Projecte de tramvia al Bages

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Millor això que el tram-tren

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/11/2008 22:57

pukyxd ha escrit:El problema de ampliar la R5 cap a Sallent i Súria és que o bé anul·len la parada de Manresa-Baixador o bé fan inversió de marxa fins a Manresa-Alta altre cop cosa poc elegant. L'altre opció seria que fessin un tren cada 20 minuts. 2 fins a Martorell (1 des de Sallent i l'altre des de Súria) sense parar a Manresa-Baixador i 1 tercer que seria el que baixaria fins a Barcelona que surtis de Manresa-Baixador.
Com tu mateix apuntes, hi ha solucions creatives abans de degradar una línia de tren a tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 27/11/2008 8:47

A Súria i Sallent crec que el millor és que es faci tren-tramvia independent de la R5. Us diré perquè i és perquè de Sallent i Santpedor la major relació, si més no de mobilitat obligada, és amb Manresa i no pas amb Barcelona. Imagino que des de Súria deu passar el mateix. Això sí, a Manresa-Alta i Manresa-Baixador caldria que l'enllaç amb un R5 fos el més curt possible i que s'enllacés amb un dels trens que arriben a Barcelona directament, ja que sinó fer un altre enllaç a Martorell-Central ja seria abusiu.
A mig termini espero que allarguin la línia de Manresa-Baixador a Manresa-renfe per enllaçar amb els trens de rodalies i que els tren-trams des de Súria i Sallent per tant també arribin fins a renfe. I cal que renfe millori i sigui l'alternativa ràpida per arribar a Barcelona, amb FGC crec que de moment és molt complicat guanyar gaire temps. Per millorar la velocitat de renfe caldria fer modificacions de traçat entre Castellbell i Vacarisses i entre Torreblanca i Viladecavalls, així com fer el nou túnel de Montcada entre Cerdanyola i Torre Baró i reduir les parades dels trens.
I a llarg termini de Manresa a Barcelona se suposa que es farà una connexió amb línia d'altes prestacions on podran circular trens a 200-250 km/h de manera que potser amb 40 minuts o menys es podria arribar a Barcelona amb "trens de rodalies d'alta velocitat". El problema és que això trigarà encara com bastants anys a fer-se (si és que es fa).



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 27/11/2008 14:03

El fet és que els pobles i viles del voltant de Manresa (a més de la pròpia Manresa, no cal dir-ho) han crescut molt. I l'entrellat de carreteres que comunica la zona és complicat: un veritable galimaties molt problemàtic -pels encreuaments, els nusos de distribució, els accessos a les poblacions...-. Crec que si, en una zona cal una solució tramviària, és en aquesta, al marge del que es pugui fent quant a prolongacions dels FGC. Tot el voltant que encercla Manresa hauria d'estar comunicat amb un tramvia. Fixem-nos en la possible circumferència, d'oest a est i de nord a sud, on podríem situar els punts (de parada) següents: 0. Manresa - 1. St. Joan de Vilatorrada - 2. Súria - 3. Sallent - 4. Santpedor - 5. Navarcles - 6. St. Fruitós de Bages - 7. Pont de Vilomara.... - 8. Manresa altra vegada (i potser hi hauríem d'afegir el barri de Viladordis ,les poblacions de St. Vicenç de Castellet i de Castellgalí ...i alguna altra de menor importància.) Repeteixo: zona idònia perf a un tramvia.



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 05/11/2009 19:39

regió7
El plànol que publiquen a l'edició en paper descriu una línia que surt de la Carpa del riu, C/Francesc Moragas, Ctra. de Cardona, Muralla, Ctra. de Vic, C/Sallent. Si puc el pujaré.
Aquesta proposta, segons diuen, es compatible amb la que està estudiant la Generalitat. Però jo veig els traçats diferents i, a més a més, paralels. Com a punts febles, no té correspondència directa amb CAP de les 4 estacions de ferrocarrils. A més, si és via única els combois circularien en tots dos sentits i aquest espai no es podria compartir amb el Bus, cosa que seria molt interessant a la Ctra. de Vic i a la Ctra. de Cardona.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 06/11/2009 12:15

T'agrairia que el pugessis ja que no vaig poder comprar el diari ahir. :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/11/2009 15:09

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi informatiu per a implantar nous serveis de tren-tramvia al Bages


Imatge

Esquema d'explotació a http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 861828.jpg


El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha presentat l’estudi informatiu per a implantar nous serveis de tren-tram al Bages, que se sotmetrà demà a informació pública, amb la publicació al DOGC de l’anunci corresponent. L’actuació preveu:

* Transformar prop de 25 quilòmetres de via existent dels ramals de mercaderies de la línia Llobregat-Anoia d’FGC entre Manresa, Súria i Sallent, per adequar-los al transport de viatgers

* Construir 9,4 quilòmetres de nous trams per donar servei al nucli urbà de Manresa, Súria i Sallent, així com el perllongament fins a Sant Joan de Vilatorrada, arribant als polígons industrials de la zona

* Habilitar 25 parades, 3 de les quals actuaran d’intercanviador entre FGC i Renfe

* Crear 3 noves línies de tren-tram, dues interurbanes per a enllaçar Sant Joan de Vilatorrada amb Súria i amb Sallent, i una altra urbana per a atendre la demanda local a Manresa

* Invertir fins a 105 MEUR en l’execució global d’aquest projecte


Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC disposa de dos ramals exclusius per al transport de mercaderies, que enllacen Manresa, Súria i Sallent, per a transportar el material de les mines de sals i potasses d’aquests municipis fins al port de Barcelona. Es tracta de trams de via única i sense electrificar, que sumen prop de 25 quilòmetres de longitud, amb un primera part comuna, de Manresa a Sant Iscle del Bages. A partir d’aquest punt, la via es bifurca cap a Súria, d’un costat, i Sallent, de l’altra.

D’acord amb la demanda de mobilitat detectada a Manresa i la seva àrea d’influència, així com els creixements urbans previstos, i amb l’objectiu de millorar la intermodalitat amb altres modes de transport públic, el DPTOP ha impulsat la implantació d’un sistema tren-tramviari a la comarca del Bages.

En aquest sentit, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha presentat avui l’estudi informatiu amb les diferents alternatives analitzades, que se sotmet a informació pública a partir de demà, amb la publicació de l’anunci corresponent al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Així, les entitats, administracions locals, associacions i particulars interessats el podran consultar durant un mes i adreçar al Departament les observacions que considerin oportunes, que seran analitzades amb la finalitat d’aplegar el màxim consens del territori.

Mapa

Tren-tram per a més de 100.000 habitants

L’actuació suposarà l’aprofitament i reutilització dels prop de 25 quilòmetres de la línia existent, el seu condicionament per als nous usos, així com la creació, en total, de 9,4 quilòmetres nous de via, i 25 estacions, estratègicament situades, per a apropar els usuaris a altres modes de transport, i punts que concentren una demanda notable.

L’estudi abasta l’àrea compresa per Manresa i les seves rodalies, i les poblacions de Súria i Sallent, passant per Sant Iscle de Bages, Callús i Santpedor, i arribant en direcció oest, fins a Sant Joan de Vilatorrada. En total, aquestes poblacions sumen prop de 100.000 habitants, la majoria dels quals, a Manresa i Sant Joan de Vilatorrada.

La demanda de viatgers varia segons cada tram, amb unes previsions per al 2015 de més de 4.100 usuaris en el tram urbà de Manresa, i d’entre 2.100 i 1.700 entre Manresa i Santpedor.

Ferrocarril i tramvia, segons les necessitats

El sistema tren-tram és un model de transport públic que combina el ferrocarril i el tramvia. Es tracta d’un sistema mixt, que permet assolir velocitats més ràpides, d’entre 80 i 100 km/h, als trams interurbans, i atendre, alhora, la demanda més local a les àrees urbanes, amb velocitats més baixes, d’uns 50 km/h. Precisament, l’actuació servirà també per integrar la infraestructura en la trama de cada municipi, i millorar el paisatge urbà, amb l’enjardinament i la urbanització de l’entorn.

L’estudi aposta per combinar els trams de via única i via doble, especialment a les estacions, per a facilitar el creuament de trens. La plataforma del tram urbà serà generalment de 3,4 metres d’amplada, per a garantir la convivència amb la circulació de vehicles. A més, serà sempre segregada, i només compartirà espai amb el trànsit rodat a les cruïlles, que disposaran de regulació semafòrica amb prioritat de pas pel tren-tramvia.

L’adequació de les vies actuals per al transport de viatgers preveu diverses actuacions per a poder assolir velocitats més altes que les existents ara. En aquest sentit, estudia tres possibilitats pel que fa a l’electrificació de la línia, que actualment funciona amb vehicles de tracció dièsel, i analitza la viabilitat d’incorporar vehicles de tracció elèctrica, híbrids o inclús combinar-los en els diferents trams. També es col·locarà via sobre balast, compatible amb el transport de mercaderies, i via sobre placa en els trams urbans, que es cobrirà amb gespa o llambordins.


25 parades a tres àmbits geogràfics

L’estudi preveu la creació de noves parades i el condicionament i adaptació de les actuals al sistema tramviari, amb l’objectiu que el transport públic es converteixi en una alternativa competitiva al vehicle privat, sobretot en els desplaçaments intracomarcals, per a atendre les necessitats més locals.

Així, en total contempla 25 parades, per donar servei als centres urbans de Manresa, Súria, Sallent, Callús, Santpedor, Sant Iscle de Bages, així com a punts estratègics, com ara el centre penitenciari de Lledoners, i la Universitat. També inclou altres estacions per a atendre les necessitats de mobilitat de Sant Joan de Vilatorrada, i els polígons industrials a mig camí entre els dos municipis.

Per a concretar-ho, l’estudi s’estructura en tres àmbits d’actuació:

* El condicionament dels ramals existents i el perllongament cap a Súria i Sallent: l’estudi preveu la conversió dels prop de 25 quilòmetres de la línia de mercaderies existent, i el perllongament del traçat fins a l’interior dels nuclis de Súria i Sallent, d’1,3 i 1,1 quilòmetres nous, respectivament. En aquest àmbit, l’actuació a dur a terme aprofita majoritàriament les vies ja existents, adaptant la infraestructura al servei de viatgers. En total, al tram de via ja existent i les prolongacions cap a Súria i Sallent, s’ubicaran 14 estacions, que es distribuiran de la manera següent:

Al tram comú:

* Manresa Alta (intercanviador amb FGC)
* El Guix
* Parc de l’Agulla
* Sant Iscle de Bages

Al ramal de Sallent:

* Comabella
* Santpedor
* Sallent Botjosa
* Sallent Rampinya
* Sallent Terme

Al ramal de Súria:

* Lledoners (centre penitenciari)
* Sant Martí de Torroella
* Callús
* Súria Sud
* Súria Terme


* L’extensió del servei a l’interior del municipi de Manresa: aquest àmbit estudia la creació d’un traçat tramviari dins l’entorn urbà de Manresa al llarg de 4,8 quilòmetres, connectant l’estació actual de Manresa Alta d’FGC, amb la línia de Manresa – Barcelona d’Adif, d’acord amb el traçat històric que tenia el ferrocarril dintre de la ciutat. Entre l’estació actual de Manresa Alta d’FGC i el passeig de Salvador Espriu, l’estudi aposta perquè el traçat passi pel carrer de la Font del Gat, el carrer de Barcelona, el passeig de Salvador Espriu, i el carrer de Francesc Moragas. Entre el passeig i la connexió amb la línia d’Adif, a l’actual estació de Renfe de Manresa, el traçat discorre pel passeig del Riu. Finalment, es preveu també la possibilitat que el tren-tramvia connecti amb el Nou Congost, on podria enllaçar amb una nova estació de la línia d’ADIF Barcelona-Manresa-Lleida. Aquesta opció, és compatible amb un possible perllongament de la línia cap a Sant Joan de Vilatorrada. En total, l’estudi contempla a Manresa fins a 9 estacions:

* Manresa Alta (estació existent)
* Manresa Font del Gat
* Manresa Universitat
* Manresa Centre
* Manresa Salvador Espriu
* Manresa Francesc Moragas
* Manresa Riu
* Manresa Terme (Intercanviador amb Adif)
* Manresa Nou Congost (Intercanviador amb futura estació d’ Adif)


* El perllongament de la línia fins a Sant Joan de Vilatorrada: l’estudi analitza la possibilitat d’estendre el servei fins a aquesta població, passant pels polígons de Manresa, al costat del riu Cardener, al llarg de 2,2 quilòmetres. Així, des de l’estació de Manresa Nou Congost, el traçat arriba fins a la plaça Major de Sant Joan de Vilatorrada pel passeig del Riu. Aquí, l’estudi situa en total 3 estacions:

* Manresa Industrial
* Sant Joan Sud
* Sant Joan Terme

Noves cotxeres i tallers

L’estudi també preveu la construcció de noves cotxeres i tallers necessaris per al manteniment d’aquests serveis. Pel que fa a la seva ubicació, l’estudi analitza dues alternatives:

* Al triangle ferroviari de Manresa Alta: permetria la construcció d’unes cotxeres amb capacitat per a 12 unitats i 40 metres de longitud. Aquesta opció és més limitada en quant a l’espai disponible, tot i que té l’avantatge d’estar al costat d’una estació amb fàcil accés per al personal ferroviari.

* Al Nou Congost: aquesta opció ofereix més espais lliures, de manera que es podrien construir cotxeres amb una capacitat per a 14 unitats de 40 metres de longitud, amb doble entrada, que milloraria la fiabilitat i seguretat del servei.

La ubicació de les cotxeres i tallers, i l’electrificació de la línia, s’escolliran entre aquestes alternatives, tenint en compte les consideracions que es recullin durant el període d’informació pública de l’estudi, per tal d’aplegar el màxim consens del territori. L’estudi preveu un cost aproximat de 105 MEUR, que inclou l’execució dels tres àmbits previstos i l’electrificació de la línia.

3 nous serveis de tren-tram al Bages

El document preveu la implementació de 3 nous serveis de transport públic de viatgers, combinant el sistema ferroviari i tramviari, i aprofitant els trams de via existents per al transport de mercaderies entre Manresa, Súria i Sallent. Aquests serveis són:

* Sant Joan de Vilatorrada - Manresa Alta – Sallent

* Sant Joan de Vilatorrada - Manresa Alta – Súria

* Manresa Terme-Manresa Alta

Els 3 nous serveis serviran per a afavorir la mobilitat més local, i també enllaçaran diferents municipis dels Bages, arribant, també a punts que concentren un volum més important de desplaçaments, com ara centres educatius o penitenciaris. A més, afavorirà la intermodalitat, atès que tindrà correspondència amb els FGC i amb la línia de Rodalia de Manresa-Barcelona.

Pel que fa al temps del trajecte, en uns 10 minuts, els viatgers podren fer la connexió entre Manresa Alta i Santpedor, o en prop de 15 minuts entre Manresa Alta i Sant Joan de Vilatorrada. També, l’enllaç entre Manresa Alta i Manresa Terme durarà uns 12 minuts, connectant els FGC amb els serveis ferroviaris de Renfe.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/11/2009 8:35

http://www.regio7.cat/bages/2009/11/25/ ... 56294.html

Un modern en ruta pel passat

La Generalitat ha tingut molta sort: resulta que els manresans del segle XXI tenen les mateixes necessitats de transport que els carbons berguedans del segle XIX

MARC MARCÈ La Generalitat ha tingut molta sort: resulta que els manresans del segle XXI tenen les mateixes necessitats de transport que els carbons berguedans del segle XIX. Així, els enginyers i urbanistes no han hagut de buscar un nou traçat per on fer passar el tramvia i han pogut limitar-se a resseguir la petja del vell carrilet que anava de Manresa a Berga. És una afortunada coincidència. Però ben pensat: no és massa casualitat?

La presentació del projecte de tren-tram (tren i tramvia alhora) ens va permetre saber ahir dues coses: una, que no serà un tren-tramvia sinó que caldrà fer transbord per passar d'una línia a l'altra, de manera que no és tren-tram sinó tren+tram. La cosa perd molt. I una altra: el traçat per Manresa segueix gai-rebé exactament l'eliminat amb gran alegria fa quaranta anys. I no ho entenc.

Trobo que, per tal que a una ciutat li surtin a compte les aparatoses incomoditats que un tramvia pot generar en una trama de carrers estrets i tortuosos com la de Manresa cal que els beneficis que aporti compensin clarament els sacrificis. I perquè compensi, un projecte amb tan poca massa crítica de població com el del tren-tram ha de sumar avantatges per als pocs usuaris de la línia de Súria, per als pocs de Sallent, per als pocs de Sant Joan i avantatges per al transport urbà de Manresa. Els ramals de Súria, Sant Joan i Sallent són clars; no crec que el tren+tramvia generi cap cua de viatgers, però se li veu el sentit.

El que no trobo que en tingui és una línia que vol connectar els FGC amb la Renfe però no aprofita l'oportunitat per travessar la ciutat enllaçant punts de màxima densitat de població i circulació, sinó que l'envolta fugint de la gent i renunciant a articular, transformar creativament o corregir l'espai urbà. Hi deu haver un motiu. Jo no el sé veure.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 27/11/2009 17:11

metring ha escrit:http://www.regio7.cat/bages/2009/11/25/ ... 56294.html

Un modern en ruta pel passat

La Generalitat ha tingut molta sort: resulta que els manresans del segle XXI tenen les mateixes necessitats de transport que els carbons berguedans del segle XIX

MARC MARCÈ La Generalitat ha tingut molta sort: resulta que els manresans del segle XXI tenen les mateixes necessitats de transport que els carbons berguedans del segle XIX. Així, els enginyers i urbanistes no han hagut de buscar un nou traçat per on fer passar el tramvia i han pogut limitar-se a resseguir la petja del vell carrilet que anava de Manresa a Berga. És una afortunada coincidència. Però ben pensat: no és massa casualitat?

La presentació del projecte de tren-tram (tren i tramvia alhora) ens va permetre saber ahir dues coses: una, que no serà un tren-tramvia sinó que caldrà fer transbord per passar d'una línia a l'altra, de manera que no és tren-tram sinó tren+tram. La cosa perd molt. I una altra: el traçat per Manresa segueix gai-rebé exactament l'eliminat amb gran alegria fa quaranta anys. I no ho entenc.

Trobo que, per tal que a una ciutat li surtin a compte les aparatoses incomoditats que un tramvia pot generar en una trama de carrers estrets i tortuosos com la de Manresa cal que els beneficis que aporti compensin clarament els sacrificis. I perquè compensi, un projecte amb tan poca massa crítica de població com el del tren-tram ha de sumar avantatges per als pocs usuaris de la línia de Súria, per als pocs de Sallent, per als pocs de Sant Joan i avantatges per al transport urbà de Manresa. Els ramals de Súria, Sant Joan i Sallent són clars; no crec que el tren+tramvia generi cap cua de viatgers, però se li veu el sentit.

El que no trobo que en tingui és una línia que vol connectar els FGC amb la Renfe però no aprofita l'oportunitat per travessar la ciutat enllaçant punts de màxima densitat de població i circulació, sinó que l'envolta fugint de la gent i renunciant a articular, transformar creativament o corregir l'espai urbà. Hi deu haver un motiu. Jo no el sé veure.
el tema del traçat no el comento perque no sé quin traçat han previst. Pero trobo molt desafortunada la critica al sistema tren+tram. Segurament l'amic periodista no deu tenir ni idea que es algo bastant comu a europa. Jo ara el faig servir cada dia i trobo que es una combinació genial quan les distancies fora de la ciutat son curtes. No se perque no demana metro directament.... es penós....



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Divendres 27/11/2009 20:00

Us en faré un breu resum :ok .
-Amplada: mètrica. Vía única, excepte estacions i algún tram molt aïllat. Plataforma reservada.
-Carril tramviari: 3,4 m (4,1 m en corba)
-Tracció: totalment elèctrica a 1500 V, catenària tipus FGC L-A
-Combois des d'un cotxe fins a 3 cotxes
-Intercanvi amb ADIF: a l'estació actual i també al Congost (possible futura estació). L'estudi esmenta una tercera correspondència, però jo no la se veure :nose
-Freqüència de pas: 30' ramals - 10' Manresa fins a 20' ramals - 5' Manresa

Ramals de mercaderies
A Súria, Santpedor, Callús i Sallent no hi han gaires sorpreses. Si de cas, que l'estudi fa cas del POUM de Sallent i fa entrar la linia fins al centre, allunyant-la del seu curs natural cap a Berga. S'habilitarà el baixador d'Ampans (Comabella). Baixadors o estacions també a: Els Dolors/Nova parada, parc de l'Agulla, Sant Iscle (Pineda), La Botjosa, Sant Martí de Torruella, entre d'altres.

Manresa
L'estudi conclou que només és possible fer passar el tren-tram per la traça de l'antic carrilet. Per als qui coneixeu la ciutat, l'estudi vé a dir això:
-Recuperació del traçat antic: de totes les opcions que estudia, es queda amb una combinació que surt de Manresa-Alta, puja per la Font del Gat (pel mig), creua les Bases, gira just darrera de l'escorxador (s'haurà d'expropiar el propietari dels terrenys), baixa pel centre del carrer Barcelona per no afectar guals (sense fer-hi parada, estaran 'contents' els botiguers), travessa el pàrquing Saclosa, Passeig Salvador Espriu, Passatge Sinera (s'haurà d'expropiar un dels dos guals que hi ha), Carrer de Francesc Moragas (a un costat), Passeig del Riu (fora de la calçada), i acaba creuant el Cardener després de passar per sota del pont de Sant Francesc.
-Alternativa de baixar pel carrer del Bruc: es desestima per la forta pendent d'un petit tram de carrer.
-Alternativa Carrasco i Formiguera-Passeig Pere III (es desestima per ser patrimoni protegit :nose ), Carretera de Cardona (es desestima per el volum de trànsit i la poca amplada) o bé Muralla de Sant Francesc (idem de l'amplada, a més de presentar un fort pendent a l'inici).
-Alternativa de soterrament: Ni tan sols es planteja. Vé a dir que es molt complicat tècnicament.

Sant Joan de Vilatorrada
Ramal de la linia urbana de Manresa que, sortint del Passatge Sinera, passa davant de la Guàrdia Civil i creua el Cardener. Estació darrera del Nou Congost (L'estudi no ho esmenta, però aquesta estació permetria fer intercanvi de combois entre el Tram Bages i els tren-trams que algun dia han de circular per la línia de Lleida, i podrien arribar fins a ManresaAlta. Sempre que l'ample de vía ho permetés, es clar). Cotxeres. Estació al polígon del Pont Nou. Passa també per davant de Pirelli i Lemmerz. Un cop passa per sota de la C-25, l'estudi es decanta per resseguir el riu fins a la Plaça Major, en comptes de passar pels carrers del centre. Dues estacions al poble.

No s'estudien traçats fins a Sant Fruitós i Navarcles. De primeres, no hi ha estació al (futur) Parc Tecnològic.
No es preveu aprofitar el traçat de la R5 des de ManresaAlta en direcció Martorell: per exemple que la linia urbana arribés fins al barri de Sant Pau (promesa electoral) o si més no fins a Manresa-Viladordis. Tampoc es dona cobertura al barri de la Font dels Capellans, tot i que fóra ben senzill posar un baixador a la sortida del túnel de l'Avinguda Francesc Macià.

Valoració: 105 MEUR :x Si, es clar. Si és així, que començin les obres demà mateix.

Preguntes:

- No son massa estacions per poder ser competitu en temps de viatge? 30 minuts Sallent-Manresa Alta...
- 105 MEUR ara, però i quan s'hi posin per quant sortirà?
- Què en faràn, de Manresa-Baixador? És la que fa servir la gent que va a peu...
- La vía única entre Alta i Baixador serà suficient si hi ha un comboi cada 5 minuts i a més a més han de passar les 213?
- Els baixadors 'rurals', facultatius?
- Quan incendiaràn l'Ajuntament, els comerciants del C/Barcelona? Si hi volen fer passar el tram, ja poden treure la zona blava... es a dir que no hi haurà ni una sola plaça d'aparcament/zona de carrega i descarrega/reservat per PMR en tot el carrer...
brito_cat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/12/2009 21:19, en total s’ha editat 3 vegades.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Divendres 27/11/2009 20:34

Combois d'un cos entenc d'un sol cotxe. Pero no seran massa petits?

Gracies per l'informació. Molt aclarador.




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/12/2009 19:22

Segur que no coincideix amb els plànols que surten en aquest missatge?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 04/12/2009 19:48

¡Manresa Riu! :riure :riure :) :D

Ecomobisostrans ha escrit:Planols:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 10/12/2009 20:03

http://www.regio7.cat/manresa/2009/12/1 ... 58537.html
CCOO demana a la Generalitat dates clares per al tramvia i més baixadors
El sindicat qualifica d'"interessant" la proposta de la Generalitat i planteja millores

FRANCESC GALINDO/MANRESA
El tren-tramvia del Bages ha de ser útil als treballadors. Sota aquesta premissa CCOO va fer públic, ahir a Manresa, un estudi que pretén millorar la proposta feta per la Generalitat per a la implantació d'aquesta nova modalitat de transport.
Josep Fuentes, secretari d'Acció Sindical i Socioeconòmica; Lluís-Vidal Sixto, secretari general al Bages-Berguedà; i Jaume Vernet, responsable de Mobilitat a Catalunya, van qualificar d'"interessant" la proposta de la Generalitat i van demanar "compromisos i calendaris concrets que estableixin uns terminis d'execució el màxim de breus". Una de les propostes que van posar sobre la taula va ser la creació de baixadors laborals, una nova modalitat de parada ferroviària basada en la construcció d'instal·lacions senzilles distribuïdes en les proximitats de polígons industrials i centres de treball, i adaptades als horaris d'entrada i sortida dels torns. S'ubicarien al polígon industrial dels Dolors de Manresa, als polígons de Santa Anna de Santpedor i al polígon de l'Illa Sud de Sallent. Aquests baixadors haurien d'anar acompanyats d'una millora dels accessos per tal de crear nous recorreguts a peu dels treballadors i que haurien d'estar ben urbanitzats i il·luminats. També seria necessari crear aparcaments dissuasius a Sallent i a Súria. A Sallent podria servir per deixar-hi el vehicle i que persones provinents de la comarca del Berguedà i de poblacions com Balsareny i Navàs poguessin arribar a Manresa amb tren. L'aparcament de Súria faria la mateixa funció per als procedents de Cardona i del Solsonès. A Manresa se situarien al Congost i als Dolors.
El sindicat també proposa la creació de títols per a l'ús del transport públic especialment pensats per als treballadors i estudiants, que tinguin una durada d'un any o d'un curs sencer. Un altre aspecte que esmenta l'estudi és la necessitat de millorar la connexió amb xarxa ferroviària entre Manresa i Barcelona per evitar que els temps de recorregut d'una hora i mitja interfereixin negativament en el funcionament global d'un sistema global ferroviari que ha de ser eficaç perquè tingui sentit i sigui utilitzat.
El consorci va tard
CCOO va avisar ahir que és "necessari i urgent" la creació i posada en funcionament del consorci o autoritat del transport públic del Bages, que alhora podria ser un pas endavant per a la creació posterior del de la Catalunya central. Aquest organisme hauria de servir per recollir reflexions i propostes, coordinar, gestionar i millorar els transports públics. També ha de ser un organisme de participació i implicació de les administracions i els agents econòmics i socials. El ???? es va signar el conveni per crear un consorci del transport públic del Bages que fos l'embrió de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de la Catalunya Central.
Proposo als administradors moure el fil al fòrum Ferrocarril a Catalunya
brito_cat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 10/12/2009 20:06, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 10/12/2009 20:04

Claar! més baixadors! Per fer parada cara mil metres es podia haver allargat FGC! :x


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dijous 10/12/2009 20:08

No s'enteren. Tots tres baixadors ja es contemplen a l'estudi. Son els que rotulen "El Guix", "Santpedor", i "La Botjosa".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/12/2009 12:35

brito_cat ha escrit:Proposo als administradors moure el fil al fòrum Ferrocarril a Catalunya
Fet. I gràcies per la proposta. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dissabte 10/04/2010 13:09

Notícia de fà uns dies a regió7. Una de les poques vegades que he llegit alguna cosa sobre les al.legacions que s'han presentat en aquesta fase del projecte.
Sant Joan demana que el tramvia passi pel costat del riu dins del seu nucli urbà
L'Ajuntament també demana que el futur transport acabi arribant fins a la zona esportiva
05-04-2010

PEPA MAÑÉ/SANT JOAN DE VILATORRADA
El projecte del Govern de la Generalitat d'implantar un tren-tramvia al Bages presenta dues possibilitats de traçat al nucli urbà de Sant Joan de Vilatorrada, on el nou transport arribarà procedent del centre de Manresa. L'Ajuntament de Sant Joan es decanta decididament per l'opció que el traçat del futur tramvia transcorri pel costat del riu Cardener.
L'altra proposta de traçat planteja fer passar el TramBages pel mig del nucli urbà santjoanenc, per l'artèria que configuren el carrer Manresa i l'avinguda de Montserrat.
L'alcalde de Sant Joan, Ezequiel Martínez, argumenta que l'opció de fer transcórrer el futur traçat viari pel passeig del Riu "crea menys problemes de circulació. Si passés pel mig del carrer principal, totes les interseccions tindrien un semàfor. En canvi, si passa pel passeig del Riu, no hi ha tantes interseccions. En tot cas, només en una banda, perquè a l'altra hi ha el Cardener".
Ezequiel Martínez defensa el projecte del futur tramvia com "un bon complement al transport urbà, que és bo, perquè tenim autobusos cada 20 minuts" per connectar amb Manresa.

Canvi a l'estació de Cal Gallifa
L'Ajuntament de Sant Joan també ha presentat al·legacions al projecte del futur TramBages per tal de demanar que l'estació central, que se situa a davant de Cal Gallifa, es pugui traslladar al darrere de la zona de les fàbriques, també al costat del riu.
L'alcalde assegura que la ubicació que està plantejada "espatlla el centre urbà. I s'ha de tenir en compte que és un espai on, per exemple, se celebra el mercat setmanal".
Una altra qüestió que Sant Joan reclama que s'incorpori en el projecte del tramvia del Bages és que es tingui en compte que, més endavant, es pugui allargar el recorregut per fer arribar el traçat fins a la carretera de Calaf, a tocar de la zona esportiva. Aquesta estació aproparia el servei als veïns del sector nord, segons l'alcalde.

Una estació més, a Joncadella
L'Ajuntament de Sant Joan, a més a més, dóna suport a les al·legacions presentades per l'entitat municipal descentralitzada de Sant Martí de Torroella per demanar que, en el traçat del ramal de Súria a Manresa, s'incorpori una nova estació a l'indret del santuari de Joncadella.
Aquesta estació es reclama perquè s'hi puguin fer parades ocasionals en les diades en què s'hi fan actes, com l'aplec anual del dilluns de Pasqua, en què s'hi apleguen moltes persones de tot el Bages o bé altres celebracions de caire turístic i cultural que s'hi celebren durant l'any. Aquesta estació s'afegiria a les ja previstes al nucli de Sant Marti i al centre penitenciari Lledoners.
Des de Sant Martí, i amb el suport de Sant Joan, també es demana que, en el moment en què es redacti el projecte definitiu del futur tramvia del Bages, es concreti la situació exacta de l'estació de Sant Martí, desplaçant-la tal com demanen els veïns per millorar-hi l'accés per als usuaris.
Pel que fa a l'estació prevista als Lledoners, es demana que també es desplaci cap a la cruïlla del camí de les Torres, per facilitar-hi l'accés dels passatgers a la presó i també per acostar-la al sector de les Torres.

Previst per a abans del 2016
El projecte del TramBages, que es preveu que tingui un cost de més de 105 milions d'euros i que pugui ser realitat abans del 2016, consisteix a transformar prop de 25 quilòmetres de la via existent dels actuals ramals de mercaderies de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya entre Manresa, Súria i Sallent per adequar-los al transport de viatgers.
A més, s'hauran de construir 9,4 quilòmetres de nous trams de via per donar servei als nuclis de Manresa, Súria i Sallent, així com per allargar la línia des del Nou Congost fins a Sant Joan.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 14/04/2010 11:50

Regió-7 ha escrit:
L´Ajuntament adverteix que el tramvia destrossaria el carrer Barcelona

Proposa un recorregut pel Carrasco i Formiguera més fidel a l'antic traçat i arribar al Congost pel Francesc Moragas


FRANCESC GALINDO. MANRESA. Les al·legacions plantejades per l'Ajuntament de Manresa demanen que, de les diferents alternatives desenvolupades en l'estudi informatiu de la Generalitat per a la implantació del tramvia a Manresa, s'opti per una de diferent a l'escollida com a favorita fins ara.

Així, mentre que l'estudi informatiu definia com a alternativa a executar el traçat que portava el tramvia fins a la zona universitària (per l'avinguda de l'Abat Oliba, Bases de Manresa, carrer Barcelona), les al·legacions presentades per l'Ajuntament de Manresa opten per l'alternativa que transcorre per l'antic traçat del ferrocarril (carrer Carrasco i Formiguera) i demanen que s'estudiï -en altres documents- l'accés en tramvia a la zona universitària per un traçat que entorpeixi el mínim possible l'espai urbà.

Pel que fa a la connexió amb el Congost, l'Ajuntament considera més adequat que el tramvia, quan arribi a la part baixa del Francesc Moragas, es bifurqui cap al Congost. En la proposta inicial de la Generalitat es plantejava la possibilitat que la via passés per la carretera de Cardona i travessés el riu Cardener per arribar al Congost, per després prosseguir cap al polígon de la Plana del Pont Nou, fins a arribar a Sant Joan, on s'aturarà a la zona sud del municipi i a la plaça Major, on morirà la línia.

La regidora d'Urbanisme, Àngels Mas, està convençuda que la que es desenvoluparà en el projecte constructiu serà l'alternativa que transcorre per l'antic traçat del ferrocarril i remarca que l'altra "malmetria" el carrer Barcelona. Explica que, tal com la intervenció està plantejada, el tren passaria "engabiat" per aquest vial, amb pantalles de separació a banda i banda, i caldria reduir l'amplada de les voreres, a més de l'impacte que tindria sobre l'aparcament. Tot plegat suposaria "una incidència molt forta". Per a Mas cal optar per l'alternativa més curta per assolir l'objectiu del tren-tram de connectar Manresa alta i l'estació de la Renfe i, tanmateix, la menys distorsionadora de l'espai públic existent (és a dir, l'alternativa que recorre l'antic traçat del ferrocarril). El fet que la proposta de l'Ajuntament opti per no dur el tren fins a la zona universitària, Mas l'explica perquè amb una estació a prop de l'inici de l'avinguda Abat Oliba s'acosta aquest mitjà de transport a la zona i l'espai que queda "és un recorregut urbà agradable i assumible". La regidora, però, afirma que les al·legacions recullen la predisposició de l'Ajuntament que la Generalitat pugui plantejar altres alternatives que duguin el tramvia per espais més amples fins al sector universitari.

Quant a les estacions, les al·legacions plantegen que la seva materialització queda condicionada a l'estudi de la incidència que poden suposar en la velocitat del recorregut, afirma la regidora d'Urbanisme. A banda de desplaçar l'estació prevista per l'estudi al baixador del carrer Primer de Maig, per facilitar els recorreguts a peu fins al sector universitari, l'Ajuntament considera que l'estació central s'hauria de fer a la plaça de la Font de les Oques. Les al·legacions també proposen fixar l'estació al voltant del parc de l'Agulla en l'emplaçament previst pel pla urbanístic del parc tecnològic, i estudiar la localització de dues estacions a l'entorn del polígon dels Dolors: una a l'alçada de l'ermita de Sant Crist del Guix i l'altra a Prat de la Riba.

http://www.regio7.cat/manresa/2010/04/1 ... 78972.html
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimecres 14/04/2010 22:03

Aquesta alegació de canvi de traçat té molt poc futur. La corba que ha de fer per encarar el carrer Súria seria molt tancada. El millor és que la R5 acabés a Manresa-Alta i el tramvia pugués anar baixant de cota per suprimir Manresa-Baixador. O això o deixar-ho com està i acceptar el projecte de la Generalitat pel carrer Barcelona.

Edito: O bé dixar el carrer Barcelona en sentit únic i amb la fila d'aparcaments actual. I el recorregut invers per Carrasco i Formiguera i C/Sant Josep. Oído urbanisme :D



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”