Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Regionals RENFE que deixen de circular

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Regionals RENFE que deixen de circular

Entrada Autor: Watermark » Dijous 21/08/2008 16:25

Circular fresqueta de MD Catalunya:

A partir del 01/09/2008 deixaran de circular indefinidament els següents trens (concertats per l'Ajuntament de Valls amb Renfe Operadora):

Regional 15502 Valls (06:42) - Sant Vicenç de Calders (07:09)
Regional 15503 Sant Vicenç de Calders (21:25) - Valls (21:51)

La meva impressió personal es que l'ajuntament, Renfe-Op. o ambdós s'han decantat per l'Avant. Una noticia bastant dolenta pel tram La Plana-Picamoixons - Valls - Sant Vicenç de Calders, i en especial, per a l'estació de Valls, que haurà de sumar l'eliminació d'encara més serveis, doncs als propers mesos està previst que perdi l'última circulació de Llarga Distància que encara s'aturava a l'estació.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 21/08/2008 20:19

En teoria els trens ja no estaven concertats. Pel que tinc entès al començar a circular van estar de proves un temps (per veure si era rendible) i llavors si que l'ajuntament de Valls ho finançava però quan es va veure que la idea era viable Renfe se'n va fer càrrec al 100%.

Aviam si algú hi diu la seva i així descobrim si Renfe suprimeix trens o l'ajuntament de Valls o tots dos a l'hora!



xaconet
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: xaconet » Divendres 22/08/2008 22:26

No sé si Renfe s'ha decantat per l'Avant tot i que em sembla que, vist els seus alts nivells d'ocupació, ens queden molts anys dels actuals trens de mitjana distancia. En tot cas, ja em diràs que hi guanyaria l'Ajuntamet de Valls decantant-se per un tren que no passa per la seva estació.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 22/08/2008 22:45

És una vergonya absoluta que haguin deixat de circular precisament aquests trens. >:(

I tot per l'excusa de l'Avant >:(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/08/2008 22:58

L'AVANT registra bones dades d'ocupació entre Barcelona i Lleida, però a Tarragona, donada la patètica situació de l'estació, la cosa fot riure. Per tant, no és excusa per a que Renfe deixi d'oferir aquests trens.

De fet, MD i Grans Línies a Tarragona continuen funcionant fantàsticament. I la gent que treballa ho sap, prefereix prendre el tren convencional que no pas el TAV per anar a Tarraco...

:?


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 23/08/2008 0:49

A Lleida, el primer Catalunya Exprés ja surt pràcticament buit des que hi ha l'Avant. Bé, o almenys és el que vaig apreciar fa uns dies comparant "a ull" la gent que hi havia en un tren i l'altre. :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/08/2008 13:09

Un altre pas, totalment previsible i lògic segons la tònica de Renfomentadif, en la progressiva mort per inanició del ferrocarril convencional a Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 03/09/2008 3:02

Guigui ha escrit:Un altre pas, totalment previsible i lògic segons la tònica de Renfomentadif, en la progressiva mort per inanició del ferrocarril convencional a Catalunya.
Del ferrocarril convencional que no sigui de rodalies... i encara. I això, a Catalunya i a tot arreu.
Justament el contrari del què s´està començant a fer allà fora.

A França (no cal anar més lluny):
-reobertura de Cannes-Grasse, tancada des de 1939.
-treballs de reobertura i transformació en tram-tren de la línia Nantes-Châteaubriant.
-treballs de reobertura de la línia Bellegarde-La Cluse, tancada des de 1990, amb renovació total de la via, i electrificació a 25000V.
-treballs de renovació total de la via i electrificació del tram Bourg en Bresse-La Cluse (línia Bourg en Bresse-Oyonnax-Morez).
-electrificació de la línia Tours-Vierzon.
-electrificació de la línia Nantes-La Roche sur Yon-Les Sables d´Olonne.
-treballs de duplicació parcial de Marsella-Ais de Provença.
-treballs de duplicació de via entre Moirans i St.Marcellin (línia Valença-Grenoble).
-treballs de duplicació de via entre Lió i Villars les Dombes (línia Lió-Bourg en Bresse).
-treballs preliminars a la reobertura de Oloron-Bedous (línia Pau-Canfranc!!!), amb deselectrificació provisional de Pau-Oloron, i desbrossament de Oloron-Bedous.


Res d´això no ha impedit la construcció dela LGV Est ni la LGV Rhin-Rhône, ni de Perpinyà-Figueres... ni els projectes en curs (Tours-Bordeus-Irun; LGV Est 2ª fase fins a Estrasburg).

Evidentment, França no és perfecta, ni molt menys! Però es nota un altre ambient, una miqueta més atent a les coses. Potser a tota Espanya només FEVE faci res de semblant.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 04/09/2008 17:51

Si tinguéssim que començar a parlar de França:
Carnoules-Gardanne està en projecte de reobertura
Millores a la línia de Perpignan-Villefranche-Du-Conflent
Potenciar cada cop més les mercaderies contractant nou material, renovant l'antic i ampliació dels serveis
Preservació de material històric i de línies clausurades
Millorar els serveis TER i renovant antigues voitures Corail apartades del servei per la seva utilització en mode Push-Pull
Però no tot és positiu:
Tancament línia Volvic-Lapeyrouse
Tancament d'algunes petites línies utilitzant autobusos enlloc de tren, encara que d'altres es reforçen i es milloren les relacions amb el tren



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/09/2008 3:37

Carnoules-Gardanne en projecte de reobertura?
Au, vinga! Quin segle, això?
En tot cas, Brignoles-Carnoules... i ho veig molt magre.
I, i... abans hi ha el projecte de Sorgues-Carpentràs (que sí que és necessària...), però que depèn del pressupost.

P.S: com c*ny coneixes la línia de Carnoules a Gardanne? T´es français?



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 09/09/2008 16:51

Oui, je suis de la Franceeee :D i estic informat cada mes de tot el material i notícies del món ferroviari de França :D :D . En quant al projecte de Carnoules-Gardanne, és una reinvidicació que van fer els pobles per on abans passava aquesta línia, i fins i tot es va fer dos viatges amb 67400 i 8 cotxes USI remodelats TER PACA (dos rames) en total 2 viatges anada i dos tornada, i SNCF, RFF està estudiant la reobertura actualment d'aquest traçat, per deixar el que passa més a la costa més descongestionat.
PD: Encara així, visc a Osona i a Perpignan :P , i m'informo investigant i per revistes franceses :P .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/10/2008 11:22

http://defensemeltren.bloc.cat/

COMUNICAT 17.10.08 - Què passarà amb els CATALUNYA EXPRÉS ?

jkosinsky | 17 Octubre, 2008 18:11

S’està confirmant el que ja ens temíem quan vam presentar al·legacions al Pla de Transports de Viatgers del Departament de Política Territorial de la Generalitat. En aquest pla només es parlava del nombre de trens que circularien entre Girona i Figueres, sense indicar quants d’ells eren semidirectes. Ja vam advertir que darrera d’aquest fet hi podia haver un intent d’eliminar serveis de Catalunya Exprés, amb l’excusa de la creació de l’Avant. Pel que hem pogut llegir a la premsa, el Conseller Nadal, en resposta a una pregunta parlamentària, ho hauria confirmat.

Aquesta opció, és completament contradictòria amb les promeses formulades fa pocs dies pel mateix Conseller en relació a la potenciació de la línia de Portbou, però, en canvi, és perfectament coherent amb altres mesures del Pla de Transports de Viatgers, com el fet que el nou servei de rodalies de Girona s’acabi a Flaçà o que no es faci cap referència al tram Figueres-Portbou.

I és que les nostres administracions no semblen haver-se assabentat de la gravetat de la crisi econòmica que patim ni de que aquesta es combina amb una crisi energètica i amb el col·lapse del transport per carretera i continuen apostant per l’automòbil privat i pels trens de preu elevat.

Per això, anuncien l’absurd desdoblament de la nacional 260 entre Figueres i Llançà, una carretera que només pateix petites congestions quan la gent va i bé de la platja, mentre la línia de tren que fa el mateix recorregut, ha vist desaparèixer més de la meitat dels trens que hi circulaven.

Per això anuncien la substitució dels Catalunya Exprés per uns trens Avant que, si ens hem de guiar pel que es paga entre Barcelona i Lleida (146 KM), costaran gairebé el doble que aquests i més del doble que els regionals. Si va endavant el trasllat de l’estació de Figueres, al preu del bitllet s’hi haurà d’afegir el que costi –en temps i diners- accedir a la nova estació, perquè hauran de travessar Figueres en un transport motoritzat la majoria dels usuaris de la comarca i el 60 % dels figuerencs que ara hi accedeixen a peu. Si Renfe ho confirma, tindrem una mostra més de les grans inquietuds socials dels nostres governants.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 18/10/2008 13:04

Que s'acaben? Vale, es repetirà el que va passar a Andalusia i a Castella/Lleó... Una reducció fortísima de serveis, i amb tancaments de línies secundàries. O mentres s'està millorant la N340 absurdament, Tarragona cada cop té menys trens... Què a prop d'espanya i què lluny d'europa! Si es fes una campanya en contra de la supressió dels mateixos, hi ficaria la meva firma i el que faci falta.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4269
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 18/10/2008 14:07

tren250 ha escrit:Que s'acaben? Vale, es repetirà el que va passar a Andalusia i a Castella/Lleó... Una reducció fortísima de serveis, i amb tancaments de línies secundàries. O mentres s'està millorant la N340 absurdament, Tarragona cada cop té menys trens... Què a prop d'espanya i què lluny d'europa! Si es fes una campanya en contra de la supressió dels mateixos, hi ficaria la meva firma i el que faci falta.
Doncs França no és que sigui el millor model a seguir, en el que respecta a abandonament i clausura de línies secundàries...



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 21/10/2008 17:03

No sempre parlo de França... ;) ´Sento no haver especificat, alemanya seria un bon model a seguir.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”