Eix transversal ferroviari

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

No vaig ser jo, em sembla

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/03/2010 16:18

brito_cat ha escrit:Com va dir un usuari, el Guigui em penso, l'ETF té estacions de viatgers en determinats llocs simplement perquè hi passa.
No recordo haver-ho dit. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 06/03/2010 20:17

brito_cat ha escrit: Amb quin motiu van fer el viari? Si, ens va molt bé per anar de GI a LL, però serveix per al que serveix: per als camions.
En absolut.
L'eix transversal viari serveix per comunicar les comarques per on passa entre elles, comunicant la Catalunya interior d'est a oest.
Sí que és cert que hi passen molt camions, però no és ni per la idoneïtat de la via (té molts desnivells) ni per ser la via més ràpida, ni la més directe, ni perquè passi per zones industrials de gran pes. Si la fan servir molts camions és simplement per estalviar-se el peatge d'AP-7 i AP-2.


En quant l'eix transversal ferroviari, crec que ara mateix és totalment innecessari. Abans de fer plantejar grans inversions d'aquest estil, seria molt més lògic aprofitar les infraestructures existents i, sobretot, primer saber què es vol. Com sempre en aquest país, a algú se li acut una obra, tirar una línia, i després ja veurem per a què serveix. I això no va així. Primer hem de saber què volem, què necessitem, i després mirar quina és la manera més eficient d'aconseguir-ho.

En aquest cas, per exemple, necessitem:
  1. Transportar mercaderies de França cap a Saragossa
  2. Unir ràpidament Girona-Vic-Manresa-Igualada-Cervera-Lleida
El punt 1 es pot aconseguir fàcilment millorant la xarxa convencional actual. Per exemple, la línia Figueres-BCN està infrautilitzada, a excepció del tram de Sant Celoni-BCN. Així, per solucionar el punt 1, podríem:
  • Posar 3er carril de Figueres a Martorell: permetria als trens de mercaderies provinents del túnel internacional continuar cap al sud sense molestar als AVEs, i a la vegada no entraria en contradicció amb el contracte amb TP-Ferro ja que no es cabviaria l'ample de la secció Figueres-Port Bou
  • Quadriplicar vies de Sant Celoni a Mollet. Això és necessari igualment per permetre Rodalies semidirectes i regionals exprés. De fet, s'hauria d'allargar la quadriplicació fins a BCN per aquests trens.
  • Construir una nova línia de Martorell a Cervera passant per Igualada: també està prevista com a part dels accessos al ETF, però passaria a ser principal en comptes d'un ramal. Per rebaixar costos, es podria aprofitar part del traçat de l'actual línia de FGC.
  • Duplicar via entre Cervera i Lleida, adaptant-la a 200 Km/h. Això inclouria la integració del ferrocarril a totes les ciutats que travessa, encara que jo descartaria el soterrament ja que aquestes ciutats tampoc tenen problemes greus de congestió
  • Adaptar la línia Cervera-Manresa a 140 Km/h. Això permetria fer regionals BCN-Lleida per Manresa en un temps més que acceptable sense haver de fer cap gran inversió.
Així aconseguiríem:
  • Cost molt inferior al pressupostat per l'ETF. Això significa que es podria construir abans (en comptes de l'horitzó 20-30 anys de l'ETF) i a més fer altres obres.
  • Millores col·laterals en punts que igualment s'han d'actualitzar (BCN-Igualada, St. Celoni-Mollet).
  • Deixar preparat una part de l'ETF per si en el futur és necessari (Lleida-Cervera i Cervera-Igualada-Martorell).
  • Trens d'altes prestacions Granollers-Igualada-Cervera-Lleida, als quals es podria sumar Mataró quan estigui finalitzada l'Orbital, tot això sense passar per BCN sinó per Sant Cugat i Rubí.
Pel que fa al punt 2, el lligam Girona-Lleida quedarà suficientment assegurat pels trens d'Alta Velocitat via BCN. Per molt que es fes l'ETF tal com està previst, encara seria més ràpid passar per BCN que no pas anar per l'ETF.
Vic hauria de millorar i molt l'eix ferroviari actual BCN-La Tor de Querol, la qual cosa l'acostaria a l'Alta Velocitat de BCN i al nus de Granollers, des d'on podrien agafar els trens a Lleida
Per tant, l'únic tram que es queda "penjat" són el enllaços interns Manresa-Vic-Girona. Però ara s'està començant a treballar per convertir la carretera existent, l'ET Viari :D en autovia. Caldria doncs aprofitar-la per posar-hi un servei d'autobusos més potent que l'actual. No és gaire difícil, ja que actualment només hi ha 7 serveis diaris per sentit, això és, un autobús cada 2-3 hores. Estaria bé posar un autobús cada 30 minuts en aquesta relació, la meitat dels auls fossin directes Girona-Vic Manresa, i l'altra 50% que paressin a altres poblacions.

El que no té cap ni peus és que es plantegi fer una inversió descomunal en una línia que no és de necessitat prioritària, utilitzant uns diners que no es tenen ni es sap si algun dia es tindran i mentre la resta de la xarxa actual ja construïda cau a trossos.

Siguem realistes. Prou projectes faraònics que no porten enlloc. Hem de millorar el transport de veritat, i ara, no pas continuar somiant.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 08/03/2010 13:57

wefer ha escrit:[*]Construir una nova línia de Martorell a Cervera passant per Igualada: també està prevista com a part dels accessos al ETF, però passaria a ser principal en comptes d'un ramal. Per rebaixar costos, es podria aprofitar part del traçat de l'actual línia de FGC.
No sóc partidari d'aprofitar part de l'actual línia de FGC, per dos motius:
-El traçat sinuós permetria aprofitar ben poca cosa
-Deixaríem de banda Esparraguera, municipi que fa temps hauria de tenir estació ferroviària pròpia.
Estaria bé posar un autobús cada 30 minuts en aquesta relació, la meitat dels auls fossin directes Girona-Vic Manresa, i l'altra 50% que paressin a altres poblacions.
Entre Manresa i Girona poblacions que es considerin "importants" només serien Artés, Moià, i Santa Coloma de Farners.

En el cas d'Artés i Moià ja tenen un servei decent amb Manresa, la primera un autobús cada hora (i cada dues un cada 30 minuts al coincidir l'autobús que ve de Santa Maria d'Oló) i la segona un cada dues hores. A més que Moià té un molt mal accés a l'Eix Transversal, sent la via preferent per anar a Vic o Manresa la N-141c. Per tant en aquest cas seria interessant millorar el servei d'autobús existent, sobertot el Manresa-Vic per carretera que només té dues expedicions diàries.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 01/11/2010 14:45

UT596001 ha escrit:No sóc partidari d'aprofitar part de l'actual línia de FGC, per dos motius:
-El traçat sinuós permetria aprofitar ben poca cosa
-Deixaríem de banda Esparraguera, municipi que fa temps hauria de tenir estació ferroviària pròpia.
Homeeeee... veig que per fi algú se n'adona que aquí ja estem prou marginats amb els autobusos de l'Igualadina!!

Per cert, veig que segons els mapes que indiquen el traçat del ETF, el ramal a Martorell des de Igualada passarà per l'alçada d'Esparreguera però, passarà pel descobert o ho farà a través d'un tunel?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 15/02/2011 19:38

Algú se'n recorda de l'Eix Ferroviari Transversal?

Adam Majó

L’any 2001 l’anomenat Llibre blanc del transport de la Comissió europea, proposava una línia de ferrocarril d’ample europeu que unís Lleida i Girona en només una hora i mitja, passant per Cervera, Igualada, Manresa i Vic, i que servís, no tant sols per transportar viatgers, sinó també, i sobretot, mercaderies, tot connectant amb el corredor mediterrani. A més, des de Igualada, i també des de Manresa inicialment, havien de sortir uns ramals cap a Barcelona i el port (potser en recordeu la polèmica, quan des del DPTOP es va decidir eliminar del projecte la connexió bagenca). Tot plegat havia de suposar 360 km de nova via, costaria 6.500 Milions d’euros (18 milions per quilometre) i s’aniria construint, lògicament, per fases, amb l’objectiu de tenir-lo completament enllestit l’any 2026. A tal efecte, s’han elaborat estudis i projectes i s’han fet reserves de sol que impliquen una trentena de municipis. Com que es tractaria d’una de les iniciatives més ambicioses de totes les que s’han previst per aquest inici de segle, ha generat una serie d’espectatives i temors que condicionen les previsions de futur tant a nivell local, dels pobles i ciutats afectats, com a nivell nacional.

Doncs bé, després de tanta cagarela, el cas és que 10 anys després d’iniciar-se el projecte, si més no sobre el paper, encara no s’ha posat ni un metre de via nova, no s’ha remogut ni un pam de terra i tot plegat segueix en calaixos i ordinadors de despatxos diversos. És evident que si el govern de la Generalitat hagués tingut la ferma intenció de convertir la proposta en realitat, i de complir els terminis anunciats, a hores d’ara ja s’hauria d’estar treballant sobre el terreny i fins i tot algun dels trams (el Cervera – Igualada, per exemple) hauria d’estar a punt d’entrar en funcionament. No tant sols no s’ha fet res, sinó que, paradoxalment, pels mateixos corredors on havia de passar aquesta línia s’hi està fent una gran inversió en la xarxa viària per tal de augmentar-ne la capacitat d’absorbir transport pesat, camions. O perquè us penseu que es construeix l’eix diagonal i es desdobla el transversal?

En tot cas, es tracta de l’enèssima contradicció entre les paraules i els fets. Es parla d’afavorir el tren i es segueix invertint en carretera. Es prenen la planificació territorial com un joc que no compromet a res. Perden el temps i ens el fan perdre a nosaltres.

O no. Potser vaig errat, potser han estat treballant en silenci i la setmana que ve surt un representant del DPTOP dient que sí, que el projecte de tren transversal segueix endavant i que els terminis es mantenen. Tant de bo…

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/189477



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/02/2011 19:46

Tal com està la caixa de la Generalitat, aquest és un altre projecte que serà aparcat i serà dels últims a treure's del calaix. Almenys, queda l'esperança que aleshores s'hagin tret del cap bajanades com el tren-tram i pensin en el territori per on passa, en lloc de fer-hi anar trens a 160 i sense parar-hi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 15/02/2011 20:02

El problema és del de sempre, en comptes de buscar solucions senzilles, menys costoses, realitzables i realistesels polítics sempre han tirat de grans projectes de difícil o impossible materialització (a no ser que la Villa y Corte se situï en un extrem de la línia).

Si l'objectiu és unir Lleida i Girona en 1h30', ja tenim la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.

Si l'objectiu és transportar mercaderies, surt més a compte canviar d'ample tota la xarxa ferroviària catalana. Les mercaderies no necessiten anar a gran velocitat i poden fer més kms, sempre que s'evitin les ruptures de càrrega.

Si l'objectiu és unir les ciutats intermèdies, s'han d'analitzar les particularitats de cada zona. Per exemple, entre Cervera i Manresa, millorant la via actual; entre Cervera i Martorell per Igualada, amb una nova via, i entre Manresa, Vic i Girona no crec que sigui prioritari fer una línia de ferrocarril, n'hi hauria prou en integrar i millorar el servei d'autobús. El que és inadmissible és caure de nou en l'error de construir estacions al mig del camp. L'estació de Camp de Tarragona almenys serveix per a trajectes de llarga distància; una estació "Camp d'Osona" o Camp de la Segarra" seria un fracàs clamorós ja que només hi circularien trens de mitjana distància, i els temps d'accés impedirien que el ferrocarril fos competitiu davant de la carretera (cotxe i autobús).



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 15/02/2011 20:55

El projecte de l'ETF necessita una revisió dels seus objectius, com molt bé dieu tots. I CIU no ha amagat mai que no el veia de bon ull, tal i com es va fer. Suposo que un nou estudi és qüestió de temps.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 17/02/2011 9:41

Catalunya necessita que el transport de mercaderies circuli bàsicament en ferrocarril.

Els trens de mercaderies necessiten, bàsicament, ample de via normal (1435mm), apartadors llargs (>1000 metres) i vies sense gaires pendents.

Curiosament, l'ample normal està a les vies de gran velocitat on només circulen trens de viatgers (excepte el TECO Barcelyon express en alguns trams).

El ferrocarril no arriba a les centrals integrades de mercaderies ni als grans polígons industrials. Per poc, no arriba ni als dos grans ports comercials de Catalunya (Barcelona i Tarragona).

Tampoc arriba a una gran extensió de la Catalunya Interior i el Pirineu.

A més, la xarxa ferroviària actual està més saturada com més a prop de Barcelona ens trobem.

Per tot això cal,

1.- Ampliar la capacitat de les vies actuals duplicant, triplicant i quadriplicant vies, allargant apartadors i escurçant cantons allà on limitin la capacitat.

2.- Migrar a l'ample de via normal. O permetre temporalment que trens en ample normal puguin circular per la via actual (via de 3 carrils).

3.- Augmentar la velocitat comercial dels trens. Així, els rodalies haurien d'arribar als 50-60 Km/h, i els regionals als 80-100 Km/h com a mínim. Els mercaderies haurien de doblar, com a mínim, els actuals 20 Km/h (o menys).

4.- Implantar serveis de transport de camions per ferrocarril amb terminals a Lleida, Amposta, Tarragona, Barcelona i França. En una segona fase també a Castelló, València i Saragossa.

5.- Inversions petites o moderades que permetrien grans beneficis: restituir la línia de Reus a Roda, almenys fins l'estació de Perafort; implantar rodalies a Girona, Tarragona i Lleida; restituir els trens sense transbord entre el Maresme i Girona; fer que la majoria d'esquiadors de La Molina i Vall de Núria hi arribi en tren; restablir l'enllaç internacional a Puigcerdà-La Tor de Querol; prestar servei de viatgers a Sallent i Súria; millorar la connexió Barcelona pl. Espanya - Montserrat els caps de setmana i festius aprofitant les menors freqüències al metro del Baix Llobregat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 17/02/2011 11:33

Doncs jo penso que unir Vic i Girona per tren ajudaria a vertebrar la mobilitat dins de la província. Per posar un exemple: Si vull anar de Ripoll (ja no dic Puigcerdà...) fins a Girona en tren, haig d'anar fins a Barcelona i pujar fins a Girona. En canvi, si hi hagués línia entre Girona i Vic, només caldria fer transbordament a aquesta darrera estació. Jo l'ETF el veig més per unir comarques que no pas per anar exclusivament de Girona a Lleida.

Esperem que amb el desdoblament de la C-25 l'Eix Bus augmenti les freqüencies i, com a mínim, un de cada dos trajectes faci parades a les poblacions rellevants del recorregut, i no només a les capitals comarcals. Us enllaço l'horari actual de l'Eix Bus. Veureu que les freqüències són totalment insuficients (només tres viatges diaris entre Girona i Lleida, només dos que entrin a l'aeroport...).

http://www.teisa-bus.com/web/horaris/L28.pdf

Per cert... subscric totalment el darrer punt d'en genissimon:
genissimon ha escrit:5.- Inversions petites o moderades que permetrien grans beneficis: restituir la línia de Reus a Roda, almenys fins l'estació de Perafort; implantar rodalies a Girona, Tarragona i Lleida; restituir els trens sense transbord entre el Maresme i Girona; fer que la majoria d'esquiadors de La Molina i Vall de Núria hi arribi en tren; restablir l'enllaç internacional a Puigcerdà-La Tor de Querol; prestar servei de viatgers a Sallent i Súria; millorar la connexió Barcelona pl. Espanya - Montserrat els caps de setmana i festius aprofitant les menors freqüències al metro del Baix Llobregat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/03/2011 12:04

Continuació de viewtopic.php?f=7&t=2846&p=188144#p188144

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -2013.html

L'eix ferroviari, aparcat

Pel que fa al projecte de l'eix transversal ferroviari, del que hi ha una reserva de terrenys feta per l'anterior govern i està planificat fer a mitjà termini, el conseller va explicar que “no hi ha cap compromís pressupostari per aquesta obra”. A més, va incidir en què es tracta d'un projecte de futur, per al qual no hi ha cap termini previst. De fet, es tracta d'un projecte que tindria un altíssim cost econòmic i que hauria d'unir Lleida amb Girona amb via d'ample europeu i en alta velocitat, pensat també per als trens de mercaderies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 18/03/2011 13:11

:| És a dir... adéu al projecte fins d'aquí a poc més de tres anys (és a dir, fins al proper període pre-electoral).

Esperem que un cop desdoblada la C-25, el transport públic millori (mal menor...).



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 18/03/2011 13:43

A mi ja em sembla bé que aparquin el projecte, i que la propera vegada que el tornin a arrencar se'l repensin bé de dalt a baix i no facin l'animalada que volen fer, amb estacions fora de les ciutats i absurdes reconversions a tren-tram.

Veient la mentalitat política d'aquest país respecte el ferrocarril, primer que em demostrin que són capaços d'oferir un servei digne allà on la infraestructura ja existeix (R12, R6, R5, R4, R3), i després ja farem noves infraestructures.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/03/2011 14:01

Totalment d'acord. Fer una infraestructura doblement d'esquenes al territori (línia de mercaderies que no hi aporta res ni abasta cap centre logístic, i tren-tram que no fa sinó alentir el servei) era una solemne animalada.

El que cal és una línia per a ús mixt que comuniqui (vmax. 160 km/h) ràpidament els caps de comarca entre el Segrià i el Gironès, agafant altres poblacions importants pel mig (Calaf, Moià, etc.).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 18/03/2011 19:50

Penso com Sagrerenc, que és el moment d'aprofitar al màxim les infraestuctures ja existents. Per exemple, i concretant-ho en aquest cas, potser és el moment que algú es recordi que la R12 segueix un traçat més o menys paral.lel al previst per a la part occidental de l'esmentat Eix Transversal... I, també, el moment que algú pensi que -des de Cerdanyola- no costaria gaire de fer arribar la R12 a Granollers (pel corredor del Papiol-Mollet)... Crec que ja ho havia comentat en alguna altra ocasió.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 14/09/2011 23:15

http://el9nou.cat/noticies_o_0/19938/ci ... ecte_l_eix

CiU i PP tomben la proposta del PSC de recuperar el projecte de l'eix transversal ferroviari

última actualització: 14-09-2011 (19:58)

CiU ja ho havia dit en campanya. Avui s'ha confirmat al Parlament a la votació de la proposta socialista.
Nota de premsa del PSC


Roberto Labandera: “CiU confirma que aturarà la construcció de l’eix transversal ferroviari”

La proposta socialista per la construcció d’aquesta infraestructura és rebutjada gràcies als vots de CiU i PP

El portaveu del Grup Parlamentari Socialista a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, ha assegurat que “CiU confirma que aturarà la construcció de l’eix transversal ferroviari”, després que la proposta socialista de continuar impulsant i desenvolupant els treballs del futur eix hagi estat rebutjada per la suma dels vots de CIU i de PP.

Segons el diputat socialista “avui hem tingut la constatació de que CIU, sota l’argument de la revisió dels instruments de planificació vigents - entre ells el Pla Director Urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari- ha decidit aparcar “ sine die” un dels projectes més importants per al futur del país”. En aquest sentit, Roberto Labandera ha afirmat que “així es constata l’escassa voluntat de l’actual Govern de dotar d’una infraestructura bàsica per a l’interior de Catalunya, per a la connexió dels aeroports de Girona i d’Alguaire i per l’aposta pel transport públic”.

A més, el portaveu d’infraestructures del Grup Socialista ha recordat que “el passat 15 de febrer, el Conseller de Territori i Sostenibilitat va comparèixer en comissió parlamentària per tal d’explicar les línies de treball del seu departament per a la IX legislatura, i al llarg de la seva intervenció no va fer referència ni a l’impuls del projecte ni a la continuïtat dels treballs endegats”.

Roberto Labandera ha assegurat que “el Grup Parlamentari Socialista considera que el desenvolupament del projecte de l’Eix Transversal Ferroviari i la seva construcció és una de les prioritats estratègiques del país, tan pel que fa al transport de mercaderies i viatgers com pel desenvolupament de l’interior de Catalunya”.

“En 8 mesos de nou Govern no s’ha produït cap avenç significatiu ni en polítiques territorials, ni en polítiques de transport públic, ni en polítiques de defensa de la sostenibilitat del territori”, ha lamentat Labandera, que ha considerat que “el Departament de Territori i Sostenibilitat continua amb els treballs de desmantellament de l’obra feta per l’anterior Govern, sense donar resposta als grans temes que poden millorar l’economia i la cohesió territorial i social del país”. “És evident que no avancen, que no tenen idees noves i que s’han deixat dominar per la més absoluta paràlisi. Han aturat la llei de barris, han aturat els programes de suport als municipis, han aturat el programes de protecció del sistema costaner i ara aturen els treballs del futur eix transversal ferroviari”, ha conclòs.

ANTECEDENTS_

L’Eix Transversal Ferroviari serà una línia de tràfic mixt de mercaderies i de viatgers en alta velocitat que unirà, en uns 313 kilòmetres de recorregut Lleida amb Girona, connectant també les ciutats de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa i Vic. A més, mitjançant dos ramals connectarà Igualada i Manresa amb Martorell i amb les línies de mercaderies cap al Port de i de viatgers cap a Barcelona.

La construcció de l’Eix permetrà, entre d’altres, la connexió dels aeroports de Lleida i de Girona, el desenvolupament d’una nova àrea logística a la Conca d’Òdena, la connexió amb l’actual línia LAV entre Lleida i Barcelona i Girona i França, la instal.lació de noves estacions en el seu recorregut i de tres grans intercanviadors i, el que és més important, el creixement de la xarxa ferroviària en territoris dependents del transport de mercaderies i de viatgers quasi exclusivament per carretera.

L’any 2005, el Govern de la Generalitat va presentar l’estudi de les alternatives de traçat de futur i posteriorment va encarregar a l’empresa pública IFERCAT licitar l’avantprojecte de l’Eix.

La passada legislatura, a impuls del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, la Comissió d’Urbanisme de Catalunya va aprovar el Pla Director Urbanístic de l’Eix Orbital Ferroviari el mes de gener de l’any 2010.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/09/2011 23:28

UT440_132M ha escrit:Roberto Labandera ha assegurat que “el Grup Parlamentari Socialista considera que el desenvolupament del projecte de l’Eix Transversal Ferroviari i la seva construcció és una de les prioritats estratègiques del país, tan pel que fa al transport de mercaderies i viatgers com pel desenvolupament de l’interior de Catalunya”.
Gran desenvolupament, veure passar trens a tota pastilla sense aturar-se.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 16/09/2011 0:42

Un debat a la lluna de València, digne exemple del que dóna de sí la política ferroviària del país. :emprenyat



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Divendres 16/09/2011 3:17

Un triste ejemplo del tamaño que pueden tener algunas españoladas en catalunya... Nada que envidiar al AVE a Salamanca o la Travesía Central Transpirenaica (mi favorito).
Sólo lamento el coste político que tiene ahora para CiU (que no sé si tienen algo que ver en su planificación o no), por tener que explicar que antes de anunciar y prometer hay que ver si es económicamente rentable, si no hay inversiones más prioritarias, y si hoy por hoy se lo puede pagar (EN ESE ORDEN, SIEMPRE).



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 16/09/2011 12:28

Si ara s'ha oficialitzat l'aturada del projecte Eix Transversal, d'aquí a quatre dies li tocarà el torn (de l'enterrament) a la Via Orbital. ¿O no?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”