Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: gracienc » Dissabte 19/02/2022 18:20

albe6 ha escrit:
Dissabte 19/02/2022 13:03
Tinc els meus dubtes que la línia aguanti la potència de les 449; ja es va haver d'arreglar l'alimentació elèctrica al posar-hi les 447.

A més, no sabem si podrien pujar sense problema (per potència teòricament si, però s'hauria de provar) i si el gàl·lib dels túnels és suficient
Pot ser m'equivoco però em sonava que les 449 usaven la mateixa caixa que el Civies i els Civies poden pujar a Puigcerdà (per gàl·lib que sàpiga).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 19/02/2022 18:42

El gàlib pròpiament dit no hauria de ser cap problema a les unitats més recents adquirides per Renfe (o sigui, de Civia avall), ja que totes elles tenen gàlib UIC.

A mode de comparació, vegem les mides d'un cotxe de les Suïsses (sèrie 438) que feien al seu moment la línia, de la sèrie 447 que presta servei actualment i de la sèrie 449 (unitat composta per 5 cotxes):
Longitud: 25,655 m, 25,48 m, 98,79 m (els 5 cotxes)
Amplada de la caixa: 2,80 m, 2,94 m, 2,94 m

Així, podem veure que, purament per mides, una 449 hi podria circular. Una altra cosa és la potència per les rampes de Toses.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 19/02/2022 19:34

Tal com està la tecnologia des dels darrers 30 anys, qualsevol unitat, ja es sobreentén que podria pujar Toses. :nose



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Diumenge 20/02/2022 19:49

Bona tarda.

Potser el problema seria més de frenada a les baixades. Desconec si les 449 disposen de fre reostàtic, i de la seva potencia.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 23/02/2022 8:55

fubang ha escrit:
Diumenge 20/02/2022 19:49
Bona tarda.

Potser el problema seria més de frenada a les baixades. Desconec si les 449 disposen de fre reostàtic, i de la seva potencia.
Les 447 no en porten de fre reostàtitc, i les 440 al seu dia, tampoc. A les 440 senzillament es va afegir un pis de resistències per les frenades. Ara amb les 447 i la remodelació de les subestacions, no es necessari i fins i tot s'ha pogut apujar el límit de velocitat en molts trams de la línia. Les 447 tenen l'avantatge que al ser dos cotxes motors, de poder retenir el tren sense que afecti la tensió de la línia. La família Civia i 449 disposen del mateix sistema, i fins i tot dels bogies motoritzats. Altra cosa es que Renfe vulgui utilitzar aquests trens en aquesta línia i formar personal per conduir-los. Recordeu l'any 2006 quan una unitat 463 va pujar a Puigcerdà en proves, estan la línia encara feta un nyap, i van ser tot un èxit. Fins i tot frenada en sec, i arrencar en plena rampa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 23/02/2022 9:00

Railjet OBB ha escrit:
Dissabte 19/02/2022 13:51
albe6 ha escrit:
Dissabte 19/02/2022 13:03
Tinc els meus dubtes que la línia aguanti la potència de les 449; ja es va haver d'arreglar l'alimentació elèctrica al posar-hi les 447.

A més, no sabem si podrien pujar sense problema (per potència teòricament si, però s'hauria de provar) i si el gàl·lib dels túnels és suficient
Unes 448?
Pateixen del mateix problema que patien les 440. Composició de cotxe motor, remolc central, i cotxe remolc, que fa que s'hagi de reforçar el sistema de tren. Ara mateix, els trens idonis per aquesta línia, de Ripoll en amunt, son les 447 amb els seients tous, que es van adaptar fa uns anys.
UT440_132M l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 25/02/2022 16:17, en total s’ha editat 1 vegada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 23/02/2022 14:45

De fet a la línia no pujaven les suïsses 700? Fent memòria eren dos cotxes per unitat, tots motors.



jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Dijous 24/02/2022 0:50

UT440_132M ha escrit:
Dimecres 23/02/2022 8:55
fubang ha escrit:
Diumenge 20/02/2022 19:49
Bona tarda.

Potser el problema seria més de frenada a les baixades. Desconec si les 449 disposen de fre reostàtic, i de la seva potencia.
Les 447 no en porten de fre reostàtitc, i les 440 al seu dia, tampoc. A les 440 senzillament es va afegir un pis de resistències per les frenades. Ara amb les 447 i la remodelació de les subestacions, no es necessari i fins i tot s'ha pogut apujar el límit de velocitat en molts trams de la línia. Les 447 tenen l'avantatge que al ser dos cotxes motors, de poder retenir el tren sense que afecti la tensió de la línia. La família Civia i 449 disposen del mateix sistema, i fins i tot dels bogies motoritzats. Altra cosa es que Renfe vulgui utilitzar aquests trens en aquesta línia i formar personal per conduir-los. Recordeu l'any 2006 quan una unitat 463 va pujar a Puigcerdà en proves, estan la línia encara feta un nyap, i van ser tot un èxit. Fins i tot frenada en sec, i arrencar en plena rampa.
Tant les 440 originals com les 447 porten fre reostàtic de sèrie.



Avatar de l’usuari
victor273
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Diumenge 22/05/2022 9:41



Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 22/08/2022 11:16

Diari de Girona, 21 d'agost de 2022 ha escrit: La Cerdanya demana actuacions concretes al tram nord de l’R3
L’Oficina Tècnica proposa la reobertura de la via d’ample estàndard entre Puigcerdà i la Tor de Querol
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 23/08/2022 11:46

El que de veritat caldria amb aquesta línia, seria la seva conversió a ample UIC, fins a Barcelona, i evidentment totes les actuacions previstes de desdoblament fins Vic, i millora de tota la zona de muntanya, per garantir una fiabilitat i velocitat que permetes anar fins a Puigcerdà en una hora i tres quarts. A part de la possible perllongació fins La Seu i Andorra. Això seria una aposta decidida pel ferrocarril i el territori. Una proposta competitiva. Salut!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/08/2022 12:56

122-042-132 ha escrit:
Dimarts 23/08/2022 11:46
El que de veritat caldria amb aquesta línia, seria la seva conversió a ample UIC, fins a Barcelona, i evidentment totes les actuacions previstes de desdoblament fins Vic, i millora de tota la zona de muntanya, per garantir una fiabilitat i velocitat que permetes anar fins a Puigcerdà en una hora i tres quarts. A part de la possible perllongació fins La Seu i Andorra. Això seria una aposta decidida pel ferrocarril i el territori. Una proposta competitiva. Salut!
Només per posar en relatiu la teva proposta de 1h45' de Barcelona a Puigcerdà, he fet quatre números senzills de fer:

De pl. Catalunya a Puigcerdà són 155,5 Km. Si es vol arribar a Puigcerdà en 1h45' implica una velocitat comercial de 88,8 Km/h. D'acord que ara el tren més ràpid triga 3h28', cosa que implica una velocitat comercial de 44,82 Km/h que és força baixa.

En un traçat molt més favorable i amb moltes menys parades, de passeig de Gràcia a Girona per la via convencional, els MD més ràpids triguen 1h14' a recórrer els 103,8 Km. Velocitat comercial de 84,16 Km/h.
I si mirem de passeig de Gràcia a Figueres, els MD més ràpids en via convencional triguen 1h45' a recórrer els 145,2 Km. Velocitat comercial de 84,16 Km/h.

Caldria una nova línia de Barcelona a Puigcerdà amb corbes molt més àmplies aptes per a velocitats molt més altes per arribar als 88,8 Km/h de velocitat comercial.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 27/10/2022 9:16

Regió-7, 27 d'octubre de 2022 ha escrit: OPINIÓ:
Miquel Spa

La Cerdanya espera un tren que no arriba
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 27/11/2022 19:58

https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... centelles-

INFRAESTRUCTURES
L'Estat farà el primer pas per desdoblar la R3 entre la Garriga i Centelles el 2023
Les institucions han fet front comú per pressionar el govern espanyol


per Gerard Vilà, Vic | 24 de novembre de 2022 a les 14:38 |

El govern espanyol s'ha compromès a iniciar els tràmits per desdoblar l'R3 entre la Garriga i Centelles el 2023. L'Estat preveu licitar l'estudi previ l'any que ve, però no ha posat data a quan poden ser l'inici de les obres. En una intervenció a través de videoconferència, el secretari general del ministeri de Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, ha reivindicat el compromís del govern espanyol amb el desdoblament de la línia i la conveniència de marcar un calendari per fer-lo efectiu.

Una promesa que ha arribat després de l'acte celebrat al Paranimf de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya que ha servit perquè les diferents institucions fessin front comú per pressionar l'Estat. En aquest sentit, el secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, ha reivindicat la necessitat de fer un calendari per l'R3 però “no a bocinets” sinó en tot el seu conjunt. Sanglas ha exigit que l'Estat es comprometi amb un calendari i que vingui acompanyat de promeses de compliment.



El secretari d'Infraestructures ha deixat clar que estan preocupats perquè totes les institucions posin el que cal i ha reconegut que van enderrerits. “És molt important que, quan es planifica una obra, cal anar molt vinculada al municipi, si no serà un error”, ha recordat.

El primer tinent d'alcalde de Vic, Josep Arimany, ha recordat la importància que els agents socials, partits polítics i la ciutadania vagin de la mà. Per la seva banda, l'alcalde de Centelles, Josep Paré, ha destacat la necessitat d'arribar a acords i ha reivindicat la necessitat de connectar millor la localitat amb Vic. Paré ha ressaltat que han aconseguit parades semidirectes i una reorganització d'horaris i cada mitja hora tenmim un tren que va cap a Barcelona o cap a Vic.



Finalment, el subdelegat del govern a Barcelona, Carlos Prieto, ha reconegut que es va tard amb la línia, però ha deixat clar que no ha estat culpa de l'executiu actual. “Ens vam trobar els calaixos buits d'intencions i projectes".

Ho vam intentar fer amb les institucions. Actualment està en obres entre parets i la garriga. Hi ha un estudi històric que està fet i això és molt important.



Molt lent

La realitat és que actualment només la part entre Parets del Vallès i la Garriga està en execució, però l'estudi contempla l'execució de tots els trams de la R3 des de Vic. La proposta dels tècnics preveu que el 2026 comenci l'execució del desdoblament el 2026 i acabi el 2029. El tram entre Parets i Mollet del Vallès amb l'enllaç amb l'R2 s'hagi completat el 2030.

El tram entre Montcada i Santa Perpètua seria el darrer en desdoblar-se segons l'estudi. Les obres acabarien el 2035.

Nova estació a Torelló

Una altra proposta dels tècnics és sumar la Garrotxa com a nou pol de demanda del corredor de l'R3 amb un tren llençadora entre Olot i Torelló. Això implicaria construir una nova estació al sud de la capital de la Vall del Ges.

Els tècnics han reivindicat la importància de formar part de les reunions que es fan entre els especialistes de les diverses administracions.

Tres experts

L'acte ha comptat també amb l'explicació tècnica que han fet tres experts, que han disseccionat la línia des de la sortida a La Tor de Querol a la Catalunya Nord fins a Barcelona. La proposta pretén donar resposta a les necessitats de la ciutadania de cada territori que travessa l'R3.

En aquest sentit, l'aposta ha estat definir una proposta horària i la creació d'un servei regional per ajustar-se a les necessitats del Ripollès i la Cerdanya. La proposta és connectar aquestes comarques a través de la creació de l'RP1.

La millora amb la correspondència amb l'R8 i dels trens de l'operador francès SNCF és també un dels punts destacats de l'informe.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 22/02/2023 9:42

Crec que la majoria estem d'acord que la línia Barcelona-Puigcerdà hauria d'estar servida per trens de mitja distància i no de Rodalies.
Algú sap si els nous trens de Renfe de Rodalies o mitja distància s'incorporararant a la línia de Puigcerdà?
Merci!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/02/2023 10:28

xevi ha escrit:
Dimecres 22/02/2023 9:42
Crec que la majoria estem d'acord que la línia Barcelona-Puigcerdà hauria d'estar servida per trens de mitja distància i no de Rodalies.
Algú sap si els nous trens de Renfe de Rodalies o mitja distància s'incorporararant a la línia de Puigcerdà?
Merci!
Ni idea, però estaria bé...

Ara el que se sap és que estan desdoblant el servei fins a Vic, que falta fa... i també tot i que sigui un aspecte menor, potser s'hagi de tenir en compte de que la nomenclatura dels serveis de Ripoll/Puigcerdà hagi de ser una diferent per diferenciar el servei de rodalia de Vic, tipus que el servei de Puigcerdà sigui R18 o alguna cosa així.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 22/02/2023 15:18

Si en el seu moment es va traslladar l'explotació de regionals a rodalies i la Gene no ho ha revertit en el temps poques il·lusions em faria.

El nou material servirà per donar de baixa 470 i 448, a veure si amb sort acabem amb més unitats que les actuals per així poder pensar en nous serveis (treure del calaix el Figueres - Tortosa per la UAB, per exemple)



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 23/02/2023 9:58

Les 448 serien molt còmodes per la línia Barcelona - Puigcerdà



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/02/2023 12:03

xevi ha escrit:
Dijous 23/02/2023 9:58
Les 448 serien molt còmodes per la línia Barcelona - Puigcerdà
I molt inadequades, també.

Les 448 són la versió adaptada a 160 Km/h de les 444 que corrien a 140 Km/h. Les 448 tenen una relació d'engranatges més llarga: penalitza l'acceleració però permet una major velocitat. Les 444 són la versió "llarga distància" de les 440, però mecànicament són pràcticament idèntiques. Quan van posar les 440 de dos cotxes a la línia de Puigcerdà, els maquinistes es queixaven que quan una unitat patinava (s'entén, pujant) calia posar el regulador de tracció a 0 per aturar l'embalament de les rodes i tornar a començar a donar-li tracció poc a poc. Això, en una línia amb pendents del 40 ‰ és una autèntica bestiesa. Si no ha passat mai res greu és per la perícia dels maquinistes.

Estic totalment d'acord a buscar un material mòbil adequat a allò que la línia i els seus usuaris necessiten, tant pel que fa a adequació tècnica a les rampes del 40 ­‰ com per a les prestacions de cara als usuaris d'espai (bicicletes, esquís, equipatges) com de comoditat al viatger (seients, espai per a les cames, accessibilitat, endolls), ja que des de Barcelona són tres hores fins a Puigcerdà.


Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 03/04/2023 13:11

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... es-de-lr3/

ACTUALITAT
|
SOCIETAT
Comencen a construir un taller provisional a Ripoll per fer el manteniment de trens durant les obres de l’R3
El pressupost destinat a la construcció del taller que es fa al costat de l’estació de passatgers és de 3,8 milions

ACN 03/04/2023 | 11:47 Granollers

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha iniciat les obres de construcció d’un taller provisional a Ripoll per fer el manteniment de trens de Renfe mentre durin les obres de desdoblament de l’R3 previstes en el Pla de Rodalies 2020-2030. La inversió total és de 3,8 milions d’euros.

A principis de març van començar les obres d’excavació als terrenys que hi ha just al costat de l’estació de trens. Comptarà amb una via d’accés connectada a l’actual línia ferroviària, estarà electrificada i tindrà capacitat per a trens de 80 metres de llarg. El magatzem serà provisional i és compatible a la construcció del definitiu, que serà més ampli i també es farà a Ripoll. Les obres no afectaran la circulació de trens.

Segons detalla el ministeri, l’objectiu de la posada en marxa del nou taller provisional és “garantir el manteniment” dels trens de rodalies mentre durin les obres de desdoblament de via en el tram Parets del Vallès-La Garriga. Durant una visita la setmana passada, l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, va aplaudir el projecte per la millora de la infraestructura i perquè generarà llocs de treball. Hi va assistir el secretari general d’Infraestructures del Mitma, Xavier Flores.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”