A andorra amb tren

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dissabte 20/10/2007 10:01

Jo, personalment, penso que ja es hora que es planteji una línia que communiqui amb l' estat andorrá.
Precisament, jo ja havía pensat en algunes propostes pero per fer-ho
a lo millor s' hauria de reobrir al servei la línia Manresa - Guardiola,

Estic preparant un vídeo on s' explica la meva idea... :x

Salutacions!



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 20/10/2007 13:40

Manresa - Guardiola és relativament fàcil, comparat amb el traçat més enllà de Guardiola... (Túnel del Cadí ferroviari)


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dissabte 20/10/2007 13:46

Doncs sí, podría haver-hi un túnel del Cadí Ferroviari, no us preocupeu... :D



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 20/10/2007 15:49

Rafa Monty ha escrit:Doncs sí, podría haver-hi un túnel del Cadí Ferroviari, no us preocupeu... :D
Però que primer acabin la L9 ehhh

I després per tenir-la parada la tuneladora, que venguin totas menys una o dues i les fiquin a fet tunels per tot arreu, a més la tuneladora aquesta fa 4 vies...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/10/2007 13:24

El teu plantejament no és dolent, però per comunicar La Seu d'Urgell amb la línia de La Pobla de Segur és més interessant (i més fàcil i barat) des de Balaguer remuntant el Segre que no pas un túnel de base des de Sort fins a La Seu que tindria uns 20 Km de llarg.

Altra cosa és que es vulgui connectar l'àrea de Barcelona amb la SNCF amb una línia especialment pensada per a trens de mercaderies en ample europeu i doble via, amb radis de corba de més de 1300 metres per a permètre almenys els 160 Km/h, amb apartadors de més de 1000 metres de llarg i pendents inferiors a les 20 milèssimes, per on, a més podrien passar trens de viatgers. Aquesta línia bé que podria remuntar la vall del Llobregat i connectar amb la SNCF a Puigcerdà.

I una altra cosa seria prolongar la línia de La Pobla de Segur cap a Sort i Esterri d'Àneu d'on, a través d'un túnel sota la Bonaigua, arribaria a Salardú i Vielha. De Vielha podria prolongar-se fins a Marignac-St. Beat, a la línia SNCF entre Louchon i Montréjeau.

La Pobla de Segur a Sort -> 28 Kms.
De Sort a Vielha, per un túnel sota la Bonaigua. 30 Kms Sort-Esterri + 20 Kms túnel Esterri-Salardú + 10 Kms Salardú-Vielha.
De Vielha a França enllaçant amb la línia transversal Narbona-Baiona. 19 Kms Vielha-Les + 20 Kms Les-Marignac, a la línia Montréjeau-Luchon a 25 Kms de Montréjeau, on enllaça amb la línia Narbona-Baiona.

Això permetria Barcelona -> Vall d'Aran en 3 hores, Madrid -> Vall d'Aran en 4 hores i Tolosa -> Vall d'Aran en 2 hores.

I de passada, es trasvassaria al ferrocarril el trànsit actual de camions de pinso i cereals entre Lleida i Tolosa que colapsa l'actual carretera pel túnel de Viella.

Salut !!
Julià ha escrit:Bones! Soc nou al forum i posats a dir iniciatives he fet un panol que les meves propostes, pensat a fer a l'estil de Suissa.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”