Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1708
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 23/12/2020 12:41

Un dubte...

La bifurcació de Vila-seca (per on aniria direcció CdT), se sap quan s'inaugurarà o hi han notícies al respecte? Ho pregunto perquè com que hi ha part d'aquesta bifurcació construïda m'agradaria saber si s'ha dit alguna cosa més el respecte.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2584
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/03/2021 11:42

M'han passat un enllaç a un visor GIS de l'estat del Corredor Mediterrani:

https://corredor-mediterraneo-adif.hub.arcgis.com/

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Lluis
N6
N6
Entrades: 190
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dissabte 27/03/2021 9:35

genissimon ha escrit:
Divendres 26/03/2021 11:42
M'han passat un enllaç a un visor GIS de l'estat del Corredor Mediterrani:

https://corredor-mediterraneo-adif.hub.arcgis.com/

Salut !!
Coses preocupants de la capa "situación futura":
  • Reus - Saragossa en ample ibèric i via única!! En canvi, Sagunt - Saragossa en ample UIC doble via a 25 kV!! Tota una declaració d'intencions.
  • Vilamalla - Portbou en ample ibèric. TP ferro te veto fins el 2040 si no recordo malament. Fins llavors costos d'explotació més alts.
  • Granada - Antequera en UIC només viatgers (això potser és només un error) i molta via única de Múrcia a Granada (això ja ho sabíem). Esperant el corredor central?


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 31/03/2021 11:45

Lluis ha escrit:
Dissabte 27/03/2021 9:35
Coses preocupants de la capa "situación futura":
  • Reus - Saragossa en ample ibèric i via única!! En canvi, Sagunt - Saragossa en ample UIC doble via a 25 kV!! Tota una declaració d'intencions.
Es deu tractar d'una errada...

S'han licitat reformes d'estacions entre Saragossa i Tarragona, tant per Reus com per Lleida, per perllongar vies fins a 750m...
Lluis ha escrit:
Dissabte 27/03/2021 9:35
  • Vilamalla - Portbou en ample ibèric. TP ferro te veto fins el 2040 si no recordo malament. Fins llavors costos d'explotació més alts.
TP Ferro no existeix des de fa un temps.
L'actual societat explotadora és d'Adif i Sncf.
Tot és esborrar normes ridícules, que no fan més que espatllar les relacions, ja que fan que els AVE/TGV vagin més lents entre Mollet i Perpinyà, i als mercaderies se'ls fa circular per la LAV, entorpint que hi hagi més serveis de viatgers i més ràpids, i deixant la línia de Portbou, de millor perfil per a mercaderies, amb menys trànsit del que hauria de tenir.
Lluis ha escrit:
Dissabte 27/03/2021 9:35
  • Granada - Antequera en UIC només viatgers (això potser és només un error) i molta via única de Múrcia a Granada (això ja ho sabíem). Esperant el corredor central?
Hi ha un concepte que no queda prou clar als periodistes, i clar, quan ho posen per escrit, confonen a la gent.

No hi ha "corredor central".

El tram Granada-Antequera té unes rampes que el fan poc apte per a mercaderies.
Tres quarts del mateix, o encara pitjor, entre Guadix i Almería.
Per tant, la ruta Almería-Bobadilla per Granada no és apta per a mercaderies.

Una altra cosa és el tram Murcia-Almería, on sí que està prevista una terminal de mercaderies a Níjar, per donar servei a la zona logística que s'hi planeja (i suposo que això vol dir exportar fruites i hortalisses en tren, entre altres coses -i d'allà en poden sortir bastants, de trens-).

El fet, és que el recorregut menys complicat entre Bobadilla i Tarragona, és via Alcázar de San Juan-València-Castelló... o via Alcázar de San Juan-Villaverde Bajo-Calatayud-Saragossa...
Això no representa cap problema greu, fora de carregar la xarxa de Rodalies de Madrid en certs punts concrets.
Quant a la xarxa de Rodalies de València, tot i que s'ha fet la variant per a mercaderies entre Benifaió i Font de Sant Lluís, el pas pel túnel del Cabanyal seria obligatori.

El problema del pas per Despeñaperros ve de la no finalització de la línia Linares Baeza-Úbeda-Alcaraz-Albacete, que hagués escurçat bastant els temps de trajecte entre Catalunya, València, Alacant i Murcia per una banda, i Andalusia (excepte Granada i Almería) per l'altra. Tenia trams amb via i tot... el govern franquista la va paral.litzar seguint una recomanació del Banc Mundial, i després els governs del PSOE i del PP la van abandonar, desmantellar, i transformar en via verda.
No acabar i obrir la línia Linares-Albacete va ser una de les errades ferroviàries més garrafals mai perpetrades a les Espanyes, juntament amb:

a) l'informe Subercase que va decidir que s'implantava l'ample ibèric en comptes de l'UIC, errada històrica que està costant molt car de rectificar.
b) el cúmul d'imprevisions que van fer que al litoral cantàbric entre Sant Sebastià i Ferrol s'hi implantés l'ample mètric i no UIC ni tan sols ibèric.
c) la renúncia a seguir transformant l'ample de la via entre Gandia i Alacant, cosa que va deixar el tram Gandia-Dénia tancat i pendent d'inici d'unes obres que mai van començar, i porten 40 anys reclamant.
d) els "famosos" tancaments de certes línies l'any 1985, en particular Plasencia-Salamanca-Zamora-Astorga, Almendricos-Guadix, San Isidro-Torrevieja, Valladolid-Aranda de Duero-Ariza, i Puerto de Santa María-Sanlúcar de Barrameda.

Per acabar, el tram Almería-Motril-Málaga-Algeciras pel litoral és absolutament utòpic, ja que tindria un cost elevadíssim degut a l'intensa urbanització de la zona litoral entre Motril i Algeciras, particularment entre Málaga i Algeciras. Això fa absolutament desaconsellable una línia de mercaderies pel litoral, ja que Rodalies hauria de tenir-hi prioritat absoluta, només cal mirar els números de passatgers de Rodalies Málaga, molt més elevats que els dels altres nuclis de Rodalies (tret de Barcelona i Madrid), tot i que siguin dues línies molt curtes, i una de les quals (C1 Málaga-Fuengirola) porta moltíssims més passatgers que l'altra (C2 Málaga-Álora).
Però a més, també cal tenir en compte que els trams Almería-Roquetas de Mar i El Ejido-Motril-Málaga haurien de travessar zones molt abruptes.

També cal tenir en compte que des del País Basc i des de Portugal es mira cap al Corredor Atlàntic (que també existeix, i també és considerat prioritari per part de Brussel.les), i això significa que hi ha pressió des de Vitoria, Santiago, Valladolid, Toledo, Mérida i Lisboa per potenciar-lo.

Algeciras i Madrid, en aquest cas, queden una mica neutrals, ja que es beneficiarien tant de l'Atlàntic com del Mediterrani.

Finalment, també s'ha de tenir en compte el rondinar del litoral Cantàbric (País Basc, Cantàbria, Astúries, nord de Galícia), que s'ha de conformar amb una línia de via estreta que sembla de joguina i serveix de no massa cosa, tot i no ser la part més despoblada de l'Estat...



Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 140

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimecres 31/03/2021 12:55

El Gobierno autoriza la licitación de las obras para la implantación del ancho estándar en el tramo Castelló-Vandellòs del Corredor Mediterráneo
  • Con un presupuesto superior a los 121 millones de euros (IVA no incluido), se modificará el ancho de vía en este tramo de alrededor de 150 km de longitud.
  • Las obras se dividen en dos contratos, uno para el tramo Castelló-Vinaròs, con un valor estimado de 76,77 millones de euros, y el otro para el tramo Vinaròs-Vandellòs, con un valor estimado de 45 millones de euros, ambos importes sin IVA.
  • Todas estas actuaciones contribuyen a la consecución de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), como es el número 9, que tiene entre sus metas la construcción de infraestructuras fiables, sostenibles y de calidad para apoyar el desarrollo económico y el bienestar humano.
El Consejo de Ministros, en su reunión de hoy, ha autorizado al Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) a licitar, a través de Adif Alta Velocidad (Adif AV), las obras para la implantación del ancho estándar en el tramo Castelló-Vandellòs del Corredor Mediterráneo con una inversión superior a los 121 millones de euros.

Las obras de vía y electrificación se dividen en dos contratos, uno para el tramo Castelló-Vinaròs, con un valor estimado de 76.771.606,54 euros, y el otro para el tramo Vinaròs-Vandellòs, con un valor estimado de 45.013.407,07 euros, ambos importes sin IVA. En los dos contratos, el plazo de ejecución estimado es de 18 meses.

De acuerdo con el compromiso del Gobierno, se trata de una de las actuaciones de mayor relevancia para el desarrollo del Corredor Mediterráneo como eje estratégico para el fomento del transporte por ferrocarril y el desarrollo socioeconómico del arco mediterráneo y su área de influencia.

Los proyectos tienen por objetivo implantar el ancho estándar mediante el cambio de ancho de vía en este tramo de alrededor de 150 km de longitud, pasando del actual de 1.668 mm a 1.435 mm. Las obras comprenden las operaciones necesarias en plataforma, superestructura y electrificación. Se pretende así garantizar en todo momento la adecuada prestación, capacidad, estabilidad y fiabilidad de los tráficos de viajeros y mercancías.

Tramo Castelló-Vinaròs.

La implantación de vía doble en ancho estándar en este tramo se realizará tanto en las vías generales como en vías de apartado, adaptando las instalaciones para la correcta explotación de la longitud de tren estándar interoperable (750 m). Para ello, se instalarán vías con una longitud útil de 750 m en las estaciones de Les Palmes, Torreblanca, Santa Magdalena de Pulpis, y Benicarló-Peñíscola y Vinaròs.

En la fase 1, correspondiente con los trabajos previos, se realizarán actuaciones en vía, mediante la ampliación de la plataforma para la ejecución de las vías de apartado de 750 m, la reposición de servicios afectados y la ampliación del drenaje, la ejecución de la nueva superestructura con materiales polivalentes y otros trabajos de obra civil, como la adaptación de la báscula dinámica de Les Palmes al ancho estándar.

También se llevarán a cabo actuaciones en estructuras, entre las que figuran la protección de las pilas de un paso superior, la reposición de las pantallas acústicas en la estación de Benicàssim, la ampliación de un paso inferior de carretera y para peatones en la estación de Torreblanca, mientras que en Vinaròs se ejecutará un nuevo andén y un paso inferior entre andenes.

Además, se construirán nuevas rampas a final de andén en las estaciones de Les Palmes, Benicàssim, Oropesa del Mar, Torreblanca, Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Pulpis, Benicarló-Peníscola y Vinaròs, la prolongación del andén en Oropesa del Mar con nueva señalización de borde andén (franja amarilla de seguridad y pavimento de botones).

Por su parte, en la estación de Vinaròs se demolerá el muelle existente en la vía 3, se construirá un nuevo andén entre las vías 3 y 5 de 210 m de longitud, así como un nuevo paso inferior de prolongación del existente del andén 1 al andén 3, con una nueva embocadura y dotado de ascensores.

Respecto a la electrificación, se adaptarán las instalaciones para ser compatibles a una futura alimentación de 25 kV y se realizarán nuevas cimentaciones, el izado de nuevos postes y pórticos, la colocación de nuevo hilo de contacto, así como la renovación y montaje de otros elementos del sistema, manteniéndose la tensión actual en catenaria a 3KV CC.

Una vez finalizada la primera fase, la plataforma ferroviaria tendrá la configuración funcional final y se dará paso a la fase 2, consistente en el cambio de ancho de vía en las vías generales y de apartado y cambio de ancho de aparatos, sustitución de cruzamientos fijos por cruzamientos móviles en vía general.

Además, se ampliará el ancho de andén en las estaciones de Les Palmes, Benicàssim, Oropesa del Mar, Torreblanca, Alcalà de Xivert, Santa Magdalena de Pulpis, Benicarló-Peñíscola y Vinaròs. Excepto en Les Palmes, en el resto de estas estaciones, se ejecutará una nueva pieza de borde de andén.

Tramo Vinaròs-Vandellós

En esta actuación, además del cambio de ancho en las vías generales y de apartado, también se realizará una actuación similar en el ramal de Tortosa.

Al igual que en el tramo anterior, en la primera fase se realizarán actuaciones en vía, mediante la ampliación, la reposición y ampliación del drenaje, la ejecución de la nueva superestructura con materiales polivalentes, y otros trabajos en estructuras entre las que figuran la protección de las pilas de un paso superior.

En estaciones se ejecutarán nuevas rampas a final de andén en las estaciones de Ulldecona, L’Aldea-Amposta y L’Ametlla de Mar, y vías de apartado de 750 metros en Ulldecona y L’Ametlla de Mar. Respecto al sistema de electrificación, alimentada igualmente a 3kV en CC, se realizarán trabajos similares a los del tramo anterior.

Además, se ampliará el ancho de andén en las tres estaciones anteriormente mencionadas, con la ejecución de nuevas piezas de borde de andén en una longitud de 200 m. Además, se colocarán andenes provisionales anexos a los existentes en las estaciones L’Aldea-Amposta y L’Ametlla de Mar. En la estación de Tortosa, al ser terminal, estas operaciones se llevarán a cabo en toda la longitud existente del andén.

De forma análoga, una vez finalizada la primera fase, la plataforma ferroviaria tendrá la configuración funcional final y se procederá a la fase 2 mediante el cambio de ancho de vía en las vías generales y de apartado y la adecuación de los aparatos de vía.

Todas estas actuaciones contribuyen a la consecución de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), como es el número 9, que tiene entre sus metas la construcción de infraestructuras fiables, sostenibles y de calidad para apoyar el desarrollo económico y el bienestar humano.

Imatge
Imatge

https://www.mitma.gob.es/el-ministerio/ ... 32021-1614



437.001
N10
N10
Entrades: 4966
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 31/03/2021 22:43

Per cert, suposo que ja ho sabeu, però aquí ho deixo...

Es va inaugurar la LAV entre Monforte del Cid (Alacant) i Orihuela.
Amb estació intermèdia (Elx-AV).
De fet, la LAV s'ha obert fins a Beniel (Murcia), però el servei de passatgers AV és només Madrid-Orihuela.
De moment, han posat dos AVEs al dia Madrid-Orihuela, un directe entre Elx i Madrid, i l'altre amb parada a Cuenca i Albacete.

A València comencen a estar una mica negres de que no obrin el tram València-Xàtiva-La Encina.
Aquest tram va camí de "vandellositzar-se". :(
Quan l'obrin, a banda que l'Euromed trigaria bastant menys en fer Barcelona-Alacant, també es podria perllongar fins a Orihuela (i Murcia quan acabin les obres de soterrament).



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1911

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 08/06/2021 8:44




Lluis
N6
N6
Entrades: 190
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimecres 14/07/2021 0:35

¿Avance o parón? Primer Chequeo de las Obras de 2021
05/07/2021
https://elcorredormediterraneo.com/chequeo-obras-2021/
https://youtu.be/J95AZrAYaco[/youtube]


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Miquel
Administrador
Entrades: 4220
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 14/07/2021 19:57

albert28 ha escrit:
Dimarts 08/06/2021 8:44
Com diuen, més val tard que mai (en obrir els ulls), ara part del mal ja està fet...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”