Pàgina 2 de 6

No tenen res a veure

Publicat: Diumenge 20/09/2009 22:17
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Publicat: Dilluns 21/09/2009 0:21
Autor: Jordi Freixas
|Ethan| ha escrit:http://www.transportpublic.org/images/p ... erveis.pdf

què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??
Molt interessant. Però llavors encara amb més motiu s'hauria d'afegir la parada de l'InterCity a Granollers Centre; juntament amb la recuperació de l'antic ramal Granollers Centre - Canovelles per fer-hi passar serveis Catalunya Exprés fins a La Tor de Querol, li pot donar un important valor afegit.

També pel meu parer, aquest mapa conté masses parades a la línia de Puigcerdà, quan es podrien reservar a només alguns Catalunya Exprés, enlloc de fer aquestes suposades xarxes de Rodalies cobertes amb aquests serveis. I pel que fa a la connexió de l'Eix Ferroviari Transversal amb Barcelona des de Martorell Enllaç, potser s'haurien de plantejar de fer-la a partir de l'actual Llobregat-Anoia amb les pertinents correccions de traçat i conversió a l'ample UIC.

També resulta molt interessant que hi hagin trens Catalunya Exprés a la línia de La Pobla de Segur. Però és un error que es deixi la línia de Barcelona - Manresa - Lleida sense aquest servei.

Re: No tenen res a veure

Publicat: Dilluns 21/09/2009 0:22
Autor: Jordi Freixas
Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?
Segurament un Avant agafaria una velocitat punta superior a la que agafaria un altre Avant, un AVE o el que sigui, entre Barcelona Sants i El Prat de Llobregat o l'aeroport.

Desaprofitament

Publicat: Dilluns 21/09/2009 9:28
Autor: Guigui
No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Publicat: Dilluns 21/09/2009 11:31
Autor: Tony M. Nyphot
Fer parar els trens Catalunya Exprés a Granollers Centre no perjudicaria gaire a les relacions més llargues perquè efectivament aquests serveis perden minuts quan atrapen a un Rodalies i a més l'estació porta uns quants anys amb una limitació a 60 km/h que obliga sempre a reduir notablement la velocitat.

Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.

Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.

Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.

En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Publicat: Dilluns 21/09/2009 17:07
Autor: josep_serre
Lamento dir-te que el contingut d'aquest paràgraf és totalment equivocat, ara m'explicaràs quants viatgers utilitzen els Catalunya Exprés per anar de Vilanova a Barcelona, doncs n'hi ha però és un ús residual, entre d'altres coses pel preu, més car que en rodalies i no es venen abonaments pels trajectes dintre del nucli.

El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
Tony M. Nyphot ha escrit: Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.

En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.

Re: Desaprofitament

Publicat: Dilluns 21/09/2009 18:03
Autor: Jordi Freixas
Guigui ha escrit:No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
Ah, i velocitats puntes similars a les que podria agafar entre Sants i Vilafranca del Penedès, a on en un futur hi haurà parada de la línia d'Alta Velocitat.

Vilafranca

Publicat: Dilluns 21/09/2009 18:06
Autor: Guigui
Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.

Però estàvem parlant dels CEX. :topic

Re: Vilafranca

Publicat: Dilluns 21/09/2009 18:33
Autor: Jordi Freixas
Guigui ha escrit:Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Guigui ha escrit:Però estàvem parlant dels CEX. :topic
Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.

Re: Vilafranca

Publicat: Dilluns 21/09/2009 18:37
Autor: megapauer
Jordi Freixas ha escrit:Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Doncs que vols que ti digui. Fer parar un tren l'AV en una ciutat de 33mil habitants em sembla fora de lloc.

Funcions similars

Publicat: Dilluns 21/09/2009 18:38
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x

Re: Funcions similars

Publicat: Dilluns 21/09/2009 18:50
Autor: oriolp13
Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Exacte, si l'AVANT bcn-lleida té èxit és degut al seu temps, 1h10min, i un preu relativament assequible (16-21€), enfront dels 7-10€ d'un regional que tarda unes 3h. Si comencessis a fer parar l'avant aquí i allà, i tardés una estona més, la gent que l'utilitza disminuïria bastant...

Re: Perque els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?

Publicat: Dilluns 21/09/2009 19:08
Autor: Jordi Freixas
Jo no dic de "fer parar l'Avant aquí i allà", però que hi han algunes parades que són per tenir en compte.

Re: Funcions similars

Publicat: Dilluns 21/09/2009 19:09
Autor: Jordi Freixas
Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.

St. Celoni i Sils per a AV?

Publicat: Dilluns 21/09/2009 19:11
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.

Re: Funcions similars

Publicat: Dilluns 21/09/2009 20:27
Autor: Tony M. Nyphot
Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
No eren 45 minuts el temps previst per la limitació de velocitat al tram mixt de mercaderies?

Re: St. Celoni i Sils per a AV?

Publicat: Dilluns 21/09/2009 21:21
Autor: Jordi Freixas
Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.
Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.

Les cites no enganyen

Publicat: Dilluns 21/09/2009 21:33
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Aleshores, d'on surt això:
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Ara, el que jo em pregunto és el següent: Per què els Catalunya Exprés no paren a Granollers Centre? :D

Re: Les cites no enganyen

Publicat: Dilluns 21/09/2009 22:11
Autor: Jordi Freixas
Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Aleshores, d'on surt això:
Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Em referia als Catalunya Exprés i no als Avant ¬¬'

EDITO: I et recordo que aquest comentari era la resposta a...
Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.

30 minuts i 1 hora 15, funció similar

Publicat: Dilluns 21/09/2009 22:34
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:
Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars? :x
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.
No hase falta desir nada más... :mmm