Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 12/04/2010 20:37

nilruiz ha escrit:Hola, soc nou en aquest forum, i soc un aficionat als trens i rarament de Andorra jajaja. Jo vull donar la meva opinió sobre aquest tema, i es que la meva opinió es que Andorra necessita Tren ja!
Jo crec que seria molt millor que la línia de puigcerdà anès fins a La Seu i fer el control duaner, desde La Seu fer un altre tren/cremallera fins a Andorra i acabar en diferentes parroquies així també guanyariem en movilitat dins del País. Aquest últim tram, crec que ho hauria de pagar l'estat Andorrà i els beneficis d'aquest per l'estat ja dit. I el tram de Puigcerdà > La Seu ho hauria de pagar i els beneficis, l'estat Espanyol o la Generalitat.
Però també crec que aixó es gairé bé impossible; degut a la "dificultat", la despesa econòmica, ... Amès, jo que visc a Andorra se bastant bé el tema dels polítics i solament fan el que els hi convé, bé crec que això pasa a molts païssos.
Bé aquesta es la meva opinió ;)

Salutacions.
A Andorra no és que facin el que els hi convé... el problema és que són els 4 de sempre i entre ells s'ho maneguen tot.

Evidentment Andorra necessita tren ja com molt bé dius. En un país on hi falta aparcament i carrils, i que no se n'hi poden fer més perquè físicament no hi caben... l'única opció és el transport d'alta capacitat.

La inversió és molt gran i ara mateix el Govern no la pot assumir... tot i que amb la posada en marxa d'alguns impostos i cobrar-los (alguns impostos no s'han estat cobrant durant anys amb una descoordinació total).

Crec que necessitaria un peatge a l'ombra o quelcom simila.

En alguna de les pàgines anteriors vaig penjar aquesta proposta, a veure que et sembla:
Vilarrubla ha escrit:Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 12/04/2010 20:41

Lluita1714 ha escrit:Òbviament, Andorra no es pot permetre pagar un tren, i molt menys ara (destapament del secret bancari i caiguda del comerç dins la igualació dels preus) i tampoc guanya gaire, els imposts no són cap meravella.
Sobre que el secret bancari estigui passant factura als bancs del principat és una fal·làcia... pel moment tenen més beneficis que anys anteriors.

I per altra banda... els bancs no són tontos i s'esperaven que aquest moment podria venir i han diversificat les seves inversions (compra de Banco de Madrid, obertura de filials a altres països, etc.)


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Dilluns 12/04/2010 20:50

Vilarrubla ha escrit:
A Andorra no és que facin el que els hi convé... el problema és que són els 4 de sempre i entre ells s'ho maneguen tot.

Evidentment Andorra necessita tren ja com molt bé dius. En un país on hi falta aparcament i carrils, i que no se n'hi poden fer més perquè físicament no hi caben... l'única opció és el transport d'alta capacitat.

La inversió és molt gran i ara mateix el Govern no la pot assumir... tot i que amb la posada en marxa d'alguns impostos i cobrar-los (alguns impostos no s'han estat cobrant durant anys amb una descoordinació total).

Crec que necessitaria un peatge a l'ombra o quelcom simila.

En alguna de les pàgines anteriors vaig penjar aquesta proposta, a veure que et sembla:
Vilarrubla ha escrit:Imatge


Doncs la teva proposta la trobo molt i molt bé esta molt ben elaborada! :D


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 12/04/2010 21:02

Vilarrubla ha escrit: Sobre que el secret bancari estigui passant factura als bancs del principat és una fal·làcia... pel moment tenen més beneficis que anys anteriors.

I per altra banda... els bancs no són tontos i s'esperaven que aquest moment podria venir i han diversificat les seves inversions (compra de Banco de Madrid, obertura de filials a altres països, etc.)
Cert... tens raó, però no em pots dir que l'Estat Andorrà no està en crisi... jo sóc d'anar-hi assíduament cada any, i cada cop veig més buits els centres comercials i els seus carrers de petites botigues. La qualitat ha empitjorat, jo ja només vaig per comprar productes informàtics amb memòria, que aquí tenen el cànon, i si es compra molt d'una sobtada pot sortir rentable. Grans coses no perquè la garantia pot convertir-se en un problema si falla. En la resta d'àmbits, llocs com el Punt de Trobada, em semblen (cosa que abans no) un "xino" gegant. Mostra una gran davallada de la qualitat per posar-se per sota dels preus dels països veïns. Amb això, trobo a simple vista que el comerç andorrà, una de les seves fonts de riquesa, cau cada cop més amb l'Euro, i la solució és entrar a Europa, crec jo, i si cal, 30.000 milions d'euros!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Dilluns 12/04/2010 21:36

Home no comparem un "Punt de Trobada" amb uns xinos, crec jo.


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 12/04/2010 21:58

Lluita1714 ha escrit:Cert... tens raó, però no em pots dir que l'Estat Andorrà no està en crisi... jo sóc d'anar-hi assíduament cada any, i cada cop veig més buits els centres comercials i els seus carrers de petites botigues. La qualitat ha empitjorat, jo ja només vaig per comprar productes informàtics amb memòria, que aquí tenen el cànon, i si es compra molt d'una sobtada pot sortir rentable. Grans coses no perquè la garantia pot convertir-se en un problema si falla. En la resta d'àmbits, llocs com el Punt de Trobada, em semblen (cosa que abans no) un "xino" gegant. Mostra una gran davallada de la qualitat per posar-se per sota dels preus dels països veïns. Amb això, trobo a simple vista que el comerç andorrà, una de les seves fonts de riquesa, cau cada cop més amb l'Euro, i la solució és entrar a Europa, crec jo, i si cal, 30.000 milions d'euros!
Tu també tens raó en això... Andorra està en crisi. Però no se quin és el sector que realment ha portat la gran crisi a Andorra... si el turisme o la construcció. De gent física no n'han faltat, la gent i les cues hi han sigut (a vegades he sentit a dir que fins i tot més que altres anys per certes cues; altres diuen que no, que hi ha hagut menys gent), però evidentment tant si hi ha hagut gent com no, no han fet els gastos que han fet normalment.

Realment la qualitat en força ocasions crec que la posen els consumidors ja que poden triar entre llocs cars i barats. La gent prefereix anar a les botigues tontes del carrer que algunes fan fàstic a anar a Pyrénées o a altres. Per exemple Pyrénées crec que té una oficina a Barcelona on pots anar per retornar coses o per temes de garantia, etc.

Jo també crec que Andorra no li aniria malament entrar a la UE... però no se com ho hauria de fer. Desconec totalment els punts que li falten per reunir els requisits.

Però posar-se les piles en un mitjà d'alta capacitat crec que és clau per al seu futur, sobretot amb el turisme. Potser estaria bé fer una prova pilot amb un mitjà de menys capacitat com el tramvia, però crec que seria un fracàs.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 12/04/2010 22:01

nilruiz ha escrit:Home no comparem un "Punt de Trobada" amb uns xinos, crec jo.
El Punt de Trobada té un problema... i és que la renovació que ha sofert en els seus anys d'existència ha estat nul·la.

El Punt té un problema, utilitza l'exposició com un acumulador d'estoc, i això, ara mateix fa lleig, a part de que es poc pràctic per la gent que l'utilitza com a supermercat ja que has de caminar molt. En canvi el River amb menys metres d'exposició et ven la mateixa quantitat de productes... et dóna la sensació d'endreçat, etc. A part de que és nou i que el manteniment que han fet fins ara, sembla major. Ja veurem dintre d'uns anys. Jo per això si he de parar a comprar alguna cosa d'alimentació o altres paro al River, és més ràpid i més endreçat.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 12/04/2010 22:07

nilruiz ha escrit:Doncs la teva proposta la trobo molt i molt bé esta molt ben elaborada! :D
El que tinc bastants dubtes són amb les parades a la parròquia de Sant Julià (població i fora de la població) i a les ciutats d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

Com per exemple una parada entre el Punt i el River (només que for per la cobertura dels empleats d'aquests dos centres, i gasolineres potser ja faria el fet) i suposo que alguns turistes hi anirien, però no se pas si algú agafaria un tren per anar al Punt o al River a comprar XDD

Després a Sant Julià se'n podria fer una al nord i una al sud o una sola davant de la UdA dins la muntanya (al anar soterrat per anar recte amunt) i fer un pont per creuar el riu. Seria força cèntric i t'evites haver de foradar el centre i fer passar el tren per un lloc que no té espai físic, excepte que sigui aeri.

A Andorra la Vella i Escaldes... tinc força clar que a Meritxell i Carlemany se n¡hi ha de fer una, però no se si se nhauria de fer alguna més.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/04/2010 23:21

Vilarrubla ha escrit:
nilruiz ha escrit:Home no comparem un "Punt de Trobada" amb uns xinos, crec jo.
El Punt de Trobada té un problema... i és que la renovació que ha sofert en els seus anys d'existència ha estat nul·la.

El Punt té un problema, utilitza l'exposició com un acumulador d'estoc, i això, ara mateix fa lleig, a part de que es poc pràctic per la gent que l'utilitza com a supermercat ja que has de caminar molt. En canvi el River amb menys metres d'exposició et ven la mateixa quantitat de productes... et dóna la sensació d'endreçat, etc. A part de que és nou i que el manteniment que han fet fins ara, sembla major. Ja veurem dintre d'uns anys. Jo per això si he de parar a comprar alguna cosa d'alimentació o altres paro al River, és més ràpid i més endreçat.
Si us plau, centreu-vos en el tema ferrocarril i no en el de les grans superfícies :topic



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 12/04/2010 23:58

(amb perdó per l'off-topic, despres comento el tren) Home, a mi Punt de trobada sí que m'ho sembla, de xino, només té marques en productes informàtics, electrodomèstics i tabac. És terrible veure la zona de joieria, que abans era plena d'aparadors comparables amb El Corte Inglés, amb plàstics i falsificacions barates.

El ferrocarril jo crec que la major funció que pot tenir és connectar Barcelona (aeroport internacional) amb Andorra la Vella i en especial l'aeri de Pal Arinsal. Després es pot millorar en una altra fase, la oferta, fent d'aquest tren, un servei intern amb la resta de ciutats andorranes, amb aquests dos ramals. Tampoc li donaria importància al Punt de Trobada com a estació, seria afavorir un comerç privat amb capital públic i en un lloc sense cap interès més... com si es fes una estació al restaurant de l'Àrea de Guixona... no, o una pel Carrefour del Prat de Llobregat... encara que em sembla que serà així amb l'L9.

En el servei intern, copiaria la forma de fer d'FGC. Freqüències de mitja hora entre les viles més importants, i si la demanda és forta, fer línies de metro en aquestes mateixes vies. No crec que vagin gaires trens diaris des de Barcelona com per ser una molèstia.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 13/04/2010 0:23

Lluita1714 ha escrit:(amb perdó per l'off-topic, despres comento el tren) Home, a mi Punt de trobada sí que m'ho sembla, de xino, només té marques en productes informàtics, electrodomèstics i tabac. És terrible veure la zona de joieria, que abans era plena d'aparadors comparables amb El Corte Inglés, amb plàstics i falsificacions barates.

El ferrocarril jo crec que la major funció que pot tenir és connectar Barcelona (aeroport internacional) amb Andorra la Vella i en especial l'aeri de Pal Arinsal. Després es pot millorar en una altra fase, la oferta, fent d'aquest tren, un servei intern amb la resta de ciutats andorranes, amb aquests dos ramals. Tampoc li donaria importància al Punt de Trobada com a estació, seria afavorir un comerç privat amb capital públic i en un lloc sense cap interès més... com si es fes una estació al restaurant de l'Àrea de Guixona... no, o una pel Carrefour del Prat de Llobregat... encara que em sembla que serà així amb l'L9.

En el servei intern, copiaria la forma de fer d'FGC. Freqüències de mitja hora entre les viles més importants, i si la demanda és forta, fer línies de metro en aquestes mateixes vies. No crec que vagin gaires trens diaris des de Barcelona com per ser una molèstia.
Si et sembla podem obrir un fil a l'intercanviador per aquest offtopic XD

Sobre el servei intern... pot ser adeqüada la freqüència que marques... però només hi puc estar d'acord si inclou la Seu XDD

Sobre la parada del Punt de Trobada, ja et dic que no n'estic segur i que ho he pensat força i encara no he arribat a cap conclusió. El cas és que estar entre el Punt de Trobada i el River, afavoria a aquests dos comerços i a varis que hi ha més amunt... però sobretot als treballadors. Pensa que és com si fos una mena de polígon industrial, evidentment "mini" XDD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Dimarts 13/04/2010 19:34

Home totes aquestes parades tenen un cost, i nose, si fan tren, crec que no en faran tantes en un principi. no?
Home em conformo amb que fiquin tren a Andorra i prou xD :)


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 13/04/2010 22:28

Per cert, parlant del "Punt de Trobada", i sense sortir del tema estrictament transportil... hi ha alguna línia de transport públic que arribi allà? Suposo que deu parar la línia La Seu d'Urgell-Escaldes Engordany explotat per la Hispano Andorrana, però no sé si hi ha alguna cosa més... suposo que la L1 de la Cooperativa Interurbana Andorrana es deu quedar a Sant Julià poble.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 14/04/2010 0:00

Home el tren regular la Seu - Andorra que surt cada hora, que no se quina companyia el fa (potser que el facin varies?) però segons on encara que no hi hagi parada li pots demanar i et para. En concret al Punt se li fa parar sovint, però no se si hi ha parada estípulada.


Sobre el que diu en Nil... si home, fer una parada central i alguna més, ja solucionaria molt la mobilitat... per això em questionava si realment seria bo o no fer aquesta parada en aquest lloc.

Pensem que si es fa, bàsicament es fa pels turistes i si es posa un aparcament dissuasori a la Seu, o venen directament des de X lloc... jo no pararia per pillar una ampolla de conyac o sucre i carregar-ho en tren XDD Però hi ha gent que està molt pa allà XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 26/07/2010 16:01

Potser es podria fer una combinació, com un tram en via d'ample espanyol entre Balaguer i la Seu, i a partir d'allà fer una línia de rodalies de via mètrica amb trams de cremallera (si fes falta) fins a Andorra la Vella i potser més endins, fins Encamp. Que a més creués el port d'Envalira i enllaçés amb la SNCF a l'Hospitalet ja seria l'ai carai!.

Salutacions



Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Divendres 30/07/2010 20:42

Estaría bé la connexió amb Lleida, pero també m'agradaria la connexió amb Puigcerdà i tota la C3


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 30/07/2010 21:46

nilruiz ha escrit:Estaría bé la connexió amb Lleida, pero també m'agradaria la connexió amb Puigcerdà i tota la C3
Primer de tot, ara es diu R3
Després, jo crec que són necessàries les dos connexions, no entenc perquè s'ha de limitar tan sols a una de les dues. Ara per ara, tot i això crec que resulta més viable la connexió amb Puigcerdà que no amb Lleida, ja que per aquesta segona s'hauria de fer tot el túnel del cantó


Salutacions,

Oriol

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 30/07/2010 22:28

No sé quina de les dues opcions podria tenir més tràfic, però, si la línia des de Balaguer fos ràpida, podria ajudar a potenciar el turisme a Lleida, i poder arribar amb més facilitat al Pirineu. Des de Puigcerdà no em sembla mala idea, però amb sis trens diaris no crec que gaires turistes agafarien el tren fins a la Seu. Per cert, vosaltres penseu que el tram entre Puigcerdà i la Seu seria d'ample espanyol o mètric??

Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/07/2010 23:26

Jacob.CH ha escrit:Per cert, vosaltres penseu que el tram entre Puigcerdà i la Seu seria d'ample espanyol o mètric??
Si es fa, es farà amb el mateix ample que hi hagi al Transpirinenc. Si és a mitjà termini, serà ibèric; si abans s'inicia la conversió a ample UIC, serà en aquest.

Però per passos: primer, que es faci.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dissabte 31/07/2010 0:13

Sobre fer les dues connexions, des de Lleida i des de Puigcerdà, així per començar seria bastant car, i amb la crisi que tenim...
Si el tram entre Lleida i la Seu (passant per Balaguer) s'electrifiqués, potser la línia podria anar millor.

Al cap i a la fi no sé quina podria ser millor



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”