Rodalies Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Rodalies Lleida

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 26/09/2020 13:25

Sincerament, dubto que això sigui una realitat. Això és una "volada de coloms" per part de la Generalitat, o una cortina de fum, digueu-li com vulgueu, però és així. Malgrat que FGC té la llicència i certificat necessaris per operar a la xarxa estatal d'Adif (recordem que en el cas de la línia Lleida-La Pobla va tenir que ser necessari crear la filial FGC Rail per poder circular les 331 al tram d'1,6 km), FGC no pot operar un servei OSP a la RFIG en base a la normativa estatal actual. Recordem que l'Estat manté les OSP blindades amb Renfe fins al 2032, però clar, altra cosa seria aquí al tenir les competències en Rodalies i Regionals traspassades, he vist pel Twitter comentaris de gent que diu que la Generalitat té la potestat per fer-ho al tenir les competències i pot encarregar-lo a qualsevol altra operadora que no sigui Renfe, com ha passat amb el cas del tren de l'aeroport, que em dona a mi que serà una versió 2.0 en el cas de la operació de la Lleida-Manresa.

Tema estacions i infraestructura, ja se'n poden oblidar. Dubto que Adif traspassi les estacions i encara menys la infraestructura. Com a molt es podria contemplar una de les opcions que la Generalitat contempla, la cooperació amb aquesta per implementar els serveis addicionals que fagin falta a les estacions (P&R, etc...)

I si l'operen ells? D'on pensen treure els maquinistes? Perquè recordem que a la línia de La Pobla tot el personal que va entrar al 2015 han marxat quasi tots perquè no els hi pagaven com tocava i molts estan ara a Renfe, i ara tenen que tirar de maquinistes de Captrain, i encara estan així, i no sembla que puguin tornar a recuperar personal propi en molt de temps si les condicions salarials segueixen sent les mateixes que ara i si es mantenen per als que explotin la línia Manresa-Lleida si és que arriben a assumir l'operació.

Material mòbil: Parlen de 4 trens nous. D'acord. Però diuen que utilitzaran també les 331's que ja operen a La Pobla de Segur! Té sentit utilitzar GTW's dièsel en una línia on està 100% electrificada? Farien el mateix error que quan Renfe usava els 599 al Madrid-Jaén quan aquesta està tota electrificada. I per cert, per operar els 12 serveis diaris que suposadament volen realitzar, amb 4 trens no en tenen prou, en necessitarien 6. O sigui que tornarien a cometre el mateix error de falta de planificació com ha passat amb els 331.

Jo veig a molta gent que s'ho creu, i ho adverteixo clarament. Això és una cortina de fum, venen eleccions en breu i comencen a sortir propostes d'aquest estil. I suposadament volen fer-ho al 2024? Dubto que arribin.

La Generalitat es queixa que Renfe no complia les expectatives, quan la pròpia Renfe ha carregat tota la responsabilitat a la Generalitat que els impedia realitzar les millores, tenint els trens i personal preparats per a assumir les millores. Queda clar que quan no fas ús de les competències que tens, encara que sigui poques, la qüestió és queixar-se i dir que tot és culpa de Madrid, sense assumir les responsabilitats que són seves. D'això se'n diu tenir un morro impressionant.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 26/09/2020 15:16

Amb 4 unitats es pot fer perfectament si el quadre ho fan bé.

Estan parlant que la RL4 será cada 3 hores, amb el trajecte de 2h, només calen 2 unitats. A la RL3 diuen cada 3 hores (90 min combinada amb la RL4), amb un trajecte de 1h només cal 1 unitat. La quarta unitat quedaria de reserva i reforç.
La combinació de les 331 frec que quedarà en reforços de nit, en el lloc d'utilitzar l'unitat de la R13/R14 fins Cervera. Dormiria la 331 a Cervera en lloc de Lleida. La por vindria del posible bandalisme a Cervera que deixessin l'unitat inutil allà. Pero ja se sap, l'últim recurs serà Alsa.

No soc ambicios amb la gestió de les estacions coneixent FGC. Tot anirà per automatitzar-les amb interfons amb el control de gestió, i com a molt mantindran les estacions d'alguna capital com Cervera i Tàrrega.



albe6
N8
N8
Entrades: 979
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 26/09/2020 23:08

A part dels recels:

- Per normativa de liberalització, fins quan es pot "encarregar" i a partir de quan s'hauria de "licitar"?

Si s'assumeix fins a Manresa, llavors noves cotxeres i tallers a Lleida, quedant descartat Balaguer (com havia de ser només amb la línia de La Pobla), no?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1206
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 27/09/2020 10:53

Bones,
De moment tinc la sensació de que tot aixo si ho fan sera nomes de lleida a Manresa i la R12 continuara igual servida per Renfe Operadora.

Si es fum o no, doncs es que la data de 2024 fa rumia i molt, que ara surti renfe plorant que no els deixen uffff quina mandra tot, que FGC tregui pit d'un trem tram inexistent, de millores en temps de viatge a LL A per 2023 i ara que faran trens Lleida a Manresa es que si fa pudor a eleccions, pero no cuadra per que al final som 4 gats els que podriem fer servir aquestos nous serveis i la veritat que si no ho fan bé continuarem tirant de cotxe per anar a lleida i Barcelona.

Continuarem amb les crispetes mirant el "Circo" :)



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1887

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 28/09/2020 13:38




Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 28/09/2020 15:42

Al final voldran posar un servei de Rodalia de Lleida hasta la Plana / Picamoixons?

La Generalitat sembla que vol que operi FGC només per molestar res més, com la cosa aquesta de la llançadora a l'Aeroport del Prat. Espero que no es treguin de la mànega el "Metro Comarcal del Segrià" xD xD

La Generalitat quines competències té dins del món de la RFIG? Només la gestió dels trens? Té la possibilitat de comandar reformes infrastructurals?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1895
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 28/09/2020 16:02

M'imagino que si la Generalitat ho financés l'Adif s'avindria a fer les obres que calgués, però tinc la lleugera sensació que a la conselleria no són massa partidaris de pagar res a Renfadif. :P



Miquel
Administrador
Entrades: 4168
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 28/09/2020 22:23

Carlos González ha escrit:
Dissabte 26/09/2020 12:45
m.h.t. ha escrit:
Divendres 25/09/2020 19:10
Pel que s'entén, l'actual R12 desapareix!! :cop

Ja ho diuen: "amb opció de transbord a Manresa". :cari Suposo que volen evitar desajustos i separar la gestió, deixant-ne la "Lleida-Manresa" a FGC, i "Manresa-BCN" a RENFE.
Veja'm... Basant-me en el que explica el document també diu que la partició de la R12 es fa per la saturació dels túnels de BCN i la suposada baixa demanda que té el corredor.

Estic d'acord amb el document de que l'R12 no és competitiva en comparació amb altres serveis com la R13 i R14 que considero que tenen més potencial per a que vagin a Lleida-Barcelona i el trajecte dels serveis de velocitat alta que té. Tenir un servei regional que fa parar a totes les parades de la R4 més el recorregut de Lleida-Manresa, i que hi ha més horaris d'autobús que de tren doncs la veritat és que no em sorprèn :nose...
La R12 no es competitiva en un trajecte de Lleida ciutat a Barcelona ciutat ja que hi ha la R13/14. O si pagues el doble pots anar via AV. Però el problema el tenim a la resta d'estacions, que no tenim pas cap altre línia, i l'alternativa en transport públic és deixar-te robar per l'ALSA. Cert és que trigues molt menys ja que circula per l'A2, però et buiden la cartera. I els de Calaf sí que no tenen pas gaire alternativa més.

La saturació del túnel és una excusa com un temple, ja que els R12 dins de Barcelona actuen com un reforç dels R4 en semidirecte de Terrassa a Manresa en els 6 moments puntuals del dia en que passen (3 per sentit).

I al final hi ha una baixa demanda per la baixa fiabilitat d'alguns trams de la infraestructura, uns horaris que no acompanyen (3 trens al dia), uns trens que són totalment incòmodes pel trajecte a realitzar (447), els temps de trajecte (especialment Manresa - Terrassa- Barcelona), les obres i talls que durant un temps han tingut la línia tallada o tocada (renovacions, desperfectes com el de la Granadella). Si es que es normal que hagi baixat el passatge (sobretot quan Alsa es va treure els seus abonaments, jo penso que aquí van fer una bona esgarrapada).

Al final el que vol el govern amb FGC, és que aquesta operi en exclusiva el tram Lleida - Manresa. Obligant a transbord amb Renfe a Manresa amb els inconvenients que això suposa en una línia que realitzar-la ja és tota una excursió.

De fer-se això, penso que és una total tocada de nassos pels usuaris actuals de la R12 en el tram considerat de "Regional", ja que només veurem com se'ns augmenta el temps de trajecte (primer el temps de transbord, i després espera que cap tren vagi amb retard i no perdis 1, 2 o 3 hores a Manresa per haver perdut el tren que tocava de l'altre operador), després l'increment del bitllet, que a no ser que es posin d'acord, caldrà un bitllet BCN-Manresa per a Renfe, i un Manresa - Destí per a FGC.

De totes formes veurem que fan, l'ideal era que augmentessin el servei entre Lleida i Cervera d'una santa vegada, que diguem-ne que era "lo fàcil". I ara a sobre haurem d'esperar 4 anys a veure alguna millora perquè no els hi surt de l'orgull pagar per a que ho faci renfe.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 313

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 29/09/2020 11:36

Miquel ha escrit:
Dilluns 28/09/2020 22:23
Carlos González ha escrit:
Dissabte 26/09/2020 12:45
m.h.t. ha escrit:
Divendres 25/09/2020 19:10
Pel que s'entén, l'actual R12 desapareix!! :cop

Ja ho diuen: "amb opció de transbord a Manresa". :cari Suposo que volen evitar desajustos i separar la gestió, deixant-ne la "Lleida-Manresa" a FGC, i "Manresa-BCN" a RENFE.
Veja'm... Basant-me en el que explica el document també diu que la partició de la R12 es fa per la saturació dels túnels de BCN i la suposada baixa demanda que té el corredor.

Estic d'acord amb el document de que l'R12 no és competitiva en comparació amb altres serveis com la R13 i R14 que considero que tenen més potencial per a que vagin a Lleida-Barcelona i el trajecte dels serveis de velocitat alta que té. Tenir un servei regional que fa parar a totes les parades de la R4 més el recorregut de Lleida-Manresa, i que hi ha més horaris d'autobús que de tren doncs la veritat és que no em sorprèn :nose...
La R12 no es competitiva en un trajecte de Lleida ciutat a Barcelona ciutat ja que hi ha la R13/14. O si pagues el doble pots anar via AV. Però el problema el tenim a la resta d'estacions, que no tenim pas cap altre línia, i l'alternativa en transport públic és deixar-te robar per l'ALSA. Cert és que trigues molt menys ja que circula per l'A2, però et buiden la cartera. I els de Calaf sí que no tenen pas gaire alternativa més.

La saturació del túnel és una excusa com un temple, ja que els R12 dins de Barcelona actuen com un reforç dels R4 en semidirecte de Terrassa a Manresa en els 6 moments puntuals del dia en que passen (3 per sentit).

I al final hi ha una baixa demanda per la baixa fiabilitat d'alguns trams de la infraestructura, uns horaris que no acompanyen (3 trens al dia), uns trens que són totalment incòmodes pel trajecte a realitzar (447), els temps de trajecte (especialment Manresa - Terrassa- Barcelona), les obres i talls que durant un temps han tingut la línia tallada o tocada (renovacions, desperfectes com el de la Granadella). Si es que es normal que hagi baixat el passatge (sobretot quan Alsa es va treure els seus abonaments, jo penso que aquí van fer una bona esgarrapada).

Al final el que vol el govern amb FGC, és que aquesta operi en exclusiva el tram Lleida - Manresa. Obligant a transbord amb Renfe a Manresa amb els inconvenients que això suposa en una línia que realitzar-la ja és tota una excursió.

De fer-se això, penso que és una total tocada de nassos pels usuaris actuals de la R12 en el tram considerat de "Regional", ja que només veurem com se'ns augmenta el temps de trajecte (primer el temps de transbord, i després espera que cap tren vagi amb retard i no perdis 1, 2 o 3 hores a Manresa per haver perdut el tren que tocava de l'altre operador), després l'increment del bitllet, que a no ser que es posin d'acord, caldrà un bitllet BCN-Manresa per a Renfe, i un Manresa - Destí per a FGC.

De totes formes veurem que fan, l'ideal era que augmentessin el servei entre Lleida i Cervera d'una santa vegada, que diguem-ne que era "lo fàcil". I ara a sobre haurem d'esperar 4 anys a veure alguna millora perquè no els hi surt de l'orgull pagar per a que ho faci renfe.
Per a que la Gencat pogués pagar a Renfe per ampliacions del servei, primer hauria de rebre els diners de l'estado español pel dèficit tarifari. He criticat molt el Damià Calvet, però en això té raó, si l'estado español no compleix, la Gencat no té perquè augmentar el seu dèficit per una ampliació del servei. Ja n'hi ha prou que se'n riguin de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1647
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 29/09/2020 20:01

Fins a Montsó i Les Borges Blanques he vist que no han especulat res al respecte per part d'aquest document... No hi ha informació sobre el fet de crear uns rodalies fins a aquests dos municipis?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Mapa ferroviario de Cataluña (2028-2033): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 999984&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 29/09/2020 22:14

Carlos González ha escrit:
Dimarts 29/09/2020 20:01
Fins a Montsó i Les Borges Blanques he vist que no han especulat res al respecte per part d'aquest document... No hi ha informació sobre el fet de crear uns rodalies fins a aquests dos municipis?
Fins a Montsó es podria fer, però cal un acord amb el Govern de l'Aragó i el Ministeri de Foment per portar-lo fins allà. I a hores d'ara ho veig molt difícil, més com estan les relacions entre els govern català i aragonès, deteriorades sobretot pel "cas Sixena".
robertotlh ha escrit:
Dimarts 29/09/2020 11:36


Per a que la Gencat pogués pagar a Renfe per ampliacions del servei, primer hauria de rebre els diners de l'estado español pel dèficit tarifari. He criticat molt el Damià Calvet, però en això té raó, si l'estado español no compleix, la Gencat no té perquè augmentar el seu dèficit per una ampliació del servei. Ja n'hi ha prou que se'n riguin de Catalunya.
El que potser és per a dir prou és la nul·la implicació de la Generalitat per augmentar unes freqüències que es va prometre fa més de 3 anys, i que no li ha donat la santa gana de posar-les en marxa. Molt culpar a Madrid, però quan el veritable responsable de gestió del servei (és a dir, augmentar freqüències, tarifes) és la Generalitat i no l'estat espanyol, bé que ens quedem callats no? Et recordo que la mateixa Generalitat ha estat la responsable de retallar freqüències a l'R3 eliminant els diversos Granollers-Canovelles al llarg del dia, que més de 6 mesos després no ha recuperat l'RG1 sense encara una data prevista de retorn... i què, la culpa és de Madrid també? Molt queixar-se però després poc implicar-se en les competències reals que té i que pot fer servir, i que realment NO ho fa. Tu dius que se'n riuen de Catalunya, però és la Generalitat la que se'n riu dels usuaris.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2540
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 30/09/2020 9:58

El Cas de la RG1 és que el temporal glòria es va endur el pont ferroviari (i també el de la carretera local) sobre el riu Tordera entre Blanes i Malgrat tallant completament la comunicació ferroviària. De tota manera el servei ferroviari es podria restablir abans d'acabar aquest nefast any 2020 i llavors veurem si es restableix la RG1, que és el que tocaria fer.

Salut !!
Renfe451 ha escrit:
Dimarts 29/09/2020 22:14
[...]Et recordo que la mateixa Generalitat ha estat la responsable de retallar freqüències a l'R3 eliminant els diversos Granollers-Canovelles al llarg del dia, que més de 6 mesos després no ha recuperat l'RG1 sense encara una data prevista de retorn... i què, la culpa és de Madrid també? Molt queixar-se però després poc implicar-se en les competències reals que té i que pot fer servir, i que realment NO ho fa. Tu dius que se'n riuen de Catalunya, però és la Generalitat la que se'n riu dels usuaris.


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

França451
N9
N9
Entrades: 1822
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 02/10/2020 10:23

Me parece realmente absurdo que se discuta sobre si este o aquel organismo paga lo que debe a Renfe, a la Gente o a San Eustaquio. Todos sabemos que del dinero que se paga una parte importante siempre va al bolsillo del político de turno, del empresario amigo y de sus amigotes, luego se paran las obras con cualquier excusa y el resultado final cuándo la obra se acaba, difiere siempre bastante del proyecto que se redacta inicialmente y los usuarios se acaban quejando porque se hace una obra de mierda, chapucera y acabada a toda prisa poniendo la excusa de que "no se podía hacer mejor porque no hay más dinero". Y un caso bien claro lo hemos visto en agosto de este año en Sabadell en una red hecha y gestionada por FGC cuando se inundó el túnel de Can Feu.

Por tanto, si al final hacen una cosa chapucera y acabada a toda prisa antes de unas elecciones o con el objetivo de que el político de turno luzca su sonrisita en una foto, qué más da a quién se le pida dinero y quién pague si el resultado va a acabar siendo siempre el mismo? Una obra mal hecha, usuarios quejándose y luego vendréis los usuarios afectados al foro a chillar si el servicio funciona mal, un muro tiene filtraciones, una estación se inunda o un tren se estropea y en el mejor de los casos la frecuencia se reduce y eso cuando no se queda todo un pueblo tirado una semana o cinco horas sin transporte público ni servicio alternativo.

Podemos debatir sobre si es mejor que el servicio lo haga Renfe o FGC por esta razón o por aquella, pero discutir sobre quién tiene que pagar a quién y quién pone el dinero de las obras y estar razonando diez o doce mensajes sobre eso no tiene ninguna utilidad si el resultado de las obras y actuaciones si es que las hacen, va a ser siempre el mismo sea el operador que sea.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1857
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 22/02/2021 18:02

Isaías Táboas: "Se'm fa difícil d'entendre el termini del nou servei de Rodalies Lleida"
El president de Renfe, Isaías Táboas, ha expressat la seva perplexitat davant el nou servei de Rodalies ferroviàries de Lleida, que la Generalitat ha encarregat a FGC i que haurà d'estar llest en 2024 amb una inversió de 60 milions d'euros: "Se'm fa difícil d'entendre perquè hem d'esperar quatre anys per posar en marxa el servei".

Táboas ha apuntat que és un pla "molt ben pensat i que té molta coherència des del punt de vista de la mobilitat" [...]

El directiu ha apuntat que d'haver-ho encarregat a Renfe podria estar en marxa en un termini de tres mesos "seria més barat i no s'hauria d'esperar quatre anys i invertir 50 milions en ferro".
https://www.catalunyapress.cat/texto-di ... ies-lleida


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”