Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

No tenen res a veure

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/09/2009 22:17

Jordi Freixas ha escrit:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 0:21

|Ethan| ha escrit:http://www.transportpublic.org/images/p ... erveis.pdf

què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??
Molt interessant. Però llavors encara amb més motiu s'hauria d'afegir la parada de l'InterCity a Granollers Centre; juntament amb la recuperació de l'antic ramal Granollers Centre - Canovelles per fer-hi passar serveis Catalunya Exprés fins a La Tor de Querol, li pot donar un important valor afegit.

També pel meu parer, aquest mapa conté masses parades a la línia de Puigcerdà, quan es podrien reservar a només alguns Catalunya Exprés, enlloc de fer aquestes suposades xarxes de Rodalies cobertes amb aquests serveis. I pel que fa a la connexió de l'Eix Ferroviari Transversal amb Barcelona des de Martorell Enllaç, potser s'haurien de plantejar de fer-la a partir de l'actual Llobregat-Anoia amb les pertinents correccions de traçat i conversió a l'ample UIC.

També resulta molt interessant que hi hagin trens Catalunya Exprés a la línia de La Pobla de Segur. Però és un error que es deixi la línia de Barcelona - Manresa - Lleida sense aquest servei.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 0:22

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?
Segurament un Avant agafaria una velocitat punta superior a la que agafaria un altre Avant, un AVE o el que sigui, entre Barcelona Sants i El Prat de Llobregat o l'aeroport.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 9:28

No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 21/09/2009 11:31

Fer parar els trens Catalunya Exprés a Granollers Centre no perjudicaria gaire a les relacions més llargues perquè efectivament aquests serveis perden minuts quan atrapen a un Rodalies i a més l'estació porta uns quants anys amb una limitació a 60 km/h que obliga sempre a reduir notablement la velocitat.

Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.

Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.

Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.

En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.


And now for something completely different...

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 21/09/2009 17:07

Lamento dir-te que el contingut d'aquest paràgraf és totalment equivocat, ara m'explicaràs quants viatgers utilitzen els Catalunya Exprés per anar de Vilanova a Barcelona, doncs n'hi ha però és un ús residual, entre d'altres coses pel preu, més car que en rodalies i no es venen abonaments pels trajectes dintre del nucli.

El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
Tony M. Nyphot ha escrit: Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.

En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 18:03

Guigui ha escrit:No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
Ah, i velocitats puntes similars a les que podria agafar entre Sants i Vilafranca del Penedès, a on en un futur hi haurà parada de la línia d'Alta Velocitat.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 18:06

Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.

Però estàvem parlant dels CEX. :topic


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 18:33

Guigui ha escrit:Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Guigui ha escrit:Però estàvem parlant dels CEX. :topic
Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 21/09/2009 18:37

Jordi Freixas ha escrit:Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Doncs que vols que ti digui. Fer parar un tren l'AV en una ciutat de 33mil habitants em sembla fora de lloc.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 18:38

Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 21/09/2009 18:50

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Exacte, si l'AVANT bcn-lleida té èxit és degut al seu temps, 1h10min, i un preu relativament assequible (16-21€), enfront dels 7-10€ d'un regional que tarda unes 3h. Si comencessis a fer parar l'avant aquí i allà, i tardés una estona més, la gent que l'utilitza disminuïria bastant...


Salutacions,

Oriol

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 19:08

Jo no dic de "fer parar l'Avant aquí i allà", però que hi han algunes parades que són per tenir en compte.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 19:09

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 19:11

Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 21/09/2009 20:27

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
No eren 45 minuts el temps previst per la limitació de velocitat al tram mixt de mercaderies?


And now for something completely different...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 21:21

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.
Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 21:33

Jordi Freixas ha escrit:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Aleshores, d'on surt això:
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Ara, el que jo em pregunto és el següent: Per què els Catalunya Exprés no paren a Granollers Centre? :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 22:11

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Aleshores, d'on surt això:
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Em referia als Catalunya Exprés i no als Avant ¬¬'

EDITO: I et recordo que aquest comentari era la resposta a...
Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 22:34

Jordi Freixas ha escrit:
Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.
No hase falta desir nada más... :mmm


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”