Cercanías Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Re: Cercanías Girona

Entrada Autor: Joaquim_Link » Dimarts 25/03/2014 2:55

Entenc que de moment no hi hagi diners per a un tren per hora entre Blanes i Figueres (cada dues fins a Portbou) i que s'hagin allargat, de moment, només vuit serveis. Però que es mantingui l'últim transbord a Maçanet-Massanes per anar de Girona a Blanes passa de taca d'oli...

I no em serveix que s'hagi ampliat de dos minuts (quan l'agafava jo fa dos cursos al tornar a les nou del vespre de classe) a quatre... Només que arribi el tren de Girona a Maçanet amb tres minuts d'endarreriment ja has perdut el de Blanes. Per exemple, sis de les set vegades que vaig perdre l'últim tren cap a Blanes fou perquè el de Girona arribava només amb uns minutets d'endarreriment. La setena fou perquè el tren de Maçanet a Blanes sortí un minut abans de l'hora que li tocava i l'estimat maquinista em tancà a mi i a un noi la porta als morros (quina gràcia quan un minut després la megafonia anunciava la seva sortida).

Tant costaria que l'últim de Girona a Blanes també fos directe? O que l'últim de Maçanet a Blanes esperés el de Girona sí o si?

Això sí, seguim pujant el preu del transport públic.

Joaquim_Link :D



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 25/03/2014 8:51

Diari de Girona, 25 de març de 2014 ha escrit: Despertar amb el peu esquerre
Estudiants de la UdG de Figueres o Blanes veuen amb bons ulls el nou servei de Rodalies de Girona
Les Rodalies de Girona van arrancar ahir motors i ho van fer amb un entrebanc ja a primera hora del matí. El comboi que havia de fer el primer trajecte de Figueres a Blanes es va avariar i va fer començar amb mal peu la jornada. Més enllà de l'anècdota, però, el nou trajecte dota des d'ahir la línia gironina de més freqüències i garanteix un servei amb intervals màxims d'una hora entre un tren i un altre.
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimarts 25/03/2014 18:46

Jo crec que soc una mica curt de cap, però la RG1 (com a línia) des d'on comença? Se que els trens poden venir d'altres llocs, però la línia té origen a L'Hospitalet o a Mataró?



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dimarts 25/03/2014 18:56

marc_bcn_2 ha escrit:Jo crec que soc una mica curt de cap, però la RG1 (com a línia) des d'on comença? Se que els trens poden venir d'altres llocs, però la línia té origen a L'Hospitalet o a Mataró?
Jo concretament el vaig agafar ahir per pujar a Tordera, en l'anunci del Tren com del panel informatiu de Sants indica RG1 Figueres, i l'anuncien a Sants com un Rodalies amb destinació Figueres per via Mataro



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 25/03/2014 18:58

marc_bcn_2 ha escrit:Jo crec que soc una mica curt de cap, però la RG1 (com a línia) des d'on comença? Se que els trens poden venir d'altres llocs, però la línia té origen a L'Hospitalet o a Mataró?
A l'Hospitalet.

http://www20.gencat.cat/docs/rodalies/PDF/R1.pdf



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimarts 25/03/2014 19:05

Moltes gràcies!! ;) Es que fa temps vaig veure que començava a Mataró:

http://www20.gencat.cat/docs/rodalies/N ... na/RG1.pdf (el document prové de la nota de premsa)



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 29/03/2014 1:55

Sagrerenc ha escrit:
marc_bcn_2 ha escrit:Jo crec que soc una mica curt de cap, però la RG1 (com a línia) des d'on comença? Se que els trens poden venir d'altres llocs, però la línia té origen a L'Hospitalet o a Mataró?
A l'Hospitalet.

http://www20.gencat.cat/docs/rodalies/PDF/R1.pdf
Cosa que no cap mena de sentit. Que un tren de rodalia de Girona comenci a l´Hospitalet és una animalada. Els trens haurien de mantenir el nom R1 fins a Maçanet i allà agafar el nom RG1. No costa res i és molt més clar.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 29/03/2014 14:35

Lo que es absurd es voler classificar d'una manera estricta les línies com a "Rodalia de Girona", "Rodalia de Barcelona, "Regional, "Regional Exprès, etc. i encara més que s'utilitzi aquesta classificació per voler que una línia canvii de nom a meitat de trajecte amb l'embolic que això suposaria per tot el que vagi d'un costat a l'altre de la línia.
De totes maneres si no haguessin fet la cutrepijada de posar les lletres no hi hauria tampoc aquest problema perque si per exemple es digues R10 igual seria de Barcelona que de Girona.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 29/03/2014 18:26

Toni ha escrit:Cosa que no cap mena de sentit. Que un tren de rodalia de Girona comenci a l´Hospitalet és una animalada. Els trens haurien de mantenir el nom R1 fins a Maçanet i allà agafar el nom RG1. No costa res i és molt més clar.
Ecomobisostrans ha escrit:Lo que es absurd es voler classificar d'una manera estricta les línies com a "Rodalia de Girona", "Rodalia de Barcelona, "Regional, "Regional Exprès, etc. i encara més que s'utilitzi aquesta classificació per voler que una línia canvii de nom a meitat de trajecte amb l'embolic que això suposaria per tot el que vagi d'un costat a l'altre de la línia.
De totes maneres si no haguessin fet la cutrepijada de posar les lletres no hi hauria tampoc aquest problema perque si per exemple es digues R10 igual seria de Barcelona que de Girona.
Segons jo considero, la RG1 és com si fos un regional cadenciat que sembla la R11 però passant per la costa i no per l'interior, i que mor a Figueres. És com si fos la R3 allargada des de Vic fins a La Tor (tenint en compte les destinacions intermitges), perquè la R3 com a "línia de rodalies" és fins a Vic, i com a regional cadenciat fins a La Tor. Doncs la RG1 hauria de ser la R1 allargada fins a Figueres.

Als fulletons d'horaris antics, si recordeu, el termòmetre de la R3 era de color vermell fins a Vic, però de color gris (o violeta) fins a La Tor.

A la pàgina web de Trenscat, hi ha un termòmetre antic que encara es conserva (gràcies, Trenscat :reve ) on surt clarament allò:
http://www.trenscat.com/renfe/images/termometreR3.gif

Doncs als fulletons d'horaris de la R1 hauria de sortir quelcom semblant.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 30/03/2014 15:25

Sería mucho más claro como dice Ecomobistrans tener otra nomenclatura, por ejemplo "local" y "regional", siendo el local el que va parando en todas (sin importar que recorra grandes distancias ya que quedaría claro que al tener tantas paradas no sirve para eso) y el regional siendo el tren rápido para recorrer toda la región. Esto de "cercanías" me parece un concepto muy centralista, de trenes que acercan a los pueblos colindantes a un núcleo, y esto deberíamos de superarlo. No porque no funcione bien, sino simplemente porque ahora nos aparecen situaciones donde tenemos un servicio en esencia regional pero que funciona como un cercanías de dos núcleos diferentes :x
Mejor simplemente denominarlo como un tren que va parando en todas partes en su recorrido que más bien es regional, y luego tener otro tren que es el que no para en todas. No se si lo he dicho en otra ocasión, creo que las tarifas de Cercanías, Regionales y MD tendrían que ser todas iguales según la distancia. Los trenes que paran en más estaciones no deben ser el "pollero" que lleva a la gente que no quieren pagar más por el billete, y el MD el tren "de lujo" para los que quieren viajar más rápido y más cómodo. Me parece hasta clasista este concepto. El MD o REX es para los que tienen que hacer trayectos más largos hacia una ciudad más importante, o para luego trasbordar a algun tren local. Y el local/regional/cercanías es para llegar a los pueblos más pequeñitos partiendo desde la ciudad más cercana, donde o bien se inicia el viaje o donde se trasborda desde uno de los trenes rápidos que paran ahí. De paso para mucha gente esto significaría una efectiva ampliación de los horarios, por ejemplo para ir a Girona podría comprar un billete y tomar el primer tren que salga, sea Regional o MD o incluso el cercanías que va por la costa.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 30/03/2014 20:14

alf_ ha escrit:No porque no funcione bien, sino simplemente porque ahora nos aparecen situaciones donde tenemos un servicio en esencia regional pero que funciona como un cercanías de dos núcleos diferentes :x
En Andalucía, los regionales Sevilla-Cádiz y viceversa actúan como un cercanías dentro del núcleo gaditano (incluidos los MD). Y la verdad no es nada extraño, ya hace mucho tiempo que es así.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Diumenge 30/03/2014 20:53

Renfe451 ha escrit:
alf_ ha escrit:No porque no funcione bien, sino simplemente porque ahora nos aparecen situaciones donde tenemos un servicio en esencia regional pero que funciona como un cercanías de dos núcleos diferentes :x
En Andalucía, los regionales Sevilla-Cádiz y viceversa actúan como un cercanías dentro del núcleo gaditano (incluidos los MD). Y la verdad no es nada extraño, ya hace mucho tiempo que es así.
Em sembla que els MD Sevilla-Cádiz no són cadenciats com a Cercanías, no surten a la web de renfe Cercanías, és cert que fa uns anys hi havien tres regionals diaris per sentit cadenciats entre Sevilla i Cádiz, però ara cap MD permet eun bitllet de Cercanías, si no m'equivoco.


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 31/03/2014 0:13

Renfe451 ha escrit:
alf_ ha escrit:No porque no funcione bien, sino simplemente porque ahora nos aparecen situaciones donde tenemos un servicio en esencia regional pero que funciona como un cercanías de dos núcleos diferentes :x
En Andalucía, los regionales Sevilla-Cádiz y viceversa actúan como un cercanías dentro del núcleo gaditano (incluidos los MD). Y la verdad no es nada extraño, ya hace mucho tiempo que es así.
No me refiero a eso exactamente, lo que tu dices son los regionales (o MD si fuera pertinente) que se pueden usar con billete de cercanías. Me refiero a un tema sobre todo de nomenclatura, de que no es muy lógico que el "Rodalies Girona" salga de Barcelona, ni que un "Rodalies Barcelona" llegue hasta Figueres. Y tampoco lo es que un regional como el R12 entre Manresa y Barcelona no vaya más rápido que un cercanías, o incluso más lento que los cercanías semidirectos. En cambio podríamos diferenciar simplemente entre "tren local", que para en todas, y luego el "tren rápido" o "regional" o "regional exprés" o como lo queramos llamar, que es el que hace menos paradas. Es decir, diferenciar por nomenclatura según cantidad de paradas, y no tanto según el alcance del trayecto. A nadie le interesa hasta donde sigue el tren pasado el destino que tenga cada quien, en cambio si interesa si hará parada ahí donde quiero ir o no.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 31/03/2014 18:44

^^ Vendría a ser el sistema de Holanda, antes tenían 3 o 4 denominaciones y lo han dejado en 2: Sprinter e Intercity. Sprinter son los que van haciendo todas las paradas (aunque sprinter significa rápido, no sé exactamente por que han elegido ese nombre) y Intercity son los expresos. Entonces los sprinter suelen ser de trayecto mas corto, pero tambien hay algunos que cogidos de punta a punta son 2 horas y pico o 3.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dijous 03/04/2014 22:39

Avui he agafat la RG1 entre Tordera i Girona, i sincerament, es un gran canvi i estalvi de temps, si fent transbord a MaÇanet per fer un trajjecte de 38 kms tardava fins a 1h i 30 minuts en funcio dels enllaÇos, avui he tardat 35 minuts, val la pena, tot i que per pujar en direccio Figueres hi havia poca gent i mes tenint en compte que son trens de la 447 amb doble composicio, a la hora de baixar de Girona cap a Tordera, hi havia bastanta mes gent, tot i que algún penjat a pujat a MaÇanet despres de baixar amb un Mitjana Distancia.

Algu en sap dir si el maquinista es menja tot el trajecte de L'Hospitalet a Figueres amb un trajecte de poc mes de 2h i 30 minuts, si es aixis, el maquinista deu quedar fart!!!



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/04/2014 23:27

cesc ha escrit:Algu en sap dir si el maquinista es menja tot el trajecte de L'Hospitalet a Figueres amb un trajecte de poc mes de 2h i 30 minuts, si es aixis, el maquinista deu quedar fart!!!
El mateix temps que fa un maquinista de l'AVE directe Barcelona-Madrid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 03/04/2014 23:44

cesc ha escrit:son trens de la 447 amb doble composicio
No sé quin sentit això, després diran que els trens van buits... No es podria separar el tren a Blanes?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 04/04/2014 0:27

Sagrerenc ha escrit:
cesc ha escrit:son trens de la 447 amb doble composicio
No sé quin sentit això, després diran que els trens van buits... No es podria separar el tren a Blanes?
Contràriament a Tarragona, i tot i haver-hi menys població, a Girona la RG1 aporta passatgers des del primer dia, i es pot considerar un èxit.

No tots els trens RG1 es fan amb doble de 447, per cert.
S´han donat casos de RG1 amb 447 en simple, i els passatgers entre Mataró i Blanes treient fum de la quantitat de gent (els de la R1 de tota la vida, i els nous usuaris de la RG1).
També hi ha casos de RG1 amb Civia 465 en simple.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Divendres 04/04/2014 20:43

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
cesc ha escrit:son trens de la 447 amb doble composicio
No sé quin sentit això, després diran que els trens van buits... No es podria separar el tren a Blanes?
Contràriament a Tarragona, i tot i haver-hi menys població, a Girona la RG1 aporta passatgers des del primer dia, i es pot considerar un èxit.

No tots els trens RG1 es fan amb doble de 447, per cert.
S´han donat casos de RG1 amb 447 en simple, i els passatgers entre Mataró i Blanes treient fum de la quantitat de gent (els de la R1 de tota la vida, i els nous usuaris de la RG1).
També hi ha casos de RG1 amb Civia 465 en simple.

Jo les dues vegades que he agafat un RG1 els s'he vist amb doble composiicio, com també i perque tinc la via el costat de casa, he vist sempre amb doble composició. Potser a certes hores del mati que no son hores punta, es pot haver donat algún cas de composició simple, pero, dubto que la composició simple sigui habitual de cares l'Estiu, ja que a partir de Sta.Sussanna els Trens van plens fins a la medula.
Sobre els Civia 465 fent la RG1, jo personalment no n'he vist cap, no dubto que es pugui donar..., de moment nomes he vist 447

Els usuaris del Maresme ja sabiem desde fà uns 3 anys que s'implantaria el Rodalies Girona, ja que era una reivindicació desde feia anys. En principi s'havia d'haver innaugurat durat el 2011, però, malauradament s'ha retrasat massa temps.
El que ha passat es que el nou servei de Rodalies Tarragona, ha sigut una improvitsacio absoluta i els usuaris no han estat prou informats, a part, no sé si ha sigut bona idea comenÇar el Servei a l'ArboÇ del Panades fins a Cambrils (RT2), i fer una línea amb dues estacions de Tarragona a Reus (RT1),
cesc l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 04/04/2014 21:31, en total s’ha editat 1 vegada.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Divendres 04/04/2014 21:08

Sagrerenc ha escrit:
cesc ha escrit:son trens de la 447 amb doble composicio
No sé quin sentit això, després diran que els trens van buits... No es podria separar el tren a Blanes?

Separar a Blanes ho trobo imposible, ja que a Blanes s'encreuen el que va a Figueres i el que procedeix de Figueres, es imposible per falta de vies si haguessin de partir-los a Blanes i la perdua de temps que aixó suposaria.
Teniu en compte que en teoría a Blanes dormirien 5 composicions dobles per fer iniciar el trajecte l'endemà, el que fan, es que a Blanes fan nit 4 composicions dobles i una composició doble l'envien a MaÇanet sense servei



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”