Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 03/11/2010 10:18

Molts mitjans recullen que Antonio González Marín, president d'Adif, ha dit que l'AVE (sic) entre Figueres i París, tardarà un temps que, segons el mitjà, oscil·la entre 3h25' i 3h45'. :roll: :roll: :roll:

TVC
El Periódico



Avatar de l’usuari
edamse
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Worthing, West Sussex

Entrada Autor: edamse » Dimecres 03/11/2010 12:16

Però si ara triga 5:30+ hores des de Perpiñà.
Aquests de RFF son la bomba. Han construït la LAV entre Perpiñà i Montpeller i han acabant la variant Nimes-Montpeller sense que ningu s'enterés. I a sobre circularàn a 500 Km/h per hora prequè si no ho veig dificil aixo de les tres hores i mitja.
:plas :plas :plas :plas pels periodistes o per 'l'amic' d'Adif , falta saber qui ha sigut l'il.luminat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/11/2010 12:47

Ja posats, diria que l'AVE s'hi arribarà en 3 mil·lèsimes de segon. Total, un feix de llum també ho faria...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/11/2010 12:51

De la notícia cofoïsta de TVC em quedo amb una frase preocupant:
Finalment, González Marín ha recordat que l'actual estació de Figueres-Vilafant "és provisional", que ha suposat una inversió superior a 5,1 milions d'euros, i que està prevista la construcció de l'estació definitiva en un lloc proper a l'actual.
És a dir, s'han llençat 5 milions dels contribuents per ser incapaços de fer les coses a temps?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 03/11/2010 13:13

Jo crec que aquest temps al voltant de les 3h30' no és entre Figueres i París, sinó el temps que hi haurà a partir del 2012 entre Figueres i la megacapital del món mundial.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 04/11/2010 15:22

Jo posaria unes quantes unitats 121 d'amplada variable per fer el trajecte Barcelona - Girona - Figueres Tgv


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/11/2010 15:45

No hi ha intercanviador d'ample entre Barcelona i Figueres, així que no calen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 04/11/2010 15:59

Jo crec que el trajecte Figueres - Paris amb tres hores i mitja es pot fer, quan estiguin acabats els nous trens d'alta velocitat com per exemple, el Talgo avril , el tren Oaris de l'empresa Caf i per acabar el nou Agv.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 04/11/2010 17:16

trensmat ha escrit:Jo crec que el trajecte Figueres - Paris amb tres hores i mitja es pot fer, quan estiguin acabats els nous trens d'alta velocitat com per exemple, el Talgo avril , el tren Oaris de l'empresa Caf i per acabar el nou Agv.
Això en tot cas serà a partir de l'any 2020 o 2025, quan estigui acabada la variant de Nîmes i Montpeller i la LGV Languedoc-Roussillon entre Montpeller i Perpinyà, i no d'aquí a un mes, com suposadament ha afirmat el president d'Adif.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 04/11/2010 21:22

Acaben de donar al TN vespre de TV3 una notícia sobre un simulacre d'escapaments de fum al mig del túnel del Pertús i la posterior evacuació.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 06/11/2010 17:30

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... osits.html

Túnel de despropòsits

La magnitud de l'acte que es prepara per inaugurar el tram transfronterer del TAV fa difícil quadrar les agendes dels governs espanyol i francès
Les dates anunciades des de l'Estat francès compliquen més l'elecció


06/11/10 02:00 - la jonquera - Oriol Mas

El 31 de desembre és el termini màxim perquè comencin a circular trens d'alta velocitat pel túnel transfronterer del Pertús. A encara no dos mesos del venciment d'aquesta data, ningú vol afirmar quan hi passarà el primer tren de viatgers ni quan es podran comprar els bitllets per anar de Figueres cap a Perpinyà i París. De fet, ni confirmen ni desmenteixen l'anunci d'Eiffagee, la companyia francesa encarregada de l'obra, que el diumenge 12 de desembre seria la data escollida. Ahir, el secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, l'avançava dos dies i explicava que, segons una conversa amb el ministre de Foment, José Blanco, l'acte d'inauguració seria el 10 de desembre, un divendres. En tot cas, Renfe només va reconèixer ahir que s'està treballant per coordinar les dates entre els estats francès i espanyol, i el subdelegat del govern estatal Francesc Francisco-Busquets reiterava: “Cap persona autoritzada ha anunciat el dia, només s'ha dit que serà abans de final d'any quan començaran a circular trens de viatgers i també els de mercaderies pel tercer rail”.

Un dels motius d'aquest retard és l'envergadura de l'acte inaugural, al qual assistiran diverses autoritats. De fet, està confirmat que hi serà el ministre de Foment, José Blanco, i no es descarta la presència del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, acompanyats també d'altes autoritats franceses i segurament de la Unió Europea, que ha finançat una part del projecte. De fet, la col·laboració entre estats per unir-se amb grans infraestructures és un dels objectius que persegueix la UE, i en aquest cas s'hi afegirà el valor que representa el túnel com a trencament de l'aïllament ferroviari de la península Ibèrica. El túnel del Pertús serà la primera interconnexió amb ample UIC, ja que fins ara tots els passos transfronterers requerien el canvi entre l'ample ibèric i l'internacional.

L'anunci del dia 12

D'altra banda, les filtracions que s'han anat fent des de l'Estat francès no han agradat a les autoritats espanyoles, i han complicat més l'elecció de la data final. A principi de setembre Jean-François Roverato, president de la societat francesa Eiffage –encarregada de la construcció de la línia ferroviària amb el grup espanyol ACS Dragados i amb qui forma la concessionària TP Ferro– anunciava el dia 12 com a data d'inici de la circulació de trens. I el 30 de setembre, l'alcalde de Figueres, Santi Vila, explicava que des de la companyia ferroviària francesa SNCF li asseguraven que els bitllets es podrien començar a comprar a mitjan octubre, data que no s'ha complert.

Aquesta incertesa final se suma als despropòsits que ha acumulat l'obra, acabada a començament del 2009, complint els terminis acordats. Els endarreriments en el TAV entre Barcelona i Figueres han obligat l'Estat a indemnitzar TP Ferro amb 128 milions d'euros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 06/11/2010 18:35

Que es deixin d'inauguracions i tonteries. L'AVE Madrid-Barcelona va ser posat en servei sense cap inauguració, si el problema és d'agendes que ho inaugurin quan vulguin però que ho posin en servei el 13 de desembre, que és quan a tot Europa comença l'any ferroviari.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 06/11/2010 21:56

Sagrerenc ha escrit:Que es deixin d'inauguracions i tonteries. L'AVE Madrid-Barcelona va ser posat en servei sense cap inauguració, si el problema és d'agendes que ho inaugurin quan vulguin però que ho posin en servei el 13 de desembre, que és quan a tot Europa comença l'any ferroviari.
Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Diumenge 07/11/2010 0:36

Guigui ha escrit:No hi ha intercanviador d'ample entre Barcelona i Figueres, així que no calen.
En alguna foto de la estación provisional de Figueras creo haber visto uno, al menos en algun plano de Adif sale reflejado.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 07/11/2010 10:43

A l'estació Alt Empordà hi ha un canviador d'ample, si més no de Talgo, ja que la BT d'Adif va arribar allà per via d'ample ibèric i va passar a via d'ample UIC per fer les proves que es van veure per TV3.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 07/11/2010 12:19

metring ha escrit:Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.
...i perquè la campanya electoral era a tocar i hauria sigut il·legal.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 07/11/2010 12:29

cristian26 ha escrit:
metring ha escrit:Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.
...i perquè la campanya electoral era a tocar i hauria sigut il·legal.
Correcte el que dieu. I és per això que vull remarcar el que deia abans. El TGV ha de començar a circular quan toca, el que no es pot fer és posposar l'entrada en servei del TGV perquè no es troben dates per inaugurar-lo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/11/2010 13:17

Sagrerenc ha escrit:El TGV ha de començar a circular quan toca, el que no es pot fer és posposar l'entrada en servei del TGV perquè no es troben dates per inaugurar-lo.
Però no us estranyi que acabi passant així. A hores d'ara, és de domini públic que els polítics no fan res per amor al país sinó per la seva pròpia glòria, així que tant se'ls en dóna que la gent s'hagi d'esperar uns quants dies perquè els senyors tinguin a bé d'anar-hi a tallar la cinta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 08/11/2010 8:33

Esperem que el TGV comenci a circular el 12-13 de desembre com pertoca a tot Europa segons els canvis d'horaris. Per cert, a Perpinyà l'andana de la via F encara roman tancada perquè l'edifici multicolor que serà part de l'estació i centre comercial encara no està del tot acabat tot i que l'andana ja es podria obrir ben aviat suposo. A mi m'agrada bastant com ha quedat el nou edifici perquè a més se suposa que es mantindrà l'estació clàssica (el centre del món segons Dalí) en ple servei.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 09/11/2010 11:58

Trenscat ha escrit:A mi m'agrada bastant com ha quedat el nou edifici perquè a més se suposa que es mantindrà l'estació clàssica (el centre del món segons Dalí) en ple servei.
Suposo que ho mantindran per als viatgers del servei TER l'edifici actual, tot i que el nou edifici és el que tindrà correspondència amb la nova estació d'autobusos... suposo que mantindran els dos, un de cara als que vinguin en cotxe i/o autobús departamental, i l'altre per els que arribin a peu i/o autobús urbà



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”