Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Patrimoni català

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/10/2013 10:31

437.001 ha escrit:Una operadora pública regional d´un estat, operant a un altre estat, que a sobre és el regne del proteccionisme?
Per posar un exemple, "Arriva", subsidiària de la DB alemanya, opera trens a la República Txeca, Dinamarca, Holanda, Polònia, Suècia i el Regne Unit.
Només caldria que FGC fes el mateix: creés una subsidiària, opcionalment amb part de capital privat, i optés per l'explotació del Tren Groc una vegada es privatitzi. Legalment és totalment factible i l'Estat francès no crec que hi posi cap pega mentre li treguin de sobre el "problema" del Tren Groc.

Crec que seria molt bona opció, segurament la millor, però la veig poc probable pel context de crisi actual al sud dels Pirineus que impedeix fer res més que intentar sobreviure i mantenir el que ja tenim.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Diumenge 19/01/2014 22:28

Alerta (font: http://www.la-clau.net/noticia/8832/el- ... -2024-8832 ):


Economia

La SNCF preveu abandonar 5000 km de línies deficitàries
El Tren Groc desapareixerà d'aquí a 2024


Dimarts, 7.1.2014. 15:30h


El Tren Groc, que connecta les comarques de Conflent i Cerdanya, a la Catalunya del Nord, als Pirineus Orientals, s'ha fet anacrònic. Forma part de la llista de 20 línies que SNCF vol eliminar d'aquí a l'any 2024. Aquesta desaparició, que ha divulgat la Federació estatal d'associacions d'usuaris del transport (FNAUT) el 6 de gener, il·lustra els estralls del temps en aquesta infraestructura, abans moderna, però òbviament superada per l'automòbil.



El Tren Groc de les comarques de Conflent i Cerdanya, amb amenaces de desaparició que va mobilitzar, el 2013, un sector polític i sindical que va incloure la Confederació General de Treballadors (CGT) fins al Front Nacional, hauria de desaparèixer d'aquí el 2024. Concretament, la Federació estatal d'associacions d'usuaris del transport (FNAUT), generalment ben informada, ha publicat el 6 de gener la llista de les supressions de línies de Trens Exprés Regionals (TER), gestionades per la SNCF. L'eix Vilafranca de Conflent - la Tor de Querol, que correspon perfectament a la línia esmentada, forma part dels vint tancaments anunciats. L'operador històric estatal vol eliminar les seves línies no rendibles, el que representa 5.000 quilòmetres a nivell de tot l'estat francès. Sense model econòmic comprovat, lenta, no prou moderna i recolzada per una activitat forçada, la línia del Tren Groc hauria d'acabar desada en una època diferent, quan formava l'únic vincle real entre la plana del Rosselló i la regió de la Cerdanya. Creada abans de la Primera Guerra Mundial, la línia amenaçada era originalment part d'una estratègia de connexió sociològica francesa de la Cerdanya, atès que l'extensió d'aquest territori, a l'estat espanyol, porta lògicament el mateix nom. Des d'aleshores, tot i que recentment, la Ruta Estatal 116, mantinguda sota l'administració de l'estat, s'actualitza regularment i forma l'eix durador que connecta Perpinyà amb la part alta de la Catalunya del Nord.

Hi ha una campanya de defensa aquí: https://www.change.org/fr/pétitions/l-o ... e_petition . Jo ja he firmat.
Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/01/2014 12:41

Seria una barbaritat tancar el Tren Groc.
És evident que com a transport habitual no té sentit ja que té una carretera paral·lela que, tot i ser bastant cutre en alguns punts, és bastant superior al Tren Groc. Però és que avui dia el Train Jaune té sentit com a atracció turística, no pas com a tren convencional.
Diuen que és deficitari. D'acord... i què entenen com a deficitari? Compten tots els turistes que dormen, mengen i consumeixen a la zona atrets principalment pel Tren Groc? Realment pensen que la major part dels turistes van atrets pel Fort Libéria o les coves? Ni tan sols el recinte emmurallat de Vilafranca és res que no existeixi en molts altres llocs, però en canvi el tren Groc sí que és una cosa realment ÚNICA.
Econòmicament per la regió seria un desastre. Si el tanquen és que estan bojos, o és que des de París els importa un rave el que passi al Conflent (cosa força probable).



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 20/01/2014 18:52

wefer ha escrit:Seria una barbaritat tancar el Tren Groc.
És evident que com a transport habitual no té sentit ja que té una carretera paral·lela que, tot i ser bastant cutre en alguns punts, és bastant superior al Tren Groc. Però és que avui dia el Train Jaune té sentit com a atracció turística, no pas com a tren convencional.
El tren groc té una competència deslleial que és l'autobús a 1€ per tothom, té un innegable atractiu turístic que segur que aporta força visitants i crec que en una zona en que durant l'hivern la climatologia pot ser força adversa cal mantenir alternatives a la carretera.

M'agradaria saber com estariade bé el tren groc si estigués a Suïssa.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 21/01/2014 11:04

Deslleial per què...?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 21/01/2014 21:09

Fran-Ikarus ha escrit:Deslleial per què...?
El preu dels bitllets de bus al departament dels Pirineus Orientals és simbòlic. Per alguna raó que desconec el tren groc no té la mateixa consideració que el bus i els preus dels seus bitllets són molt més cars. Amb el factor del preu dels bitllets el tren groc té la batalla perduda degut a una decisió política.

Anar amb tren des de la Tor de Querol a la Guingueta d'Ix costa 3,8€ i 15 minuts. Amb el bus 1€ i triga 5 minuts menys.
Anar amb tren des de la Tor de Querol a Vilafranca del Conflent costa 21,5€ i 3 hores. Amb el bus 1€ i triga 1h i 50 minuts.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 21/01/2014 22:35

Caram, i qui és el llest que agafa el bus turístic de Barcelona, que fa mil rodejos i és car, podent agafar el metro a una fracció del cost i que és molt més ràpid?

"Quan enprenguis el viatge a Ítaca,
desitja que el camí sigui llarg,
ple de peripècies, ple de coneixements."



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 21/01/2014 23:18

Creo que es más bien por eso mismo, que el tren ya sólamente se usa como atracción turística y no como transporte regular. ¿Quien es el listo que para desplazarse usa el bus turístico que da mil vueltas y cuesta caro?



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 22/01/2014 0:17

Si l'agafa FGC... algun il·luminat podria recuperar la idea de continuar el cremallera de Núria per sota del Puigmal fins enllaçar amb el Tren Groc a Montlluís, i ja tindríem el metro del Ripollès.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 22/01/2014 0:42

Ferry1ac1 ha escrit:Per alguna raó que desconec el tren groc no té la mateixa consideració que el bus i els preus dels seus bitllets són molt més cars.
Precisament pel que he dit: el tren Groc és considerat un mitjà purament turístic.
És el mateix que passa entre el telecabina de Montjuic i el bus 150.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 22/01/2014 9:37

Ferry1ac1 ha escrit:Per alguna raó que desconec el tren groc no té la mateixa consideració que el bus i els preus dels seus bitllets són molt més cars.
El bitllet a un euro només s'aplica en una linia de tren a cadascun dels 5 departaments de la regio Llenguadoc-Rossello, en el cas del 66 (Pirineus Orientals) es la linia Perpinya-Vilafranca, a l'11 (Aude) es Carcassona-Quillan, etc. La resta de linies de tren TER son a preus "normals". En canvi, el Tren Groc té una tarificacio independent ja que es un tren turistic.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 22/01/2014 11:42

Sagrerenc ha escrit: En canvi, el Tren Groc té una tarificacio independent ja que es un tren turistic.
Si em permets, et diria que l'han relegat a tren turístic que pot ser el primer pas per esquarterar-lo. En una dels trajectes que comparava abans només hi havia 5 minuts de diferència entre el tren i el bus. Si pel fet de classificar la línia com a turística acaben fent que la utilitzin menys passatgers estan fracassant.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 09/02/2014 23:37

Fins el 16 de març podeu viatjar en el tren groc a preus especials. Els bitllets d'A/T dins del recorregut del tren groc costen 10€!

Podeu trobar-ne més info aquí: http://www.ter-sncf.com/Regions/langued ... 3a22-70615



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dilluns 10/02/2014 11:46

El tren groc, si es deixa exclusivament com a tren turístic, acabarà tancat i en conservaran un tros (per exemple Vilafranca-Mont Lluís) con a atracció. El que cal és potenciar-lo com a transport públic, amb material modern i adaptat a les característiques de la línia, sense oblidar les circulacions turístiques, amb material antic. També les tarifes es poden modular fent pagar als turistes com a tren turístic i als usuaris habituals a un preu raonable i competitiu mitjançant abonaments.
Un altre problema d’aquesta línia és que moltes estacions queden lluny del nuclis a que serveixen. Caldria que hi hagués una xarxa comarcal de transport que permetés prescindir del transport per carretera de una forma eficaç. Això és especialment important, en una zona turística, per a que puguin utilitzar-lo es turistes , no només com a atracció turística, sinó també com a transport públic que ha de ser, per a visitar els diferents indrets de la comarca.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 10/02/2014 11:59

El Tren Groc per desgràcia és complicat que faci cap altra funció que no sigui la de tren turístic tenint en compte els temps de viatge que suposa. I no només és pel material o estat de la via, sinó també pel propi traçat ple de giragonces degut al relleu i a les fronteres a la zona de l'Alta Cerdanya. Esperem que subsisteixi d'una manera o altra de manera íntegra la línia, seria una pèrdua irreparable aquesta!



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 01/03/2014 20:42

És una bestiesa i un risc molt elevat mantenir el Tren Groc com fins ara. Ja només a nivell d'infraestructures, donem gràcies a que no ha passat una de grossa. Com s'ha dit, hi ha carrils esquarterats. És una bestiesa fragmentar-ne el recorregut a Font-Romeu/Vilafranca, doncs desincentiva al turisme espanyol, l'andorrà i part del francès a usar-lo degut a la pèrdua de connexions de transport (ferroviàries sobretot). És una enorme estupidesa tancar-lo (encara que hi ha ferrocarrils turístics a França com el de La Mure, que porten temps en Stand-By...).

Un dels principals atractius que té el Tren Groc són els cotxes descoberts (demostrat en altres trens turístics d'èxit com el Rivesaltes-Axat). Per tal de conservar les unitats motores Z-100 representatives de la línia, composicions normatives Z-100/3 ZR 20030/Z-100 i desprendre's dels Z 150 (que no tenen cap funció a la línia), reduir-ne el nombre d'estacions a mantenir (les menys importants), i formar horaris de funcionament adaptables als potencials usuaris dels dos extrems de la línia. I, sobretot, que el seu funcionament sigués de temporada, com molts dels trens turístics francesos, i mentrestant no ho sigui, realitzar les pertinents tasques de manteniment de la línia. Llavors, difícilment tindria problemes de supervivència.

Com a model de gestió, no ho té tan complicat: Copiar les característiques del seu tren turístic coetani a la regió (Rivesaltes-Axat), i de longitud semblant, que millor s'adeqüin a les característiques de la línia. Llavors, la gestió de la infraestructura podria ser duta a terme per RFF (com passa en aquella línia) i gestionada per emprenedors interessats i coneixedors de la línia. Fins i tot en temps de crisi, pot tenir èxit.

Amb tot, només tinc clar que el Tren Groc no pot seguir com fins ara ni pot desaparèixer. És un símbol d'identitat francesa, ja no tan sols regional. I, com a símbol català, potser la Generalitat de Catalunya hauria d'estar-ne, al menys, enterada d'aquest succés, si no ho està ja.



piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dilluns 15/12/2014 1:33

El Tren Groc esclós del programa 'Tren a 1 €uro'

El Consell regional ha decidit excloure al Tren Groc del programa 'Un tren a 1 €uro'. Això ha provocat un gran malestar en el col·lectiu que lluita per la seua salvació ...>>
Dm. 14 de desembre del 2014

Com recordava ERC Catalunya Nord, ahir en un comunicat: 'A comptar del 1 de Gener 2016, la línia del Tren Groc entre Font Romeu i La Tor de Carol,serà tancada per sempre , per manca de voluntat política i de finançaments'. Ara amb l'exclusió del programa d'un tren a 1 €uro, sembla que ho tendrà encara més difícil per sobreviure. Els cheminots que treballen en aquesta línia ferroviària, van ser els primers en donar la veu d'alarma i denuncien: 'la dilació de l'SNCF i la regió, que no és fan càrrec que, amb una inversió de 125 milions d'€uros, seria suficient per salvar el Tren Groc'.

També han decidit, crear un col·lectiu que agrupa ecologistes, sindicalistes de la CGT i FO, així com a ERC Catalunya Nord, a més de moviments polítics com l'olivier (format per militants de la UMP i del MoDem). Fa mesos que els cheminots de la CGT van posar en plaça una petició que podeu signar en línia des d'aquí*, i que entre internet i jornades de mobilització ja ha recollit més de 25.000 signatures.

http://www.vilaweb.cat/noticia/4223841/ ... -euro.html

*petició on-linehttp://www.petitions24.net/trainjaune



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 28/12/2014 13:14

Bones Màgradaria fer un viatges al tren Groc per primers d'any el dia 2 o 3.
Sabeu si hi han trens que fagin un Vilafranca la Tour??
O el fan amb autocar?

Moltes Gracies.
Busco per internet pero amb la web de SNCF avegades hem "fotu un lio de Co**ons"



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Diumenge 28/12/2014 22:00

ortegote ha escrit:Bones Màgradaria fer un viatges al tren Groc per primers d'any el dia 2 o 3.
Sabeu si hi han trens que fagin un Vilafranca la Tour??
O el fan amb autocar?

Moltes Gracies.
Busco per internet pero amb la web de SNCF avegades hem "fotu un lio de Co**ons"
Tranquil, encara hi ha trens, t'adjunto l'enllaç de l'horari oficial de la SNCF:
http://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/lang ... -35842.pdf


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 01/01/2015 21:19

Moltes Gracies.
Fa molt de temps que no hi vaig i els stadler els he vist pero no he pujat mai.
Salutacions.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”