La primera vegada que vaig connèixer el Metro de Washington, de Harry Weese & Associates, que no es ni Subway, ni Underground, sino Metro, va ser a la meva primera visita a la ciutat, a l'any 2003, va ser una visita turística amb la meva dona i la meva filla, desprès hi he viscut més de 6 anys i em conec la ciutat i el Metro, quasi tant bé com Barcelona.
Les estacions son monumentals, fantasmagòriques, molt ben dissenyades, un xic fosques, tema que ja s'està resolen aquest darrers anys; una arquitectura molt dels anys 70, arquitectura brutalista, totes segueixen el mateix disseny. He fet totes les línies i quasí totes les estacions.
M'he interessat pel disseny d'aquestes estacions, i finalment vaig poder tenir molta informació, plànols, maquetes i assabentar-me i poder gaudir de la documentació de l'arquitecte creador d'aquestes estacions:
Arquitecte.- Harry Weese & Associates.
Propietari.- Washington Metropolitan Area Transit Authority.
Localització.- Washington D.C.
Finalment aquesta gran obra de la arquitectura i enginyeria ha estat guardonada amb el presigios premi de la AIA (Associació d'Arquitectes Americans), el nostre Col·legi d'Arquitectes.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Washington👍210👍0👎0