Seguiment dels trens de mercaderies

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Seguiment dels trens de mercaderies

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 02/08/2015 23:24

Buscant pel fòrum crec que encara no hi havia un tema obert sobre els trens de mercaderies a la xarxa catalana, així que aquest nou tema pot servir per fer seguiment i també saber els dies de circulació de cada un d'ells. No obstant, s'ha d'admetre que un tren de mercaderies no té la mateixa periodicitat que un tren de viatgers, fet que resulta complicat saber amb exactitud en quins dies solen passar i encara més l'hora aproximada.

Per la gent que no és "trainspotter", potser el tema no els interessarà gaire, però pels que sí ho son (com ara un servidor :D ), i els que els agradin en especial aquest tipus de trens, podem fer un seguiment de les circulacions de mercaderies per la xarxa catalana, sigui la operadora que sigui.

Començo jo. Recentment, Continental Rail ha posat en marxa un nou servei "llançadora" entre Can Tunis i Martorell, per proporcionar cereal al tren Martorell-Canfranc, sembla ser que pot arribar a fer fins a dos viatges al dia, en cas de que falti cereal al tren ja mencionat. Parlant del "Canfranero", algú coneix els dies de circulació d'aquest tren?

D'altra banda, us facilito els horaris del TECO de Transfesa Rail que fa el servei Morrot-Bilbao: surt els dimarts i dijous a les 18:20 de la terminal barcelonina.

Si teniu més info dels altres mercants, no dubteu en posar-ho aquí.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3748
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 03/08/2015 1:04

Si no falla, cada dimarts al matí, circula el tren de gra de cereal des de Tarragona fins a Vic mercaderies. Sol arribar a la capital osonenca a mig matí entre les 11 i 11:30 aproximadament, i retorna de buit a Tarragona, a primera hora de la tarda, havent dinat, que serien les 14:30-15:00 aproximadament, sempre i quan els creuaments amb els rodalies, el respectin.
El temps entre circulació i circulació, realitza maniobres amb les tolves buides per tornar.
Tot i que em sembla que ja hi havia un fil per parlar d'això.
viewtopic.php?f=3&t=11321&hilit=horaris+trens+mercaderies


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 03/08/2015 11:54

He trobat a la web del Port els horaris de sortida dels trens internacionals (ample UIC).

Barcelona-Busto: Dimecres i dissabte a les 16:45 h
Barcelona-Antwerpen: Dilluns a divendres a les 23:59 h / Sentit contrari: a les 23:00 h de dilluns a divendres
Barcelona-Perpinyà: Dilluns i dijous a les 18:00 h
Barcelona-Bettembourg: Diari de dilluns a dissabte a les 16:30 h
Barcelona-Toulouse Fenouillet: Dilluns i dijous a les 18:00 h (mateixa hora que el de Perpinyà, no sé si fins allà aniran junts)
Ludwigshafen-Barcelona: Dimarts, dimecres i divendres a les 19:10 h
Barcelona-Lyon Venissieux (Barcelyon): Dimarts, dijous i divendres a les 11:45 h (no apareix a la web del Port)



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 24/01/2017 15:24

Males notícies pel cerealer Martorell-Canfranc i vv. A partir de l'1 de febrer, el servei operat per Continental Rail quedarà suspès temporalment, però no definitivament. Els motius es deuen purament a una decisió econòmica de l'empresa Silos Canfranc, encarregada del cereal, degut a la baixada de la collita del blat a la zona del Bearn, i per tant a partir del proper mes seran els camions els encarregats de transportar-ho fins a Martorell. El propietari de l'empresa ha explicat a l'Heraldo de Aragón que si les condicions milloren de cara a la propera collita, es tornarà a utilitzar el tren com a mode de transport.

Almenys aquesta empresa està compromesa amb el ferrocarril... per tant queda esperança.



César
N5
N5
Entrades: 148
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dimarts 04/04/2017 23:28

És possible tenir informació de tots els trens de mercaderies que circulin per Flaçà ?
Horaris , dies de circulació , tipus de tren , companyia , etc ...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1189
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 05/04/2017 19:11

Algu sap si hi ha circulacions de Mercants per l'estació de Montblanc?
Ara es l'estació més aporp que tinc de casa de renfe i amb el canvi de torn m'escapo a veure trens i clar de viatgers a la tarda pocs però no se si hi ha de Mercaderies.
Abans anava a l'Arboç i allà si hi ha moviment per les tardes.
Aniria bé saber si hi ha cap lloc a internet on podem saber les circulacions de Mercants, una cosa del tipus Positren.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3748
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 05/04/2017 21:48

ortegote ha escrit:Algu sap si hi ha circulacions de Mercants per l'estació de Montblanc?
Ara es l'estació més aporp que tinc de casa de renfe i amb el canvi de torn m'escapo a veure trens i clar de viatgers a la tarda pocs però no se si hi ha de Mercaderies.
Abans anava a l'Arboç i allà si hi ha moviment per les tardes.
Aniria bé saber si hi ha cap lloc a internet on podem saber les circulacions de Mercants, una cosa del tipus Positren.
Salutacions.
Algunes circulacions de mercaderies hi ha a Montblanc, ara no tinc ni idea de quins horaris aproximats circulen. En Bernat (Trenscat), segur et pot respondre aquesta qüestió, millor que jo.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 06/04/2017 16:07

Hoy he visto en Cerdanyola-Universitat al butanero Tarragona-Montornés con 269. Hacía tiempo que no lo veía con japonesas.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1189
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 06/04/2017 18:36

UT440_132M ha escrit:
ortegote ha escrit:Algu sap si hi ha circulacions de Mercants per l'estació de Montblanc?
Ara es l'estació més aporp que tinc de casa de renfe i amb el canvi de torn m'escapo a veure trens i clar de viatgers a la tarda pocs però no se si hi ha de Mercaderies.
Abans anava a l'Arboç i allà si hi ha moviment per les tardes.
Aniria bé saber si hi ha cap lloc a internet on podem saber les circulacions de Mercants, una cosa del tipus Positren.
Salutacions.
Algunes circulacions de mercaderies hi ha a Montblanc, ara no tinc ni idea de quins horaris aproximats circulen. En Bernat (Trenscat), segur et pot respondre aquesta qüestió, millor que jo.
Gracies!!



trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 18/04/2017 16:43

Hoy he visto al butanero Tarragona-Montornés de nuevo con 269, concretamente las 269-353.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 08/06/2017 16:31

Renfe (08/06/2017)
Renfe Mercancías prevé iniciar un nuevo tráfico internacional entre Barcelona y Lyon por ancho internacional

• Este tráfico es consecuencia de la nueva política comercial que la compañía desarrolla en el contexto del Plan de Gestión 2017-2019


08/06/2017 Renfe Mercancías tiene previsto iniciar el próximo otoño un nuevo tráfico internacional de contenedores entre el puerto de Barcelona y la ciudad francesa de Lyon por la vía de alta velocidad y el túnel del Pertús.

El tráfico se iniciaría en la terminal intermodal de Monzón (Huesca), de donde el tren saldrá cargado con mercancía contenerizada hasta el Puerto de Barcelona donde cargaría otros contenedores para trasladarse, por la vía de ancho internacional atravesando el túnel del Pertús, hasta la ciudad francesa de Lyon, destino de la mercancía.

La iniciativa obedece al desarrollo de la nueva política comercial que la compañía realiza en el contexto del Plan de Gestión 2017-2019, que se activó a principios de este año y que tiene como objetivo aumentar la competividad y sanear a la sociedad filial de Renfe.

La nueva estrategia de gestión elaborada por Renfe Mercancías pretende llevar a cabo el saneamiento general de la Sociedad equilibrando su cuenta de resultados, para que pueda operar en un mercado liberalizado en condiciones equiparables a las del resto de los operadores

Plan de Gestión

El rediseño de la actividad comercial, la potenciación de los tráficos internacionales, la identificación y gestión de los excedentes de material y la reducción y reasignación de personal, son los ejes sobre los que ya pivota el citado Plan. En definitiva, se trata de acondicionar el tamaño de la Compañía adaptándola a las condiciones del mercado liberalizado, lo que implicará que se adopten, en este primer año, las medidas que permitan la obtención de ingresos extraordinarios suficientes para el equilibrio financiero con el fin de que compensen el margen operativo negativo.

A principios de este año, el primero del periodo que abarca el Plan, se inició el proceso de saneamiento delimitando los excedentes de material. La pretensión del Plan es adecuar el parque a las necesidades reales del negocio, lo que supondrá pasar de 319 a 253 locomotoras mediante un proceso de enajenación del material excedentario a Renfe Alquiler de Material o a empresas externas. A un proceso similar se someterá el parque de vagones. En la actualidad se han apartado y valorado 50 locomotoras y unos 500 vagones del total previsto.

Por lo que respecta al personal, el objetivo es adaptar la plantilla, de 1.300 trabajadores, para reorganizar la producción mediante una mejora real de la productividad. La adecuación de la plantilla a las necesidades reales del negocio se está realizando mediante un proceso de reasignación, del que se ha hecho partícipe a la representación sindical, al que los trabajadores se están sumando de forma voluntaria. El proceso implica la posibilidad de que los trabajadores que actualmente componen la plantilla de Renfe Mercancías puedan optar por desvincularse de la Sociedad de forma voluntaria o por adscribirse a otras sociedades del grupo Renfe, una medida a las que ya se ha acogido el 64% de la plantilla prevista.

En cuanto a la política comercial, se está revisando la cartera de clientes, así como las condiciones específicas de algunos de ellos. También se están revisando las condiciones en la que opera la Red Intermodal Multicliente, RIM, y las de la de Ancho Métrico, RAM.

En el segundo año, 2018, el Plan de Gestión persigue equilibrar el resultado económico de la operación sin ingresos extraordinarios y en 2019, el tercer año del Plan, el objetivo es la consolidación de la rentabilidad positiva estable, para evitar riesgos de inviabilidad y convertir a la sociedad en una empresa sostenible.

La estrategia del nuevo equipo implica incrementar la eficiencia y calidad del servicio para competir en un mercado liberalizado con costes que puedan ser equiparables a los de los operadores privados.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 09/06/2017 19:37

Està clar que al tram Barcelona-Perpinyà la tracció anirà a càrrec de les 252.



albe6
N8
N8
Entrades: 970
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 09/06/2017 20:50

No és mala manera coordinar mercaderies interns (Selgua - BCN) amb connexions internacionals mentre no arribi l'ample UIC per mercaderies a més llocs.

Quant temps pot costar el trasbord d'un tren de 500 metres?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1799
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 10/10/2017 12:20

Grans notícies!! :!: Sembla que torna el cerealer Canfranc-Martorell després de mesos suspès. Avistada ahir una 3000 de COMSA maniobrant a Silos Aragoneses de Canfranc, al sector de mercaderies de Canfranc.

Podria tractar-se del retorn de la circulació Canfranc-Martorell, doncs era l'únic cereal que hi circulava i no em consta cap nou contracte cap a una nova destinació.

:flecha Publicació i fotografia d'Antonio Orga [Grup FB 'Canfranc']


Salvem l'Estació de França!

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 18/04/2019 23:35

Adif (17/04/2019)
Por un periodo de cinco años, prorrogables dos años y medio más

Adif adjudica la gestión de servicios y comercialización de la terminal logística de Pla de Vilanoveta (Lleida)

• Esta terminal logística cuenta con una superficie total para uso logístico de 17.700 m2 y 2 vías, donde se realizan las operaciones de carga / descarga de UTI


17/04/2019. Adif ha adjudicado, por importe de 269.112 (IVA no incluido), la gestión de servicios y comercialización de la terminal de transportes de mercancías de Pla de Vilanoveta (Lleida).

La empresa adjudicataria, APM Terminals Spain Railway, gestionará y comercializará, a su entero riesgo y ventura, los espacios, instalaciones y recursos de esta terminal, que cuenta con una superficie total para uso logístico de 17.700 m2 y 2 vías donde se realizan las operaciones de carga y descarga de UTI. La duración del contrato será de cinco años, con la posibilidad de prorrogarse, como máximo, dos años y medio más.

La empresa adjudicataria estará obligada, en esta terminal ferroviaria con carácter de servicio público, a la prestación del servicio complementario de manipulación de Unidades de Transporte Intermodal (UTI) a las empresas ferroviarias y otros candidatos que lo soliciten, conforme a las condiciones y precios que apruebe el propio adjudicatario, según dispone la Ley 38/2015 del Sector Ferroviario.

Esta información deberá publicarse, por parte de la adjudicataria, en su sitio web, desde donde pueda obtenerse gratuitamente en formato electrónico, rigiéndose en cualquier caso para la prestación de este servicio por los principios de igualdad, trasparencia y no discriminación.

La adjudicataria podrá prestar, con carácter comercial, otros servicios asociados a la logística del transporte de mercancías, como pueden ser el almacenamiento y depósito de UTI (excepto los de materias peligrosas), limpieza y reparación de UTI, inspección, la gestión de aduana y los acarreos y facturación comercial del tren.

Además, la empresa adjudicataria podrá ofrecer la prestación de otros servicios vinculados o conexos al tren en la terminal, tales como los servicios de maniobra. Si no fuese así, estos servicios podrán realizarse bajo el modelo de autoprestación por las distintas empresas ferroviarias que accedan a la instalación.

Esta licitación se enmarca dentro de las actuaciones que Adif realiza, en línea con el PITVI del Ministerio de Fomento, para fomentar la participación activa, en la prestación de servicios, de los diferentes agentes intervinientes en la cadena logística del transporte ferroviario de mercancías.

APM Terminals Spain Railway es una empresa perteneciente a APM Terminals, uno de los operadores de terminales marítimas con presencia en nuestro país. APM Terminals Spain Railway realizó más de 3.000 trenes de contenedores marítimos a nivel nacional y movió 240.000 TEUS anuales, el pasado año. Sus servicios se extienden a todo el Inland de España, disponiendo de una red nacional que trabaja con los principales puertos, así como con las terminales ferroviarias conectadas a los mismos.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1799
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 21/06/2019 16:43

Manifestació per demanar el manteniment de la línia de tren de fruites i hortalisses Perpinyà-Rungis

Imatge

200 persones s'han manifestat davant la prefectura de Perpinyà per demanar el manteniment de la línia de tren de fruites i hortalisses Perpinyà-Rungis. Aquest comboi transporta cada dia de l’any 1.500 tones de fruites i verdures entre el mercat Sant Carles de Perpinyà i el mercat de Rungis, a la regió parisenca.

El problema és que el cost d’aquest servei és considerat massa important i que aquest tren ja no seria rendible.

L’altra problema, encara més important, seria que aquesta mercaderia hauria de ser transportada cada dia en camions, amb un cost mediambiental molt més elevat.

https://www.radioarrels.cat/noticia/607 ... sses-perpi


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1799
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 19/07/2019 17:23

El tren de productes frescos Perpinyà-Rungis queda suspès fins a l’1 de novembre

Ha circulat com a "tren fantasma" de buit els ultims 3 dies

Entre dilluns 15 de juliol i dimercres 17 de juliol
, el tren d’hortalisses que enllaça el mercat de Sant Carles de Perpinyà amb el mercat parisenc de Rungis, ha circulat de buit :x [Als productors fruiters els havien comunicat que divendres 12 se suspenia la línia i ja havien contractat camions]. La circulació surrealista d’aquest “tren fantasma”, ha estat tractada per desenes de mitjans de comunicació francesos. [...]

Nova reunió l’11 de setembre

S'ha posposat la possible desaparició d'aquest tren de mercaderies, però la línia s’ha suspès aquest dimecres 17 de juliol. L'enllaç es recuperarà l'1 de novembre, segons una decisió presa el mateix dimecres en una reunió del comitè directiu celebrada a Perpinyà. [...]

L’aturada d'aquest tren suposa 25.000 camions presents a les autopistes entre Perpinyà i París en un període d'un any.

https://www.la-clau.net/noticia/12716/e ... e-novembre
http://www.leparisien.fr/economie/perpi ... 118570.php


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1799
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 30/07/2019 16:11

Kombiverkehr inicia la quarta freqüència entre Barcelona y Ludwigshafen

La companyia ferroviària carrega tant remolcs estàndard com de gàlib P400, amb una freqüència que regularitzarà a partir del setembre


Imatge

La companyia de transport intermodal per ferrocarril Kombiverkehr ha començat a operar la seva quarta freqüència entre Barcelona i Ludwigshafen (Alemanya) a través del túnel del Pertús. No obstant això, l’operador ferroviari preveu regularitzar aquest augment a partir del setembre. [...]

L’operador intermodal ha augmentat la freqüència pel creixement del tràfic d’un dels seus clients. Per la seva part, la decisió d’utilitzar semiremolcs amb gàlibs P400 respon al seu ús creixent a les vies europees i al creixement del potencial del mercat. “Els remolcs són el mitjà de transport més utilitzat entre Espanya i el centre d’Europa i aquells amb el perfil P400 són els més populars en el transport combinat europeu, degut a la seva millor relació volum-pes”, ha assegurat Kombiverkehr.

[...] El temps de trànsit entre les dues destinacions és d’aproximadament 36 hores, és a dir, un dia i mig. “Per als trens de Kombiverkehr és possible arribar fins a Barcelona en ample UIC”, han recordat fonts de l’operador. A més, Kombiverkehr també treballa amb sortides diàries cap a Espanya a través de Portbou, fent un transbordament a vagons d’ample ibèric. [...]

https://elmercantil.com/2019/07/26/komb ... wigshafen/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1799
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 16/10/2019 10:42

Un tren de mercaderies operarà entre Perpinyà i Colònia a partir del gener de 2020

L’operador suís Hupac llançarà al gener del 2020 una línia de transport de mercaderies entre la terminal Sant Carles Contenidors de Perpinyà i la ciutat alemanya de Colònia



L'operador proporcionarà cinc viatges d’anada i tornada cada setmana, tot tenint previst fer arribar aqueixos trens fins a Escandinàvia, perquè Colònia també és un punt de distribució, el mateix que Perpinyà. Les mercaderies afectades, procedents del territori del Rosselló, seran principalment de tipus alimentari. També es transportaran automòbils, productes tèxtils i productes químics.
https://www.la-clau.net/noticia/12862/t ... er-de-2020


Salvem l'Estació de França!

Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimecres 16/10/2019 12:28

Perpinyà ?.... :x ....això no esta a 200 km. de Barcelona ?....Que te que veure ?.... :roll:



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”