Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

Entrada Autor: metring » Divendres 02/05/2008 18:38

Tema relacionat: El tramvia s'estén per Catalunya


De LaMalla:

Camp de Tarragona
Gisa ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental per un import de 647.175 euros

La Generalitat estudia implantar un nou sistema tramviari al Camp de Tarragona

ISABEL FERNÁNDEZ MIRA
El Consell d'Administració de Gisa ha adjudicat la redacció de l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona que costarà 647.175 euros. D'aquesta manera, es podrà millorar la mobilitat en transports públic i comportarà la construcció d'una nova infraestructura que connectarà els diferents nuclis urbans.
Per tal de millorar la mobilitat en transport públic al Camp de Tarragona, al 2005 la Generalitat va redactar un primer estudi de traçat per a l'establiment d'un tren lleuger. Aquest sistema comportaria la construcció d'una nova infraestructura especialment dissenyada per connectar els diferents nuclis urbans. Aquest estudi definia tres eixos diferenciats: Vila-seca - Cambrils, Vila-seca - Reus i Vila-seca - Tarragona, amb un ramal cap a a l'aeroport de Reus.

Posteriorment, el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya 2006-2026 va apostar per establir un sistema de tren-tramvia, que combina els dos sistemes per millorar la competitivitat del transport públic.

El nou sistema de transport públic combinat s'haurà de dissenyar tenint en compte els possibles aprofitaments de la infraestructura ferroviària actual que es pugui alliberar amb les modificacions previstes amb la reestructuració dels serveis ferroviaris per l'arribada de l'alta velocitat i la construcció del corredor
mediterrani.

L'estudi inclou un total de sis municipis que sumen una població de 300.000 habitants: Cambrils, Salou, Vila-seca, Reus, Tarragona, i una petita part de Vinyols i els Arcs.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 02/05/2008 19:22

Suposo que l'estudi inclou l'estació del l'AVE...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/05/2008 21:58

marcel ha escrit:Suposo que l'estudi inclou l'estació del l'AVE...
Amb la que estan pensant fer a l'aeroport de Reus, La Secuita aviat quedarà fantasma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/05/2008 1:37

Informació del Punt que amplia la notícia anterior:

-------------------------------------

dissabte, 3 de maig de 2008

El govern posa fil a l'agulla i adjudica l'estudi informatiu del Tramcamp

El primer pas és determinar el traçat i la seva integració en una xarxa de transport públic d'abast territorial

ÒSCAR MESEGUER. Tarragona
El govern de la Generalitat ha fet una aposta definitiva pel tramvia lleuger per al Camp de Tarragona, que ha de connectar les principals poblacions del cor del territori i conegut popularment, mentrestant s'han succeït les reivindicacions i els estudis previs, com el Tramcamp. El projecte és ja una realitat després que ahir el govern fes pública l'adjudicació, per 647.175 euros, de l'estudi informatiu, que haurà de determinar-ne el traçat. La idea inicial preveu enllaçar Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou, però la xarxa de transport públic territorial que vol teixir l'executiu també ha de cobrir Valls i l'estació del TAV a la Secuita.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a través de l'empresa pública GISA, ha adjudicat a Intraesa –Ingeniería de Trazados y Estructuras SA–, que ja ha treballat en els informes previs, l'estudi informatiu del sistema de tramvia del Camp, que el govern espera poder aprovar en un any abans de licitar el projecte constructiu. També ha estat encarregat un estudi d'impacte ambiental. Si tot anés ben rodat, les obres podrien començar durant el 2010, tot i que ahir el director general de Transports, Manel Villalante, no es va atrevir a posar-hi data, atesa la complexitat del projecte i del seu encaix en un sistema de transport públic del Camp que va més enllà del tramvia, en el context d'un nou sistema ferroviari de rodalies, i que s'ha de complementar amb carrils bus per arrodonir una xarxa ben lligada que millori la mobilitat en un espai amb una població d'uns 300.000 habitants i unes prestacions molt baixes per fer els 19 milions de desplaçaments setmanals que s'hi enregistren. El Tramcamp ha de presentar les característiques d'un metro lleuger en els trams urbans, amb velocitats de 20 km/h, i les funcions d'un tren de rodalies en sortir dels límits urbans, amb velocitats comercials de 80 km/h. També és previsible que es puguin aprofitar les plataformes que quedarien en desús amb l'actual reestructuració dels serveis ferroviaris: la construcció del corredor mediterrani que deixa lliure la línia de la costa entre Tarragona i Cambrils i el cobriment de la via per l'interior de la ciutat de Tarragona, segons el conveni signat la setmana passada amb l'Estat i que podria condicionar el calendari d'execució del Tramcamp. També s'hauran de construir noves vies –les cambres de comerç van proposar fer una reserva de sòl a la carretera T-11 entre Reus i Tarragona– i tot això és el que ha de determinar l'estudi informatiu, que tot just s'ha adjudicat en un moment en què també està en marxa la integració tarifària –el bitllet únic– al Camp de Tarragona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 07/05/2008 23:27

I per què ha de quedar fantasma l´estació de Perafort?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/05/2008 23:56

437.001 ha escrit:I per què ha de quedar fantasma l´estació de Perafort?
Perquè, repassant totes les notícies de les darreres setmanes i si es realitzen els projectes que diuen que hi ha en curs, la gent de les poblacions més importants del Camp de Tarragona aniran a agafar l'AVE a l'estació de l'aeroport de Reus per anar a qualsevol lloc. La del Camp quedarà per a un públic restringit a La Secuita i Perafort.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida  
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 08/05/2008 10:27

L'estació de Camp de Tarragona nomes s'utilitzaria per a trens de Llarg Rercorregut cap a Zaragoza, Madrid i el nord d'Espanya.
Per anar a Barcelona, Girona s'utilizaria l'estació propera a l'aeroport de Reus amb el trens Avant, d'ample variable procedents de Tortosa o Mora i fins hi tot Lleida per via convencional, i d'ample UIC.
A mes a mes el trens direcció Valencia es te que veure si pararien a Camp de Tarragona, Central o les 2 dues.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/05/2008 15:50

Però, segons tinc entès, també està previst fer-hi un triangle de manera que es pugui accedir directament de Reus a Lleida, permetent d'aquesta manera serveis directes Saragossa-València, per posar un exemple.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 11/05/2008 19:41

L'estació del Camp de Tarragona quasi ja es una fantasama, si i aneu no i vaixa quasi ningu i esta buida



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 20/05/2008 12:34

Jo crec que la Generalitat gaudeix projectant tramvies a tot Catalunya. Hi deuen trobar alguna mena de plaer.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/05/2008 13:19

awe ha escrit:Jo crec que la Generalitat gaudeix projectant tramvies a tot Catalunya. Hi deuen trobar alguna mena de plaer.
Home, així donen feina als amiguets sense haver de passar per concursos públics, en no superar determinat llindar pressupostari, i tampoc s'han d'enfrontar al seu electorat no-a-tot, ja que fer informes és molt ecolòxic. L'important és no fer res amb substància.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 22/05/2008 1:02

Bé, jo penso que potser no hauria de ser la Generalitat qui fes el TramCamp, ja que al pas que va, acabarem demanant-ho a la Diputación General de Aragón... encara que només sigui per la platja, hi mostren algun interès, per la nostra província.
Si per invertir en alguna cosa que no sigui Barcelona o Girona (tret de quan es tracta de soja al port de Barcelona que fa pudor molesta i causa al.lèrgies; vaixells de la OTAN que no volen a Barcelona; centrals tèrmiques, nuclears o eòliques que B, L i GI no volen; o transvasaments...); la Generalitat de (se suposa) Catalunya es posa tan pesada, potser que ens ho fem nosaltres solets des de la Diputació Provincial... y hasta aquí puedo leer.
:|



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 30/05/2008 15:05

437.001 ha escrit:Bé, jo penso que potser no hauria de ser la Generalitat qui fes el TramCamp, ja que al pas que va, acabarem demanant-ho a la Diputación General de Aragón... encara que només sigui per la platja, hi mostren algun interès, per la nostra província.
Interessant victimisme que, malgrat ser demostrat com a rotundament fals per les dades d'inversió per comarca pèr càpita de la Generalitat de Catalunya, continua sortint una vegada rera l'altra com si es tractés del "Dia de la marmota".
A veure si hi ha més sort aquesta vegada i ens ho treiem de sobre:
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/24_tcm32-13239.pdf

En fi... perdoneu l'Off-topic



keko269
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: keko269 » Dijous 19/06/2008 11:01

Veient el que s'ha dit aquí...

1-L'estació de Perafort no està "tan" deserta
2- No es farà cap triangle, desde la LAV Madrid-Barcelona només surten les dues vies direcció València.I l'obra és la que és...
3- L'estació no és a l'aeroport de Reus sinó en un punt intermig entre Cambrils i Salou, el míte de l'estació de l'aeroport ja va caure quan es va fer l'estació a Perafort.
4-De moment aquesta línia només té l'objectiu d'arribar al cambiador d'ample de Vandellós per posar en servei els S-130 en substitució dels Euromed i Alaris y per a captar el transit dels Talgos cap a la LAV, deixant la línia de Vandellós a Barcelona només amb els serveis de mitjana distància i mercaderies.
5- L'estació de l'aeroport serà per al TramCamp, no per a Alta velocitat, doncs la traça de les obres, per esquivar la petroquímica d'El Morell es desvia fins al sud, vorejant constantí i prenent el rumb cap a Cambrils (on he dit que serà l'estació)
6- L'obra de l'explanació està aturada per troballa de restes arqueològiques, que s'han de catalogar i estudiar que s'en fa.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/06/2008 13:40

keko269 ha escrit:Veient el que s'ha dit aquí...

1-L'estació de Perafort no està "tan" deserta
Cert, el que passa és que ells - i els periodistes- només compten els viatgers direcció Barcelona, els viatgers direcció Madrid, Saragossa, Guadalajara, Ciudad Real... deuen ser fum.
En canvi, els que van a Lleida -que són quatre gats perquè el regionals és més barat i s´agafa a Tarragona ciutat- semblen ser molt importants.
2- No es farà cap triangle, desde la LAV Madrid-Barcelona només surten les dues vies direcció València.I l'obra és la que és...
Cert, el triangle és a MOLT llarg termini, si és que algun dia es fa, i si a més hi ha el projecte de línia València-teruel-saragossa perdria tot el sentit...
3- L'estació no és a l'aeroport de Reus sinó en un punt intermig entre Cambrils i Salou, el míte de l'estació de l'aeroport ja va caure quan es va fer l'estació a Perafort.
Que jo sàpiga, l´estació serà a Cambrils, al costat de la carretera de Montbrió... I de Salou res de res, la línia l´evita per enllaçar amb la línia Tarragona-Reus a Vila-seca, i continuar cap a Camp de Tarragona vorejant l´aeroport...

4-De moment aquesta línia només té l'objectiu d'arribar al cambiador d'ample de Vandellós per posar en servei els S-130 en substitució dels Euromed i Alaris y per a captar el transit dels Talgos cap a la LAV, deixant la línia de Vandellós a Barcelona només amb els serveis de mitjana distància i mercaderies.
En primera instància potser sí, però se suposa que la via fèrria entre Port Aventura i Vandellòs es desmantella.
Ara, quan es parla de la província de Tarragona, tot és possible...
5- L'estació de l'aeroport serà per al TramCamp, no per a Alta velocitat, doncs la traça de les obres, per esquivar la petroquímica d'El Morell es desvia fins al sud, vorejant constantí i prenent el rumb cap a Cambrils (on he dit que serà l'estació)
N´estàs segur?
6- L'obra de l'explanació està aturada per troballa de restes arqueològiques, que s'han de catalogar i estudiar que s'en fa.
Cert, un aqüeducte romà a Constantí. Estava amagat dintre d´un pont.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2008 16:27

437.001 ha escrit:Cert, el que passa és que ells - i els periodistes- només compten els viatgers direcció Barcelona, els viatgers direcció Madrid, Saragossa, Guadalajara, Ciudad Real... deuen ser fum.
En canvi, els que van a Lleida -que són quatre gats perquè el regionals és més barat i s´agafa a Tarragona ciutat- semblen ser molt importants.
No es tracta tant de si des de Barcelona (sí, sempre els pixapins de Can Fanga!) només comptem tal o tal trajecte, sinó que han plantat aquell carai d'estació enmig del no-res perquè els ha donat la gana, quan haurien pogut fer-ho perfectament en un lloc que caigués més a prop de qualsevol nucli urbà més important. Si tant costava fer la volta per Tarragona, si tant creien que fer passar el traçat pel centre de la ciutat (Rambla Nova o estació actual) era tècnicament difícil (corroboradíssim pels exemples del Prat, Barcelona, Vic i, properament, Sitges, Montmeló, Mollet i Montcada), que haguessin posat l'estació a Reus, però no en un lloc on ara hi viuen mil persones i, segurament, d'aquí a poc n'hi viuran cinc vegades més i s'hi haurà fet un munt d'infraestructura, però tot a un cost elevadíssim i inflat artificialment i perquè, un cop més, en lloc d'adaptar l'oferta a la demanda, Renfomentadif s'ha entestat a fer-ho a l'inrevés, desviant innecessàriament recursos d'altres partides importants per satisfer els obscurs interessos d'uns pocs que passen com un bulldozer per damunt del bé general.

És això el que em revolta, i aquest nyap està quedant amb el cul a l'aire un cop i un altre. Això no té res a veure amb promoure el transport públic i millorar les connexions de les ciutats, sinó més aviat amb muntar una maqueta mastodòntica d'Ibertren per fardar i prou.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/06/2008 2:39

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:Cert, el que passa és que ells - i els periodistes- només compten els viatgers direcció Barcelona, els viatgers direcció Madrid, Saragossa, Guadalajara, Ciudad Real... deuen ser fum.
En canvi, els que van a Lleida -que són quatre gats perquè el regional és més barat i s´agafa a Tarragona ciutat- semblen ser molt importants.
No es tracta tant de si des de Barcelona (sí, sempre els pixapins de Can Fanga!) només comptem tal o tal trajecte, sinó que han plantat aquell carai d'estació enmig del no-res perquè els ha donat la gana, quan haurien pogut fer-ho perfectament en un lloc que caigués més a prop de qualsevol nucli urbà més important. Si tant costava fer la volta per Tarragona, si tant creien que fer passar el traçat pel centre de la ciutat (Rambla Nova o estació actual) era tècnicament difícil (corroboradíssim pels exemples del Prat, Barcelona, Vic i, properament, Sitges, Montmeló, Mollet i Montcada), que haguessin posat l'estació a Reus, però no en un lloc on ara hi viuen mil persones i, segurament, d'aquí a poc n'hi viuran cinc vegades més i s'hi haurà fet un munt d'infraestructura, però tot a un cost elevadíssim i inflat artificialment i perquè, un cop més, en lloc d'adaptar l'oferta a la demanda, Renfomentadif s'ha entestat a fer-ho a l'inrevés, desviant innecessàriament recursos d'altres partides importants per satisfer els obscurs interessos d'uns pocs que passen com un bulldozer per damunt del bé general.

És això el que em revolta, i aquest nyap està quedant amb el cul a l'aire un cop i un altre. Això no té res a veure amb promoure el transport públic i millorar les connexions de les ciutats, sinó més aviat amb muntar una maqueta mastodòntica d'Ibertren per fardar i prou.
Bla, bla, bla...
Admeto que si l´estació s´hagués fet a Valls hagués estat una bona opció. Millor que a La Secuita-Perafort? Sí en el sentit que hagués estat més propera a un nucli urbà gran, com Valls. No en el sentit que hagués estat encara més allunyada de Tarragona, La Pineda, Reus, Salou i Cambrils.
Tarragona? Digue´m per on haver-la fet passar sense destrossar la ciutat o fer un túnel caríssim i que hagués fet saltar pels aires la factura final.
Reus? Encara més allunyada de la LAV, doncs més traçat i... amb muntanyes darrera. La cosa probablement hauria significat túnels com els de Guadarrama entre Reus i Montblanc.
O traçat amb corbes de radi reduït. I estem parlant d´una LAV, que en teoria hauria de rodar a 350km/h.

La Secuita-Perafort? Bé, queda a mig camí de tot una mica. Un problema? Sí i no.
Sí, és un problema, perquè no hi ha una xarxa de transport potent que enllaci amb l´AVE.
Què hauria passat si s´hagués obert el Reus-Roda -que fa anys que es reclama-? Hagués costat tant, de pensar-hi? Hagués significat enllaçar directe amb Reus i el Baix Penedès.
Però, i Tarragona i Valls i Salou i Cambrils? On és el TramCamp? Ah, caraaaam; però és que el TramCamp no l´ha de fer Foment, l´ha de fer la Generalitat...
Si el fa la Diputació ens costarà un ull de la cara, però s´acabarà abans. Autocars Plana? Ok, el servei de bus és millorable, però això ens porta a la pregunta de perquè només hi ha bus de la Plana i no Rodalies o regionals Renfe i sobretot perquè no hi ha TramCamp. Que no s´ha mogut la classe política de Tarragona, Reus &cia? No ho sé, i tu tampoc ho saps.

I no és un problema si ets optimista i t´ho mires tenint en compte la COMARCA (Tarragonès+Baix Camp+Alt Camp) i no la ciutat (Tarragona Reus o la que et vingui de gust). Si l´estació s´hagués fet a Tarragona, a Reus haguéssin protestat i a Valls també, els quedaria lluny, si s´hagués fet a Reus, idem amb Tarragona i Valls. Si s´hagués fet a Valls (la solució potser més econòmica però propera a un centre urbà), Tarragona, Reus, Salou i Cambrils protesta. Aquesta solució és més salomònica: tothom s´ha de moure per arribar-hi, però una mica menys que si hagués estat en un centre urbà. I potser també s´eviten una milionada (més de la que ja s´han gastat) en túnels.

Un contraexemple: Champagne Ardenne TGV, estació situada entre Reims i Epernay, al cor de la Champagne i al mig de la vinya, allunyada de Reims i d´Epernay, les dues principals ciutats de les proximitats. Què hi han fet? La SNCF ha creat un servei de llançadora TER cap a Reims i Epernay, que enllaça amb tots els TGV que paren a Champagne Ardenne TGV.
Per què no s´ha fet això a La Secuita-Perafort? Bona pregunta. La bona resposta te la pots imaginar.



keko269
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: keko269 » Dijous 26/06/2008 10:05

La via entre Vandellós i Port AVentura, per la darrera informació que tinc, forma part del TramCamp en el seu pas per els nuclis urbans. Almenys Salou i Cambrils. Però la gràcia es que les LAV actuals no permeten el pas de mercaderies, així que... o fan una variant, o se les carreguen... o deixen la traça actual molts anyets...

Pel que fa a l'estació del Camp de Tarragona, l'actual es la millor solució que s'hagi pogut adoptar, i estic d'acord amb en 437.001. D'acord que l'Avant cap a Lleida no l'agafa ningú...perque com és lógic tenint en compte el preu i l'estalvi de temps surt més a compte el regional que surt de cada nucli...

Pero es que l'AVE per anar a la resta d'Espanya té uns nivells d'ocupació acceptables. Fins i tot instituts i escoles l'han triat per als seus viatges d'estudis i abans d'arribar a l'estació les cunetes estan plenes de cotxes estacionats (recordar que l'aparcament es de pagament) de gent que ha anat per un dia a fer quelcom a alguna destinació. Apart, Salou, Torredembarra i els nuclis turístics mouen molts aragonesos que hi estiuejen...

El ministeri ha plantat l'estació allà, el lloc més económic, que no discrimina a cap dels nuclis del Camp de Tarragona, que permet la connexió amb el Reus-Roda (inclosa com a línia del TramCamp també...)i que permet des d'allà connectar amb el Corredor del mediterràni sense massa problemes, així com continuar cap a Barcelona sense afectar els nuclis urbans...I la Generalitat es la que ha de comunicar-la, es a dir, si hi ha autobusos Plana, fets un fàstig, es perque la Generalitat els ha donat la concessió... Si no s'ha fet el TramCamp es perque la Generalitat no l'ha fet...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/06/2008 16:37

keko269 ha escrit:El ministeri ha plantat l'estació allà, el lloc més económic, que no discrimina a cap dels nuclis del Camp de Tarragona, que permet la connexió amb el Reus-Roda (inclosa com a línia del TramCamp també...)i que permet des d'allà connectar amb el Corredor del mediterràni sense massa problemes, així com continuar cap a Barcelona sense afectar els nuclis urbans...
Tot això també s'hauria pogut fer amb una estació urbana a Tarragona sota la Rambla Nova, cosa que hauria permès una bona sortida en totes les direccions (Barcelona, València i Lleida). Ja sé que hi havia una elevadíssima probabilitat de trobar-s'hi amb jaciments arqueològics, que era una opció més costosa, etc. Però Roma i Atenes bé tenen metro i tampoc han dilapidat el seu patrimoni i, pel que fa als costs, sol obviar-se'n la resta perquè el temps i la benzina de la gent que s'ha d'arribar en cotxe a Perafort per carreteres secundàries, així com el públic que es deixa de captar per l'excentricitat de l'estació, també compta.

En fi, no vull polemitzar amb ningú, i si la gent del Camp penseu que l'estació de l'AVE està bé com està, doncs sigui, ja que se suposa que sou vosaltres qui, en principi, l'haureu d'utilitzar més. Però tinc molt la impressió de que les altres opcions han sigut descartades precipitadament i sense fonamentar-ne massa el perquè.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 15/09/2008 3:01

Guigui, Roma i Atenes tenen metro... amb prou feines. Només et cal repassar una mica de geografia per adonar-te que són ciutats d´un tamany comparable (o superior) a Barcelona, i doncs amb un tràfic igual o més horrible que a Barcelona. Compara doncs la xarxa ferroviària i el metro de Roma o d´Atenes amb BCN, i BCN dóna mil patades a les dues (sobretot a Atenes)...
Que tinguin restes arqueològiques no vol dir que obligatòriament se les hagi de comparar amb Tarragona per qualsevol cosa.

A Perafort s´hi arriba per la nacional 240. Amb un tràfic important (molt carregada a les hores punta), i amb un sol carril.
Fa ANYS que es reclama una autovia entre Tarragona i Valls i Foment fa com que plou.
En aquest aspecte, la Generalitat ha complert aquest any amb el desdoblament de Reus-Alcover, que feia ANYS que es reclamava i que ha costat molts morts, però bé, ja està acabada...
I ha de ser la Generalitat la que faci el tramvia (la Diputació de Tarragona té prou pasta per fer-lo?). I Valls existeix i té 30.000 habitants. La Generalitat i la Renfe i Foment ho haurien de saber, això, se suposa... No es pot dissenyar una xarxa de transport suburbà al Camp de Tarragona tenint en compte a Salou i Cambrils, però ignorant Valls...

Valls necessita:

a) tenir tren directe a Reus i Tarragona amb un by-pass a Picamoixons. Amb una obra relativament senzilla, es milloraria increíblement el transport ferroviari al Camp de Tarragona, és tant de calaix com que es faci el Trinitat Nova-Trinitat Vella de la L3... i fins i tot es podria començar a taladrar a Foment reclamant un Rodalies Camp de Tarragona (C1 Tarragona-Vila-seca-Reus-La Selva-Alcover-Valls). Però només amb el perllongament de tots els Catalunya Exprés i regionals que ara s´acaben a Reus fins a valls, la cosa ja canviaria moltíssim.

b) que una línia del TramCamp sigui Tarragona-estació de l´AVE-Valls. El triangle del Camp de Tarragona no és Tarragona-Reus-Cambrils, sinó Tarragona-Valls-Cambrils (Reus queda més o menys al mig del triangle).

c) no deixar perdre el regional a St.Vicenç i Lleida, i si es pot, augmentar-ne la freqüència..



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”