Renfe escolta (?) les queixes dels gironins

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins

Entrada Autor: metring » Divendres 16/07/2010 8:46

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 19325.html

Els usuaris de Renfe reclamen la devolució exprés per aquest mes


GIRONA | DDG
La Plataforma d'Usuaris de Renfe reclama a la companyia que faci efectiva aquest mes la devolució exprés de l'import dels bitllets en cas de retards, tal com es va acordar en la darrera reunió. Aquest col·lectiu acaba de rebre el sistema de validació dels retards i l'operativa concreta per posar en marxa aquesta devolució, dos mesos i mig després de la trobada amb representants de l'empresa. La Plataforma està molesta per la lentitud amb què Renfe afronta les mesures per compensar les deficiències del seu servei, que detallen en retards d'entre 15 i 20 minuts deguts a les obres del TAV, supressió de trens o manca d'informació sobre les incidències.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 16/07/2010 9:16

metring ha escrit:http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 19325.html

Els usuaris de Renfe reclamen la devolució exprés per aquest mes


GIRONA | DDG
La Plataforma d'Usuaris de Renfe reclama a la companyia que faci efectiva aquest mes la devolució exprés de l'import dels bitllets en cas de retards, tal com es va acordar en la darrera reunió. Aquest col·lectiu acaba de rebre el sistema de validació dels retards i l'operativa concreta per posar en marxa aquesta devolució, dos mesos i mig després de la trobada amb representants de l'empresa. La Plataforma està molesta per la lentitud amb què Renfe afronta les mesures per compensar les deficiències del seu servei, que detallen en retards d'entre 15 i 20 minuts deguts a les obres del TAV, supressió de trens o manca d'informació sobre les incidències.
Com a usuari residual de la resta de línies de Regionals a Catalunya espero que aquesta proposta en cas de fer-se és faci efectiva a totes les línies de MD.Si ho fan nomès a la de Girona,sóc capaç de plantar-me a la via davant d'una 449 que vagui a Figueres,ús lo asseguro.Em dóna igual que si Plataforma d'usuaris i tal,la meva opinió és que els usuaris de la línia de Girona és queixen massa,i a sobre posen l'excusa que volen la Devolució Xpress per les obres del TAV.I els usuaris de les línies de Regionals del Sud no van patir dos anys d'obres fins i tot durant mesos havent fent transbord a la R4 a SVC no se'ls tornava limport del bitllet,de que se'n diu aixó?Doncs mireu sí és fa efectiva aquesta mesura,demano immediatament a Regionals Renfe que obsequï a tots els usuaris de MD del Sud amb unes quantes "Devolució Xpress"per les obres del TAV per arribar a Barcelona.

Encara em recordo quan els primers anys d'aquest fórum se'n parlava de que els usuaris de la línia de Girona feien motí atenció el motiu per qué el CEX és feia amb 470.....Ells sempre tenen primer el material més modern de Regionals,i a sobre ara tenen les 470 pels regionals a seques,i amb el mateix material s'ultiliza per els CEX i REX del Sud,de que se'n diu aixó?

La meva conclusió que és queixen massa els usuaris dels Regionals de Girona,jo els convido a la plataforma d'usuaris aquesta a que viatgin per la resta de línies de MD a Catalunya i comprovaran que el servei és molt pitjor que la "seva"línia i és deixaràn de queixar-se i assumiràn que la seva línia és la "mimada"dels Regionals de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/07/2010 15:53

El lema a seguir és "qui no plora, no mama". Renfomentadif no es mou per motivacions altruistes sinó per apagar focs. I on no se n'encenen, no hi fa res.

Per tant, en lloc de tenir enveja d'altres que actuen, seria millor passar a l'acció contra el causant real de les molèsties. De la mateixa manera, jo no em queixo dels madrilenys que fa vint anys es van amotinar contra el mal servei de rodalia i ara en tenen un que dóna mil voltes al de Barcelona, sinó de la parsimònia amb la qual la gent de l'RMB s'ha pres l'atropellament sistemàtic dels darrers anys per part de Renfomentadif, fent que les coses aquí es facin a mitges i molt a poc a poc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/07/2010 16:03

Totalment d'acord, el cas de Girona és exemplar. Tandebó a Barcelona fessin igual! En canvi, quan es convoca manifestació com fa 3 anys, per queixar-se de les Rodalies, no hi va ningú. Fa res, vaig reclamar a Adif pel cas de l'andana mal senyalitzada a Sitges, i van procedir a arreglar-la immediatament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/07/2010 9:38

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 20805.html

Renfe veta dos implicats en l´afer del cafè tot i que la responsable de l´estació de Flaçà els exculpa

L'encarregada afirma que ella va portar les begudes a l'andana i insta a corroborar els fets amb les càmeres de seguretat

GIRONA | P.TURON Renfe ha vetat els dos vigilants de seguretat destinats al tren que, d'acord amb la queixa d'un usuari, es va mantenir aturat a l'estació de Flaçà mentre el personal del comboi anava a buscar cafès al bar. La responsable de l'estació de Flaçà desmenteix aquest fet -que s'hauria produït el dimarts 13 de juliol al matí- i en una carta enviada a l'empresa ferroviària afirma que les gravacions de les càmeres de l'estació demostraran que va ser ella qui va portar els cafès fins al tren i no al revés.
Malgrat aquesta declaració, dimarts, la Direcció General de Seguretat, Organització i Recursos Humans de Renfe va ordenar a l'empresa de seguretat per a la qual treballen els vigilants que no tornin a prestar servei a la companyia ferroviària. En aquesta ordre, es comunica que "els vigilants de servei de Mitja Distància Nord 1 del dia 13 del present (Antonio Curto Toledo i Mari Carmen Blaya Ramón) implicats en l'incident de Flaçà no poden seguir treballant per a Renfe Operadora".
Aquesta decisió s'ha pres sense que la companyia hagi aportat cap prova de la culpabilitat dels treballadors, tot i que el director de Comunicació de Renfe Operadora, Jesús Parralejo, va informar ahir que la investigació continua oberta; com també ho està per aclarir el comportament de l'interventor, tal com es realitza d'ofici en casos com aquest.
Els fets que un usuari va denunciar mitjançant un correu electrònic al gerent del sector nord-est de Renfe i al cap de mercat de l'àrea nord, Miguel Pérez i Emilio González, respectivament, se situaven en el primer tren del matí del dimarts 13 de juliol. D'acord amb el relat d'aquest viatger, un vigilant, l'interventor i el conductor d'aquell tren que circulava cap a Barcelona van fer esperar el comboi mentre anaven a buscar cafès a l'estació de Flaçà, ja que no l'havien pogut beure a Figueres. Aquesta persona -que va difondre la seva queixa entre els integrants de la Plataforma d'Usuaris de Renfe de Girona- demanava a l'empresa que prengués mesures i depurés responsabilitats.

Trucada demanant els cafès
La responsable i encarregada de l'estació de Flaçà, Yolanda Salazar, afirma que els fets descrits a la queixa són falsos i aclareix com van succeir. Salazar explica que, a les 6 del matí, va rebre una trucada del maquinista del tren demanant-li si els podia acostar uns cafès fins a l'andana, cosa que va fer quan el comboi hi va arribar a les 6.17 h.
L'encarregada va qualificar d'"errònia la difusió sobre l'esmentat fet, que van ser els vigilants qui es van acostar al bar de l'estació a recollir-los"; a més de negar que aquesta operació retingués el tren a Flaçà, "quan només va ser un estacionament de viatger". L'encarregada de l'estació acaba la seva declaració en defensa dels vigilants acomiadats dient que, "per corroborar la meva versió, existeixen les càmeres de gravació de l'estació on es veurà clarament que sóc jo qui trec els cafès, i no la sra. Maria del Carmen Blaya i el sr. Antonio Curto". Aquest escrit s'ha fet arribar a Renfe.
El seu director de Comunicació, Jesús Parralejo, va confirmar l'ordre de veto donada per Renfe contra els dos vigilants i la va justificar remetent-se al contingut dels contractes que subscriuen amb les empreses de seguretat. Parralejo va informar que, "davant la queixa d'uns clients o d'una situació anòmala, una clàusula molt complexa del contracte permet prendre decisions com aquesta". El portaveu de Renfe va explicar que es tracta d'una "mesura cautelar en pro del servei de qualitat" i va afegir que "per responsabilitat, hem d'esbrinar què ha passat en una situació que parteix de la percepció d'un client, que explica la seva experiència i és un indici que s'ha d'investigar". I segons això, "hem de demanar a la ?companyia de seguretat que aquestes persones s'apartin del servei". Parrado no va negar que puguin readmetre els vigilants si es demostra la falsedat de la queixa.
Pel que fa a l'interventor, Parrado va dir que, en ser un treballador de plantilla, el procés segueix altres tràmits.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 23/07/2010 9:46

Hi ha vigilants que es passen el dia rascant-se la panxa, i no passa res.
Hi ha vigilants que a la que hi ha qualsevol problema, desapareixen, i no passa res.
Hi ha vigilants que si et veuen fent una foto, t'amenacen i t'intimiden, i no passa res.

Ara, perquè dos vigilants demanen un cafè, expulsen la companyia de seguretat sencera. És evident que l'actitud s'ha de sancionar, però una expulsió... home.

Quin criteri es segueix a Renfe per prendre decisions? La "Ruleta de la Fortuna"?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/07/2010 9:50

wefer ha escrit:Ara, perquè dos vigilants demanen un cafè, expulsen la companyia de seguretat sencera.
No ben bé. Renfe ha instat la companyia a no posar més aquests dos vigilants a treballar en instal·lacions de Renfomentadif.

En els altres casos que indiques, el problema potser rau en què no hi ha denúncia pel mig. Un cop més, sembla que els únics catalans que tenen prou aplom per a posar les peres a quarto de qui calgui són els gironins.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 23/07/2010 12:41

Bé en primer lloc aquí hi ha dues versions dels fets una és que els vigilants van anar a buscar els cafès al bar i l'altra que l'encarregada del bar els va portar al tren, dubto que per fer uns cafès un tren agafi un retard gaire significatiu, i personalment em crec més la versió de que els cafès els van portar al tren.

En tot cas si això suposa algun tipus d'infracció s'ha de sancionar però evidentment de forma proporcional, sobre la comparació amb altres casos suposo que deu influir la demostració dels fets, tot i que el retard que li pugui suposar uns cafès tan amb una versió com en l'altra sigui gaire significatiu, tot plegat em sembla una exageració ridícula.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/07/2010 10:49

La meva més sincera enhorabona a la plataforma, per haver aconseguit això :plas :plas :plas :

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 22119.html

Renfe inicia la devolució en retards de 20 minuts

L'empresa accedeix a una reclamació de la Plataforma d'Usuaris per compensar les molèsties de les obres del TAV
09:25

GIRONA | PILI TURON Renfe ha accedit a una de les principals reclamacions de la Plataforma d'Usuaris de Girona i ja l'ha començada a posar en pràctica: la devolució exprés de l'import del bitllet en cas de retards de 20 minuts o més. Es tracta d'una mesura "excepcional" -en paraules de la companyia- que només tindrà validesa mentre durin les obres del tren d'alta velocitat i en els viatges que es realitzin en trens Mitja Distància o Regionals de la línia de Portbou a Barcelona.

El retorn del cost del bitllet -mitjançant l'entrega d'un altre en el cas dels individuals o un cupó quan es tracti d'un abonament- es va començar a fer efectiu dimecres de la setmana passada, només per als tiquets d'un viatge, a les estacions de Barcelona-Sants i Girona. A partir del proper diumenge, 1 d'agost, la mesura s'ampliarà a Figueres, Flaçà i Caldes de Malavella. El calendari que l'empresa ha fet arribar a la Plataforma d'Usuaris de Renfe informa que el dia 16 s'hi afegiran Sils, Llançà i Portbou; mentre que l'1 de setembre també es podrà reclamar la devolució immediata de l'import a les estacions barcelonines del Passeig de Gràcia, el Clot i Sant Andreu Comtal, a Granollers centre, Sant Celoni i Maçanet de la Selva. La implantació es completarà l'1 d'octubre, en aquest cas no augmentant el nombre d'estacions, sinó el tipus de bitllet, ja que també es podrà sol·licitar el reemborsament dels diners per als abonaments mensuals.

Llistat de condicions

Renfe ha acompanyat aquesta compensació amb un llistat de condicions. En primer lloc, per reclamar la devolució cal que el tren arribi al seu destí amb un retard igual o superior als 20 minuts. Les causes d'aquesta demora, però, han de ser reponsabilitat de l'empresa ferroviària i no d'un factor extern. L'usuari només podrà demanar el retorn a les guixetes de les estacions incloses en la mesura i d'acord amb el calendari especificat abans; cosa que haurà de fer a partir de les 12 del migdia del primer dia hàbil després del retard i fins a un màxim de 15 dies després, tot presentant el bitllet on consti la data de la incidència.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 29/07/2010 12:11

metring ha escrit:La meva més sincera enhorabona a la plataforma, per haver aconseguit això :plas :plas :plas :

Renfe inicia la devolució en retards de 20 minuts

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 22119.html


.
Ja se que seré pesat,peró aquesta mesura la trobo un INSULT als usuaris de la resta de línies de Regionals,que igual que els de Girona,també patim retards,deficiències de serveis,etc..,i un servei MOLT PITJOR que els d'ells,i per tant,em penso posar en contacte amb Regionals Renfe per posar una reclamació,i demanar immediatament que aquesta mesura entri en vigor a la resta de línies de MD que pateixen un servei MOLT PITJOR que els de Girona.

O tenim TOTS aquesta devolució,o NINGÚ.El que no potser és que un de Girona si arriba 20 minuts tard tingui devolució,i en canvi un de Tarragona no.Aixó és una desigualtat.Igualment,els suuaris de MD del Sud van patir també les obres de la LAV,i durant un mes fent TRANSBORD a Sant Vicenç de Calders en un Rodalies via Vilafranca per continuar a Barcelona,i van tindre que continuar pagant viatge!

EM dóna igual que aquesta plataforma d'usuaris haguin fet molta pressió i tal,i no tinc problema en dir el que penso d'aquesta plataforma d'usuaris que a vegades considero que és quexen massa(quan tenen la línia de Regionals més mimada de Catalunya,tots els trens nous de Regionals van 1r allà,i no cal falta dir que ara serveis Regionals les fan le smtaiexe sunitats que al sud fan els CEX i REX),encara recordo quan feien motí per que el CEX en comptes de fer-se amb 448R és feia amb 470(molt normal fins fa gaire al sud).Jo els convido als de la Plataforma d'Usuaris a que viatjin per la resta de línies de Regionals i així comprovaràn que el servei de la resta de línies de MD és MOLT PIJTOR que la seva,i potser assimilaràn que la seva línia de Regionals és la que té millor servei i és deixaràn de queixar-se.

Cal reconèxier aixó sí,que a Tarragona no fan suficient pressió.Crec que és hora de que convoquin una plataforma d'usuaris,i si renfe no fa bni cas de les reinvidicacions,que declarin la guerra als usuaris de Girona i fer motí davant d'un MD cap a Figueres.Ja veuràn com renfe ràpidament fica la devolució Express a totes les línies de Regionals.

El que no potser és que devolució per alguns sí,i altres no.Aixó és com si"la meitat Nord de Catalunya paga menys impostos i l'altre més impostos".Desigualtats que en ple segle XXI no haurien d¡haver-hi.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/07/2010 12:13

Coi, doncs moveu-vos, queixeu-vos, fins que acabin tant farts que no els quedi més remei que fer-vos cas!!! Als gironins ningú els hi ha regalat res, s'ho han guanyat a pols, el que cansa és que ningú no tingui la força que ells per queixar-se formalment, i aconseguir el que ells han aconseguit! Perquè la resta, ens queixem només de portes endins, i amb això no n'hi ha prou. Si haguéssim muntat una bona, amb reivindicacions, manifestacions, recollides de signatures, etc., ara no tindríem la porqueria de servei que tenim a Barcelona, per exemple.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/07/2010 12:47

Què costa a Renfe incloure d'antuvi totes les estacions del recorregut en la devolució exprés, en lloc de fer-ho a miquetes? És marca de la casa?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/07/2010 13:19

Guigui ha escrit:Què costa a Renfe incloure d'antuvi totes les estacions del recorregut en la devolució exprés, en lloc de fer-ho a miquetes? És marca de la casa?
És evident que si no fem tots pressió, ja els hi està bé.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 29/07/2010 14:48

Si jo visquès a Tarragona,Reus,Montblanc,Cambrils,etc...seria el primer en convocar en recollir firmes,manifestacions,motí peró per demanar un servei equiperable als que tenen allà.

Algú s'imagina que la Devolució Xpress s'inplantès a la R1 nomès i no a la resta de línies?A que no?

A més considero que han de ser aquelles línies amb un servei deficient les primeres que han de tenir congelació de tarifes,devolució express i aquestes coses que demanen els gironins,i no una línia amb un servei bo(per qué el servei de Regionals a Girona és bo),l'única línia de Regionals amb doble via en tot el seu trajecte,amb trens més llargs(i més incómodes,aixó sí)que la resta de línies Regionals,per tant més capacitat,amb freqüències equiparables a una línia de Rodalies,etc..jo el servei en aquesta línia no el considero caqueta en cap aspecte,potser únicament en temps de viatge(i FGC en aixó és molt pitjor,que d'Igualda a Barcelona és triga més que de Girona a Barcelona!).

Línies que tenen un servei de caqueta són les Barcelona-Manresa-Lleida,Barcelona-Valls-Lleida,Barcelona-Reus-Lleida i Barcelona-Móra la Nova-Flix-Casp,i no Barcelona-Girona-Portou,en les 4 primeres les freqüències de pas són penoses,els retards més habituals que a Girona,el material sempre el que està en pitjor estat,no se si serà casualitat o no,peró a Lleida molts cops que envien 470 cap allà,o estàn grafitejats,fan molt de soroll,brutes,etc....

No se com els d'aquesta plataforma d'usuaris demanen millores en una de les línes de MD amb millor servei d'Espanya i la que més a Catalunya..Tenen una línia de MD eficaç,amb bon servei(peró sembla que ells a aquest pas demanaràn trens cada 15 minuts),abans veia 448R en doble amb gent de peu i ara veig 449 que sorten del Clot i sobren seients!

D'acord també que el tram entre Barcelona i Tarragona també és equiparable en horaris a una línia de Rodalies,peró allà tenen més retards per qué els trens procedeixen de línies amb via única(excepte els que venen de Reus),mes del 50% de trens en simple composició(cosa que no passa amb Girona on tots els MD van amb doble,i els Regionals la meitat amb doble),per tant,trens amb menys capacitat,i per tant el servei és força pitjor que a Girona,i tindrien que tindre més dret a Devolució Express que a Girona.

I no parlem de que a Girona van fer motí per qué el CEX és fes amb 470 en comptes de l'habitual 448R,peró que se suposa que és aixó?Per aixó dic que és "queixen massa"



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/07/2010 16:08

No dic que no tinguis una part de raó. Renfe podria unificar les devolucions, etc., seria la cosa més lògica, però amb ells no funciona això, i per tant, tots hem de protestar, sinó, no reaccionen, és trist però és el que hi ha.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 29/07/2010 16:26

Els usuaris de la línia de Girona tenen raó en les seves reclamacions i després de les seves accions de protesta han aconseguit els seus objectius.

En comptes de criticar els gironins, el que han de fer els usuaris de les altres línies és organitzar-se i plantejar accions similars. Veient el precedent gironí, això dóna resultats.

Si estiguéssim en un altre país, les coses funcionarien d'una altra manera. Però aquí, qui no plora, no mama. És trist, però és així.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 31/07/2010 1:18

Només diré una cosa:
28 de juliol, trajecte Narbona-Tarragona

-Narbona-Perpinyà: ZGC de quatre cotxes (hora vall) provinent d´Avinyó-Centre. Sense aglomeracions, però gens buit.
-Perpinyà-Portbou: ZGC de quatre cotxes (hora punta, però el trajecte molt més curt, i amb molta menys població). Sense aglomeracions, però gens buit.
-Portbou-Barcelona: MD 449 en doble (hora semi-punta, deu cotxes!!!). A part de mi, hi va haver com a molt cinc persones al meu vagó en tot el recorregut.
-Barcelona-Tarragona: 448 en simple (tres cotxes, hora puntíssima)... destinació Zaragoza-Delicias. Goteres a la plataforma. Problemes per pujar al tren a Pg. de Gràcia.

Potser si es tingués en compte que a la província de Tarragona hi ha més habitants que a la de Girona, la gent agafés més el tren.
De tota manera, el servei a Girona (a part dels retards ocasionats per l´AVE), en aquests moments és més que digne.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 31/07/2010 1:55

Estic d'acord amb alguna de les coses que dius però no amb tot el que dius de fet gran part de la teva exposició és maliciosament deformadora.

No es pot comparar un tren en una franja horària diferent que va a Barcelona amb un que surt de Barcelona.

Un 449 en doble per molt que siguin 10 cotxes té una capacitat d'una mica més d'un 448 en doble, equivaldria entre 7 o 8 cotxes de 448.

448 en simple, aquest tren certament sol anar en simple però no així els trens de la línia de Tortosa, els trens que van a Reus, mitja hora més tard tenies un tren a Tortosa en doble, els dos regioanals que van a Saragossa els veig en simple sempre, probablement algun problema deu impedir fer-los en doble però no els sé i realment sovint van molt plens, de tota manera és una petita part dels trens que van a Tarragona.

La província de Tarragona té més habitants que la de Girona, però molt pocs més i a més per molta província de Tarragona que a Tarragona us ho creieu massa la capital provincial, els tems dels romans van passar, la realitat és que una part molt important de la seva població viu força al marge de la seva capital cosa que a Girona passa força menys per mi no es poden comparar les províncies ja que aquestes no responen a cap criteri social sinó a la conveniència de crear-les en el seu moment.

Realment entre Barcelona i Tarragona es mou més gent que entre Barcelona i Girona, el que passa és que estadísticament es parla de la línia Barcelona-Tarragona-Tortosa i de la línia Barcelona-Tarragona-Reus-Móra per una banda i de la línia Barcelona-Girona-Figueres-Portbou per l'altra cosa que deforma la realitat, sobre si el servei entre Barcelona i Girona és digne o no com que no l'agafo gaire no entraré en valorar, suposo que a part de la freqüència es valorarà la seva regularitat com a part principal i aquesta està molt mermada per les obres que s'estan fent jo que vaig sovint a Tarragona el servei em sembla també força digne, parlo en general i de retards i incidències greus poques n'he tingut i també m'he trobat amb trens que han anat molt sobredimensionats en relació amb la demanda i amb trens en què no s'hi cabia.

437.001 ha escrit:Només diré una cosa:
28 de juliol, trajecte Narbona-Tarragona

-Narbona-Perpinyà: ZGC de quatre cotxes (hora vall) provinent d´Avinyó-Centre. Sense aglomeracions, però gens buit.
-Perpinyà-Portbou: ZGC de quatre cotxes (hora punta, però el trajecte molt més curt, i amb molta menys població). Sense aglomeracions, però gens buit.
-Portbou-Barcelona: MD 449 en doble (hora semi-punta, deu cotxes!!!). A part de mi, hi va haver com a molt cinc persones al meu vagó en tot el recorregut.
-Barcelona-Tarragona: 448 en simple (tres cotxes, hora puntíssima)... destinació Zaragoza-Delicias. Goteres a la plataforma. Problemes per pujar al tren a Pg. de Gràcia.

Potser si es tingués en compte que a la província de Tarragona hi ha més habitants que a la de Girona, la gent agafés més el tren.
De tota manera, el servei a Girona (a part dels retards ocasionats per l´AVE), en aquests moments és més que digne.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dissabte 31/07/2010 23:21

josep_serre ha escrit:Un 449 en doble per molt que siguin 10 cotxes té una capacitat d'una mica més d'un 448 en doble, equivaldria entre 7 o 8 cotxes de 448.
Realment poc més de 50 places, 10 cotxes de 449 són menys places que set cotxes de 448.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/10/2010 11:02

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 3609.shtml

Renfe ha devuelto 500 billetes a usuarios de Girona por retrasos

El sistema exprés funciona en la línea desde julio y seguirá mientras haya obras
La compensación ya se aplica en todos los títulos de transporte del recorrido norte
Sábado, 9 de octubre del 2010
CRISTINA BUESA / Barcelona


Renfe ha devuelto medio millar de billetes a los usuarios de la línea de Girona en los últimos dos meses. Desde finales de julio, la empresa ha implantado un sistema de compensación a los clientes para aquellos casos en los que su transporte ha llegado más de 20 minutos tarde. Se denomina devolución exprés (su nombre comercial es Xpress) y es equivalente al que funciona en Rodalies desde hace tres años.

Le pusieron el apellido de Xpress

porque, en un momento en el que los problemas en el trazado por las obras de la llegada de la alta velocidad a Barcelona daban disgustos cada día a los clientes del área metropolitana, era necesario un sistema rápido y eficiente. Entonces, los afectados por una demora superior a los 15 minutos (siempre y cuando el retraso fuese imputable a la explotación ferroviaria) se acercaban a la taquilla y les entregaban un nuevo billete que podían gastar durante el mes inmediatamente posterior. Cuando el AVE alcanzó por fin Sants, Renfe mantuvo estas devoluciones, que aún hoy permanecen vigentes.

Con este modelo como ejemplo, la inquieta plataforma de usuarios de la línea Barcelona-Girona-Figueres-Portbou pidió que su sufrimiento habitual por los trabajos en la entrada a Barcelona fuese recompensado de algún modo. Tras meses de negociaciones con la dirección general de Media Distancia, lograron implantarlo. Desde el 21 de julio, primero en solo dos estaciones, y de forma paulatina en los distintos títulos de viaje, ya lo tienen.

13% DE ABONOS / El último paso, muy celebrado por el grupo porque la mayoría son pasajeros habituales, ha sido aplicar la devolución exprés a la tarjeta multiviaje y el abono mensual desde el 1 de octubre. No obstante, solo el 13% de los 13.000 viajeros diarios de la línea son de este tipo. Renfe mantendrá el sistema hasta que finalicen las obras.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”