Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 27/08/2010 15:31

NOTÍCIA BOMBA

Acabo de sentir a les notícies que hi haurà millores als serveis de rodalies a Catalunya, i que a més, es posarà un directe o semidirecte que unirà Barcelona amb Puigcerdà en 2h i 30 minuts o menys. Què en penseu??



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 27/08/2010 15:33

Jacob.CH ha escrit:NOTÍCIA BOMBA

Acabo de sentir a les notícies que hi haurà millores als serveis de rodalies a Catalunya, i que a més, es posarà un directe o semidirecte que unirà Barcelona amb Puigcerdà en 2h i 30 minuts o menys. Què en penseu??
:fijate
Pere ha escrit:
Mako448 ha escrit:
Pere ha escrit:Doncs bé ja tenim horari per aquest tren semidirecte : sortirà a les 18:27 de Sants (18:19 de l'Hospitalet) i arribarà a les 20:56 a Puigcerdà, tardant 2 hores i 37 minuts en assolir el recorregut entre origen i destinació. Únicament tindrà parada a Vic i Ripoll, cap més.
Començarà a circular el dia 6 de setembre i només ho farà en dies feiners, de dilluns a divendres.
Suposo que el que surt de Puigcerdà a les 6:20 del matí també efecturara parada nomès a Ripoll i Vic i circulant de dilluns a divendres?
No ho he pogut acabar de confirmar però crec que era així, de tota manera entre Ripoll i Barcelona crec que han afegit alguna circulació. Seria convenient esperar a que sortissin els horaris en pdf per sortir de dubtes.

Com a cosa curiosa, l'últim tren a Puigcerdà pararà a totes les estacions fins a Vic. A partir de Vic totes excepte Borgonyà i La Farga.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 27/08/2010 15:50

Jacob.CH ha escrit:NOTÍCIA BOMBA

Acabo de sentir a les notícies que hi haurà millores als serveis de rodalies a Catalunya, i que a més, es posarà un directe o semidirecte que unirà Barcelona amb Puigcerdà en 2h i 30 minuts o menys. Què en penseu??
:plas
A mi em sembla una excel·lent notícia, per fi el traspàs haurà fet alguna cosa bona, ara cal esperar que adaptin les 447 als temps de viatge superiors a les 2 hores, ficant-lis uns seients més confortables, i un "furgó" portaequipatges, que s'agraeix sobretot en temporada d'hivern per deixar el material, ja siguin esquis o motxilles, o bicicletes. A més que no farà les interminables parades que al meu parer sobren com son, Parets del Vallès i Mollet Sta. Rosa.
:brindis


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 27/08/2010 15:55

Jacob.CH ha escrit:NOTÍCIA BOMBA

Acabo de sentir a les notícies que hi haurà millores als serveis de rodalies a Catalunya, i que a més, es posarà un directe o semidirecte que unirà Barcelona amb Puigcerdà en 2h i 30 minuts o menys. Què en penseu??
Ja ho he exposat en un post anterior: el guany és minso i poc aprofitable per als qui es podrien desplaçar des de Barcelona a la Cerdanya.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 27/08/2010 16:09

¿¿¿???

Creia que estava subscrit en aquest fòrum i que feia temps que no hi havia respostes, i ara resulta que pel mig hi ha hagut com deu o quinze respostes més...
No me n'havia adonat :oops: :oops: :oops:



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 27/08/2010 16:15

Pere ha escrit:Doncs bé ja tenim horari per aquest tren semidirecte : sortirà a les 18:27 de Sants (18:19 de l'Hospitalet) i arribarà a les 20:56 a Puigcerdà, tardant 2 hores i 37 minuts en assolir el recorregut entre origen i destinació. Únicament tindrà parada a Vic i Ripoll, cap més.
Començarà a circular el dia 6 de setembre i només ho farà en dies feiners, de dilluns a divendres.
Aquest tren abans era un Vic, que arribava (i arriba) a la capital Osonenca a les 19:50, just darrera seu, al cap de 10 minuts 1/4 passa l'últim Puigcerdà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 27/08/2010 16:32

I aquest servei es farà amb les unitats 447 amb alguna modificació o amb algun altre tren?

Apart, suposo que així podrem veure algun creuament de trens més enllà de Ribes, no?



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 27/08/2010 16:52

Pel que fa al tema de creuaments, despareixen tots els creuaments que es fan actualment a Ribes de Freser, a partir del dia 6 passen tots a fer-se a Planoles.
Es mantindrà també el creuament que ja s'hi fa actualment.

Aquest canvi té l'avantatge que si per algun motiu el tren de pujada circula amb un retard d'entre 15 i 20 minuts de retard, el creuament de Planoles pot passar a fer-se a Ribes de Freser repercutint amb un retard d'entre 0 i 3 minuts al tren ascendent



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 27/08/2010 18:07

I que permet reforçar els trens si cal a i des de Ribes de Freser.
Pere ha escrit:Pel que fa al tema de creuaments, despareixen tots els creuaments que es fan actualment a Ribes de Freser, a partir del dia 6 passen tots a fer-se a Planoles.
Es mantindrà també el creuament que ja s'hi fa actualment.

Aquest canvi té l'avantatge que si per algun motiu el tren de pujada circula amb un retard d'entre 15 i 20 minuts de retard, el creuament de Planoles pot passar a fer-se a Ribes de Freser repercutint amb un retard d'entre 0 i 3 minuts al tren ascendent


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 27/08/2010 19:50

Pere ha escrit: Aquest canvi té l'avantatge que si per algun motiu el tren de pujada circula amb un retard d'entre 15 i 20 minuts de retard, el creuament de Planoles pot passar a fer-se a Ribes de Freser repercutint amb un retard d'entre 0 i 3 minuts al tren ascendent

I això com és que no se'ls havia acudit abans? No hi havia professionals abans o què? És una molt bona notícia!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/08/2010 22:38

http://www.convergencia.cat/fitxa_notic ... s_ID=23945&

CiU aplaudeix el nou semidirecte a Puigcerdà però retreu a Nadal que no pressioni al MIFO per executar el desdoblament de la línia

Per Josep Rull, l’anunci del Conseller de PTOP, demostra que la Generalitat sol és gestora del servei i no té capacitat per empènyer les grans decisions sobre la infraestructura

“Les mesures anunciades avui pel Conseller Nadal demostren que la Generalitat és sol gestora del servei de les línies de Rodalies sense tenir competències sobre la infraestructura per poder prendre decisions rellevants pel conjunt del sistema ferroviari”. D’aquesta manera el diputat de Convergència i Unió, Josep Rull, ha valorat l’anunci del Conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal d’incloure un semidirecte en la línia Barcelona-Puigcerdà.

Tot i que el diputat de la Federació nacionalista “ha aplaudit” aquesta notícia, l’ha titllat de “mesura cosmètica” ja que “no soluciona el veritable problema que té aquesta línia”. Per Rull “Barcelona-Puigcerdà està escanyada” i el que necessita és “fer el desdoblament; desdoblament que avui encara no té calendari”.

Rull ha recordat que el Govern de la Generalitat va “vendre” en el seu moment com un gran traspàs “les competències assumides envers Renfe Rodalies”. “Avui s’ha demostrat que això no és veritat, tal i com ha denunciat CiU diverses vegades. L’anunci fet pel Conseller no posa remei a la precarietat de la línia sinó que és una decisió poc rellevant pel rendiment de la mateixa”.

“Celebrem que si posin trens semidirectes” ha dit Rull, però “ens hagués agradat més que Joaquim Nadal hagués anunciat el desdoblament fent efectiu un conveni pactat el 2005 i que avui dorm al fons d’un calaix del despatx del Ministre Blanco”.

Rull també ha lamentat que Nadal “no hagi tingut en compte reivindicacions com les del municipi de Centelles que demanen més parades de combois a les seves estacions”. “Està bé posar semidirectes però cal que paral·lelament es doni resposta a les poblacions que requeixen més parades de trens”.

Així mateix, “també haguéssim valorat positivament que el Conseller ens hagués anunciat que vetllarà perquè el Pla de Millores de Rodalies xifrats en 4.000 MEUR no quedarà alterat pel reajustament de la despesa en infraestructures”. “Si no fa això i no aconsegueix el desdoblament de la línia, els semidirectes que avui ha anunciat, quedarà com una anècdota”.

Però aquest no ha estat l’únic punt de la roda de premsa que ha centrat l’atenció de les crítiques de Convergència i Unió. Josep Rull s’ha preguntat si “calien 8 mesos per saber quines són les franges horàries en les que cal que els trens tinguin composicions dobles”. Segons el diputat nacionalista “hi havia prou material mòbil perquè aquesta mesura s’hagués adoptat abans. Vuit mesos són excessius per saber les necessitats dels usuaris d’una línia de tren”.

Finalment Rull ha volgut mostrar-se solidari amb la mesura anuncia en la lluita contra el frau. “En aquest àmbit, Convergència i Unió fem costat al Govern. La lluita contra el frau d’alguns usuaris dels serveis ferroviaris ha estat un objectiu sobre el qual ja hi vàrem començar a treballar els darrers anys del Govern de Jordi Pujol. Celebrem que finalment reconeguin el descontrol que regnava a rodalies en aquest aspecte. Qualsevol mesura que avanci en aquesta línia tindrà el nostre suport” ha acabat dient.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 27/08/2010 23:52

En altres epoques es feien els creuaments a planoles.

Fins fa poc temps no es podien fer creuaments sense personal a planoles.

Ferry1ac1 ha escrit:
Pere ha escrit: Aquest canvi té l'avantatge que si per algun motiu el tren de pujada circula amb un retard d'entre 15 i 20 minuts de retard, el creuament de Planoles pot passar a fer-se a Ribes de Freser repercutint amb un retard d'entre 0 i 3 minuts al tren ascendent

I això com és que no se'ls havia acudit abans? No hi havia professionals abans o què? És una molt bona notícia!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 28/08/2010 0:09

Jo em pensava que la gran notícia serien els serveis semidirectes a Puigcerdà, i resulta que la notícia és només el servei, UN, un únic tren en cada direcció. Això és una estafa, i només serveix per a que en Nadal es pengi medalles. I si algú de Barcelona vol pujar cap a Puigcerdà al matí què? Ho haurà de fer com fins ara.
I jo que agafo aquesta línia anant de Mataró a Granollers amb bici i allà agafo el tren de Puigcerdà o Vic què faig? Actualment em surt més a compte això que faig, anar amb bici des de Mataró fins a Granollers. Perquè fer la volta Mataró-Barcelona-Granollers i continuar amunt és un suplici.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 28/08/2010 0:21

I a més, no n'hi han els caps de setmana, vaja manera d'impulsar el turisme! Sense desdoblament, és un semi-directe una mica de pa sucat amb oli.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dissabte 28/08/2010 10:59

Tens tota la raó del món, Viscaelcat. Semblava que s'havien de crear serveis semidirectes entre Puigcerdà i Barcelona, i resulta que se'n crea solament UN, que NOMÉS servirà els POCS ceretans que s'hagin de desplaçar a Barcelona. (¿QUANTS se'n beneficiaran?) Com tu bé dius, ¿i els que des de l'àrea metropolitana hagin d'anar a Puigcerdà? Per a aquests, tot segueix igual. ¿I no s'ha pensat -per exemple- ni tan sols en els que a l'hivern podrien decidir-se a agafar el tren per arribar a la Molina? És evident que no. És evident que no s'ha pensat que la gent "d'aquí baix" també anem cap "allà dalt", especialment els caps de setmana -durant els quals NO FUNCIONARÂ NI AQUEST SEMIDIRECTE. (¿A quants beneficiaria un servei semidirecte en sentit invers que sortís CADA DIA -i sobretot els CAPS DE SETMANA- des de Barcelona?)
Com bé dius, una ESTAFA. Però, això sí, una estafa que està passant desapercebuda, per com l'han venuda els mitjans de comunicació, talment com si el trajecte Barcelona-Puigcerdà s'hagués escurçat definitivament en més de mitja hora en tots els casos o en la majoria de casos. La "nostra" premsa s'hi està lluint, al servei de no sé quins interessos o -no sé què és pitjor- demostrant que no han entès l'abast de la "mesura".
Per acabar, crec que al conseller algú li hauria de demanar per què s'ha triat aquesta opció de semidirecte, i no una altra. I també al nostre conseller se li hauria d'exigir (com a la mateixa premsa) una INFORMACIÓ CORRECTA, que no pretengui distorsionar la realitat. (Perdoneu les majúscules, però hi ha un moment que m'irrita que seguim essent tractats com a desvalguts. M''indigna aquesta DESHONESTEDAT.)



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 28/08/2010 14:14

Per alguna cosa es comença, no només beneficiarà a la gent de Cerdanyoa, també a la gent de Ripoll, de Vic i de Barcelona, i gent de Barcelona que hi vagi a passar el cap de setmana (sortint el divendres o tornant dilluns a primera hora)

Si s'ha de prioritzar alguna cosa és prestar servei a la gent del país, més quan es tracta d'un servei subvencionat.

En l'època del Pullman Cerdanya es tractava d'un servei concebut de la mateixa forma i orientat al mateix públic.
Pe Jorba ha escrit:Tens tota la raó del món, Viscaelcat. Semblava que s'havien de crear serveis semidirectes entre Puigcerdà i Barcelona, i resulta que se'n crea solament UN, que NOMÉS servirà els POCS ceretans que s'hagin de desplaçar a Barcelona. (¿QUANTS se'n beneficiaran?) Com tu bé dius, ¿i els que des de l'àrea metropolitana hagin d'anar a Puigcerdà? Per a aquests, tot segueix igual. ¿I no s'ha pensat -per exemple- ni tan sols en els que a l'hivern podrien decidir-se a agafar el tren per arribar a la Molina? És evident que no. És evident que no s'ha pensat que la gent "d'aquí baix" també anem cap "allà dalt", especialment els caps de setmana -durant els quals NO FUNCIONARÂ NI AQUEST SEMIDIRECTE. (¿A quants beneficiaria un servei semidirecte en sentit invers que sortís CADA DIA -i sobretot els CAPS DE SETMANA- des de Barcelona?)
Com bé dius, una ESTAFA. Però, això sí, una estafa que està passant desapercebuda, per com l'han venuda els mitjans de comunicació, talment com si el trajecte Barcelona-Puigcerdà s'hagués escurçat definitivament en més de mitja hora en tots els casos o en la majoria de casos. La "nostra" premsa s'hi està lluint, al servei de no sé quins interessos o -no sé què és pitjor- demostrant que no han entès l'abast de la "mesura".
Per acabar, crec que al conseller algú li hauria de demanar per què s'ha triat aquesta opció de semidirecte, i no una altra. I també al nostre conseller se li hauria d'exigir (com a la mateixa premsa) una INFORMACIÓ CORRECTA, que no pretengui distorsionar la realitat. (Perdoneu les majúscules, però hi ha un moment que m'irrita que seguim essent tractats com a desvalguts. M''indigna aquesta DESHONESTEDAT.)


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 28/08/2010 15:16

Home, seria perfecte que aquest servei fos dos, un Cerdanya-Barcelona i un Barcelona-Cerdanya al matí i un C-B i B-C a la tarda.

El B-C estaria molt bé divendres al matí, dissabte i diumenge amb parada a la Molina i com a mínim C-B a la tarda també divendres, dissabtes i diumenges. Hi ha molta gent que fa sube-baja.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 28/08/2010 15:52

No només beneficia a la gent de La Cerdanya, també beneficia la gent d'Osona i El Ripollès, tot i que al meu parer, també hauria de funcionar els caps de setmana, amb parades també a Ribes de Freser (per fer correspondència amb el cremallera) i a La Molina, sobretot en temporada d'hivern. Però com diu Josep Serré, per aquí es comença. Ara el següent pas hauria de ser adaptar els trens als temps de viatge. També hem de pensar que el fet que hi hagi via única, no permet escurçar més els temps, condicionats als encreuaments que s'han de realitzar a les estacions que disposin de més d'una via.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 29/08/2010 2:13

Sí senyor, així es solucionen els problemes de transport del país... posant un sol tren al dia i a sobre amb unitats totalment inadequades pel servei que fan :x

Això i res, és exactament el mateix. I més encara quan la majoria dels problemes de mobilitat es donen els caps de setmana per part de gent que va divendres o dissabte cap amunt, i torna cap a l'àrea de Barcelona el diumenge. Per tota aquesta gent res de res, que continuïn anant-hi en cotxe, no fos cas que no fessin prou caixa els del túnel del Cadí.

I mentrestant, fem grans anuncis per un tren que posem... mentre n'anem traient dotzenes d'altres llocs sense dir res.

Si la creació d'aquest semidirecte és el començament d'alguna cosa més a gran escala, bé. Ara, si això és tot, millor que pleguin.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 29/08/2010 11:14

On es truen trens?

Aquest tren esta pensat per a treballadors veig que per alguns forumaires aixo es secundari i nomes pensen en passar el cap de setmana al pirineu

Divendres a la tarda circulara aquest tren.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”