Nou nucli de Rodalies a Saragossa

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Re: Nou nucli de Rodalies a Saragossa

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 12/06/2008 22:27

Caram! I l'Exposició de Flors de Girona, cada cop més coneguda, no necessita d'un bon servei ferri?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 16/06/2008 20:12

No.

No recordo en quina sortida a França, ja de tornada a Barcelona la 440R en simple va quedar totalment desbordada de la gent que tornava de veure les flors. Treballs vaig tenir per poder sortir del tren...



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dijous 19/06/2008 0:46

He quedat força decepcionat pel meliquisme d'alguns del comentaris que acabo de llegir. Es suposa que tots som amants del transport públic i ens hauriem d'alegrar de que aquest millori a tot arreu. Amb una inversió no gaire elevada es revoluciona el transport públic d'una ciutat que fins ara només tenia regionals borregueros i autobusos; crec que hauria de ser motiu d'alegria i fins i tot d'estudi (com aprofitar el que ja tens per treure'n més suc i oferir més serveis).

Salutacions
vr l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 19/06/2008 17:24, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 19/06/2008 10:01

Per alusions, per a una ciutat amb una àrea metropolitana pràcticament inexistent (amb comparació amb la ciutat en sí) el més adequat no és un servei de rodalia si no un bon servei ferri intern, diga-li metro diga-li tramvia. De fet, aquesta línia que ara tenen seria més apropiat fer-la tipus metro, amb més estacions i més àrea de cobertura, perquè apenes surt del casc urbà.

I vull que una cosa em quedi clara. M'alegro de que es promocioni el transport públic, però estaria millor si es fes apropiadament. Fer un nucli de rodalies a saragossa o, mirant-me el melic, un tramvia Salt-Girona (que hi ha no se quin partit polític que s'entesta en fer-lo) NO és el més idoni. Dotar d'una bona xarxa tramviaire a la capital aragonesa o bé establir un servei de rodalia a les comarques gironines, tarragonines i lleidetanes sí és idoni, potser no del tot però sí que és "el menys dolent".

Apart d'això, també trobo un greuge comparatiu aquest nucli de rodalies perquè hi ha altres nuclis amb circulacions i trens ridículs (Santander, Murcia-Alacant), que sí que tenen una bona àrea metropolitana però els serveis deixen molt que desitjar.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dijous 19/06/2008 12:32

Jo ja vaig probar les rodalies Zaragoza :D jejeje

Imatge
Imatge

si sirve de consuelo la "validadora" es l'interventor amb el boligraf :)


Saludos

Pedro Aguilar

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/06/2008 13:46

vr ha escrit:He quedat força decepcionat pel meliquisme d'alguns del comentaris que acabo de llegir. Es suposa que tots som amants del transport públic i ens hauriem d'alegrar de que aquest millori a tot arreu. Amb una inversió no gaire elevada es revoluciona el transport públic d'una ciutat que fins are només tenia regionals borregueros i autobusos; crec que hauria de ser motiu d'alegria i fins i tot d'estudi (com aprofitar el que ja tens per treure'n més suc i oferir més serveis).

Salutacions


100% d´acord.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 20/06/2008 15:35

Estrella_de_Galicia ha escrit:Jo ja vaig probar les rodalies Zaragoza :D jejeje

Imatge
Imatge

si sirve de consuelo la "validadora" es l'interventor amb el boligraf :)
Que irònic això de la zona 1 :D

Per cert, aquests números del darrere què són?

També afegir que per variar el nucli de Saragossa és més barat que el de Barcelona :blah


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 20/06/2008 16:04

Són caselles per la validació de l'abonament mensual.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Divendres 20/06/2008 16:41

josep_serre ha escrit:Són caselles per la validació de l'abonament mensual.
Si, i qui te les marca es l'interventor.. resumint, amb una mica de sort es pot arribar a fer-ne algun viatje gratuit jejeje

Per cert de Caseta a Miraflores no va passar l'interventor, però si va passar Tornant casi a Casetas.

"Proxima parada: Zaragoza, correpondencia con: Trenes de Media y Larga distancia, Estación de autobuses y AVE"

A Sants no diüen "y AVE"


Saludos

Pedro Aguilar

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 21/06/2008 13:19

josep_serre ha escrit:Són caselles per la validació de l'abonament mensual.
Tarifa, que, irònicament, no existeix a Saragossa (només hi ha el mensual il·limitat).



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 11/06/2009 11:49

TRANSPORTE
La media de ocupación de los Cercanías
Ferroviarios y usuarios aseguran que los horarios, las escasas frecuencias y las malas comunicaciones de las terminales lastran la explotación de la línea Casetas-Miraflores.
Vota: Resultado: 1 votos JORGE ALONSO. Zaragoza

Los Cercanías de Zaragoza siguen viajando casi vacíos cuando se cumple un año de su inauguración. Desde que cerró la Expo sus puertas, la media de ocupación cayó en picado y apenas supera el 6%, con 19 pasajeros en trenes de última generación capaces de transportar a 315 personas. Los horarios, la escasa frecuencia y las malas comunicaciones de dos de las terminales urbanas (incluso la de Miraflores sigue sin estar acabada) son algunas de las razones dadas por ferroviarios y usuarios para explicar los magros resultados de la línea Casetas-Miraflores.



La media es de 772 viajeros diarios, muy lejos de los 1.200 previstos oficialmente. Tras el espectacular comienzo, en coincidencia con la Expo, las cifras cayeron en picado hasta tocar suelo en diciembre: de los 44.703 viajeros de julio se pasó a 18.857 en diciembre. Los resultados mensuales han mejorado algo, pero fluctúan entre los 20.636 clientes de febrero y los 23.931 captados un mes después.



La situación llega hasta el punto de que en muchas expediciones no hay pasajeros. La compañía Renfe tenía tres trenes Civia destinados en Zaragoza, pero retiró uno de ellos tras acabar la Expo.



El eje, de 16,6 kilómetros, cuenta con paradas intermedias en Utebo, Delicias y El Portillo con un uso muy desigual y que demuestran la movilidad existente. Las de Utebo y El Portillo son las más utilizadas, con más de dos tercios de los usuarios totales, mientras el resto se reparten el resto.



La de Miraflores, que sigue sin accesos y con la terminal recién equipada con un año de retraso, es testimonial: un 7,2%, lo que significa una media diaria de 66 personas, los que caben en un autobús. Y en esta ínfima utilización se incluyen los forofos del baloncesto que se desplazaban al pabellón Príncipe Felipe para ver los partidos del CAI. Algo similar ha ocurrido en la terminal de Delicias, que pese a centralizar trenes, autobuses y tener el rastro como vecino, llega a atraer al 13,3% de los viajeros.



La compañía Renfe optó ayer por poner el acento en el número global de usuarios logrado en el primer año, 330.936, y en el índice de fiabilidad, con un 99,85% de puntualidad y un grado de satisfacción de 8,3 puntos sobre 10.

El dato más positivo es el grado de fidelización que se ha logrado en unos pocos meses: casi siete de cada diez viajeros utilizan abonos mensuales o de diez viajes.

http://www.heraldo.es/noticias/5af17_la ... anias.html



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 11/06/2009 16:13

La media es de 772 viajeros diarios, [...]
Aquesta és la quantitat mitjana diària dels busos urbans del meu poble (14.000 habitants) tot i només circular en laborables. :martell1


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 26/07/2009 1:07

Sembla que RENFE vol fer aquest nucli de conillet d'índies abans de fer-ho en d'altres més grossos.

Em referiré a la venda de billets. A la UN de Cercanías ja està funcionant la tecnologia sense contacte, concretament al nucli d'Astúries on, a part dels títols del CTA (Consorcio de Transportes de Asturias) RENFE ha tret la seva tarjeta sense contacte per als seus títols, anomenada "Renfe & tu" (sí, tal com sona :x ), vàlida per a 4 anys i costa el suport 1,50 euros.

Imatge

Rebut que emet la màquina autovenda al carregar el títol (Bitllet senzill Oviedo-Llamaquique, 1 zona) i a la dreta rebut d'activació de la tarjeta, feta per el sistema de venda de Rodalia a taquilla, el VISIR. És una tarja de plàstic dura, no fent esment a cap UNE de RENFE i el model d'autovenda és el comú a gairebé tots els nuclis de Rodalia, o sia, el mateix que hi ha a Barcelona..

El cas que Saragossa sembla haver-se convertit en el segon nucli que admet la tarjeta. Les autovenda tant de Delicias com de Portillo ja pregunten si vols carregar el bitllet a la tarjeta Renfe&Tu, però el cas és que les autovenda ja estan programades per emetre bitllets senzills i d'anar i tornar de tarifa Militar (+ Guàrdia Civil, recordeu que la Guàrdia Civil té consideració de cos militar) així com els de Policia Nacional (inclòs el bono de 10 viatges per a la Policia). Per a aquests bitllets demana la tarjeta Renfe&Tu (i que estigui activada per a aquests bitllets, se suposa) per poder-lo emetre.

A Delicias no hi havia cap publicitat d'això, però a Portillo sí en feien esment, però quan vaig passar la taquilla estava tancada, així que no vaig poder preguntar. Allà també estan programades així, amb la particualitat de que les autovendes de Portillo venen bitllets de Regionals sense reserva que parin en aquella estació. Així doncs, és possible comprar en aquella màquina de Rodalies un bitllet a Barcelona amb el Catalunya Exprés.

No vaig poder comprovar si era compatible la tarjeta emesa a Oviedo que tinc ja que no la potava a sobre, però un dia d'aquests ho hauré de provar.

D'altra banda ja és obert el nou accés a l'estació de Miraflores, fins ara es feia a través d'un camí rural. No el vaig poder visitrar, aprofitarem la propera visita.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Diumenge 26/07/2009 23:10

Pots explicar una mica aquest tema de la "Tarifa Militar" i la "Tarifa Policia"? És que estic una mica alucinat de saber que existeixen llocs on hi ha tarifes especials per aquests treballadors de l'Estat.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 26/07/2009 23:26

La Guàrdia Civil, els militars i la policia nacional aquests últims recentment disposen de descomptes a tots els viatges que facin a Renfe, i em penso que a FEVE també, en el cas de la policia nacional fins fa poc només tenien descompte a rodalies, aquests descomptes no es fan per la gran generositat de Renfe, sinó que l'Estat, almenys suposadament, paga l'ìmport que no es cobra directament al viatger.
Albert ha escrit:Pots explicar una mica aquest tema de la "Tarifa Militar" i la "Tarifa Policia"? És que estic una mica alucinat de saber que existeixen llocs on hi ha tarifes especials per aquests treballadors de l'Estat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 23/03/2012 19:46

De El Periódico de Aragón

La ministra Pastor accede a inaugurar por fin la estación de Goya el 3 de abril

La última fecha fijada era para la próxima semana pero el Ministerio de Fomento la anuló hace dos días. La contratista entregó la obra en febrero y ha estado asumiendo el coste de tenerla vigilada


DAVID LÓPEZ 23/03/2012

El Ministerio de Fomento y su máxima responsable, la ministra Ana Pastor, por fin han accedido a poner fecha a la inauguración de la estación de Goya de Zaragoza. La contratista de las obras terminó el proyecto, en el que se han invertido más de 44,5 millones de euros, el pasado 12 de febrero, día en el que se hizo efectiva la entrega de los trabajos al Administrador de Infraestructuras Ferroviarias.

Desde entonces lleva esperando esta infraestructura "fundamental" para la movilidad en Zaragoza y toda su área metropolitana (así la han definido todas las administraciones) a una puesta en servicio que no llega. Y todo por una foto oficial para la que es necesario cuadrar agendas: la de la propia ministra, que quiere aprovechar el estreno para visitar Aragón en su ronda de contactos con todos los territorios españoles; la del Gobierno de Aragón, ya que se va a intentar que la presidenta, Luisa Fernanda Rudi, esté acompañando a Pastor; y del Ayuntamiento de Zaragoza, cuyo alcalde, Juan Alberto Belloch, fue informado de la fecha el pasado miércoles.

Es una cuestión de agenda porque la fecha señalada para su puesta en servicio se ha ido moviendo en el calendario varias veces en los últimos dos meses. La última vez, este miércoles día 21, ya que se informó desde Fomento que se cancelaba la fecha anteriormente fijada "para la próxima semana", según informaron fuentes consultadas por este diario del propio ministerio. No pudo ser y se pospuso una semana más, al 3 de abril, un día antes al inicio de la Semana Santa.



REUNIÓN DE ZAV Mientras, al acto también se prevé que asista el presidente del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), Enrique Verdeguer, y de Renfe, Julio Gómez, aunque no está todavía confirmada su asistencia. Al menos eso comentaron las fuentes oficiales de ambos entes públicos, que no quisieron siquiera confirmar ni desmentir la fecha del 3 de abril.

Quizá porque en los últimos cinco meses, ya que el 14 de noviembre se abrieron las puertas de la estación para que los ciudadanos pudieran verla, prácticamente acabada, y ya entonces se barajaba ponerla en servicio antes de finalizar el 2011. Luego se sopesó el mes de febrero para un estreno que tampoco se produjo, a pesar de que las contratistas ya habían dado por finalizadas las obras. Y, finalmente, se pensó en la semana próxima como fecha tope. Pero se anuló nuevamente.

Mientras, la empresa constructora hace tiempo que abandonó la obra. Dejó solo a dos operarios colocando "elementos de detalle", como señalaron ayer desde Adif, y haciendo "las últimas pruebas técnicas". Aunque nadie sabe concretar cuáles. Y en realidad, se debe a que todo esté en perfecto estado para cuando llegue el acto oficial.

Eso no quita para que tanto retraso no conlleve un sobrecoste. Mínimo, tal vez, pero que está teniendo que asumir la propia contratista, que tiene contratada a una empresa de seguridad privada que debe tener vigilado el recinto día y noche.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/03/2012 21:38

El ferrocarril, tema de l'Hola. Sí que hem caigut baix...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 26/03/2012 23:29

L´estació de Zaragoza-Goya, on a més dels rodalies, també hi pararan els regionals de Móra, Osca, Canfranc, Lleida, Barcelona, Terol i València, serà la més cèntrica de tota la ciutat i tindrà correspondència amb el tramvia.

No queda prou clar encara si a l´estació del Portillo aquests regionals hi seguiran parant. Els rodalies sí, és clar.

Pel què sembla, els regionals de Castejón, Pamplona, Logroño, Calatayud, Arcos de Jalón i Madrid seguiran sortint de Delicias com fins ara.

L´estació obre a mig gas, han deixat l´espai per a la via 2, però no l´han posada. :nono :cop

El temps que han hagut d´esperar els saragossans per tenir l´estació de Goya en servei és senzillament VERGONYÓS.
L´estació fa el mateix temps que està llesta que la C2 de rodalies Sevilla (en servei des de fa uns mesos), però no l´han inaugurada perquè a la senyora Pastor no li ha sortit dels trons.
No l´obren fins que no li quadra l´agenda a la ministra.
Trist. MOLT TRIST. :emprenyat :martell2



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimarts 03/04/2012 12:47

http://www.vivireltren.es/2012/04/hoy-l ... -zaragoza/

La ministra de Fomento inaugura la estación de Cercanías de Goya en Zaragoza

La ministra de Fomento, Ana Pastor, asiste hoy martes, 3 de abril, al acto de inauguración de la nueva estación de Cercanías de Goya en Zaragoza. La estación ha supuesto una inversión superior a los 44 millones de € y cuenta con un edificio integrado en el entorno urbano. Es la estación mas céntrica de la línea de Cercanías y conecta con la Línea 1 del tranvía.
La construcción de la nueva estación ha sido ejecutada por ADIF por encomienda de la Sociedad Zaragoza Alta Velocidad, integrada por el Gobierno de Aragón, el Ayuntamiento de Zaragoza y el Ministerio de Fomento.
Las estación está situada en la isleta central de la avenida de Francisco de Goya, en el tramo comprendido entre las calles Cortes de Aragón y Martín Ruíz de Anglada.
Los 2 accesos están situados en la zona este y en la zona suroeste (junto al Paseo Gran Vía y frente a la parada del tranvía). En la planta subterránea se encuentra el andén central.
Para facilitar el tránsito de personas con movilidad reducida, las nuevas instalaciones son accesibles y las conexiones entre el vestíbulo y el andén disponen, además de escaleras fijas, de 2 escaleras mecánicas y un ascensor.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 05/04/2012 1:00

Doncs bé, avui ha entrat en servei l'estació de Goya de Saragossa i servidor, com no tenia res a fer avui, ha anat a fer-hi una visita.

A l'estació s'atura, a part dels trens de Rodalia, tots els trens regionals que arriben a Saragossa a excepció del MD Saragossa-Salamanca i el Regional Exprés Madrid-Saragossa.

L'explotació del nucli s'ha plantejat de manera que els trens de rodalia i els trens regionals es complementin entre sí, oferint millors frequències amb el mateix material. Per tant, respecte al serveis regionals la cosa ha quedat de la següent manera:

-Línia Barcelona-Saragossa: els trens s'aturen a Miraflores, Goya, Portillo i Delicias, on acaben el seu recorregut.
-Línia Lleida-Saragossa: els trens s'aturen a Goya, Portillo i Delicias, on acaben el seu recorregut.
-Línia Canfranc-Saragossa-Terol-València: els trens s'aturen a Goya, Portillo i Delicias. Com a novetat, tots els trens que venen de València ara arriben fins a Osca, per tant es passa d'un a tres trens directes diaris. Per contra, la relació Osca-Saragossa perd un tren diari. També destacar que el TRD Jaca-Saragossa s'ha fusionat amb el TRD Saragossa-Terol, tot i que canvia de número de tren a Delicias.
-Línia Arcos de Jalón-Saragossa: en sentit Saragossa s'aturen a Utebo, Delicias, Portillo, Goya i Miraflores, on acaben el seu recorregut. En sentit Arcos de Jalón inicien el recorregut a Miraflores i s'aturen a Goya, Portillo, Delicias, Utebo i Casetas.
-Línia Logroño/Pamplona-Saragossa: els trens s'aturen a Casetas, Utebo, Delicias, Portillo, Goya i Miraflores, on acaben el seu recorregut.

Els bitllets de rodalia són vàlids per a tots els trens regionals dins del nucli sigui un regional a seques, un Regional Exprés, un TRD o un Media Distancia, cas únic a Espanya.

A destacar en positiu:
-Si fas servir trens regionals (he aprofitat per anar fins a Castejón de Ebro) tant els interventors com a taquilla t'informen que ara els trens arriben al centre de Saragossa, cosa que han aprofitat bastants viatgers. A les estacions de fora del nucli hi han avisos informant dels canvis al servei

A destacar en negatiu:
-No s'ha actualitzat la informació dels trens per el que el sistema de megafonia no funciona (d'altra banda, el modus operandi habitual a Renfomentoadif :cop )

Respecte a l'estació en sí:
-És una cosa senzilla, funcional i a la vegada molt agradable. Disposa d'un vestíbul petitó, amb una màquina autovenda de rodalia, una de regionals i una autocheck-in que a banda de permetre retirar bitllets de llarga distància també els ven. Jo mateix l'he provat per comprar el bitllet de tornada de Saragossa a Barcelona. ;) A destacar en negatiu que no té taquilla. L'accés a les andanes es fa mitjançant un ascensor, escales fixes i mecàniques. L'andana és força ample, i com bé s'ha comentat s'ha deixat espai per una via de creuament, actualment només té una via.

L'estació també disposa d'un monitor al vestíbul i un teleindicador a l'andana, tot i que funciona fatal i els regionals o no els reconeix o els anuncia a Miraflores tot i que vagin més lluny (jo ho he vist amb el Regional Exprés Saragossa-Barcelona). Marca de la casa :cop

Respecte a l'ambient, hi havia molta gent que ha anat a veure la nova estació. Val a dir que com la majoria de visitants era gent gran, cada cop que un viatger treia bitllet a la màquina anaven en massa per veure de prop com funcionava la màquina autovenda. :x (i un cop es retirava el viatger, aleshores probaven ells si s'en sortien :D).

I crec que és tot. Ja de pas us deixo els nous horaris escanejats:

Imatge

Imatge



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”