No, no podria. No contra la A-1, i encara menys amb la LAV en servei.Guigui ha escrit:Precisament, Renfe-Adif van deixar morir per inanició el Directo. Però podria guanyar per golejada si es gestionés adequadament.437.001 ha escrit:No és mentalitat. És demografia i possibilitats que ofereix la xarxa ferroviària enfront de l'autobus o el cotxe particular.Guigui ha escrit:Canvia "regional" per "convencional", i estem parlant del mateix. I si la mentalitat és tan nefasta, cal canviar-la. No pot ser que aquests fums de nou ric ens costin milions a tots (inclosa aquesta gent).
Quan el tren és efectiu, la gent l'agafa.
I que el tren sigui efectiu de vegades depèn de Renfe, però la majoria de cops depèn d'Adif. La xarxa és la que és.
I els serveis són els que són, a molts llocs, però si a Renfe no si quadren els números per augmentar-los... què hi vols fer?
Exemple: Madrid-Burgos, on el tren no és efectiu (ni ho serà), enfront de Madrid-Valladolid, on el tren guanya per golejada. I en ambdós casos hi ha el Sistema Central pel mig.
Encara que no ho sembli, Madrid-Segovia-Valladolid-Venta de Baños-Burgos per la LAV Madrid-Valladolid i la convencional Valladolid-Burgos són menys quilòmetres que Madrid-Aranda-Burgos. I evidentment, menys temps de trajecte... però més passatgers (Valladolid, Segovia) que pel Directo (Aranda és com Valls de gran).
Els plànols enganyen, de vegades... i jo també pensava com tu fins no fa tant...
Depèn. De la zona i del servei existent.Guigui ha escrit:Salta a la vista les inversions relativament baixes que defugen en un cas i les morterades que es gasten en altres, força més desproporcionats.
I sí, també és mentalitat. Perquè el poble es deixa vendre la grandiloqüència de l'AVE, mentre accepta acríticament que els regionals són un transport tercermundista "per la gràcia de Déu".
No veig que els R11 BCN-Girona-Figueres vagin buits.
Els AVE destinació Figueres-Vilafant, en canvi... plens no van (altra cosa són els AVE o els TGV transfronterers, però que no n'hi hagi més no depèn d'Espanya, sinó de l'autre coté).
Crec que hi ha llocs on hi ha marge per augmentar serveis convencionals de Regionals (o fins i tot Rodalies), però ni molt menys és a tot arreu on es pot fer.