Trenitalia planeja un servei Frecciarossa Barcelona-Milà per al 2022?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Trenitalia planeja un servei Frecciarossa Barcelona-Milà per al 2022?

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 08/12/2021 18:31

Doncs això, que sembla ser que Trenitalia planeja un Frecciarossa Barcelona-Milà per al 2022...

https://notizieh24.eu/da-milano-a-parig ... cciarossa/

Sona bé...

No està clar per on passaria.
Hi ha dues alternatives, una, seguint la ruta Milà-Torí-Modane-Grenoble-Valence TGV-Nimes, menys lenta.
I una altra, seguint la ruta Milà-Pavia-Gènova-Ventimiglia-Niça-Marsella-Nimes, per zones més poblades.
Tampoc està clar quantes parades faria...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 09/12/2021 11:38

Imagino que era el motiu d'aquestes proves d'homologació?:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=15204


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 09/12/2021 13:25

Fran-Ikarus ha escrit:
Dijous 09/12/2021 11:38
Imagino que era el motiu d'aquestes proves d'homologació?:

http://transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=15204
ILSA, consorci entre Air Nostrum i TrenItalia, posarà en servei trens Frecciarossa entre Barcelona i Madrid competint amb els AVE i AVLO de renfe i els Ouigo de la SNCF. També operarà les línies de València, Alacant, Sevilla, Còrdova i Màlaga amb Madrid. A partir del segon semestre de 2022.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 09/12/2021 15:57

Són 2 coses separades.

ILSA, creada per Trenitalia i Air Nostrum (amb nom comercial dels serveis Iryo) operarà serveis a les LAV's espanyoles. S'ha adjudicat el segon paquet de solcs (el primer és el de Renfe i el tercer, més petit, és el de Ouigo). Aquests serveis es faran amb els nous trens Hitachi / Bombardier V300 Zéfiro, que tenen la classificació com a sèrie 109 a Espanya, idèntics (de forma, falta saber si mantindan les 4 classes dels Frecciarossa) als ETR 1000 amb els que Trenitalia presta una part dels serveis Frecciarossa. D'aquests són les dues unitats que ja es deixen veure per aquí per començar amb les proves i homologacions.

Trenitalia està al mateix temps homologant els seus ETR 1000 per prestar el servei Frecciarossa entre Milà i Paris, fent la competència a la SNCF. Aprofitant la homologació, s'està estudiant a més de fer Milà - Barcelona.
Hi ha dues opcions, una de més ràpida per Grenoble i Valènce i una altra més lenta per la costa. Sembla que té més visos de fer-se per la costa, ja que d'aquesta manera es cobriria el buit que ha deixat Thello (també de Trenitalia) que va deixar de prestar servei quan va esclatar la pandèmia i s'ha acabat fulminant la marca.

Amb la marca Thello es prestava servei diurn per convencional entre Milà i Niça i servei nocturn entre Venècia - Milà - Torí i Paris.

En un futur, amb homologació única Europea, es podria fer indistintament amb els ETR 1000 i els S-109 (sempre que aquests siguin bitensió)



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 10/12/2021 9:27

albe6 ha escrit:
Dijous 09/12/2021 15:57
Són 2 coses separades.
[...]
Perfectament aclarit.

Gràcies.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”