Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Ús tercer rail electrificat a España.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 240

Re: Ús tercer rail electrificat a España.

Entrada Autor: Euromed » Dissabte 18/04/2015 17:11

Don Ramón ha escrit:No estaría tan seguro, no se conoce la catenaria rígida también como tercer carril? Al menos en inglés existe la expresión top contact third rail...
Hola:
Pués en realidad lo que mucha gente llama "Catenaria rigida", en realidad es un tercer carril. Siempre se ha asociado lo de "tercer carril" como lo antiguamente de la linea I de Metro, o el Tren Groc.Pero hay que adecuarse a los tiempos y lo que se llama catenaria rigida, no deja de ser un tercer carril, pero sujeto por la parte superior, aunque si queremos ser puristas, tampoco es un tercer carril, pués en la antigua Linea I de Barcelona o en el Tren Groc, el tercer carril, aunque su misión es la alimentación electrica, se trata de un autentico carril, como el usado para rodar trenes.

saludos



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 19/04/2015 19:41

Ho sento, però no puc estar d'acord. Si s'utilitza l'expressió "tercer carril" és precisament perquè és un carril que se situa al costat dels dos que componen la via, i no una catenària. L'expressió "top contact third rail" no fa referència al que coneixem com a catenària rígida sinó al fet que el frotador (fregador, en català?) del tren contacta amb el carril per la part de dalt, com es fa a les línies de rodalia de Londres i al Tren Groc, i es feia, per cert, al nostre "Transversal" (a diferència del tercer carril de les línies III i IV, que el contacte es feia per la part de sota, com en la majoria de línies de Metro que tenen aquest sistema).



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4476
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 19/04/2015 21:19

Sí, la línia 1 abans tenia 3r carril de contacte per la part superior i electrificat a -1500 V DC.


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Diumenge 09/08/2015 19:14

Javi M ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
wefer ha escrit:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.
Que la regió de la Catalunya Nord hagi estat històricament part de Catalunya, no vol dir que continuï essent-ho. O no sabeu el que va passar el 1659? Que les tradicions i la cultura catalana hagin sobreviscut mínimament a aquella zona és lluny d'implicar que allò sigui Catalunya.

D'altra banda, qualsevol persona associa "Catalunya" al territori de la Comunitat Autònoma, i no al conjunt de territoris de cultura i tradicions catalanes: amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.

Em sap molt de greu però ha sigut vostè que ha expressat la seva opinió respecte de certs temes polítics no pas en Wefer ... que a més a més te tota la raó del món quant li diu Catalunya Nord a la regió per on hi circula el tren groc.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”