Doncs mira que curiós. Resulta que el Tren Groc (a part de tenir les seves parades reglamentàries, com les tenen la línia de La Pobla, el Canfraner, o la mateixa línia de Puigcerdà, i que també amb autobús es poden fer amb la meitat del temps) és l'única connecció entre La Tor de Querol i Perpinyà, i de fet a La Tor apareix el cartell corresponent amb la llegenda "Perpignan". De fet, per tractar-se d'un "tren turístic" ja és ben curiós que quatre dels trens diaris que hi ha per sentit en aquesta línia, es quedin a mig camí entre La Tor de Querol i Vilafranca de Conflent.awe ha escrit:Edito per afegir:
Pel que fa al tren groc, no només sí que és una atracció turística, sino que es comercialitza com a tal. Fins i tot, una de les virtuts que la SNCF remarcava dels nous trens era la visió panoràmica pel davant amb la mampara transparent. I sí, té uns horaris. Evidentment que té uns horaris. Qualesvol atracció turística en té. No pel fet d'haver-hi factors de circulació i sistemes de blocatge es convertirà en un mitjà de transport com a tal. Un mitjà de transport serveix per cobrir una demanda de movilitat. Si un mitjà de transport no transporta a ningú, llavors no és cap mitjà de transport. Què aporta el tren groc a la movilitat de les zones per on passa? Pràcticament zero. Qualsevol autobús que faci el mateix recorregut donaria millor servei que el tren groc. Un tren que no transporta pràcticament a ningú, expecte a turistes que volen passejar per la regió, no és un mitjà de transport. A tots, jo inclòs, ens agradaria que el tren groc fos més còmode, més ràpid, i que anés sempre plè; però no és així, el que hi ha és el que hi ha, i per molt que volguem que les coses siguin d'una altra manera aquestes no canvien. Ara però, si a tú et sembla evidentíssim que estic equivocat, em sembla perfecte, tens tot el dret del mon a opinar diferentment que jo. Jo sé el que he vist i, per descomptat, puc estar equivocat.
A més a més, el que es tracta és de que la gent vulgui viatjar per la línia principal. Si fer el transbordament a Puigcerdà enlloc de La Tor fa augmentar el nombre de viatgers a la vessant francesa de la línia, doncs benvingut sigui el canvi. El tren groc no se'n ressentirà perquè, insisteixo, una àmplia majoria dels seus usuaris són viatgers que l'agafen per motius de lleure, i tant els és haver de canviar de tren un cop com dos: van d'excursió. És més, una part d'aquests viatgers es desplaçaran amb el seu propi cotxe fins a La Tor, a causa per una banda el temps de recorregut del tren, i d'altra perquè aixó els permet desplaçar-se per la zona amb faciliat un cop han tornat del viatge en tren. No podem treure-li viatgers al tren per tal de garantir un enllaç amb el tren groc. No té lògica.
Ah, i també curiosament, quan vaig anar a La Tor de Querol, vaig coincidir amb uns "turistes" que el que pretenien agafant el Tren Groc era anar a iniciar una ruta (com tanta gent per aquella zona). Malauradament va coincidir amb la vaga de maquinistes francesos, i tots els trens estaven parats; els nostres "turistes" no es van poguer desplaçar fins a l'indret en qüestió a on començarien a fer "turisme".
El Tren Groc, per tant NO és un tren turístic, i independentment de que hi hagi gent que l'agafi, s'han de posar freqüències més competitives i més ràpides.
O acceptem això... o acceptem també el TALGO Barcelona - París com a tren turístic.