Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 19/02/2008 20:36

Jo tambe estic a favor de Puigcerda...



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 20/02/2008 10:53

Està molt bé que el senyor Manel Nadal no sàpiga la diferència entre Adif i Renfe (això de no saber a quina empresa estan adscrits els maquinistes és patètic) i que o bé Renfe menteix o bé ho fa el senyor Nadal. Per altra banda també cal donar les gràcies a FGC per fer estudis a Harvard sobre com cal construir l'estació de la Seu, sobre la viabilitat de l'extensió i altres coses. Només comentar als senyors de FGC que potser s'han equivocat de continent i que hauria estat millor quedar-se a casa o anar a preguntar-ho a universitats d'Alemanya o Suïssa que tenen més experiència en el tema del transport públic i sobretot en ferrocarrils i que segurament no els cobraran tant.

Som uns provincians i tenim uns polítics que fan pena! Per quan el transport públic ocuparà a l'agenda dels polítics el lloc que realment té? Si es gasten x milions d'€ en modernitzar la infraestructura perquè no ho comencen a aprofitar al moment, perquè les coses continuen com si no s'hagués gastat ni un cèntim. Falta intel·ligència, lògica i coherència.
:avall :cop



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 21/02/2008 0:25

Sky ha escrit:El secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, achaca la lentitud del tren de la línea de Lleida-la Pobla a la falta de maquinistas homologados para ir a velocidades más altas. Según Nadal, la infraestructura y la señalización entre la Pobla de Segur, Tremp y Balaguer permiten reducir sensiblmente las casi dos horas de trayecto actuales, pero, siempre según el secretario, Adif no ha homologado a los conductores de esta línea para que puedan aumentar la velocidad.
Realment, el que diuen és "secretari de mobilitat" ha sigut capaç de dir tot això? :o
Si és així, i si ningú em demostra el contrari, li aconsello que dimiteixi ja que demostra que no és apte per al càrrec que ocupa.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 21/02/2008 22:00

el que no es permet a la línia de La Pobla és augmentar les velocitats actuals mentre els talussos no estiguin correctament estabilitzats.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/02/2008 23:06

wefer ha escrit:
Sky ha escrit:El secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, achaca la lentitud del tren de la línea de Lleida-la Pobla a la falta de maquinistas homologados para ir a velocidades más altas. Según Nadal, la infraestructura y la señalización entre la Pobla de Segur, Tremp y Balaguer permiten reducir sensiblmente las casi dos horas de trayecto actuales, pero, siempre según el secretario, Adif no ha homologado a los conductores de esta línea para que puedan aumentar la velocidad.
Realment, el que diuen és "secretari de mobilitat" ha sigut capaç de dir tot això? :o
Si és així, i si ningú em demostra el contrari, li aconsello que dimiteixi ja que demostra que no és apte per al càrrec que ocupa.
Igual es referia a que no estaven preparats per còrrer una línia "tant perillosa" :riure



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 22/02/2008 8:50

[Mode ironic ON]

Talussos o talossos?

[Mode ironic OFF]

Ho sento, m'ho has posat massa fàcil i no he pogut evitar-ho.

Salut !!
liniadelRipollés ha escrit:el que no es permet a la línia de La Pobla és augmentar les velocitats actuals mentre els talussos no estiguin correctament estabilitzats.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 23/02/2008 1:29

Los maquinistas de la línea Lleida-La Pobla achacan su lentitud al perfil de la vía

Un total de 22 maquinistas de la línea de tren Lleida - La Pobla han anunciado que la falta de velocidad que sufre este trayecto no se debe a la falta de homologación de maquinistas tal y como afirmó el secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, durante su última visita el lunes pasado a Lleida.

Según los maquinistas, que desean una rectificación pública de Nadal, los motivos que provocan la lentitud de la línea son en primer lugar el perfil de la vía, que en la mayoría de su trayecto (Balaguer -La Pobla) no puede exceder los 60 kilómetros. La Generalitat “a la hora de hacerse cargo de la vía y de su renovación, no intenta cambiar este perfil para aumentar dicha velocidad, con lo que continuamos igual” sentenciaron.

En segundo lugar FCG estableció una serie de limitaciones temporales en ese mismo trayecto “a 40 kilómetros por hora sin que hasta la fecha haya habido modificación alguna”.En tercer lugar, la señalización de las estaciones continúa siendo la misma desde que se construyó la línea en los años 50 y “han quedado obsoletas”. Así, este grupo de maquinistas pide a Manel Nadal que “rectifique para que sus manifestaciones no creen malestar entre el colectivo”.

El pasado lunes Nadal achacó la lentitud del tren de la línea de Lleida-la Pobla a la falta de maquinistas homologados para ir a velocidades más altas. Según Nadal, la infraestructura y la señalización entre la Pobla de Segur, Tremp y Balaguer permiten reducir sensiblemente las casi dos horas de trayecto actuales, pero, siempre según el secretario, Adif no ha homologado a los conductores de esta línea para que puedan aumentar la velocidad.

Consultados por LA MAÑANA, Adif y Renfe dieron versiones contrarias a las de Nadal. Adif recordó que los maquinistas no dependen de esta empresa, ya que lo que ellos gestionan es la red de vías. Por su parte es de la empresa Renfe, de quien sí dependen los conductores y quien debe dar la homogación para aumentar su velocidad.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:00



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 23/02/2008 17:00

Un maquinista s'habilita per tipus, no per velocitats. Si pot portar un 592, el pot portar a 10, 20, 60 i 120 km/h.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/02/2008 17:04

El Sr. Manel Nadal, què fa, fora de ser germà i cobrar un bon sou a finals de mes?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 25/02/2008 10:08

Guigui ha escrit:El Sr. Manel Nadal, què fa, fora de ser germà i cobrar un bon sou a finals de mes?
Cal que us ho digui ho ja ho ho podeu deduir vosaltres? Fa l'inútil i se'n riu de nosaltres!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 25/02/2008 14:28

O el periodista s'ha columpiat o algú ha ficat la pota.

Entenc que la única relació entre perfil de la línia i la seva velocitat màxima ve condicionada per la potència, esforç de tracció i pes dels trens que la recorren en sentit ascendent i per la capacitat de frè en sentit descendent.

Sí entenc la relació entre velocitat i traçat en planta de la línia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 26/02/2008 0:01

Continua el culebrot:

Manel Nadal insiste en culpar a Adif de la lentitud del tren de La Pobla de Segur

El secretario de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, explicó ayer a LA MAÑANA que el trayecto del tren de la Pobla podrá hacerse completamente a 60 kilómetros por hora dentro de los próximos tres o cuatro meses.

Nadal explicó que en algunos tramos de esta línea, el tren debe aún circular a 40 kilómetros por hora porque el Administrador de Infraestructura ferroviaria (Adif) no ha cambiado la norma de circulación de la vía, y hasta que no lo haga el tren no podrá alcanzar los 60 kilómetros.

El secretario de Mobilitat explicó que el Govern ha invertido 60 millones de euros es esta línea que une Lleida, Balaguer y la Pobla de Segur, y que la infraestructura está en condiciones para que los convoyes vayan a más velocidad. En este sentido, Nadal añadió que la inversión ya está hecha, y ahora falta que Adif cambie las normas de circulación de los tramos en los que aún no se ha hecho para adaptarlos a las nuevas circunstancias y permitir que el tren alcance una velocidad mayor.

Según el secretario de Mobilidad, hay algún tramo en el que se está acabando de retocar algún trabajo, pero que en los próximos tres o cuatro meses Adif podría haber cambiado ya el permiso en esta vía.

Nadal dejó claro con esto que la lentitud de este servicio de ferrocarril se debe a trámites administrativos más que a deficiencias de la infraestructura y a la falta de inversión.

Con estas declaraciones. Manel Nadall respondía al colectivo de maquinistas que aseguró que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que gestiona este trayecto, había establecido una serie de limitaciones temporales a 40 kilómetros hora, en algunos tramos. Los maquinistas también aseguran que la señalización del trayecto sigue siendo la misma desde que se construyó la línea de la Pobla en los años 50. Cabe recordar que FGC se hizo cargo de la gestión de esta línea hace poco y anunció inversión para mejorarla.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:01



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 26/02/2008 13:02

O no s'acalaren o no se que pasa, la linia no és totalment de FGC? que nassos i pinten les normes de circulacio d'ADIF aqui quan en teoria nomes te presencia a l'estacio de Lleida i Balaguer



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimarts 26/02/2008 14:32

jordidr ha escrit:O no s'acalaren o no se que pasa, la linia no és totalment de FGC? que nassos i pinten les normes de circulacio d'ADIF aqui quan en teoria nomes te presencia a l'estacio de Lleida i Balaguer
A veure.

ADIF engloba totes les llínies d'amplada Ibéric, internacional(LAV només) i métric(FC del Guadarrama només)

Per tant encara que FGC doni el suport econòmic i tingui els cartellets i tot aixó,la llínia es d'ADIF.Igual que el directe Valladolid-Aranda,encara que estigui tancada la llínia,es propietat d'ADIF.

Al igual que els 592.200 i el 596 que son propietat de renfe,pero el manteniment els paga FGC.


Salutacions



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 26/02/2008 14:49

^^ Crec que no és exactament així.

http://www.map.es/prensa/notas_de_prens ... 12-13.html
Acordado el traspaso a la Generalitat de Cataluña de la línea ferroviaria Lleida-La Pobla de Segur

(...)

Se traspasa la titularidad de la infraestructura ferroviaria comprendida entre el Punto Kilométrico (PK) 1/927 y la Pobla de Segur.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 26/02/2008 15:45

252-071 ha escrit:
jordidr ha escrit:O no s'acalaren o no se que pasa, la linia no és totalment de FGC? que nassos i pinten les normes de circulacio d'ADIF aqui quan en teoria nomes te presencia a l'estacio de Lleida i Balaguer
A veure.

ADIF engloba totes les llínies d'amplada Ibéric, internacional(LAV només) i métric(FC del Guadarrama només)

Per tant encara que FGC doni el suport econòmic i tingui els cartellets i tot aixó,la llínia es d'ADIF.Igual que el directe Valladolid-Aranda,encara que estigui tancada la llínia,es propietat d'ADIF.

Al igual que els 592.200 i el 596 que son propietat de renfe,pero el manteniment els paga FGC.


Salutacions
Com que veig que no estas massa al cas d'aquesta historia t'ho explicare: La linia de la Pobla va estar apunt de ser clausurada l'any 1986 ja que era una linia deficitaria (dins del marc de clausures de linies deficitaries). No obstant aixó el govern central permetia a CCAA, diputacions o qui fos sufregar els deficits de la linies a canvi de continuar prestant el servei (continuant en mans de RENFE). La Generalitat ia Diputacio de Lleida es van comprometre a pagar aquests costos tot i que per altra banda van coménçar les reivindicacions del traspàs de la línia. Ni el governs PSOE de Gonzalez ni mes tard el govern PP d'Aznar van traspasar aquesta linia, cal dir que aquest ultim acceptava el traspàs a canvi de la compra de la linia per una cantitat exagerada de diners. La situacio va desenvocar en que la Generalitat i la Diputacio, com a protesta per les desavinences en el traspas, van deixar de sufregar els deficits de la linia. La cosa va canviar radicalment amb l'entrada del nou govern socialista de mans de Zapatero el qual va acceptar el trapas gratuit de la linia mitjançant una comissio Estat - Generalitat on s'hi aclarien totes les condicions i punts tal com has pogut veure en el link anterior. Aixi com a resum final la cosa queda aixi:

- Titularitat de la línia km 0 - 1/927 -> ADIF
- Titularitat de la línia km 1/928 - Pobla de Segur -> Generalitat/FGC
- Operadora de la línia -> renfe regionals (mitjançant acord provisional d'explotacio de la linia entre FGC i Renfe)
- Revisors/Maquinistes -> renfe regionals
- Estacions Lleida i Balaguer -> Gabinet de circulació ADIF



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 26/02/2008 23:57

Sino el primer, un dels primers horaris de la linia amb FGC:

http://www.fgc.net/pdf/lleida_lapobla.pdf



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 26/02/2008 23:59

I en contraposicio l'ultim horari publicat:

http://www.fgc.net/media/pdf/lleida_lapobla_horaris.pdf



Avatar de l’usuari
A-380
N7
N7
Entrades: 360
Ubicació: Font d'en Farges

Entrada Autor: A-380 » Dimecres 27/02/2008 13:11

¿No estaba prevista la electrificación de la linea y su prolongación a Sort por parte de FGC?.
Si es así, la mejor solución es hacerlo ya desde Balaguer hasta Sort y con ancho europeo, con enlace en Balaguer con los trenes dirección Lleida, hasta que se pueda pasar el tramo Balaguer Lleida a ancho europeo, y que ADIF, RENFE y quien mas ponga impedimentos se queden solos.
:hola
Pedro



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimecres 27/02/2008 13:29

Fins a Sort??? no home no!! fins andorra! :)



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”