Tinc uns dubtes sobre la línia d'alta velocitat entre València i Alacant, més en concret entre el nus de La Encina i València, ja que la resta en realitat ja està en servei. Se suposa que la nova LAV ocuparà el lloc de la línia convencional actual entre la sortida de la Encina i Xàtiva, en doble via en ample UIC i que es reconstrueix l'antic traçat per la Font de la Figuera i s'enllaça amb l'antic traçat fins ara en servei per l'Alcúdia de Crespins. Tot aquest traçat recuperat entre La Encina i Xàtiva es farà en via doble o via única? En alguns llocs llegeixo una cosa i en d'altres una altra... També he llegit en alguns llocs que la LAV entre la Encina i València serà de via única, aleshores l'altra via es mantindria en ample ibèric entre la Encina i Xàtiva pel traçat actual? També tinc dubtes de l'estació de Moixent, que sembla per les fotos de Google Maps, que queda com a estació terme de la línia d'ample ibèric amb connexió només cap a València??
També de passada si algú m'explica com ha de quedar la línia Alacant-Elx-Múrcia lligada amb la nova LAV millor.
A veure si algú em pot resoldre tots aquests dubtes, que suposo que són deguts a eterns canvis de planificació.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Alta velocitat a València
Aquest video del 18/04/2013 de Via Libre deixa clar que la sortida de la LAV de València cap al sud és en doble via
https://www.youtube.com/watch?v=yc2Yz2UL3rg
És del ramal de mercaderies a Almussafes, que va paral·lel a la LAV València - Alacant fins a la citada localitat
Ensenyen el traçat que fan servir ara els trens des de Sant Isidre fins la Font de Sant Lluis, on inverteixen marxa fins a Nord.
Alacant - Múrcia si no ha canviat la cosa es manté l'actual plataforma i es canvia la via a UIC i s'electrifica a 25000 V CA.
https://www.youtube.com/watch?v=yc2Yz2UL3rg
És del ramal de mercaderies a Almussafes, que va paral·lel a la LAV València - Alacant fins a la citada localitat
Ensenyen el traçat que fan servir ara els trens des de Sant Isidre fins la Font de Sant Lluis, on inverteixen marxa fins a Nord.
Alacant - Múrcia si no ha canviat la cosa es manté l'actual plataforma i es canvia la via a UIC i s'electrifica a 25000 V CA.
Aquest primer tram està clar, l'embolic sobretot és de Xàtiva fins al nus de la Encina.albe6 ha escrit:Aquest video del 18/04/2013 de Via Libre deixa clar que la sortida de la LAV de València cap al sud és en doble via
https://www.youtube.com/watch?v=yc2Yz2UL3rg
És del ramal de mercaderies a Almussafes, que va paral·lel a la LAV València - Alacant fins a la citada localitat
Ensenyen el traçat que fan servir ara els trens des de Sant Isidre fins la Font de Sant Lluis, on inverteixen marxa fins a Nord.
Alacant - Múrcia si no ha canviat la cosa es manté l'actual plataforma i es canvia la via a UIC i s'electrifica a 25000 V CA.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Alacant a Murcia hi han trams en plataforma nova de AV et deixo un video del estat de les obres d'aquest any.albe6 ha escrit:Aquest video del 18/04/2013 de Via Libre deixa clar que la sortida de la LAV de València cap al sud és en doble via
https://www.youtube.com/watch?v=yc2Yz2UL3rg
És del ramal de mercaderies a Almussafes, que va paral·lel a la LAV València - Alacant fins a la citada localitat
Ensenyen el traçat que fan servir ara els trens des de Sant Isidre fins la Font de Sant Lluis, on inverteixen marxa fins a Nord.
Alacant - Múrcia si no ha canviat la cosa es manté l'actual plataforma i es canvia la via a UIC i s'electrifica a 25000 V CA.
https://www.youtube.com/watch?v=gdKlA3wWsos
Via única amb plataforma per via doble entre Moixent i La Encina, excepte el túnel de La Encina que queda tal com és (la LAV passarà per un altre cantó i no hi haurà túnel).Trenscat ha escrit:Tinc uns dubtes sobre la línia d'alta velocitat entre València i Alacant, més en concret entre el nus de La Encina i València, ja que la resta en realitat ja està en servei. Se suposa que la nova LAV ocuparà el lloc de la línia convencional actual entre la sortida de la Encina i Xàtiva, en doble via en ample UIC i que es reconstrueix l'antic traçat per la Font de la Figuera i s'enllaça amb l'antic traçat fins ara en servei per l'Alcúdia de Crespins. Tot aquest traçat recuperat entre La Encina i Xàtiva es farà en via doble o via única?
Al tram Moixent-La Encina, l'estació de La Font de la Figuera no es reobre. La de La Parrilla evidentment tampoc.
Ara, crec que en els dos casos faran un PAET aprofitant la plataforma per doble via.
Al tram Moixent-Alcúdia de Crespins, via única amb plataforma per via doble, reobertura de les estacions de Montesa i Vallada.
El tram Alcúdia de Crespins-agulla de Novetlè (el que està en servei encara), es deixa tal qual.
La LAV entre La Encina i València serà en doble via.Trenscat ha escrit:En alguns llocs llegeixo una cosa i en d'altres una altra... També he llegit en alguns llocs que la LAV entre la Encina i València serà de via única, aleshores l'altra via es mantindria en ample ibèric entre la Encina i Xàtiva pel traçat actual?
Correcte. Els possibles regionals Alacant/Albacete-València no podran passar per Moixent, es bifurcaran cap a La Encina just a l'entrada de l'estació de Moixent.Trenscat ha escrit:També tinc dubtes de l'estació de Moixent, que sembla per les fotos de Google Maps, que queda com a estació terme de la línia d'ample ibèric amb connexió només cap a València??
Com a contrapartida, Vallada tornarà a ser estació (tres vies).
La LAV acabarà a un punt entre San Isidro-Albatera-Catral i Crevillent.Trenscat ha escrit:També de passada si algú m'explica com ha de quedar la línia Alacant-Elx-Múrcia lligada amb la nova LAV millor.
Des d'allà fins a Murcia, una via única en ample UIC electrificada a 25 kV i l'altra en ample ibèric sense electrificar. Sí, la cosa és bastant :loco, però se'ls hi va acabar la pasta.
Amb soterrament a Orihuela (ja en servei), i variant a Callosa de Segura, amb una estació nova. També s'ha reconstruït de cap a peus l'estació de Beniel.
Quan obri el tram de la LAV fins a Murcia, tots els Euromeds d'Alacant perllongats a Murcia amb parada a Alacant (inversió de marxa fins al triangle de Monforte del Cid), Elx-AV i potser també Orihuela.
No se sap què passarà amb els Talgos de Lorca/Águilas i Cartagena.
Tampoc se sap si quan el tram La Encina-València entri en servei, tots els Euromeds (si conserven el nom i no els hi posen Alvia) pararan o no a Xàtiva i Villena-AV (se suposa que sí, però...).
Es crearan nous serveis AVE Madrid-Murcia, amb parada a Elx-AV però sense entrar a Alacant.
En principi es mantindran alguns Talgos per Cieza per donar servei a Cartagena, i l'IC d'Águilas.
Originàriament, el tram Alacant-Sant Gabriel s'havia de deixar amb tercer rail, i canvi d'ample entre Sant Gabriel i la bifurcació amb la LAV, i tot en UIC des d'allà a Murcia, i electrificació a 25 kV entre Sant Gabriel i la LAV... amb una variant per donar servei l'aeroport de L'Altet.
Però tot això quedarà per més endavant...
ATENCIÓ!!! TOT AIXÒ ÉS SUSCEPTIBLE DE CANVIAR ENCARA UNA ALTRA VEGADA.
Realment, la situació ferroviària a Alacant i Murcia és lamentable. No els envejo gens ni mica.
Els trens podrien transportar molts més passatgers que els que transporten.
A Murcia hi ha batalla grossa amb els nimbys pro-soterrament. El gran perjudicat és el tramvia, que s'havia de perllongar des de la Redonda fins a l'estació del Carmen, però els plans s'havien fet comptant amb el soterrament, i ara ho han hagut de refer...