Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Enric
N7
N7
Entrades: 438

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: Enric » Dijous 11/02/2010 20:17

Ahir per la tarda al programa Divendres de TV3 que durant aquesta setmana está a Torelló, van sortir gent de l'Associació de la Vall del Ges, be habian unas quantas maquetas, suisses, 276, 1000 etc, be el president va parlar una mica d'aquesta línea, comentaba que va molt a Paris sortin amb un express nocturn desde La Tour a las 20h.20m, be ell es queixaba amb raó de que tenia que anar amb cotxe i deixarlo a l'estació ja que Renfe no te un enllaç que coordini amb la SNCF, després explicaba que sent un amant dels trens molts cops preferia anar amb Sagalés ja que els rodalies molts cops anaban malament.

Esperem que Renfe s'espabili....millori la linea, els trens, horaris, frecuencias i enllaços a La Tour, a lo millor estic demanant molt... :(


;)



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 11/02/2010 20:24

Referent als límits de velocitat, la Generalitat vol reduir el temps de trajecte abans de l'estiu, com diu aquesta notícia.

http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1158 ... l_trajecte

La Generalitat compta reduir abans de l'estiu el temps del trajecte en tren fins a Barcelona
Imatge
Un tren arribant a Torelló, aquest diumenge
ALBERT ALEMANY


vídeo Vídeo sobre les novetats ferroviàries a Osona
última actualització: 09-02-2010 (8:00)

Joan Serra S'aplicarà un paquet de mesures que inclou canvis en els límits de velocitat, més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i combois més confortables
Un mes després que la Generalitat assumís el traspàs del servei de Rodalies, ja es maduren els primers canvis a la línia de tren Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà. El govern entén que ha de posar al dia un corredor ferroviari que l’any passat van utilitzar més de 400.000 viatgers i treballa per fer més competitiu el trajecte en tren entre el Pirineu i la capital catalana.

Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.

La Generalitat vol fer visibles les millores ben aviat. “Creiem que és factible que abans de l’estiu es retalli el temps de viatge entre Puigcerdà i Barcelona”, ha expressat a EL 9 NOU el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. Per aconseguir-ho, es modificaran límits de velocitat que s’havien fixat en alguns trams, i que ja no són vàlids per les inversions fetes darrerament, sobretot en el segment entre Ripoll i Puigcerdà.

També es potenciaran els trens que no parin a totes les estacions i es programaran nous serveis entre les capitals del Ripollès i la Cerdanya: dos combois més, un al matí i un altre al final de la tarda. Les millores inclouen l’ús de trens més confortables, pensats per trajectes de mitja distància.

L’altra prioritat del govern és vetllar pel desdoblament d’aquest corredor, previst ara fins a Vic. Però la Generalitat insisteix en la necessitat que la doble via arribi també fins a Torelló, primer, i Ripoll, després. “En això, comencem de zero”, admet Nadal.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dijous 11/02/2010 22:09

Respecte als límits de velocitat, de Puigcerdà a LaTour s'ha augmentat a 50km/h, mentres que el túnel de Toses està limitat vora els 45km/h.
Sobre la connexió amb el Corail Lunéa de Paris, anys enrere el penúltim servei en pujar a Puigcerdà arribava a LaTour, podent coordinar amb aquest Corail, però com sempre arribava tard i molts cops quant anava puntual l'altre sortia abans d'hora, i la gent que pujava es quedava allà tirada, i per això es va decidir suprimir l'enllaç.

Salut



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 23:08

alkolo89 ha escrit:Sobre la connexió amb el Corail Lunéa de Paris, anys enrere el penúltim servei en pujar a Puigcerdà arribava a LaTour, podent coordinar amb aquest Corail, però com sempre arribava tard i molts cops quant anava puntual l'altre sortia abans d'hora, i la gent que pujava es quedava allà tirada, i per això es va decidir suprimir l'enllaç.
Amb el poc trànsit que hi ha a la línia, no cal pas ser una llumenera per posar una relació a La Tor que permeti l'enllaç amb un temps prudencial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 23:15

UT440_132M ha escrit:Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.
Les 440's estan retirades i les 448 no són aptes per fer aquesta línia. Com s'ho pensen fer per posar trens més confortables? Amb 449's?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 23:48

Potser tocarà ressuscitar un dels grans misteris del Fotracat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 0:38

Ja no me'n recordava del Civia Virtual xD

Doncs sincerament... em costa molt de creure a aquestes altures que els Civia Alpins arribin a ser una realitat. Sobretot perquè només estava previst fer-ne 5 unitats. Totalment incompatible amb posar més freqüències.

Per tant, aquí se m'acudeixen tres opcions:

1- Acondicionar l'interiorisme d'algunes 447.

2- Preparar algunes unitats 448 especialment per a les pendents problemàtiques.

3- Enviar-hi unitats 449.

Tenint en compte que la gestió és de Rodalies i no de Mitjana Distancia, i que aquesta última unitat encara no ha estat traspassada a la Generalitat, veig com a opció més probable la primera (encara que no estaria gents malament que els hi traspassessin alguns trens de Mitjana Distancia per a poder ser gestionats per la Generalitat).



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Divendres 12/02/2010 17:33

Ara per ara la opció més fàcil es agafar unes 12 447 i adaptar-les a les condicions que demana la línia, és a dir, seients de Regionals, espais per a esauís i bicicletes, etc.


Salut



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 18:25

Per anar bé ja ho haurien d'estar fent, no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2010 18:28

Moltes coses s'haurien d'haver fet ja fa temps per anar bé.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 12/02/2010 19:38

Tot i que és d'agrair la intenció de fer 2 trens Ripoll-La Tor de Querol suplementaris, crec que allò bo si realment volen un tren coherent seria fer aquests dos trens entre Vic i La Tor de Querol si per qualsevol cosa aquests no poden arribar a Barcelona per saturació de línia. Això permetria fer enllaç amb els trens de rodalia real de Barcelona.

També de retruc el personal de la residència de Ripoll en sortiria beneficiat.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 12/02/2010 20:41

liniadelRipollés ha escrit:Tot i que és d'agrair la intenció de fer 2 trens Ripoll-La Tor de Querol suplementaris, crec que allò bo si realment volen un tren coherent seria fer aquests dos trens entre Vic i La Tor de Querol si per qualsevol cosa aquests no poden arribar a Barcelona per saturació de línia. Això permetria fer enllaç amb els trens de rodalia real de Barcelona.

També de retruc el personal de la residència de Ripoll en sortiria beneficiat.
El que pretenen fer és allargar l'últim tren que arriba a Ripoll fins a Puigcerdà, i el primer que surt de Ripoll, fer que surti des de Puigcerdà.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 14/02/2010 16:36

Guigui ha escrit:No us feu cap mena d'il·lusions amb SNCF. La perifèria francesa és a París el que l'espanyola és a Madrid. I Catalunya és a França el que Portugal és a Espanya: l'esquena (o quelcom més avall) perquè la mirada la tenen posada exactament al costat oposat.
Tot i que comparteixo la teva apreciació, tenint en compte que el servei regional a França és administrat per les regions, no seria mala idea que la Generalitat i la Regió Migdia-Pirineus es possesin d'acord per coordinar els trens a la frontera. Dic jo que alguna cosa deu servir la famosa Euroregió que es va intentar llançar en el seu momnt... encara que potser suposo massa.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 14/02/2010 21:21

Conec un cas d´un paio que és de Foix i treballa a BCN, i els caps de setmana fa BCN-Foix i vv en tren.
Diu que MALGRAT TOT :x , prefereix fer-ho en tren, a més la gent de l´Arieja també han hagut de batallar bastant pel manteniment de la línia.

També vaig conèixer un bearnès (de Pau) que viu fa anys a Saragossa i fa Pau-Oloron en TER, Oloron-Canfranc en bus TER, i Canfranc-ZGZ en regional.
I ho fa per les mateixes raons que el de Foix.
Hi ha algú de Puigcerdà que curri a Toulouse?



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dilluns 15/02/2010 16:48

regio7
El Govern estudia allargar la via d´ample europeu de Puigcerdà fins a Barcelona
Polítics i empresaris de tres comarques volen potenciar-la com a alternativa a la de Portbou


MIQUEL SPA/PUIGCERDÀ
El Govern de la Generalitat estudia allargar fins a Barcelona la via de tren d'ample europeu que està abandonada a Puigcerdà procedent de la Tor de Querol. La proposta té el suport dels representants polítics i empresarials de la Cerdanya, el Ripollès i Osona, els quals comparteixen un grup de treball sobre el desenvolupament de la línia sota el lideratge de la Universitat de Vic. Segons han explicat des del Consell Comarcal de la Cerdanya, la intenció és aprofitar la urgent potenciació de la línia entre Barcelona i Puigcerdà per estendre el projecte a la banda francesa i recuperar així el corredor internacional entre Barcelona i París.
Els membres del grup de treball sobre el desenvolupament de la línia lamenten que avui en dia qualsevol persona que vulgui anar de Barcelona a París en tren ho faci a través de la línia de Portbou. En aquest sentit, no hi ha hagut cap plantejament en els últims anys que es proposi d'una manera decidida recuperar la via puigcerdanesa per anar a la capital francesa seguint un trajecte que, a més, podria resultar més curt. Els impulsors del projecte, que ja ho han exposat a la Generalitat perquè n'estudiï la viabilitat, compten amb el fet que en els últims mesos la línia fèrria s'ha modernitzat en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, que era el que presentava més problemes de seguretat i, per tant, el que obligava a reduir la velocitat i la càrrega. Igualment, també hi podria ajudar el fet que la Generalitat hagi assumit fa poques setmanes la gestió de les línies de Rodalies de Barcelona, entre les quals també s'ha inclòs la de Puigcerdà tot i que no ho sigui. El debat entre les tres comarques interessades i la Generalitat tindrà un tercer eix amb la incorporació de les autoritats polítiques de l'Arièja i el Llenguadoc. Tant és així que l'equip de representació de la Cerdanya format pel president del Consell Comarcal, Esteve Maurell, i els alcaldes d'Alp, Cosme Ruaix, i Puigcerdà, Joan Planella, han iniciat els contactes amb les autoritats franceses a fi i efecte que s'impliquin en el rellançament de la línia. El grup de treball tornarà a abordar el projecte els pròxim dies amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/02/2010 17:49

Seria el primer pas vers la implantació de l'ample UIC a tot Catalunya, i és lògic que es comenci per aquesta línia atès que els serveis comercials que s'hi fan només penetren fins a L'Hospìtalet. En aquest sentit, crec que seria millor fer acabar els trens a l'Estació de França, amb la qual cosa aquesta també podria acollir els diferents TAV procedents d'altres indrets.

D'un tret, dos pardals.

D'altra banda, la línia de Puigcerdà no té tanta utilitat per anar a París (excepte el Corail Lunéa, que podria allargar-se, de manera que serviria trajectes intermedis), però sí que té un enorme potencial per a connectar Barcelona i Tolosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 16/02/2010 5:24

Jo crec que per anar a Tolosa tampoc no té gaire interès perquè l'AVE t'hi durà en menys de la meitat del temps, atenent nuclis de població molt i molt superiors. No obstant, sempre he pensat que aquesta era la millor línia per a començar a posar-hi l'UIC (que no vol dir que sigui fàcil). De La Tor fins a Vic seria ben senzill. El tràfic és moderat, les travesses admeten el canvi, etc. De Vic en avall hi ha molt més tràfic, però això succeeix a qualsevol línia que arribi a Barcelona. El tràfic de mercaderies no resultaria afectat perquè pràcticament no n'hi ha. L'accés a l'interior de Barcelona quedaria garantit per la via UIC de l'AVE. I TP Ferro no rondinarà (o se la pot fer callar amb certa comoditat).

Però els problemes no són ni pocs ni petits.

El material? Entrar a Barcelona per LAV vol dir circular sota catenària a 25kV~. No hi ha material tritensió 1500V= + 3000V= + 25000V~. Una de dues, o es baixa la tensió a 1500V i s'empra material 1,5kV a la línia i 25kV~ a l'accés a Barcelona, material que podria ser de segona mà (francès per exemple, encara que no sé si n'hi ha de regionals), o es manté la tensió actual i es manté el canvi de tren a La Tor a causa de la diferència de tensió, i llavors el canvi d'ample perd el sentit. Una altra opció seria elevar la tensió de tota la línia a 25kV, i aleshores caldria veure com es fa l'accés a Tolosa (no sé si té vies a 25000V), i suposaria invalidar part de la inversió que s'ha fet en electrificació, a més a més d'haver d'implicar-hi el RFF. D'altra banda, si no entrem a Barcelona per LAV, per on entrem? Seria factible posar tercer carril fins a Montcada? Perquè en aquest cas el problema és redueix a tenir material bitensió UIC a 1500/3000V.

El manteniment? Ja comencem a tenir material específic per una línia, que vol dir personal de conducció i de tallers format, estoc de recanvis, etc etc. A part que en cas de rescat a la línia m'agradaria saber quin material hi ha en UIC per aquestes tasques.

Malgrat totes aquestes pegues, continuo pensant que Puigcerdà és la millor candidata a ésser migrada a UIC. Total, a les altres línies tindríem els mateixos problemes, i a més a més ens trobaríem amb molt més tràfic.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/02/2010 21:54

http://www.osona.com/noticia/18796/tore ... a/garrotxa

Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 17/02/2010 a les 19:04h

Torelló posa fil a l’agulla a la segona estació pensada per a la Garrotxa

Manel Nadal, secretari de Mobilitat, tractarà aquest dijous el tema amb els alcaldes de Torelló i Olot.

Torelló va presentar fa un parell d’any el projecte de construcció d’ una segona estació de tren situada al sector de La Caseta. La nova estació està pensada perquè l'utilitzin els habitants de la Garrotxa com a forma més directe per anar amb tren fins a Barcelona ara que ja està oberta la circulació del nou eix Vic-Olot.

La zona de serveis de 19.000 metres quadrats també contempla una estació d'autobusos, un aparcament per 250 places i un hotel d'uns 2.000 metres quadrats. Amb la construcció del túnel de Bracons, la Garrotxa i Torelló estan separades per un trajecte de 15 minuts amb cotxe.

Ara, sembla que el projecte es podria convertir en realitat. De moment, demà el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal; juntament amb l'alcalde de Torelló, Miquel Franch; i l'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest; avaluaran a Torelló les possibilitats d'una futura estació ferroviària intercomarcal en aquesta població. Després de la reunió, a la tarda, oferiran una roda de premsa per explicar-ho.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/02/2010 22:21

Una proposta de nom per a la nova estació, seguint les darreres tendències: Torelló | La Garrotxa. :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/02/2010 23:22

Jo em decanto més per Vall del Ges o Torelló sud tal qual.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”