Pla Tren 2014 de la PTP

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Pla Tren 2014 de la PTP

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 28/12/2007 17:30

Per començar, i abans que algú ho pensi, això no és una innocentada, però mirat de prop, ho podria ben ser.

La web de la PTP informa des del passat dia 21 de desembre del Pla Tren 2014.
La PTP ha escrit:La PTP ha presentat un pla ferroviari integral amb l'objectiu de plantejar noves solucions a la manca de serveis ferroviaris, per garantir l'existència de semidirectes, per resoldre mancances de capacitat i rapidesa, així com assegurar la connectivitat i accessibilitat al territori al servei. El Pla Tren 2014, com s'ha batejat, planteja invertir els recursos procedents de l'Estatut en copiar el model ferroviari suís, que prioritza les inversions puntuals i rendibles en benefici dels trens quotidians per sobre dels grans eixos aïllats d'alta velocitat i les autovies.
Durant un període de tres mesos tothom podrà fer arribar a PTP les seves observacions a través del correu electrònic creat per aquesta fi: tren2014@laptp.org
Document explicatiu

Plànols del servei

Plànols d'infraestructures i xarxes
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 28/12/2007 17:41, en total s’ha editat 1 vegada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 28/12/2007 17:40

En un post separat, passo a comentar un aspecte que m'ha cridat l'atenció des d'un primer moment i que esguerra aquest denominat Pla Tren 2014.
El Pla Tren 2014 de la PTP ha escrit: - Creació de la nova línia C5 CIRCULAR entre Martorell, Terrassa, Sabadell i Barcelona, a partir de la construcció de la nova línia entre Martorell i Viladecavalls. Aquesta línia passaria pel nou túnel del Turó de Montcada, esdevenint de caràcter semidirecte en la seva meitat oest, entre Terrassa i Barcelona per Cerdanyola. Pel costat est, tot i no aconseguir els estalvis assolits a la part est, s’aconsegueix una connexió directa entre Terrassa i Sabadell i el “hub” de Martorell Central i, així com la connexió directa d’aquesta ciutat amb el Baix Llobregat. L’ús del nou túnel del turó de Montcada permet estalvis de 7 minuts en la connexió de Sabadell – Barcelona i de 5 minuts en la connexió Terrassa – Barcelona, una xifra menor perquè s’incorporen noves parades entre Sabadell i Terrassa. La creació d’aquesta línia no va en detriment de la capacitat del túnel Arc de Triomf – l’Hospitalet, ja que s’articula a partir de la connexió dels trens que actualment finalitzen el seu recorregut a Terrassa i Martorell respectivament.

• Creació de la nova línia C6 entre Vilanova, Vilafranca, Martorell, Granollers i Mataró. Aquesta línia es assumeix la funció d’orbital ferroviària però amb un traçat més directe entre Martorell i Granollers que millora la seva funcionalitat. La connexió amb Terrassa i Sabadell està garantida pels intercanviadors de Barberà Enllaç, Sant Cugat Vullpalleres i Hospital General. La construcció d’aquests intercanviadors fa innecessària la volta entre Granollers i Martorell per Terrassa per evitar penalitzacions en el trajecte ferroviari paral·lel a l’AP7. Aquesta línia utilitza les noves infraestructures entre Vilafranca i Vilanova i entre Granollers Centre i Mataró Centre.
Trobo un error gravíssim no fer passar la línia orbital per Sabadell i Terrassa. No fer-ho significa obviar que ambdues ciutats sumen 400.000 habitants i els seus corresponents potencials usuaris que, penalitzant-los amb els intercanviadors de Vullpalleres i Hospital General, es passaran al cotxe. A més a més, en el futur, la línia Mollet - Papiol estarà hipotecada per l'ús per a LAV d'una de les seves vies, així que descartaria totalment aquesta idea.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Divendres 28/12/2007 20:53

Trobo poc ambiciós que la mobilitat de l'àrea de Girona es basi en tren-tramvia... D'acord que pot ser més barat per construir, però permet unes velocitats més baixes i no hi ha segregació total de la plataforma ferroviària... A part de que no es podrien fer serveis directes a Barcelona.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 28/12/2007 21:18

Trobo indignant que Badalona - Santa Coloma de Gramenet, amb una població de 350.000 habitants només disposin de mitja línia de rodalies! amb una sola estació! Vaja quin pla...

Comparem Nord i Sud del Barcelonès, les dues ciutats més importants de Catalunya després de Barcelona amb 220.000-240.000 habitants (Badalona i L'Hospitalet de Llogregat).

Badalona:
- Estació " ": 1/2 estació de Rodalies

L'Hospitalet de Llobregat:
- Estació "Torrassa": 7 línies de Rodalies, Regionals
- Estació "Bellvitge": 3 línies de Rodalies
- Estació "L'Hospitalet Centre": 4,5 línies de Rodalies

En definitiva, segons aquest pla per cada tren que s'aturarà a l'Hospitalet de Llobregat a les estacion, s'aturaran 0.03 trens a Badalona. El pla es absolutament desproporcional a la demanda i les necessitats dels passatgers.

"EL 94% DELS CATALANS I CATALANES S'ENLLAÇARIEN AMB UN BON FERROCARRIL." Els que falten són de Badalona i Santa Coloma pel fet de ser de zona 1 se'ls discrimina dràsticament, encara que siguin les zones més denses de Catalunya i necessitin movilitat pública de manera més urgent.

Solució:

La línia C1 no es divideix entre Mataró i Sagrera, íntegra pel litoral.
Senyors de la PTP, tot i que els trens Mataró-Granollers quedin molt macos al planol, la proporció de gent Maresme-Barcelonès amb Maresme-Granollers és molt gran. Alguna minoria farà el trajecte Mataró Granollers, pero la inmensisima majoria fara els trajectes habituals Masnou-Badalona, Mataró- Barcelona...

Retorn de la C10 a Mataró, Connexió litoral C2 fins a Mataró
Estació de França pels serveis necessaris, per a fer maca l'estació no perjudicarem centenars de milers de persones que necessiten el ferrocarril per desplaçar-se.

Altres observacions:

Cal impedir la creació d'estacions de rodalies intermitges a les actuals, això fara pedre molt temps a milers de passatgers per a una estació amb menys demanda que Baró de Viver, com la que es planteja al nord de Castelldefels enmig de camps de cultiu on no hi ha vivendes i podria destruir una petita zona boscosa que hi ha als entorns amb l'especulació urbanística.

Creació de l'estació de Glòries, tancament de Clot i potser també d'Arc de Triomf.

Creació d'un nou túnel per a Rodalies pel Barcelonès: Ja sigui Zona Universitària - Francesc Macià - Glòries o bé Zona Universitària [L3 L9 L10] - Vall d'Hebron [L3 L5] - Trinitat [L1 L3 L4 L9 L11] - Santa Coloma - Badalona

Insultant també és una nova línia de ferrocarril exprés a Igualada i a Castellar del Vallès no hi han posat cap estació!



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 28/12/2007 23:07

Home, jo entenc que això es la proposta de mínims, i s' admeten idees, encara que amb la R10 son prou ambiciosos fent-la arrivar fins la T4 !!!

Estic d' acord amb l' EUKibo que la millor opció per arrivar a l' aeroport es la linia del Maresme i no la R10, pero no entenc això que ja s' ha dit mes vegades de tancar El Clot per fer una nova estació a Glories, quins avantatjes te ?[/quote]



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 29/12/2007 10:32

EUKibo ha escrit:Trobo indignant que Badalona - Santa Coloma de Gramenet, amb una població de 350.000 habitants només disposin de mitja línia de rodalies! amb una sola estació! Vaja quin pla...
Tindreu molts kilòmetres de metro. Vosaltres precisament sou els que menys us podeu queixar. I això de que no hi ha demanda entre Mataró i Granollers... fes-te la C-60 en hora punta i em diràs.
Insultant també és una nova línia de ferrocarril exprés a Igualada
Ah, molt bé, prefreixes que la gent d'Igualada continui anant a Barcelona amb la Hispano Igualadina? L'autobús triga vora mitja hora menys que el tren.
i a Castellar del Vallès no hi han posat cap estació!
En això he d'estar d'acord amb tu. Igualment trobo molt greu que no es doti res de res al corredor de Vallirana, on fa anys que el tren hauria d'arribar.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dissabte 29/12/2007 11:10

Jo crec que fent arribar rodalies a la T SUD ja n´hi ha prou, crec que la T4 queda una mica lluny, uns 600 km aprox.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 29/12/2007 11:46

Donat que el Pla Tren 2014 no presenta propostes éxclusives de l'AMB.

Que tal si el posem al subforum "ferrocarril a catalunya" ?

;)



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 29/12/2007 11:55

UT596001 ha escrit:
EUKibo ha escrit:Trobo indignant que Badalona - Santa Coloma de Gramenet, amb una població de 350.000 habitants només disposin de mitja línia de rodalies! amb una sola estació! Vaja quin pla...
Tindreu molts kilòmetres de metro. Vosaltres precisament sou els que menys us podeu queixar. I això de que no hi ha demanda entre Mataró i Granollers... fes-te la C-60 en hora punta i em diràs.
Insultant també és una nova línia de ferrocarril exprés a Igualada
Ah, molt bé, prefreixes que la gent d'Igualada continui anant a Barcelona amb la Hispano Igualadina? L'autobús triga vora mitja hora menys que el tren.
Molt bé doncs, llavors que arribi abans a Barcelona un que visqui a igualada que un que visqui a Badalona. Un de Santa Coloma que es mengi Baró de Viver mentre un d'Igualada va directe, oi tan! Fem una infrastructura de les més cares per a Igualada city de desenes de quilòmetres, però un túnel seguint la ronda de dalt o per la Diagonal no es pot fer no? Favoreixen a una minoria molt petita, mentre que gastant-se molts menys diners podern afavorir a moltísima més gent.

Els colapses de la C1 de Rodalies, la N-II, la B20 i la C-31 sobretot al seu pas per Badalona i Santa Coloma de Gramenet precisament és molt més monumental que aquestes retencions que parles a la C-60.

I sobre la infrastructura de metro que comentes, la que està plantejada al PDI a Badalona són mínims, amb els que em conformaria, tot i que altres ciutats surten millor parades. Però el que no accepto és aquesta proposta de Rodalies on es fan estacions i línies a dojo a pobles petits i 1/3 de la població de Catalunya que viu en una comarca con a cada metre quadrat viu més població que en aquest pobles veu paralitzat o reduit el seu servei.

Com a mínim exigeixo una C1 sencera que és el que hi ha ara! Amb estacions a Artigues|Sant Adrià Centre i a Badalona Centre.
Després, si tots els poblets de Catalunya tenen dues línies de Rodalies exigeixo també que una de les línies que moren a la sobreofertada Estació de França les desvïn fins a Mataró.
I finalment, si ens podem permetre tants quilòmetres de túnel per a connectar Igualada amb alta velocitat, crec que seria just fer un tram de només 5 Km Badalona-Santa Coloma-Barcelona on realment centenars de milers de persones avui dia sense cotxe triguen molt de temps per a fer trajectes d'escassos quilòmetres.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 29/12/2007 12:29

xevi ha escrit:Jo crec que fent arribar rodalies a la T SUD ja n´hi ha prou, crec que la T4 queda una mica lluny, uns 600 km aprox.
Però no hauria de ser la terminal D? No entenc aquesta mania d'anomenar-la terminal sud per part de les administracions.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 30/12/2007 10:40

EUKibo ha escrit:Molt bé doncs, llavors que arribi abans a Barcelona un que visqui a igualada que un que visqui a Badalona. Un de Santa Coloma que es mengi Baró de Viver mentre un d'Igualada va directe, oi tan! Fem una infrastructura de les més cares per a Igualada city de desenes de quilòmetres, però un túnel seguint la ronda de dalt o per la Diagonal no es pot fer no? Favoreixen a una minoria molt petita, mentre que gastant-se molts menys diners podern afavorir a moltísima més gent.
Em fa fàstic el teu irracional centralisme. Primera, a Igualada també paguen impostos, segona, la A-2 està al punt del col·lapse, sobretot d'Esparraguera en avall (al mapa veuries una estació per Esparraguera). Tercera, actualment amb busos cada 30 minuts en hora punta i articulats els busos van plens fins a la bandera, i quarta, és inadmissible que des de la capital de l'Anoia fins a Barcelona (no al centre, a la Plaça Espanya!) el tren trigui 1 hora 30 minuts per a un trajecte que en prou feines arriba als 60 km. Per cert, que Igualada ciutat ja té més de 60.000 habitants, i aquesta variant també afavoriria la gent de la Conca d'Òdena, Cervera, Tàrrega, Mollerussa... així que de minoria res. O ara resulta que segons tu no hi ha vida fora de Barcelona.
Els colapses de la C1 de Rodalies, la N-II, la B20 i la C-31 sobretot al seu pas per Badalona i Santa Coloma de Gramenet precisament és molt més monumental que aquestes retencions que parles a la C-60.
Repeteixo, tindreu molt (massa al meu parer) de metro, i a sobre teniu la C1: trens cada pocs minuts, tots nous (aviam si deixeu córrer els Civia per les altres línies, no he vist gent més egoista que vosaltres), puntuals... i no tan sols això, moltes i moltes línies d'autobús. En canvi, de Mataró a Granollers només hi ha un autobús cada hora que va ple fins a la bandera, sobre una autopista mega-col·lapsada. Crec jo que ja va sent hora d'invertir fora de Barcelona, no? Sí, demanda n'hi ha, i molta.
I sobre la infrastructura de metro que comentes, la que està plantejada al PDI a Badalona són mínims, amb els que em conformaria, tot i que altres ciutats surten millor parades. Però el que no accepto és aquesta proposta de Rodalies on es fan estacions i línies a dojo a pobles petits i 1/3 de la població de Catalunya que viu en una comarca con a cada metre quadrat viu més població que en aquest pobles veu paralitzat o reduit el seu servei.
Mínims? Més metro allà no us poden fer! És clar que amb lo egoistes i egocèntrics que sou a Barcelona, encara que us fessin 200 línies de metro demanaríeu més i més... per cert, la xarxa de rodalies és per als que vivim fora de Barcelona, vosaltres ja teniu el metro que paguem i subvencionem tots els catalans i catalanes, encara que només tinguem una autobús xatarra que ens doni servei (de 2ª mà de Barcelona, "of course"). Sincrament, el que us mereixeu és que no us arribi mai el metro, más claro agua.
Com a mínim exigeixo una C1 sencera que és el que hi ha ara! Amb estacions a Artigues|Sant Adrià Centre i a Badalona Centre.
Ja hi ha el metro. No cal que el tren pari allà. I menys si amb això es deixa sense servei tot Sant Adrià sud (on no hi ha metro, almenys tenen el tramvia).
Després, si tots els poblets de Catalunya tenen dues línies de Rodalies exigeixo també que una de les línies que moren a la sobreofertada Estació de França les desvïn fins a Mataró.
I finalment, si ens podem permetre tants quilòmetres de túnel per a connectar Igualada amb alta velocitat, crec que seria just fer un tram de només 5 Km Badalona-Santa Coloma-Barcelona on realment centenars de milers de persones avui dia sense cotxe triguen molt de temps per a fer trajectes d'escassos quilòmetres.
Aquest tram de 5 km es diu metro (que hauríeu de pagar vosaltres en exclusiva, no nosaltres). Els trens, per als catalans, no per als barcelonins. Sigueu menys egoistes i deixeu que es descolapsi la resta de Catalunya. A tu et feia aguantar cada dia la B-124 perquè sàpuigues el pa que s'hi dona.



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Diumenge 30/12/2007 11:29

Robert, a veces tienes una mala folla que no te la acabas. En Barcelona también vive gente, aunque no te lo creas.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Diumenge 30/12/2007 12:55

I llavors què? Per la mateixa regla de 3 el tren a Castellar del Vallès l'hauríeu de pagar exclusivament vosaltres, oi?

No, home, no, els de Barcelona que paguin el seu metro i que ens paguin el nostre tren, però nosaltres no volem pagar el metro...

Déu meu quina mentalitat més provinciana.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 30/12/2007 13:07

Jojo, perdoneu que me'n rigui, però com sou.

Generalment, ens queixem de que no fan res. I quan finalment trobem un indici (no és més que això) de que cap al 2014 (2040) s'haurà fet alguna cosa, ja salteu tots, sempre escombrant cap a casa, amb els "trobo injust que...!", "és inacceptable que...!", "resulta vergonyós que...!", etc "... no passi el tren pel costat de casa meva/la meva feina".

Caram, no sé, suposo que us tirareu tots a sobre meu, però jo sempre penso que si jo no sóc dissenyador de plans ferroviaris o planificador d'infraestructures és perquè hi ha algú que és capaç de fer-ho millor que jo, tot i que és clar que no sempre és així.

EDITO: Tot això sense mencionar que aquest pla es deu a la PTP, que no sé jo si el grau de rellevància que té aquesta plataforma entre els polítics és prou significant com per a que res del que diu en el document s'arribi a fer realitat algun dia.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 30/12/2007 14:48

Busman ha escrit:Jojo, perdoneu que me'n rigui, però com sou.

Generalment, ens queixem de que no fan res. I quan finalment trobem un indici (no és més que això) de que cap al 2014 (2040) s'haurà fet alguna cosa, ja salteu tots, sempre escombrant cap a casa, amb els "trobo injust que...!", "és inacceptable que...!", "resulta vergonyós que...!", etc "... no passi el tren pel costat de casa meva/la meva feina".

Caram, no sé, suposo que us tirareu tots a sobre meu, però jo sempre penso que si jo no sóc dissenyador de plans ferroviaris o planificador d'infraestructures és perquè hi ha algú que és capaç de fer-ho millor que jo, tot i que és clar que no sempre és així.
Escombrem cap a casa perquè la nostra realitat local és la més propera i és la que coneixem amb més certesa. Però amb una mica de Photoshop o, fins i tot amb el Paint, es poden fer qualsevol plànol, només cal que miris el post sobre plànols de propostes...



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 30/12/2007 14:54

Síp, però el Paint no permet fer estudis de mobilitat o rendibilitat que vertaderament justifiquin, des d'un punt de vista formal, la construcció d'una determinada infraestructura de transport.

Jo mateix faig servir el Paint per dibuixar mapes de ferrocarrils, i fins i tot els dibuixo per a països que no existeixen... la qual cosa no vol dir que pretengui que les meves idees siguin vertaderament necessàries, perquè senzillament no tinc ni idea dels criteris que cal seguir per tal de construïr, per exemple, una línia de tren.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 30/12/2007 15:27

UT596001 ha escrit:de la capital de l'Anoia fins a Barcelona (no al centre, a la Plaça Espanya!) el tren trigui 1 hora 30 minuts per a un trajecte que en prou feines arriba als 60 km. Per cert, que Igualada ciutat ja té més de 60.000 habitants, i aquesta variant també afavoriria la gent de la Conca d'Òdena, Cervera, Tàrrega, Mollerussa...
Badalona (220.000 habitants) - Castelldefels (60.000 habitants) passant per municipis que en conjunt sumen uns quants milions d'habitants. La meitat de quilòmetres, per a un trajecte de zona 1: 1 hora 30 minuts també de mitja, amb rècord de 1h20min mínim i un cop per setmana més de 2hores.
UT596001 ha escrit: per cert, la xarxa de rodalies és per als que vivim fora de Barcelona, vosaltres ja teniu el metro que paguem i subvencionem tots els catalans i catalanes, encara que només tinguem una autobús xatarra que ens doni servei (de 2ª mà de Barcelona, "of course"). Sincrament, el que us mereixeu és que no us arribi mai el metro, más claro agua.
Jo soc el primer que fa un trajecte de ciutat no Barcelona a ciutat no Barcelona intercomarcal, i en metro fer un Badalona-Castelldefels...
Lamento que creguis que no ens mereixem les 4 estacions de metro que demana Badalona, jo Sincrament, el que el que es mereixen moltes ciutats que estan molt necessitades fora del Barcelonès és una bona connexió ferroviària, com és el cas de Castellar del Vallès.
UT596001 ha escrit: I menys si amb això es deixa sense servei tot Sant Adrià sud (on no hi ha metro, almenys tenen el tramvia).
La qüestió és que potser pensalitzes a 2.000 habitants que han de caminar més per a arribar a l'estació, però 150.000 han de caminar 5min menys, a més que hi ha una connexió amb metro que encara suma efectivitat del transport públic a més passatgers.
UT596001 ha escrit:A tu et feia aguantar cada dia la B-124 perquè sàpuigues el pa que s'hi dona.
Que algun expert s'ho miri, i facin la infrastructura necessària, igual que la R1 va colapsada perquè és força competent en quant a temps per a fer un Mataró - Barcelona perquè els trens Civia van més ràpid que els cotxes que circulen paral·lels a la NII.
Tot i això les carreteres de Badalona-SantaColoma-Sant Adrià-Maresme continuen colapsades així com el ferrocarril. No nego que la B124 o la C60 no tinguin alguna retenció, però comparar amb la circulació que hi ha al Barcelonès, nus de la Trinitat, entrades de Santa Coloma, sortida de Montigalà...
Simplement que es facin les infrastructures en funció de la gent a qui beneficiaran, el cost que tindran...

En el cas concret d'Igualada, ara mateix amb R6 fins a Martorell i amb R4 fins a Barcelona ja està prou bé. Millores? Fer arribar la R1 que ara rriba només fins a Molins de Rei, millorar el servei de la R6 per a que pugui agafar majors velocitats, fer menys parades a pobles petits...
Altres capitals com Santa Coloma de Farners no tenen ni una sola estació de ferrocarril, tampoc cal demanar la lluna havent tantes mancances greus...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 31/12/2007 0:13

UT596001 ha escrit:És clar que amb lo egoistes i egocèntrics que sou a Barcelona,
És clar, igual que a fora de BCN tothom va amb barretina, carro de cavalls i cria gallines. Visca els tòpics!!!!!
UT596001 ha escrit:Sincrament, el que us mereixeu és que no us arribi mai el metro, más claro agua.
:? :? :? :?
Potser ens estem sortint una mica del test... no? Això és "racional"?

Una mica de calma no vindria malament de tant en tant ;)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 24/01/2008 21:29

wefer ha escrit:
UT596001 ha escrit:És clar que amb lo egoistes i egocèntrics que sou a Barcelona, etc, etc...
Una mica de calma no vindria malament de tant en tant ;)
Crec que és millor que hi hagi calma.
Vist de la província de Tarragona, no crec que us pugueu queixar, ni els del Barcelonès, ni els de "rodalies", ni els de "província". Només compareu-lo amb el transport públic al Camp de Tarragona, (o a Alacant, Marsella o Sevilla...) i respireu tranquils.
Això sí, a(l Camp de) Tarragona ja hi ha AVE...



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Divendres 25/01/2008 11:14

Hola a tots,

Això ja comença a semblar-se a certes baralles integristes del portal tranvia.org (topics a dojo!). De tant en tant s'hauria d'intentar debatre amb el cap i no amb l'estomac... :llengua

Per una altra banda, i analitzant les propostes de la PTP, trobo, des d'el meu parer, que s'han deixat Olot i sobre tot Berga. de fet el pla deixa pràcticament igual la les xarxes de les Catalunyes central i nord (nord del sud del pirineus, que de la Nord real ja s'en "ocupa" en Sarkozy... :nono )

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”