An manifestat contra la barradura de la linha de trens Carcassona-Quilhan
Dissabte 15 de novembre en Plaça de la Gara de Quilhan, aperaquí tres cents personas s’acampèron per dire de non a la volontat de l’SNCF de barrar la gara de Quilhan e la linha Carcassona-Quilhan. Aquesta linha, obèrta en 1876 e 1878, fa partida del païsatge sòcioeconomic, non solament de la Val d’Aude, senon tanben dels parçans de l’entorn: País de Saut e Donasan.
(clickeu per ampliar les imatges)
Al motiu fallaciós de non-rendabilitat, la direccion de l’SNCF vòl tampar aquesta ligason, especialament dins sa partida Limós-Quilhan. Per aquò far, an acomolat tres decadas de negligéncias e de desengatjament dins lo mantenement d’aquesta linha, çò es:
— las garas segondàrias an tampat per daissar plaça a d’automatas de vendas
— lo nombre d’emplegats per la linha es estat baissat
— las vias ferradas son estadas mantengudas dins un estat marrit
— los oraris son mal adaptats a las necessitats dels viatjaires.
Ara l’SNCF es a deplorar lo marrit estat de la linha, que la siá filiala RFF (Réseaux Ferrés de France) n’es la responsabla, e se servís d’aqueste pretèxte per malmenar l’avenidor de la linha.
La region Lengadòc-Rosselhon, dempuèi plusors annadas, lucha per que contunhe de viure aquesta linha: an mes en plaça la bilheta a 1 èuro, quina que siá la distància percorreguda, e tanben se son engatjats a pagar lor part regionala dins la modernizacion de las vias vengudas vetustas. Mas l’estat refusa de pagar sa part. Dempuèi que fonciona lo sistèma de bilhetas a 1 èuro, la frequentacion a pujat del 150%, pròva que la linha es rendabla e utilizada.
Aquesta amenaça s’inscriu dins un encastre mai general de barraduras de las linhas ferroviàrias acusadas per l’estat francés d’èsser “non-rendablas”. Atal 25 barraduras son programadas, demièg las qualas, la màger part, 14 linhas, campan en Occitània. Se comparam aquesta chifra amb la densitat mai febla del malhum ferroviari en Occitània amb la rèsta de l’estat francés, se pòt dire qu’aquesta politica del transpòrt es una agression antioccitana.
(clickeu per ampliar la imatge)
La manifestacion èra convocada per l’associacion dicha ALF de defensa de la linha e pel sindicat CGT. Se las bandièras de la CGT èran fòrça visiblas, se remarcava tanben la preséncia del partit EELV e de l’FDG. Entre los movements occitanistas, Iniciativa per Occitània, presenta a la manifestacion, pòrta son sosten a l’acte, coma o fa tanben lo movement País Nòstre.
FONT: Jornalet (text en occità)
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Possible tancament de la línia Carcassona-Limós-Quilhan
Camin de fèrre: marridas e bonas nòvas per Occitània
Lo 31 de decembre de vèspre se barrèt l’estacion de trens de Quilhan qu’èra dobèrta dempuèi 1881. Malgrat una mobilizacion sociala e sindicala importanta, l’SNCF, valent a dire l’estructura de l’estat francés en matèria de transpòrts ferroviaris, es demorada sorda a las sollicitacions del pòble. París se serà pensat de conéisser los besonhs dels occitans melhor que los occitans e aurà jutjat que las linhas de trens e las garas dins la ruralitat occitana servisson a pas res e que son pas una necessitat vitala per la vida sociala e economica. Dempuèi lo 1r de genièr los usatgièrs de la linha se devon dirigir cap a un automat de venda de bilhetas plantat sul cai.
Sembla que la tampadura de l’estacion de Quilhan es un acte suplementari de la volontat de barradura de la seccion Quilhan-Limós de la seccion Quilhan-Carcassona que seriá prevista per 2018. Aquesta linha de 52 quilomètres amb dètz arrèstes a vist gaireben totas las garas plegar al fil de las annadas. Desenant ne demòra pas qu’una dobèrta en mai de Carcassona: la de Limós.
FONT: Jornalet (text en occità)
L'estació de Quilhan ja no ven bitllets en taquilla i el vestíbul ha estat tancat. El 31 de desembre a la tarda va ser l'últim dia de venda en taquilla. A partir d'ara, s'hauran d'adquirir els bitllets a les noves màquines expenedores instal·lades a les andanes, com a qualsevol estació secundària. Els usuaris creuen que aquest és el primer pas per a la seva clausura; buidar de personal i servei les estacions. La clausura del tram Limós-Quilhan està prevista per a 2018.
Lo 31 de decembre de vèspre se barrèt l’estacion de trens de Quilhan qu’èra dobèrta dempuèi 1881. Malgrat una mobilizacion sociala e sindicala importanta, l’SNCF, valent a dire l’estructura de l’estat francés en matèria de transpòrts ferroviaris, es demorada sorda a las sollicitacions del pòble. París se serà pensat de conéisser los besonhs dels occitans melhor que los occitans e aurà jutjat que las linhas de trens e las garas dins la ruralitat occitana servisson a pas res e que son pas una necessitat vitala per la vida sociala e economica. Dempuèi lo 1r de genièr los usatgièrs de la linha se devon dirigir cap a un automat de venda de bilhetas plantat sul cai.
Sembla que la tampadura de l’estacion de Quilhan es un acte suplementari de la volontat de barradura de la seccion Quilhan-Limós de la seccion Quilhan-Carcassona que seriá prevista per 2018. Aquesta linha de 52 quilomètres amb dètz arrèstes a vist gaireben totas las garas plegar al fil de las annadas. Desenant ne demòra pas qu’una dobèrta en mai de Carcassona: la de Limós.
FONT: Jornalet (text en occità)
L'estació de Quilhan ja no ven bitllets en taquilla i el vestíbul ha estat tancat. El 31 de desembre a la tarda va ser l'últim dia de venda en taquilla. A partir d'ara, s'hauran d'adquirir els bitllets a les noves màquines expenedores instal·lades a les andanes, com a qualsevol estació secundària. Els usuaris creuen que aquest és el primer pas per a la seva clausura; buidar de personal i servei les estacions. La clausura del tram Limós-Quilhan està prevista per a 2018.
Salvem l'Estació de França!