada en tractar-se d'un fil més adient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A val d'acord, pensava que no s'havia editat, perdo doncs;)
El Parlament impulsarà l'ampliació dels trens Avant entre Barcelona i Lleida
• La Cambra catalana ha aprovat per unanimitat la proposta presentada per la diputada de CiU Marta Alòs, que ara serà reclamada al Govern central
La diputada de Convergència i Unió, Marta Alòs, ha portat aquest dimecres a la Comissió de Política Territorial del Parlament, “les reivindicacions dels usuaris de RENFE sobre l’ampliació del trajecte i l’augment de la freqüència de pas del tren AVANT a les estacions de Barcelona i Lleida”. El debat d’aquesta proposta ha donat un resultat positiu i la Cambra catalana ha aprovat per unanimitat instar el Govern a “demanar novament al Govern de l’Estat l’increment de freqüència dels trens AVANT entre Barcelona i Lleida”. El parlament també reclamarà novament al Govern de l’Estat la disposició d’una unitat AVE i una altre AVANT en direcció Barcelona-Camp de Tarragona- Lleida- Saragossa, en l’horari vespertí, cobrint la franja de 22 a 24h”, així com “demanar al Govern de l’Estat que impulsi títols multiviatge per als usuaris habituals iguals als que existeixen en altres línies i que analitzi la complementarietat entre els serveis AVE/ALVIA i els serveis regionals si s’escau i els serveis AVANT.
Marta Alòs ha celebrat l’acord, ja que “segons dades oficials, els trens Avant transporten uns 1.500 passatgers diaris entre Lleida i Barcelona, dels quals un 85% té parada a l’estació lleidatana. Però s’ha demostrat la necessitat urgent d’ampliar i millorar aquest servei”. Tal com ha explicat la diputada nacionalista, “mentre els usuaris estan reclamant la implantació d’un servei a Saragossa, així com l’adaptació dels horaris als dels trens regionals per així facilitar les combinacions dels viatges, i la necessitat d’un Avant a darrera hora del vespre, que surti a última hora tant de Lleida com de Barcelona, RENFE respon amb l’eliminació del darrer comboi de les 22h i afirma que ara per ara, no té previst la implantació de cap Avant que traslladi passatgers directament a Saragossa, ni tampoc l’augment de freqüències i adaptació d’horaris”.
http://www.segre.com/noticies/detall-de ... leida/199/
• La Cambra catalana ha aprovat per unanimitat la proposta presentada per la diputada de CiU Marta Alòs, que ara serà reclamada al Govern central
La diputada de Convergència i Unió, Marta Alòs, ha portat aquest dimecres a la Comissió de Política Territorial del Parlament, “les reivindicacions dels usuaris de RENFE sobre l’ampliació del trajecte i l’augment de la freqüència de pas del tren AVANT a les estacions de Barcelona i Lleida”. El debat d’aquesta proposta ha donat un resultat positiu i la Cambra catalana ha aprovat per unanimitat instar el Govern a “demanar novament al Govern de l’Estat l’increment de freqüència dels trens AVANT entre Barcelona i Lleida”. El parlament també reclamarà novament al Govern de l’Estat la disposició d’una unitat AVE i una altre AVANT en direcció Barcelona-Camp de Tarragona- Lleida- Saragossa, en l’horari vespertí, cobrint la franja de 22 a 24h”, així com “demanar al Govern de l’Estat que impulsi títols multiviatge per als usuaris habituals iguals als que existeixen en altres línies i que analitzi la complementarietat entre els serveis AVE/ALVIA i els serveis regionals si s’escau i els serveis AVANT.
Marta Alòs ha celebrat l’acord, ja que “segons dades oficials, els trens Avant transporten uns 1.500 passatgers diaris entre Lleida i Barcelona, dels quals un 85% té parada a l’estació lleidatana. Però s’ha demostrat la necessitat urgent d’ampliar i millorar aquest servei”. Tal com ha explicat la diputada nacionalista, “mentre els usuaris estan reclamant la implantació d’un servei a Saragossa, així com l’adaptació dels horaris als dels trens regionals per així facilitar les combinacions dels viatges, i la necessitat d’un Avant a darrera hora del vespre, que surti a última hora tant de Lleida com de Barcelona, RENFE respon amb l’eliminació del darrer comboi de les 22h i afirma que ara per ara, no té previst la implantació de cap Avant que traslladi passatgers directament a Saragossa, ni tampoc l’augment de freqüències i adaptació d’horaris”.
http://www.segre.com/noticies/detall-de ... leida/199/
Els trens Avant entre Barcelona i Lleida van registrar més de mig milió de viatgers el 2009
Els trens Avant que uneixen Barcelona, Camp de Tarragona i Lleida van registrar més de 500.000 passatgers durant el 2009, segons ha informat avui Renfe, una xifra que suposa una mitjana de 1.379 clients diaris.
La relació entre Barcelona i Lleida va ser la més demandada, ja que la van utilitzar 390.736 persones, mentre que el recorregut entre la capital catalana i el Camp de Tarragona el van realitzar 82.167 passatgers. Entre el Camp de Tarragona i Lleida, van viatjar 30.687 persones.
Renfe ha destacat la "progressiva consolidació" del servei de trens Avant en aquest corredor, que va començar l'abril del 2008, i va exposar que l'índex d'ocupació mitjana diària s'ha situat al 52,3%, i el número total de places ofertes ha estat de 738.736.
http://www.europapress.cat/catala/notic ... 81325.html
Els trens Avant que uneixen Barcelona, Camp de Tarragona i Lleida van registrar més de 500.000 passatgers durant el 2009, segons ha informat avui Renfe, una xifra que suposa una mitjana de 1.379 clients diaris.
La relació entre Barcelona i Lleida va ser la més demandada, ja que la van utilitzar 390.736 persones, mentre que el recorregut entre la capital catalana i el Camp de Tarragona el van realitzar 82.167 passatgers. Entre el Camp de Tarragona i Lleida, van viatjar 30.687 persones.
Renfe ha destacat la "progressiva consolidació" del servei de trens Avant en aquest corredor, que va començar l'abril del 2008, i va exposar que l'índex d'ocupació mitjana diària s'ha situat al 52,3%, i el número total de places ofertes ha estat de 738.736.
http://www.europapress.cat/catala/notic ... 81325.html
- Danilleida
- N7
- Entrades: 578
- Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Segons m'ha dit un amic el Avant de les 21:05 cap a Barcelona Sants a sortit amb composicio doble
Hola companys. Tinc un petit dubte. He comprat uns bitllets d'anada-tornada per l'Avant de demà que surt de Lleida a les 16:05 i torna de Barcelona a les 20:10. M'agradaria saber si hi ha alguna manera d'esbrinar si els seients que m'han assignat són dels de 2 places o dels de 4 places. M'interessa el tema per pura comoditat (no és el mateix poder estirar les cames tranquilament i poder utilitzar l'ordinador portàtil que no pas el contrari). Gràcies!
- Danilleida
- N7
- Entrades: 578
- Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Normalment al cotxe 1 son mes amples el 2,3 i 4 son normals, tens de tindre amb compte que el el cotxe 1 va mirant sempre cap a Lleida i el 4 cap a Barcelona ho dic per a que no et toqui d'esquenaerbuki ha escrit:Hola companys. Tinc un petit dubte. He comprat uns bitllets d'anada-tornada per l'Avant de demà que surt de Lleida a les 16:05 i torna de Barcelona a les 20:10. M'agradaria saber si hi ha alguna manera d'esbrinar si els seients que m'han assignat són dels de 2 places o dels de 4 places. M'interessa el tema per pura comoditat (no és el mateix poder estirar les cames tranquilament i poder utilitzar l'ordinador portàtil que no pas el contrari). Gràcies!
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Quin cotxe i quina plaça és?
erbuki ha escrit:Hola companys. Tinc un petit dubte. He comprat uns bitllets d'anada-tornada per l'Avant de demà que surt de Lleida a les 16:05 i torna de Barcelona a les 20:10. M'agradaria saber si hi ha alguna manera d'esbrinar si els seients que m'han assignat són dels de 2 places o dels de 4 places. M'interessa el tema per pura comoditat (no és el mateix poder estirar les cames tranquilament i poder utilitzar l'ordinador portàtil que no pas el contrari). Gràcies!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Al d'anada tinc el seient 5A del cotxe 2, i al de tornada estic al cotxe 4 seient 13A.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
D'esquena als dos trajectes, finestra i no són seients enfrentats.
erbuki ha escrit:Al d'anada tinc el seient 5A del cotxe 2, i al de tornada estic al cotxe 4 seient 13A.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
De conya No m'importe anar d'esquena... lo unic que volia saber ere si eren seients dels de 4 places o no. Gràcies Josep!josep_serre ha escrit:D'esquena als dos trajectes, finestra i no són seients enfrentats.
erbuki ha escrit:Al d'anada tinc el seient 5A del cotxe 2, i al de tornada estic al cotxe 4 seient 13A.