Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 15/02/2023 17:41

Renfe vol recuperar el tren Barcelona-París el desembre de 2023
La ferroviària espanyola vol ara competir amb la francesa SNCF després de la ruptura
GERMÁN ARANDA | BARCELONA. DIMECRES, 15 DE FEBRER DE 2023. 12:42 | ACTUALITZAT: DIMECRES, 15 DE FEBRER DE 2023. 12:53
https://www.elnacional.cat/oneconomia/c ... 0_102.html



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Divendres 31/03/2023 16:09

Un pas més cap a la nova estació de la LAV BCN França de l'aeroport de Girona.
Avui, crec, s'ha obert a participació pública l'estudi informatiu de la nova estació.
Al web del mitma hi ha tots els detalls, com ara plànols, la memòria del projecte, etc. (publicats avui, si no m'equivoco): https://www.mitma.gob.es/el-ministerio/ ... osta-brava
Sembla que la idea és aprofitar un PAET ja existent al costat de l'aeroport.
Salur


:riure

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 19/06/2023 13:54

Diari de Girona, 19 de juny de 2023 ha escrit: Girona i Figueres tindran connexió d'alta velocitat amb Lió i Marsella el mes de juliol
Per a l'estiu de 2024, s'espera una connexió entre Barcelona i París
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 19/06/2023 21:35

Aquests serien els horaris.
Coses que no s'entén:
* Madrid > Marsella para a Guadalajara
* Marsella > Madrid no para a Guadalajara
* Barcelona > Lyon no para a Béziers
* Lyon > Barcelona para a Béziers

Abans passava això també?




Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 20/06/2023 0:35

La parada a Guadalajara només en un sentit sí, la de Béziers no.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimarts 20/06/2023 8:53

Sense ganes d'ofendre a ningú, sempre he pensat que el Madrid - Marsella és una manera d'incloure Madrid en el circuit de l'alta velocitat europea, ja que a nivell comercial no té cap sentit. Alguna vegada l'havia agafat en el tram mad-bcn i el tren es buidava a bcn i es tornava a omplir per a anar cap França.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 28/06/2023 8:27

SNCF afegeix el 3r servei al menys durant l'estiu

https://www.europapress.es/economia/tra ... 12945.html
El TGV INOUI saldrá de la estación de Barcelona-Sants a las 10.33 horas, 14.32 y 16.10. En sentido inverso, los trenes de alta velocidad partirán de la capital francesa a las 6.56 horas, 9.42 y 14.56.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 05/08/2023 9:47

Doncs que bé comença el servei amb Renfe, tot i que les cancel·lacions s'han fet als Avant fins Figueres.





437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 19/08/2023 2:06

Pel què sembla, Renfe té intenció (almenys així ho ha anunciat) de recuperar el servei directe Barcelona-Carcassona-Tolosa de Llenguadoc.
L'AVE en qüestió seria pel 2024.
Ara bé, tant a Tolosa com a Barcelona s'ha demanat que el servei sigui decent.
És a dir, mínimíssim, dos trens per dia i sentit, tot l'any.
Menys que això, és totalment inacceptable.
I per anar mínimament bé, tres per dia i sentit.
Tolosa de Llenguadoc no està més lluny de Barcelona que Montpeller, Saragossa o València, i al contrari que les altres tres, de sempre ha tingut un servei ferroviari amb Barcelona absolutament lamentable... quan n'hi ha hagut, que només ha existit entre 2013 i 2020.
La resta del temps, transbordament obligatori a Narbona.

================================

També han anunciat que volen operar Barcelona-París.
Pel 2024, també, diuen.

================================

I sembla ser, a cal Renfe també tenen al cap de recuperar el servei directe diürn Barcelona-Ginebra.
Ara bé, com? Encara no queda clar, perquè hi ha diverses possibilitats, cadascuna de les quals té uns avantatges i uns inconvenients (tant per a Renfe, com per als passatgers), segons la ruta triada.
a) via Valence TGV-Lyon Part Dieu-Ambérieu-Culoz-Bellegarde-Ginebra Cornavin.
b) via Valence TGV-Grenoble-Chambéry-Aix les Bains-Bellegarde-Ginebra Cornavin.
c) via Valence TGV-Grenoble-Chambéry-Aix les Bains-Annecy-Annemasse.
Per a això, encara no hi ha data fixa.

================================

El 2025, la companyia privada European Sleeper, ha anunciat que vol crear un tren nocturn Amsterdam-Rotterdam-Brussel.les-Lille-Barcelona.

================================

Les úniques altres ciutats on darrerament s'ha mencionat la possibilitat de tren directe a Barcelona, han estat Toló i Niça.
Les dues ciutats més importants de la Costa Blava no tenen tren directe a Barcelona.

Això ha vingut arran de la recuperació del serveis directes AVE Madrid-Barcelona-Marsella i Barcelona-Lyon Part Dieu, aquest cop de Renfe en solitari.
Per cert, Renfe ha anunciat que el setembre el Barcelona-Lyon, i l'octubre el Madrid-Barcelona-Marsella (o a l'inrevés, ara mateix no recordo ben bé quin era quin), passaran a tornar a ser diaris tot l'any.

També caldrà veure què passa un cop entrin en servei els nous trens Avril sèrie 106F.
Amb una mica de sort, potser alguns trens que ara comencen o s'acaben a Figueres, puguin fer-ho a Perpinyà (toquem fusta).
També podria donar-se un increment de servei als corredors Barcelona-Lyon i Barcelona-Marsella, però això encara no queda clar, i està lligat a la disponibilitat de material capaç d'entrar a l'estació de Perpinyà (electrificada a 1,5kV, cosa que impedeix que un AVE sèrie 103, 102 o 112, o fins i tot 100 no adaptat a França, hi puguin accedir).



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 19/08/2023 11:25

Els 106F en principi són per Paris.

Ara que hi ha el projecte transfronterer d'FGC ara reacciona Renfe amb el Tolosa. En els últims dies la divisió d'internacional de Renfe està molt activa...

El cant de sirena de Renfe d'operar a l'Eurotúnel, ha quedat en res?



jgomezs  
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dissabte 19/08/2023 11:48

Tant el Barcelona - Tolosa de FGC (no sé per què s'hi fica RENFE), com el European Sleeper Barcelona - Amsterdam ja estaven en plans fa temps, i tenien suport de la Unió Europea:
https://transport.ec.europa.eu/news-eve ... 3-01-31_en

Jo m'estava preguntant últimament si es podria fer una xarxa europea mallada de trens d'alta velocitat, a l'estil de la nova xarxa de bus de Barcelona. Per competir amb els avions, no en velocitat, sinó en preu.
Un corredor: Lisboa - Madrid - Barcelona - Lió - París - Brussel·les - Amsterdam, que creui coordinat amb un Londres - Brussel·les - Colònia - Berlín, i amb un Lió - Ginebra - Zurich - etc...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 20/08/2023 0:35

Si que és veritat que a Espanya s'ha aconseguit el menor preu per km nou d' AV respecte els nostres veins, pero no treu que les inversions en plataformes de via en AV són costoses.
Una xarxa mallada, potser hauria d'implicar exclusivitat total de línies per a AV (l'entrada a Paris és per convencional compartint espai amb els altres serveis, per exemple).

Fora les subvencions a les low cost per a que portin turistes. Amb això ja mous una peca important al tauler.
A més fa un temps, l'excèntric president d'una companyia de baix cost de cuyo nombre no quiero acordarme afirmava que el baix cost cada vegada será menys baix si com es preveu, van caient les "ajudes" (fiscalitat del querosè, per exemple) i han de repercutir cada cop més co2 als bitllets.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/08/2023 22:26

Creada enquesta proposada per l'usuari 437.001, ja podeu dir la vostra!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 31/08/2023 2:43

Nocturn Barcelona-Frankfurt. Sí o sí.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 31/08/2023 9:36

He votat altres opcions.

Autopista rodant Penedès/Baix Llobregat <-> Colònia/Düsseldorf/Dortmund o regió del Ruhr.
Servei nocturn Barcelona-Frankfurt amb servei autoexprés.

Salut.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 31/08/2023 10:24

He votat tres serveis diürns:

1) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus.
L'Atlàntic francès sempre ha tingut unes connexions ferroviàries nefastes amb Barcelona. A més, de rebot es recuperaria el servei directe amb Carcassona i amb Toulouse, suprimit el 2020.
Toulouse i Bordeus, juntament amb Grenoble, Toulon, i Niça, són dues de les ciutats més grans de la meitat sud de França que ja no tenen tren directe a Barcelona, o que no n'han tingut mai.

2) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra.
Grenoble i Ginebra van perdre el tren diürn directe a Barcelona el 1994, des de llavors que han de fer transbordament.
Grenoble, juntament amb Toulouse, Bordeus, Toulon, i Niça, és una de les cinc ciutats més grans de la meitat sud de França que ja no tenen tren directe a Barcelona, o que no n'han tingut mai.
Ginebra és una de les cinc ciutats més importants de Suïssa.

3) TAV diürn Barcelona-Disneyland París-Brussel.les
Trobo que no té gaire sentit que un tren que ve de Brussel.les i Disneylàndia s'acabi a Perpinyà o Montpeller i no continuï fins a Barcelona, s'hi guanyarien força passatgers.
Encara que ni Brussel.les ni Mickey Mouse agradin a tothom, mouen una quantitat de passatgers destacable.

Això és el què he votat, doncs.
Però si he demanat la creació de l'enquesta, és perquè les altres opcions em semblen igualment correctes... ;)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 01/09/2023 9:42

xevi ha escrit:
Dimarts 20/06/2023 8:53
Sense ganes d'ofendre a ningú, sempre he pensat que el Madrid - Marsella és una manera d'incloure Madrid en el circuit de l'alta velocitat europea, ja que a nivell comercial no té cap sentit.
Bé, jo no diria tant...

El temps de trajecte Madrid-Perpinyà en AVE és força correcte.
Milllor que Madrid-Almería en Talgo, i semblant a Madrid-Vigo en Alvia.
Madrid-Montpeller en AVE ja és una mica llarg, però no gaire més que l'AVE Barcelona-Granada.
Madrid-Marsella... ara com ara, només té sentit si hi sumem els passatgers Barcelona-Montpeller-Marsella, i trajectes intermitjos com des de Saragossa (que no té un aeroport rellevant).

Però ben mirat, el de l'AVE Madrid-Marsella no deixa de ser un temps de trajecte semblant al de l'Alvia Barcelona-Salamanca.
I millor que el de l'Alvia Barcelona-Coruña/Vigo, o que el del Torre del Oro Barcelona-Albacete-Linares-Cádiz.
I aquests trens bé que tenen passatgers, o sigui que... :nose

Fins que no acabin les obres eternament postposades de la LAV entre Montpeller i Perpinyà, ni l'AVE Madrid-Marsella, ni el TGV Barcelona-París, ni l'AVE Barcelona-Lyon, podran tenir millors temps de trajecte.
xevi ha escrit:
Dimarts 20/06/2023 8:53
Alguna vegada l'havia agafat en el tram mad-bcn i el tren es buidava a bcn i es tornava a omplir per a anar cap França.
Això en part és degut a que com que no hi ha variant exterior de Barcelona (com sí que n'hi ha a Madrid i a París, o a Saragossa o a Lleida), doncs els trens que van més enllà de Barcelona, vinguin de Madrid i Saragossa, o vinguin de València o Alacant, doncs triguen més.

Alguns diran "és que no té sentit que un tren passi per Barcelona i no hi pari".
Bé... llavors per què el TGV Brussel.les-Montpeller se salta París, i l'AVE Barcelona-Sevilla se salta Madrid?
Perquè sí que hi ha una línia exterior preparada per a que hi hagi trens que se les saltin.
I no passa res... :nose

Però a Barcelona, d'això, no n'hi ha. :?



Nen de Gràcia
N4
N4
Entrades: 60

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dissabte 02/09/2023 18:26

437.001 ha escrit:
Divendres 01/09/2023 9:42
xevi ha escrit:
Dimarts 20/06/2023 8:53
Alguna vegada l'havia agafat en el tram mad-bcn i el tren es buidava a bcn i es tornava a omplir per a anar cap França.
Això en part és degut a que com que no hi ha variant exterior de Barcelona (com sí que n'hi ha a Madrid i a París, o a Saragossa o a Lleida), doncs els trens que van més enllà de Barcelona, vinguin de Madrid i Saragossa, o vinguin de València o Alacant, doncs triguen més.

Alguns diran "és que no té sentit que un tren passi per Barcelona i no hi pari".
Bé... llavors per què el TGV Brussel.les-Montpeller se salta París, i l'AVE Barcelona-Sevilla se salta Madrid?
Perquè sí que hi ha una línia exterior preparada per a que hi hagi trens que se les saltin.
I no passa res... :nose

Però a Barcelona, d'això, no n'hi ha. :?
No n'hi ha perqu'e no volen, però fer-la és tan senzill com connectar la LAV i la Castellbisbal-Mollet a Castellbisbal. A Mollet ja estan connectades.

Clar que per a fer això caldrien trens bitensió que poguessin circular a 3000V CC.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”