Enllaç a Maçanet

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 25/01/2010 15:45

Missatge procedent de: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4187

Perdoneu si no és el lloc adient per posar-hi aquest missatge. De moment el poso aquí aprofitant que es parla de Maçanet-Massanes, si l'administrador creu convenient canviar-lo de lloc li dóno permís ;)
metring ha escrit:Adjudicades les obres de remodelació de l'estació Maçanet-Massanes
Em sembla molt bé que es gastin 1,23 milions d'euros en adeqüar l'estació de Maçanet-Massanes, però no creieu que aquesta estació està molt desaprofitada?

Maçanet-Massanes és una estació enmig del no-res. La seva raó de ser és l'enllaç entre la línia del Maresme i la línia Barcelona-Girona. El poble de Massanes (660 habitants) està situat a 5 km, i Maçanet de la Selva (5.700 habitants, dels quals la meitat viuen en urbanitzacions disperses) està a 8 km de la població. Em sembla que no hi ha cap autobús que uneixi Maçanet amb l'estació, així que l'única manera d'arribar-hi és en cotxe. Així doncs, la seva utilització actualment és ben minsa.

Crec que aquesta estació s'ha de potenciar, per als enllaços entre el Maresme-Selva Marítima i Girona, i entre la Selva Marítima i el Vallès Oriental. Actualment els horaris són vergonyosos:

Horaris Blanes-Girona i Girona-Blanes (en cotxe 43 km, 42')

Imatge

Horaris Blanes-Granollers i Granollers-Blanes (en cotxe 55 km, 46')

Imatge

Proposta

Els horaris han d'estar dissenyats per tal de poder fer enllaços en aquesta estació. El temps de transbordament ideal és entre 2 i 5 minuts. Hi hauria d'haver un horari cadenciat amb interval de pas d'una hora. S'hauria de pensar en fer creuar a Maçanet-Massanes els trens en sentit Barcelona-Girona i Girona-Barcelona, de tal manera que es podrien muntar uns horaris amb un esquema fix cada hora, semblant a aquest:

:27 arribada del tren C1 procedent de Barcelona.
:29 arribada dels trens Barcelona-Girona i Girona-Barcelona.
:30 sortida dels trens Barcelona-Girona i Girona-Barcelona.
:32 sortida del tren C1 en direcció Barcelona.

D'aquesta manera podríem tenir uns temps de viatge com aquests:
Blanes-Girona 35' (C1 + MD)
Blanes-Girona 40' (C1 + Regional)
Blanes-Granollers Centre 49' (C1 + C2)

I tot això amb els mateixos trens que hi ha actualment, sense haver de posar-ne cap de nou, només reorganitzant els horaris.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3474
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 26/01/2010 19:39

Sagrerenc ha escrit: Em sembla que no hi ha cap autobús que uneixi Maçanet amb l'estació, així que l'única manera d'arribar-hi és en cotxe. Així doncs, la seva utilització actualment és ben minsa.
Si que n'hi ha, però només circula 4 cops al dia i a sobre no està integrat i es carissim.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 28/01/2010 13:52

I què esperen a integrar-lo? Com si l'estació de Maçanet no formés part del nucli de Rodalies...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23383
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 14:13

Hi ha força casos d'autobusos urbans no integrats a l'ATM de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 28/01/2010 14:36

Suposo que en això recau la diferència entre viure en un país normal o no...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 29/01/2010 0:32

Guigui ha escrit:Hi ha força casos d'autobusos urbans no integrats a l'ATM de Barcelona.
Si no mal recordo no hi ha cap autobús urbà de fora de la província de Barcelona integrat. Entre d'altres coses ho dic perquè si no mal recordo Maçanet ja és dins de la província de Girona.

Autobusos urbans dins de l'Àmbit de l'ATM de Barcelona i dins de la província de Barcelona que no estiguin integrats diria que ara mateix només serien Súria i Vic.

D'altra banda recordo que Maçanet també està dins de l'ATM de Girona i aquest autobús tampoc admet títols de l'ATM de Girona.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Divendres 29/01/2010 9:32

Al principi d'existir, la línia SU1 de Cerdanyola no estava integrada tampoc. Fa anys per això.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dilluns 01/02/2010 18:50

Sembla ser que a partir d'ahir els rodalies que feien Aeroport-Sant Celoni allargaran el seu recorregut fins a Maçanet-Massanes. Ahir vaig veure un Civia entrant a Maçanet des de la linia de Granollers. Sembla que ni el propi maquinista ho sabia, doncs a Sant Celoni va entrar a via morta i va haver de sortir-ne per continuar fins a Maçanet.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dilluns 01/02/2010 22:54

viscaelcat ha escrit: Sembla que ni el propi maquinista ho sabia, doncs a Sant Celoni va entrar a via morta i va haver de sortir-ne per continuar fins a Maçanet.
El maquinista poc fa per establir els itineraris... si el fiquen a via morta doncs... allà que haurà d'anar. Si un cas els del CTC o qui estigui al control és el que ha de col-locar les agulles en la seva posició.


Imatge

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dilluns 01/02/2010 23:35

Per això ho dic, que a l'iniciar el recorregut els del CTC l'haurien d'haver informat.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 02/02/2010 1:16

viscaelcat ha escrit:Sembla ser que a partir d'ahir els rodalies que feien Aeroport-Sant Celoni allargaran el seu recorregut fins a Maçanet-Massanes. Ahir vaig veure un Civia entrant a Maçanet des de la linia de Granollers.
http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=10413

Només és un parell de trens, la resta a Sant Celoni com sempre.



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dimarts 02/02/2010 17:09

UT596001 ha escrit:Autobusos urbans dins de l'Àmbit de l'ATM de Barcelona i dins de la província de Barcelona que no estiguin integrats diria que ara mateix només serien Súria i Vic.
Tordera, Santa Susanna, Pallejà, Abrera y Cubelles tampoco. Collbató tampoco lo estaba, pero dejó de circular por falta de € (recordemos que el ayuntamiento incluso pidió a los vecinos que limpiaran su trozo de calle).



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”