Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Preus especials fins l'1 de març

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 11/02/2015 13:23

Hola,

he estat buscant i no he trobat que ningú ho hagués dit abans, així que...

Us informo, per si no ho sabíeu, que teniu fins l'1 de març per viatjar per 11€ amb el tren groc. Cal demanar un bitllet d'anada i tornada que surt per 11€. Més informació aquí: http://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/lang ... -36096.pdf



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 12/02/2015 23:40

Però diu que s'ha de tenir un forfait d'esquí vigent, oi?



fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Divendres 13/02/2015 10:46

Bon dia.
Javi M ha escrit:Però diu que s'ha de tenir un forfait d'esquí vigent, oi?
Jo entenc que el forfait és el bitllet del tren, i tal com ho diu entenc que pots fer el viatge de tornada fins a vuit díes desprès de comprar el bitllet. Diu que serveix per viatjar entre dues estacions qualsevols entre Perpinyà i La Tour de Carol, i no totes les estacions tenen conexió amb pistes d'esqui.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 14/02/2015 18:35

fubang ha escrit: Jo entenc que el forfait és el bitllet del tren, i tal com ho diu entenc que pots fer el viatge de tornada fins a vuit díes desprès de comprar el bitllet. Diu que serveix per viatjar entre dues estacions qualsevols entre Perpinyà i La Tour de Carol, i no totes les estacions tenen conexió amb pistes d'esqui.
Exacte, el forfet és el bitllet de tren que també ofereix descomptes en altres establiments.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 11/03/2015 21:27

Trengroc 01 - copia.jpg
Trengroc 02 - copia.jpg
Trengroc 03 - copia.jpg
Hola a tothom:

Avui he rebut un missatge molt preocupant sobre aquesta linia.

Si no es produeix un miracle, per al proper any 2016 ja no tindrem tren.

Salutacions



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 12/03/2015 13:29

Podrieu posar la traducció de l'article siusplau?



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dijous 12/03/2015 16:51

Doncs així molt pel damunt, si abans de final d'any, no poden obtenir 125 milions d'euros, el dia 1 de gener de 2016, es suspendrà el servei.
Aquest montant es per renovació de vies i de material mòbil.
Estan en negociacions la SNCF i les diverses regions per a on passa el tren groc, per veure si té salvació.
De moment, "pintan bastos"...
Salutacions

PD: euromed, veig que tens molt bona font d informació... :D :)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 13/03/2015 0:20

125 milions és una absoluta burrada.
Aquesta línia no necessita cap renovació de material. Simplement mantenint el que hi ha, com a molt hi afegiria més cotxes descoberts, que és el que agrada a la gent.

Es tracta d'una línia turística que ha de dinamitzar económicament la zona atraient turistes i és absurd voler-hi abocar tants milions per convertir-la... en què? En una línia com qualsevol altra? No té ni cap ni peus.
Els veïns de la zona per a la seva mobilitat diària ja tenen el bus, que sempre donarà més bon servei i més barat.



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Divendres 13/03/2015 11:20

Bon dia a tots.
Wefer, 125 milions d'euros, per a qualsevol particular, es una salvatjada...
Per a les regions i per a SNCF, es un montant important però assequible, segons el meu parer.
L últim cop que vaig passar per el recorregut del tren groc, va ser en cotxe, però fent algunes parades "tècniques " en estacions o al mig de la línia.
D això fa ja uns 4-5 anys.
L estat en el que es trobaba l infraestructura en aquella època, ja demanava una renovació a crits.
I per altra banda, coincideixo amb tu, de que es una línia eminentment turística, però, amb un potencial per al usuari diari, molt millor que l autobús, segons la mateixa gent de la comarca.
De totes maneres és una mala notícia l intentar tancar la línia.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 15/03/2015 19:17

Jo el que dic és que 125 milions és el que es necessita per adaptar la línia als temps moderns. Però en realitat el que la SNCF segurament busca no és això sino fer-ho servir com excusa perfecte per treure-se-la de sobre.
125 milions són una burrada perquè no es justifiquen socialment per a la zona que serveixen. Recordem que parlem de França, no és Espanya on es gasten milers de milions en connectar ciutats petites amb alta velocitat. A França les inversions són (una mica més) lògiques, és a dir, han de tenir necessàriament un cert retorn económic i/o social. I no ens enganyem, una inversió de 125 milions al Tren Groc no tindrà retorn suficient mai. A més, el servei de bus existent fa millor la feina que el tren i a un preu molt, però que molt més barat.

El Tren Groc només té futur com a línia turística perquè, com a tal, no necessita una inversió estratosfèrica sinó que amb un manteniment una mica més acurat pot seguir funcionant moltes dècades. Ni cal canviar els trens, ni cal canviar les vies de forma generalitzada més enllà de renovacions puntuals.
Fent-ho així, la inversió serà molt més baixa i el retorn social i económic hi serà, no pas com a mitjà de mobilitat obligada, però sí com a dinamitzador del turisme de la zona.

La resta, és fer volar coloms.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 15/03/2015 20:00

wefer ha escrit:Jo el que dic és que 125 milions és el que es necessita per adaptar la línia als temps moderns. Però en realitat el que la SNCF segurament busca no és això sino fer-ho servir com excusa perfecte per treure-se-la de sobre.
125 milions són una burrada perquè no es justifiquen socialment per a la zona que serveixen. Recordem que parlem de França, no és Espanya on es gasten milers de milions en connectar ciutats petites amb alta velocitat. A França les inversions són (una mica més) lògiques, és a dir, han de tenir necessàriament un cert retorn económic i/o social. I no ens enganyem, una inversió de 125 milions al Tren Groc no tindrà retorn suficient mai. A més, el servei de bus existent fa millor la feina que el tren i a un preu molt, però que molt més barat.

El Tren Groc només té futur com a línia turística perquè, com a tal, no necessita una inversió estratosfèrica sinó que amb un manteniment una mica més acurat pot seguir funcionant moltes dècades. Ni cal canviar els trens, ni cal canviar les vies de forma generalitzada més enllà de renovacions puntuals.
Fent-ho així, la inversió serà molt més baixa i el retorn social i económic hi serà, no pas com a mitjà de mobilitat obligada, però sí com a dinamitzador del turisme de la zona.

La resta, és fer volar coloms.
Pero tu crees que un uso turístico daría para mantener esa línea? Porque piensa que si realmente solo se usara para fines turísticos, los ingresos tendrían que pagar todo el mantenimiento o reparaciones, y teniendo en cuenta que parte del material rodante es bastante antiguo, y otra parte no ha dado demasiado buenos resultados. Podría ser que el servicio turístico ahora mismo sea rentable porque el mantenimiento de la línea funciona esencialmente subvencionado (como cualquier línea convencional). Yo me pregunto si realmente el turismo rentaría lo suficiente como para mantener una línea de estas características.

Por otro lado yo no veo tan descabellada la inversión que piden, si serviría para acondicionar la línea a que pueda justamente ofrecer un mejor servicio para el transporte obigado, y consecuentemente reducir el servicio paralelo en autocar. Si esto fuera idealmente posible, yo creo que una inversión así puede ser buena en el largo plazo para dinamizar la región, y ahorrar en autocares para compensar aunque sea un poqutio.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 15/03/2015 23:32

Don Ramón ha escrit:Podría ser que el servicio turístico ahora mismo sea rentable porque el mantenimiento de la línea funciona esencialmente subvencionado (como cualquier línea convencional).
Hay que tener en cuenta que en la línea del tren amarillo se cobra doble kilometraje, es decir, el trayecto entero se cobran 128 km. por los 64 km. recorridos. Es decir, de La Tor a Vilafranca de Conflent ida y vuelta sale por 40 euros (concretamente 44,20 euros). ¿Te imaginas pagar eso para ida y vuelta de Barcelona a Manresa?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 16/03/2015 11:32

Don Ramón ha escrit:Yo me pregunto si realmente el turismo rentaría lo suficiente como para mantener una línea de estas características.
No es tracta que el manteniment de la línia sigui pagat 100% pels bitllets. Es tracta que surti econòmicament rendible per a la regió, és a dir, que serveixi per atraure turisme que després pernocti als hotels i gasti als establiments de la zona.
Per posar un exemple, mantenir la platja o el monument de Colom de Barcelona no surt rendible, però ajuden a portar turistes que al final sí que fan el conjunt econòmicament viable.

El Tren Groc és la principal atracció turística de la vall a l'estiu, perfectament compatible amb la fortificació de Vilafranca i d'altres atraccions menors.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimarts 17/03/2015 20:32

Hola a tothom:
Sobre el Tren Groc, jo el voldria diferenciar, entre una linia turistica, i una linia que a part de turistica tingui un servei public com cal.
Sobre linia turistica unicament, amb una bona renovació ja en hi ha prou.
Ara bé, jo crec que el Tren Groc, necesita quelcom més que una bona renovació, i el que necesita seria un nou plantejament entre La Tour i Mont Lluis. si el que volem es donar un bon servei públic.
La linia sortin de La Tour, tindria que anar a Puigcerdá estació, i de aci, pasant per la zona de l´hospital transfronterer de Puigcerdá (Ja que hi ha un conveni amb frança i atent a usuaris de la cerdanya francesa), anar a busar Bourg Madame,amb una nova estació, i d´aci anar direcció Llivia, i despres a Font Romeu, i Mont Lluis. Com creuraria poblacions, es tindria que posar catenaria, en aquestes poblacions, i es tindria que valorar si es millor posar-la en tot el trajecte, o si es vol continuar amb tercer carril,a partir de Mont Lluis, posar tercer carril com que que hi habia al metro de Barcelona (No com el de la linia I), o sigui amb protecció, per evitar accidents. A la zona de la Cerdanya,es podria fer tipus tren-tram, ja que tant, Puigcerdá com Llivia i Font Romeu, son les poblacions mes importants de la Cerdanya, per on pasaria el nou traçat. I aprofitant aquesta renovació arribar a un acord amb SNCF,i amb el govern francés, i que l´estació internacional fos, Puigcerdá.
Se que tot aixo es un somni, i ara per ara somiar es gratuit.
Salutacions



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 17/03/2015 22:28

La idea és bona, el problema és que l'Hospital transfronterer de Puigcerdà està al nord de la població. És a dir, venint de la Tor es podria arribar fàcilment a l'hospital (fent un gir a l'esquerra abans d'entrar al nucli urbà), però no es podria entrar a Puigcerdà. A part, per la diferència de cota caldria fer un túnel per travessar la zona de l'hospital. Perllongant el túnel, això sí, seria fàcil arribar fins a la N-154/D-68 i mitjançant un pont travessar el nus d'aquestes carreteres amb la N-20, per després anar paral·lelament a la N-154/D-68 fins a Llívia i creuar Llívia en forma de tramvia ja que la travessia sembla força ampla. D'allà l'única manera que se m'acut de continuar seria seguir la D-33 fins a Estavar, però sense entrar al poble i rodejar-lo pel sud i després seguir un altre cop la D-33 més o menys fins arribar a l'actual baixador d'Estavar.

Si es vol passar per la Guingueta d'Ix, implica no passar per l'Hospital Transfronterer ja que com he dit abans Puigcerdà està dalt d'un turó i l'estació està a baix a la plana, amb una diferència de cota bastant important (recordeu que hi ha un ascensor inclinat que uneix l'estació amb el centre de la vila). Passar en mode tramvia no es pot plantejar ni en somnis ja que la travessia de la Guingueta és força estreta i amb molt de trànsit. Només es podria fer un traçat nou començant després del pont sobre la N-152 i anar a buscar El Segre, i seguir-lo fins a Llívia, es passaria per la Guingueta però tot i així travessar el poble seria complicat.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 21/05/2015 23:33

Sembla que arriben notícies una mica esperançadores per al Tren Groc:
L'Independant ha escrit: P.-O. : 6 millions d'euros pour le Train Jaune

La nouvelle ne devrait être confirmée que ce vendredi 22 mai lors de la séance du conseil régional à Montpellier. Selon nos sources, l'institution régionale devrait proposer aux élus de voter, dans le cadre du contrat de plan Etat-Région, 6 millions d'euros pour le Train Jaune. Une somme qui permettrait ainsi de régler la moitié de la facture de 8 millions d'euros de rénovation des infrastructures et de consacrer 2 millions au matériel roulant. Le budget total consacré au Train jaune dans le cadre du contrat de plan Etat/Région, serait quant à lui, de 14 millions d'euros. Reste maintenant à l'Etat de valider sa participation.

Une "première victoire" pour le comité des usagers de la ligne qui voit ainsi s'éloigner le couperet de la fermeture du tronçon Font-Romeu/ Latour-de-Carol le 31 décembre prochain.

Plus d'informations dans notre édition du vendredi 22 mai
http://www.lindependant.fr/2015/05/21/p ... 033873.php


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 22/05/2015 19:20

Una gran notícia, sens dubte.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 24/05/2015 12:09

N'heu sabut alguna cosa més?. Han aprovat el crèdit?



Avatar de l’usuari
Francilien
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Francilien » Dilluns 25/05/2015 16:16

WMD626 ha escrit:N'heu sabut alguna cosa més?. Han aprovat el crèdit?
El passat divendres, la Regió Languedoc-Roussillon i les collectivités territoriales van aprovar una inversió de 7 milions d'euros pel Tren Groc dins del nou Plan État/Région malgrat que la participació de l'Estat encara no es coneix. Tal i com indica l'Indépendant, aquests 7 milions d'euros (4,67 milions per la Regió i 2,33 milions per les altres collectivités territoriales) haurien d'evitar el tancament del tram Latour-de-Carol - Font-Romeu, previst per a finals d'aquest any.

Per altra banda, la Regió ha començat a negociar amb SNCF Réseau a fi d'arribar a una solució abans que s'acabi l'any.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 25/05/2015 22:59

Francilien ha escrit:
WMD626 ha escrit:N'heu sabut alguna cosa més?. Han aprovat el crèdit?
El passat divendres, la Regió Languedoc-Roussillon i les collectivités territoriales van aprovar una inversió de 7 milions d'euros pel Tren Groc dins del nou Plan État/Région malgrat que la participació de l'Estat encara no es coneix. Tal i com indica l'Indépendant, aquests 7 milions d'euros (4,67 milions per la Regió i 2,33 milions per les altres collectivités territoriales) haurien d'evitar el tancament del tram Latour-de-Carol - Font-Romeu, previst per a finals d'aquest any.

Per altra banda, la Regió ha començat a negociar amb SNCF Réseau a fi d'arribar a una solució abans que s'acabi l'any.
Esperem que trobin una solució definitiva i que el Tren Groc es salvi definitivament.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”