Eix transversal ferroviari

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Estació Vic/Osona

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 10/01/2010 18:08

Jordi Freixas ha escrit:
Guigui ha escrit:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La Plana xD

Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/01/2010 18:13

Per fer aquest nyap faraònic, millor que dediquin els diners a una altra cosa. És inaudit: fan una línia per un territori on mai no n'ha passat cap però aconsegueixen girar-li l'esquena.

Algun usuari compulsiu del cotxe oficial ja sap que per les vies de ferrocarril circula algun tren que no sigui l'AVE per anar a veure l'amo?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 19:01

UT440_132M ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:
Guigui ha escrit:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La Plana xD

Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.
A l'estació d'Osona | Vic se suposa que es podrà fer enllaç amb la R3, així que deuen proposar que adif construeixi un baixador allà a Gurb. I segons aquest pla en tren seran 23' que has de sumar el del trasllat Vic-Gurb ja sigui en cotxe o en tren R3, en cas que sigui efectiu per horaris XDD

I això que diu Jordi Freixas de la línia de Manresa. Crec que no hi haurà intercanviador a Mollerusa, Tàrrega i Cervera perquè l'ETF passar per un altre lloc, però no n'estic segur ja que el PDF no mostra ni Tàrrega ni Cervera, en el cas de Mollerusa que si que es veu, es veuen allunyades, algú sap si l'estació de Mollerusa té construccions a ambdues bandes de la línia? Si es així suposo que deu ser per això que fan passar la línia per les afores.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 10/01/2010 19:30

Aquí podem veure on s'ubicaria l'estació Vic/Osona.
Imatge
Shot at 2010-01-10
Imatge
Shot at 2010-01-10


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 10/01/2010 19:49

Vilarrubla ha escrit:A Vic està previst fer una estació nova, enmig del no res, com a Camp de Tarragona, com ja he dit vàries vegades. Saps on és el camp de La Cabra, a Gurb? Si no ho saps, queda on conflueixen la C-25 i la via BCN - Puigcerdà, prop de la sortida de Manlleu de la C-25, ja m'explicaran qui anirà allà a agafar el tren, si no està ben comunicada amb TP, la gent seguirà agafant a l'estació de Vic centre de tota la vida, i per anar a Girona seguirà agafant l'Eix Bus, a part que els temps tan en cotxe com en tren, son molt semblants, en cotxe Vic - Girona, hi pots estar entre 40/45 minuts, segons aquest pla, en tren seran 36 minuts. No em sembla un temps massa competitiu respecte el cotxe.
A l'estació d'Osona | Vic se suposa que es podrà fer enllaç amb la R3, així que deuen proposar que adif construeixi un baixador allà a Gurb. I segons aquest pla en tren seran 23' que has de sumar el del trasllat Vic-Gurb ja sigui en cotxe o en tren R3, en cas que sigui efectiu per horaris XDD

I això que diu Jordi Freixas de la línia de Manresa. Crec que no hi haurà intercanviador a Mollerusa, Tàrrega i Cervera perquè l'ETF passar per un altre lloc, però no n'estic segur ja que el PDF no mostra ni Tàrrega ni Cervera, en el cas de Mollerusa que si que es veu, es veuen allunyades, algú sap si l'estació de Mollerusa té construccions a ambdues bandes de la línia? Si es així suposo que deu ser per això que fan passar la línia per les afores.
Llavors, algú em podria explicar això (extret de http://www.ifercat.cat)?

Imatge

3- Vic- Girona

http://www.ifercat.cat/proyectos/index. ... %3D%3D&&&&
"Des de Manresa el traçat discorre paral·lel a la c-25 fins arribar a la Plana de Vic on l’Eix es segrega per donar servei a l’actual estació de viatgers de Vic i per bypassar les mercaderies pel sud de Vic direcció a l’aeroport de Girona."

PD: Una altra cosa és que no s'entén això de "bypassar" les mercaderies pel sud, si precíament el bypass quedaria al nord...



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 19:55

No està actualitzat. Inicialment no se sabia si es faria l'estació a Vic o a Gurb. Finalment han optat per Gurb. I evidentment com dius el bypass per les mercaderies "estava" al nord, tot i que més aviat seria un bypass per connectar amb l'actual estació de Vic, ja que es aquesta la que es desvia, potser volien dir un bypass de viatgers al sud i es van fer la pixa un lio XD

Finalment han optat per no fer bypass de mercaderies, excepte a Igualada.

I tampoc han especificat com faran la connexió amb l'aeroport de Girona! Faran un baixador? o que? No diu absolutament res! Només posa això de Girona (aeroport-centre)


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 10/01/2010 20:06

Doncs... això de fer una estació nova, tenint l'actual de Vic és una cosa que s'ha d'evitar de totes totes.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 20:13

Faig un resum dels errors que trobo/troben al PDF:

No indica com es farà la connexió amb línies convencionals d'ample ibèric: a Alguaire, a Lleida i a Martorell i per tant tampoc amb el ramal de mercaderies ja sigui les que van cap al Port o el ramal del Vallès.
Ni tan sols indica que hi hagi cap problemàtica sobre els amples, que seria el mínim.
No hi ha interconnectivitat amb la línia de Manresa (futur tren-tram) a Mollerusa, i crec que tampoc a Cervera i a Tàrrega.
No mostra imatges de la línia al pas per Cervera i Tàrrega.
A Igualada posen una imatge molt maca de que hi ha un aeroport, però no diuen com si connectarà.
A Vic que enllaçarà amb la R3 però no diu que demanaran a adif fer una estació.
De nou indiquen que hi ha un aeroport a Girona, però no indiquen com es farà aquest enllaç, ni si es farà una baixador, ni si instaran a adif a fer-lo.
És diu que es faran apartadors en zones logístiques, però no les especifica massa, per no dir gens.
Finalment tampoc diuen si serà en doble via (jo dono per suposat que si, però un usuari d'un altre fòrum s'ho plantejava), només faltaria que no ho fos, no podria ser d'alta velocitat, penso jo.

Crec que no em deixo res més :P a part de coses com si està el mig del no res i tal XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 20:24

A Vic sempre es pot fer quelcom així, si no volen fer un traçat alternatiu que faci més volta i haver de perforar per sota de la ciutat de Vic... però no se pas com s'hauria de fer després el gir a l'estació de Vic. No se si es idoni, quina és la millor manera de fer-ho?

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 10/01/2010 20:27

Home, quan es va soterrar l'estació de Vic, ja es va fer pensant en la doble via, i ampliar-la, ho veig difícil, a no ser que canviïn l'ample a un parell de vies, a UIC, per exemple les vies 2 i 4 en UIC i les 1 i 3 en ample ibèric. Però no se fins a quin punt pot interessar que Adif ho faci. Llavors la via 6, que no té andana en ample mixte per estacionar trens sense servei.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 20:33

UT440_132M ha escrit:Home, quan es va soterrar l'estació de Vic, ja es va fer pensant en la doble via, i ampliar-la, ho veig difícil, a no ser que canviïn l'ample a un parell de vies, a UIC, per exemple les vies 2 i 4 en UIC i les 1 i 3 en ample ibèric. Però no se fins a quin punt pot interessar que Adif ho faci. Llavors la via 6, que no té andana en ample mixte per estacionar trens sense servei.
I a adif li interessa fer una estació a Gurb i a l'aeroport de Girona? O adaptar la línia de Manresa i la de Vilafranca? XD

A l'aeroport de Girona a més diria que el tram és en viaducte i dira que hi ha l'autovia/pista a tocar. Potser algú ho concreta més, jo només hi he passat un cop.

Adaptar l'estació de Vic, només els hi podria interessar per poder cobrar altres serveis d'altres companyies fins a Vic, però igualment per un tram tant petit no crec que fossin gaires diners, no?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 10/01/2010 22:18

Vilarrubla ha escrit:A Vic sempre es pot fer quelcom així, si no volen fer un traçat alternatiu que faci més volta i haver de perforar per sota de la ciutat de Vic... però no se pas com s'hauria de fer després el gir a l'estació de Vic. No se si es idoni, quina és la millor manera de fer-ho?

Imatge
Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.

Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
Fitxers adjunts
Planol Vic.png
(27.06 KiB) S’ha baixat 120 vegades



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 23:17

Jordi Freixas ha escrit: Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.

Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
Sostenible pel que fa al transport eficient, no sostenible pel que fa medioambientalment eh XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 11/01/2010 1:36

Sostenible a nivell del transport eficient, sí, però home... si bé és cert que a nivell dels quilòmetres de via que es podessin necessitar molt sostenible ecològicament no ho seria, d'altra banda... una estació (amb tot el que això comportaria) de nova construcció enmig del no res amb un sentit funcional més que qüestionable... realment creus que ecològicament podria resultar més sostenible que una infraestructura que tindria per objectiu utilitzar una estació ja operativa, remodel·lada de fa pocs anys, i que es troba en un punt bastant cèntric de Vic?

Que consti que ara la pregunta la plantejo en el sentit dels peròs i contres que hi puguin haver en totes dues opcions.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/01/2010 9:24

Vilarrubla ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit: Rotundament NO. L'única opció sostenible possible és aquesta (que si fa o no fa, és el que apareix al porta de Ifercat.

Més enllà d'això, és llençar els diners i prou.
Sostenible pel que fa al transport eficient, no sostenible pel que fa medioambientalment eh XD
Tampoc no és sostenible medioambientalment que els ciutadans del centre de Vic s'hagin de desplaçar 5 km per anar a agafar el tren.

En comptes d'anar a 250 km/h i haver d'agafar autobus o cotxe després, no és millor que el tren vagi més lent (160 km/h) però que et deixés al centre de Vic? El temps seria el mateix...



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 11/01/2010 11:20

És que no aniran a 250km/h crec que el temps està calculat per anar a 180 km/h, però el trens de viatgers poden arribar als 250 km/h, crec que això és més aviat per explotar la línia amb serveis d'altres companyies, i el temps de viatge que citen més aviat és pel servei de viatgers que posaria la Generalitat.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/01/2010 11:22

Cada vegada estic més convençut que l'ETF és un macroprojecte megalomaníac de la Generalitat al qual li convé explotar el fet de no passar per Barcelona, però en realitat tant se'ls fot el territori on el planten. Sí, faran estacions a Manresa, Cervera, Vic, Lleida i Girona, però perquè el traçat passarà per allí i no perquè els interessi connectar entre si aquestes poblacions. La mostra, la trobem en la repetició dels nyaps de Camp i Vilafant.

Total, una operació per a fer anar la indústria del totxo, i sempre podran dir que trauran alguns calerons de les taxes de circulació mitjançant Ifercat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 11/01/2010 17:01

Doncs... és suficientment important aquest projecte com perquè la gent es planti, si convé.



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dilluns 11/01/2010 17:11

Voleu dir que la gent que utilitzarà els serveis de passatgers de l'ETF, tant se li'n foterà d'haver d'agafar el cotxe cinc minuts i deixar-lo al pàrking de l'estació? O fins i tot que s'estimaràn més això que no pas haver de caminar 5, 10 o 15 minuts fins a una estació de Rodalies? (a Mollerussa, Cervera, Manresa, Vic o on volgueu) Perquè els actuals usuaris de rodalies dubto que s'avinguin a pagar un bitllet 2 o 3 vegades més car per estalviar-se 30 minuts de viatge.
El DPTOP, a hores d'ara, ja hauría d'haver explicat alguna d' aquestes coses que dieu, no? Connexions amb l'ample ibèric, doble via o via única, serveis de passatgers que hi hauràn, tarifes, accesibilitat a les estacions, etc.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 11/01/2010 17:21

Que si la gent s'hi avindrà? No.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”