Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: jordidr » Dijous 17/01/2008 16:56

A més no se si havien arribat a pasar per la linia Ferrobusos reformats



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 17/01/2008 21:28

I llavors què es va deure aquesta visita?



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 18/01/2008 9:31

Doncs que estava en proves



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 18/01/2008 9:33

Jordi Freixas ha escrit:I llavors què es va deure aquesta visita?
El 1991/2 es van reforma el 2 Ferrobusos el FER527-FRC524 i el FER528-FRC12 al taller Miró Reig d'Alcoi. Un d'aquest trens va circular en proves el 1991 per la Linia de la Pobla.
Despres van començar a circular en servei comercial entre Salamanca i Fuentes de Oñoro (frontera amb portugal), pero uns mesos mes tard per averies i falta de peces de recanvi es van apartar.
Un d'aquest Ferrobus va tornar el 2000 a Lleida per ser reparat a la Armf i va circular el 2001 en proves entre Cervera i Lleida. Actualment es troba a la linia Quintanilla - Barruelo que es vol reobrir com a ffcc turistic (si no fos per un gamberros que fa uns mesos el van danyar ara estaria en servei).



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 25/01/2008 22:54

No se si ja se n'ha parlat en aquest fil pero a que es van deure els canvis d'horari de la linia de la pobla?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 25/01/2008 23:01

Per cert, ahir vaig anar a Balaguer i no vaig veure cap element relacionat amb la integració tarifària.

Suposo que simplement dotaran l'interventor d'un aparell que pugui llegir targetes sense contacte.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 25/01/2008 23:03

Ja teniu targetes integrades?? Si n'hi ha podries fer-ne una escanejada?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 25/01/2008 23:09

^^ No, encara no es comercialitzen (se suposa que començaran després de les eleccions), però el primer dia que les venguin m'intentaré fer-me amb una i us ficaré una imatge. ;)



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 25/01/2008 23:35

A part de la linia de balaguer hi ha alguna linia de ferrocarril mes inclosa en el sistema?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 25/01/2008 23:47

No, de moment només la línia de la Pobla fins Balaguer.

Si t'interessa el tema, en aquest fil hi ha totes les notícies que han aparegut sobre la integració tarifària a Lleida:

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=29



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 18/02/2008 13:54

El DPTOP licita les obres per a suprimir un pas a nivell a Alcoletge

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha iniciat la licitació de les obres que permetran eliminar un pas a nivell al terme municipal d'Alcoletge (Segrià), per un valor de 2,1 milions d'euros. Aquesta actuació s'emmarca en l'acord entre el DPTOP i el Ministeri de Foment per a la supressió de passos a nivell en una vintena de punts de la xarxa viària catalana amb l'objectiu de millorar la seguretat. Les obres que ara es liciten consistiran en la construcció d'un pas superior i començaran l'estiu vinent, amb un termini d'execució de set mesos i mig.

http://www.3cat24.cat/noticia/256800/se ... -Alcoletge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/02/2008 18:22

El DPTOP licita les obres per a suprimir un pas a nivell a Alcoletge

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha iniciat la licitació de les obres que permetran eliminar un pas a nivell al terme municipal d'Alcoletge (Segrià), per un valor de 2,1 milions d'euros. Aquesta actuació s'emmarca en l'acord entre el DPTOP i el Ministeri de Foment per a la supressió de passos a nivell en una vintena de punts de la xarxa viària catalana amb l'objectiu de millorar la seguretat. Les obres que ara es liciten consistiran en la construcció d'un pas superior i començaran l'estiu vinent, amb un termini d'execució de set mesos i mig.

http://www.3cat24.cat/noticia/256800/se ... -Alcoletge
Espero que aquesta actuació sigui una premonició d'un augment considerable de freqüències, altrament no me l'explicaria...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 18/02/2008 23:00

El DPTOP licita les obres per a suprimir un pas a nivell a Alcoletge

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres que permetran eliminar un pas a nivell al terme municipal d'Alcoletge, per un valor de 2,1 MEUR. Aquesta actuació s'emmarca en l'acord entre el DPTOP i el Ministeri de Foment per a la supressió de passos a nivell en una vintena de punts de la xarxa viària catalana amb l'objectiu de millorar la seguretat. Les obres que ara es liciten consistiran en la construcció d'un pas superior i començaran l'estiu vinent, amb un termini d'execució de set mesos i mig.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha obert la licitació de les obres que permetran eliminar un pas a nivell en l’encreuament entre el camí de la Carrerada i la línia de ferrocarril de Lleida – la Pobla de Segur, al terme municipal d’Alcoletge. Aquesta actuació s’emmarca en l’acord subscrit pel DPTOP i el Ministeri de Foment per a la supressió de passos a nivell en una vintena de punts de la xarxa viària catalana amb l’objectiu de millorar la seguretat en les infraestructures viàries i ferroviàries.

Les obres, que consistiran en la construcció d’un pas superior sobre la línia del ferrocarril, es liciten per un import de 2,1 MEUR. Els treballs començaran l’estiu vinent, amb un termini previst d’execució de set mesos i mig.

El nou pas superior

Per tal de suprimir l’actual encreuament a nivell entre el camí de la Carrerada i la línia de ferrocarril, es construirà un pas superior de 19,7 metres de longitud. Aquest pas estarà format per dos murs de terra armada, que en configuraran els estreps, sobre els quals es recolzaran els carregadors del tauler.

El tauler del nou pont constarà de quatre bigues prefabricades sobre les quals s’hi col·locarà una llosa armada. La calçada estarà formada per dos carrils de circulació de 3 metres d’amplada cadascun i una vorera d’1 metre d’amplada. Les obres es completaran amb la pavimentació de la calçada, els elements de drenatge i la senyalització.

Imatge

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 19/02/2008 1:35

Un estudio de arquitectura norteamericano diseña una estación de tren en la Seu

La prolongación de la línea de la Pobla de Segur hasta la Seu d’Urgell y de allí hasta Andorra atraviesa nuestras fronteras. Un estudio de arquitectura estadounidense, Occhinatura, Architecture and Design, ha proyectado una futura estación de tren en la Seu d’Urgell que sería la puerta de la línea a la vecina Andorra. El proyecto, diseñado por Eugenio Simonetti y Dan Clark, parte de la base de que la capital de l’Alt Urgell se convertirá en una ciudad “extremadamente importante” una vez la línea de la Pobla se amplíe hasta Andorra.

El proyecto urbanístico de Occhinatura se basa en considerar la Seu d’Urgell como una parte más del paisaje natural que lo rodea, por lo que plantean ubicar la estación en la parte sur de la capital de l’Alt Urgell y darle a la zona la categoría de preparque natural. Su objetivo es que la zona donde estará situada la estación sirva de barrera entre las montañas que rodean la Seu y el entramado urbano de la ciudad.

En sus propias palabras, el objetivo es que la futura estación de la Seu “cree una zona de aspecto borroso entre el parque natural y la ciudad que mantenga la identidad del lugar, pero que se convierta en un nuevo modelo urbanístico”.

La idea creada por Occhinatura está basada en seis puntos que deben unirse para crear “una sinergia en la parte sur de la Seu d’Urgell”. El primer punto parte de la base de que se debe construir una infraestructura que permita mantener la sensación de parque. En el segundo punto introducen una idea cuando menos sorprendente. La creación de un pasillo para la ganadería, ya que se trata “de una práctica cultural, propia del paisaje del Pirineo, que se tiene que proteger para mantener la identidad del lugar”. Es curioso ver como en uno de los bocetos de la futura estación, las vacas pasean y pastan paralelas a las vías.

El estudio estadounidense tampoco se olvida de futuras infraestructuras aéreas, y ubica su estación muy cerca del que será el aeropuerto de la Seu. Aconsejan, para mantener el espíritu de preparque natural, sembrar con “flores salvajes de los Pirineos” el terreno que separará ambas infraestructuras. El siguiente paso sería la plantación de almendros en el camino que llevaría a los pasajeros hasta la estación.

El proyecto planea la unión longitudinal de todas las infraestructuras de comunicaciones de la Seu: el aeropuerto, la estación de tren y una nueva terminal de autobuses. Por último, el diseño de Occhinatura añade la construcción de un paseo siguiendo el curso del río Segre que uniría la ciudad con el preparque.

Occhinatura, que realiza su trabajo desde el estado norteamericano de Massachussets, ha elaborado su proyecto para el estudido que la Universidad de Harvard está realizando bajo el nombre de Rail Infraestructure as a backbone for the rethinking of continental Catalunya. En traducción libre: La estructura ferroviaria como una espina dorsal para repensar la Catalunya continental.

FGC y la Universidad de Harvard

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) encargó el año pasado a la Univerisad de Harvard, también situada en el estado de Massachussets, la elaboración de un estudio sobre la viabilidad de la línea de tren de la Pobla de Segur y su futura ampliación hasta Andorra. Dirigido por Joan Busquets, profesor de esta universidad, la presentación del estudio en Lleida es inminente y podría celebrarse antes de que finalice el mes de febrero.

El estudio tiene un marcado perfil académico y pretende ofrecer una visión de conjunto sobre el potencial de esta zona del Pirineo teniendo en cuenta su complejidad, su historia y su cultura. El objetivo principal es crear nuevos escenarios con nuevas potencialidades para abrir vías económicas novedosas.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:03



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 19/02/2008 1:36

Nadal dice que el tren de la Pobla va lento porque los conductores no están homologados

El secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, achaca la lentitud del tren de la línea de Lleida-la Pobla a la falta de maquinistas homologados para ir a velocidades más altas. Según Nadal, la infraestructura y la señalización entre la Pobla de Segur, Tremp y Balaguer permiten reducir sensiblmente las casi dos horas de trayecto actuales, pero, siempre según el secretario, Adif no ha homologado a los conductores de esta línea para que puedan aumentar la velocidad.

Consultados por LA MAÑANA, Adif y Renfe dieron versiones contrarias a las de Nadal. Adif recordó que los maquinistas no dependen de esta empresa, ya que lo que ellos gestionan es la red de vías. Por su parte, fuentes de Renfe, de quien sí dependen los conductores, señalaron que “los maquinistas de la línea de la Pobla están homologados a ir a la velocidad que les permitan las vías y las señales”.

(...)

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:00



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/02/2008 9:04

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) encargó el año pasado a la Univerisad de Harvard, también situada en el estado de Massachussets, la elaboración de un estudio sobre la viabilidad de la línea de tren de la Pobla de Segur y su futura ampliación hasta Andorra.
A base de mitges veritats, ens acabaran encolomant una extensió que costarà una burrada a base de foradar un extensíssim túnel sota el Coll de Cantó i, a sobre, ni tan sols serà la connexió més curta entre Lleida i La Seu. Sembla que l'únic que ha encarregat la Generalitat és una ampliació de la línia a partir de la Pobla, però en cap moment s'esmenten alternatives (vall del Segre, Cadí, Cerdanya). O sigui, la decisió sembla estar presa interessadament, possiblement ben amanida amb un bon 3%, i l'únic que busquen és una bona justificació que ho fonamenti, encara que sigui partint d'una base esbiaixada. És clar, la Universitat de Harvard dóna molt renom, però també es limita a fer el que li encarreguen. I tot indica que no li han demanat estudiar les diferents possibilitats de fer arribar el ferrocarril a La Seu i Andorra sinó una anàlisi de la viabilitat de l'extensió a partir de La Pobla, cosa ben diferent. A més, bo i cultivant el provincianisme que caracteritza totes les administracions catalanes, l'estudi s'havia d'encarregar a les quimbambes, que així fa més pinta de cosmopolitisme de fireta.

Més que els sous, el que a determinats personatges faria més mal seria treure'ls l'A8 oficial. Així veurien el pa que s'hi dóna.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/02/2008 14:20

L'accés ferroviari a La Seu d'Urgell des de Sort, tot i obviant els 27 Km des de La Pobla de Segur (*), comportaria un túnel de base de no menys de 25 Km, cosa que suposa una despesa impressionant, comparat amb la d'altres alternatives que hi ha:

- Connectar a Balaguer, són uns 100 km de nova línia

O bé la millor:

- Connectar a Puigcerdà (on, a més, ja arriba la via d'ample normal, UIC o internacional de 1435mm): només són uns 50 Km de nova línia.

Espero que, al final, el seny s'imposi.

* Jo crec que aquesta prolongació del transpirinenc de la Noguera Pallaresa cap a Sort i la Vall d'Aran és la "natural", amb un túnel de base entre Esterri i Salardú i una connexió tipus tren-tram-cremallera cap a Baqueira-Beret. A partir de Vielha podria connectar amb la SNCF a Marginac, a la línia Montréjeau-Luchon.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 19/02/2008 15:10

La generalitat t'he els ulls posats a la linia de la pobla per allargar-la fins a Andorra segons el que ells mateixos diuen per que aquesta linia es seva i poden fotre el que vulguin amb ella, en canvi la de Puigcerda segons ells es mes complicat al ser de l'estat...



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 19/02/2008 15:13

M'ho he deixat a dir pero la generalitat preveu doblar la freqüència de trens entre lleida i la pobla pasant de 6 circulacions en conjunt diaries a 12



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/02/2008 17:47

jordidr ha escrit:La generalitat t'he els ulls posats a la linia de la pobla per allargar-la fins a Andorra segons el que ells mateixos diuen per que aquesta linia es seva i poden fotre el que vulguin amb ella, en canvi la de Puigcerda segons ells es mes complicat al ser de l'estat...
Si tinguessin una mica de perseverància i visió de futur, farien la línia cap a Puigcerdà i reclamarien la línia actual de La Tor, a més de poder connectar La Seu amb Balaguer per la vall del Segre, que segur que surt més barat que foradar des de Sort. Amb tot plegat, acabaríem amb l'agradable efecte col·lateral de tenir una xarxa ferroviària molt més extensa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”