Metros del Món
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Metros del Món
Interessant article del Washington Post sobre els metros de ciutats capital, i comparats amb el Metro de Washington.
Interesting but "somewhat flawed" comparison of the DC Metro with other national capital subway systems.
https://www.washingtonpost.com/news/wor ... 51c666575b
Interesting but "somewhat flawed" comparison of the DC Metro with other national capital subway systems.
https://www.washingtonpost.com/news/wor ... 51c666575b
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Metros del Món
El Metro de Washington ha retirat, des de l'u de juliol d'enguany, tots els cotxes de la sèrie 1000 ( Rohr Industries), desprès de 41 anys de servei. És preserven els cotxes 1000-1001.
També s'han retirat a la mateixa data tots els cotxes de la sèrie 4000 (Ansaldo-Breda) ((1992-1994), pel seu alt cost de manteniment. Està previst de conservar els cotxes 4000-4001, com a composició històrica.
Aquesta substitució massiva s'ha pogut fer desprès de rebre de Kawasaki, des de finals del 2014, i d' entrar en servei comercial des de juny del 2015, els primers 364 cotxes, dels 528 cotxes de la sèrie 7000. S'ha passat una segona comanda a Kawasaki Heavy Industries, fins a completar els 748 cotxes.
Està prevista una nova sèrie, la 8000, actualment en estudi previ de definició del seu disseny, entre d'altres, incorporarà la interconnexió entre cotxes, i un disseny molt més innovador, doncs prà cticament en 41 anys, tot i les diverses sèries, no hi ha hagut canvis significatius en el disseny exterior dels cotxes. Salut!
També s'han retirat a la mateixa data tots els cotxes de la sèrie 4000 (Ansaldo-Breda) ((1992-1994), pel seu alt cost de manteniment. Està previst de conservar els cotxes 4000-4001, com a composició històrica.
Aquesta substitució massiva s'ha pogut fer desprès de rebre de Kawasaki, des de finals del 2014, i d' entrar en servei comercial des de juny del 2015, els primers 364 cotxes, dels 528 cotxes de la sèrie 7000. S'ha passat una segona comanda a Kawasaki Heavy Industries, fins a completar els 748 cotxes.
Està prevista una nova sèrie, la 8000, actualment en estudi previ de definició del seu disseny, entre d'altres, incorporarà la interconnexió entre cotxes, i un disseny molt més innovador, doncs prà cticament en 41 anys, tot i les diverses sèries, no hi ha hagut canvis significatius en el disseny exterior dels cotxes. Salut!
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Metros del Món
Descobreix les 8 estacions de metro dels Estats Units que més mirades atreuen
https://noticies.tmb.cat/xarxa/descobre ... es-atreuen
El portal Curbed ha publicat un reportatge sobre les vuit estacions de metro que, en diverses ciutats dels Estats Units, destaquen pel seu disseny. Segons assenyala l'article, malgrat que la xarxa del paÃs la formen sobretot estacions purament funcionals, hi ha notables excepcions.
Entre d'altres, cita l'O'Hare Blue Line Station, a Chicago (amb les parets cobertes de blocs de vidre il·luminats amb llums de colors); Hollywood and Vine, a Los Angeles (amb pilars de formigó que simulen palmeres, un antic projector de cinema...), i, esclar, la mÃtica (i avui dia tancada) estació City Hall, a Manhattan.
Totes les propostes de Curbed, en aquest enllaç.
https://www.curbed.com/2019/9/20/208726 ... ted-states
https://noticies.tmb.cat/xarxa/descobre ... es-atreuen
El portal Curbed ha publicat un reportatge sobre les vuit estacions de metro que, en diverses ciutats dels Estats Units, destaquen pel seu disseny. Segons assenyala l'article, malgrat que la xarxa del paÃs la formen sobretot estacions purament funcionals, hi ha notables excepcions.
Entre d'altres, cita l'O'Hare Blue Line Station, a Chicago (amb les parets cobertes de blocs de vidre il·luminats amb llums de colors); Hollywood and Vine, a Los Angeles (amb pilars de formigó que simulen palmeres, un antic projector de cinema...), i, esclar, la mÃtica (i avui dia tancada) estació City Hall, a Manhattan.
Totes les propostes de Curbed, en aquest enllaç.
https://www.curbed.com/2019/9/20/208726 ... ted-states
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: 04 oct. 2019, 14:55, en total s’ha editat 2 vegades.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Metros del Món
Copenhaguen obre la Cityringen, una nova lÃnia de metro circular i automà tica
Diumenge passat va obrir les portes la nova lÃnia circular del metro de Copenhaguen, coneguda com a Cityringen. Són 15,5 quilòmetres i 17 estacions que connecten els districtes d'Østerbro, Nørrebro i Vesterbro amb el centre de la capital danesa. Després d'una dècada d'obres, la inauguració de la nova infraestructura va tenir rang de mà xima solemnitat, amb la presència de la reina Margarida II i la resta d'autoritats.
El vÃdeo de sota condensa el recorregut de la lÃnia en tres minuts i en aquest enllaç se'n poden veure fotos. No és només l'arquitectura el que la fa semblant a la lÃnia 9/10 de Barcelona: la Cityringen també és automà tica.
https://noticies.tmb.cat/xarxa/copenhag ... automatica
Diumenge passat va obrir les portes la nova lÃnia circular del metro de Copenhaguen, coneguda com a Cityringen. Són 15,5 quilòmetres i 17 estacions que connecten els districtes d'Østerbro, Nørrebro i Vesterbro amb el centre de la capital danesa. Després d'una dècada d'obres, la inauguració de la nova infraestructura va tenir rang de mà xima solemnitat, amb la presència de la reina Margarida II i la resta d'autoritats.
El vÃdeo de sota condensa el recorregut de la lÃnia en tres minuts i en aquest enllaç se'n poden veure fotos. No és només l'arquitectura el que la fa semblant a la lÃnia 9/10 de Barcelona: la Cityringen també és automà tica.
https://noticies.tmb.cat/xarxa/copenhag ... automatica
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Ja que hi fiquen la L9/10 amb calçador...
El temps de construcció també recorda molt el de Barcelona.Després d'una dècada d'obres, [...]
No és només l'arquitectura el que la fa semblant a la lÃnia 9/10 de Barcelona: la Cityringen també és automà tica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Metros del Món
La primera vegada que vaig connèixer el Metro de Washington, de Harry Weese & Associates, que no es ni Subway, ni Underground, sino Metro, va ser a la meva primera visita a la ciutat, a l'any 2003, va ser una visita turÃstica amb la meva dona i la meva filla, desprès hi he viscut més de 6 anys i em conec la ciutat i el Metro, quasi tant bé com Barcelona.
Les estacions son monumentals, fantasmagòriques, molt ben dissenyades, un xic fosques, tema que ja s'està resolen aquest darrers anys; una arquitectura molt dels anys 70, arquitectura brutalista, totes segueixen el mateix disseny. He fet totes les lÃnies i quasà totes les estacions.
M'he interessat pel disseny d'aquestes estacions, i finalment vaig poder tenir molta informació, plà nols, maquetes i assabentar-me i poder gaudir de la documentació de l'arquitecte creador d'aquestes estacions:
Arquitecte.- Harry Weese & Associates.
Propietari.- Washington Metropolitan Area Transit Authority.
Localització.- Washington D.C.
Finalment aquesta gran obra de la arquitectura i enginyeria ha estat guardonada amb el presigios premi de la AIA (Associació d'Arquitectes Americans), el nostre Col·legi d'Arquitectes.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Washington
Les estacions son monumentals, fantasmagòriques, molt ben dissenyades, un xic fosques, tema que ja s'està resolen aquest darrers anys; una arquitectura molt dels anys 70, arquitectura brutalista, totes segueixen el mateix disseny. He fet totes les lÃnies i quasà totes les estacions.
M'he interessat pel disseny d'aquestes estacions, i finalment vaig poder tenir molta informació, plà nols, maquetes i assabentar-me i poder gaudir de la documentació de l'arquitecte creador d'aquestes estacions:
Arquitecte.- Harry Weese & Associates.
Propietari.- Washington Metropolitan Area Transit Authority.
Localització.- Washington D.C.
Finalment aquesta gran obra de la arquitectura i enginyeria ha estat guardonada amb el presigios premi de la AIA (Associació d'Arquitectes Americans), el nostre Col·legi d'Arquitectes.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Washington
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Metros del Món
The hundreds of thousands of commuters crowding the platforms of Metro stations around the nation’s capital today are no doubt celebrating the lack of service advisories rather than the system’s signature Brutalist vaults. But on this of all mornings, they should take a closer look around: The AIA announced today that the Washington, D.C., Metrorail transit system is the recipient of the 2014 25 Year Award for architecture.
Designed by noted Chicago architect Harry Weese in the 1960s, the first leg of the Metro’s red line opened on March 27, 1976, following more than six years of construction. That day, more than 50,000 people, some of whom had stood in line for as long as four hours rode the train from Farragut North station below Connecticut Avenue to the eastern terminus on an elevated, open-air platform at Rhode Island Avenue. The system only had five station stops and 4.6 miles of track. Today, the fully realized system comprises 86 stations in the District of Columbia, Virginia, and Maryland, and has a daily ridership second only to the New York City subway in the U.S.
Weese was no stranger to Washington when he began designs for the transit system: His first building for the (now conveniently Metro-accessible) Arena Stage theater was completed in 1960. But it was the Metro commission that served as what critic and Weese-biographer Robert Bruegmann has called "the apogee of his career." A 1966 tour of the world's mass transit systems convinced Weese that the stations in the system (which were designed as a whole) needed to be grand in scale and needed to invoke the monumental civic architecture of federal Washington.
https://www.architectmagazine.com/award ... ar-award_o
Designed by noted Chicago architect Harry Weese in the 1960s, the first leg of the Metro’s red line opened on March 27, 1976, following more than six years of construction. That day, more than 50,000 people, some of whom had stood in line for as long as four hours rode the train from Farragut North station below Connecticut Avenue to the eastern terminus on an elevated, open-air platform at Rhode Island Avenue. The system only had five station stops and 4.6 miles of track. Today, the fully realized system comprises 86 stations in the District of Columbia, Virginia, and Maryland, and has a daily ridership second only to the New York City subway in the U.S.
Weese was no stranger to Washington when he began designs for the transit system: His first building for the (now conveniently Metro-accessible) Arena Stage theater was completed in 1960. But it was the Metro commission that served as what critic and Weese-biographer Robert Bruegmann has called "the apogee of his career." A 1966 tour of the world's mass transit systems convinced Weese that the stations in the system (which were designed as a whole) needed to be grand in scale and needed to invoke the monumental civic architecture of federal Washington.
https://www.architectmagazine.com/award ... ar-award_o
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Metros del Món
A l'India, després de varis endarreriments s'ha inaugurat la primera fase de la LÃnea 2 de Metro de Calcuta ( o Kolkata com en diuen allà ) l'anomenada LÃnea Est-Oest (East-West Metro) una lÃnia que em recorda bastant la L9 del Metro de Barcelona, per varies similituds : Conectarà la Ciutat amb l'Aeroport Internacional, també connectarà les principals estacions de Tren de Calcuta, Howrah i Sealdah, tindrà un tram subterrani foradat amb tuneladora i un tram en viaducte, també té un tram que passa per sota el riu Ganges i es la primera lÃnia a la India que passa sota un riu ( i no un riu qualsevol) i serà automà tica i amb portes d'andana, segons diuen...

També fa força giragonses , com podeu veure al mapa
També fa força giragonses , com podeu veure al mapa
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Metros del Món
a l'India han inaugurat la primera lÃnia de Metro que anirà sense conductor, a Nova Delhi :
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Metros del Món
Desprès de 58 anys de bon servei, retiren a primers de l'any 2022
,
la sèrie R-32 del subway de New York.
Més informació en aquesta noticia:
Say Goodbye To The R-32s, Some Of The Oldest Running Subway Cars In The World
https://gothamist.com/arts-entertainmen ... cars-world
,
la sèrie R-32 del subway de New York.
Més informació en aquesta noticia:
Say Goodbye To The R-32s, Some Of The Oldest Running Subway Cars In The World
https://gothamist.com/arts-entertainmen ... cars-world
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Metros del Món
A Calcuta (Kolkata), Ãndia, estan enllestint la construcció d'una estació de Metro que enllaçarà amb una de les principals estacions de Ferrocarrils de la ciutat Sealdah, es veu espaiosa i moderna, i té un edicle molt lluminós :
Aquesta estació forma part de la LÃnia 2, est-oest que connectarà les 2 principals estacions de tren Howrah i Sealdah i arriba a la ciutat satèl·lit de Salt Lake, Sector V
Aquesta estació forma part de la LÃnia 2, est-oest que connectarà les 2 principals estacions de tren Howrah i Sealdah i arriba a la ciutat satèl·lit de Salt Lake, Sector V
