Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Metros del Món
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Metros del Món
Interessant article del Washington Post sobre els metros de ciutats capital, i comparats amb el Metro de Washington.
Interesting but "somewhat flawed" comparison of the DC Metro with other national capital subway systems.
https://www.washingtonpost.com/news/wor ... 51c666575b
Interesting but "somewhat flawed" comparison of the DC Metro with other national capital subway systems.
https://www.washingtonpost.com/news/wor ... 51c666575b
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El Metro de Washington ha retirat, des de l'u de juliol d'enguany, tots els cotxes de la sèrie 1000 ( Rohr Industries), desprès de 41 anys de servei. És preserven els cotxes 1000-1001.
També s'han retirat a la mateixa data tots els cotxes de la sèrie 4000 (Ansaldo-Breda) ((1992-1994), pel seu alt cost de manteniment. Està previst de conservar els cotxes 4000-4001, com a composició històrica.
Aquesta substitució massiva s'ha pogut fer desprès de rebre de Kawasaki, des de finals del 2014, i d' entrar en servei comercial des de juny del 2015, els primers 364 cotxes, dels 528 cotxes de la sèrie 7000. S'ha passat una segona comanda a Kawasaki Heavy Industries, fins a completar els 748 cotxes.
Està prevista una nova sèrie, la 8000, actualment en estudi previ de definició del seu disseny, entre d'altres, incorporarà la interconnexió entre cotxes, i un disseny molt més innovador, doncs pràcticament en 41 anys, tot i les diverses sèries, no hi ha hagut canvis significatius en el disseny exterior dels cotxes. Salut!
També s'han retirat a la mateixa data tots els cotxes de la sèrie 4000 (Ansaldo-Breda) ((1992-1994), pel seu alt cost de manteniment. Està previst de conservar els cotxes 4000-4001, com a composició històrica.
Aquesta substitució massiva s'ha pogut fer desprès de rebre de Kawasaki, des de finals del 2014, i d' entrar en servei comercial des de juny del 2015, els primers 364 cotxes, dels 528 cotxes de la sèrie 7000. S'ha passat una segona comanda a Kawasaki Heavy Industries, fins a completar els 748 cotxes.
Està prevista una nova sèrie, la 8000, actualment en estudi previ de definició del seu disseny, entre d'altres, incorporarà la interconnexió entre cotxes, i un disseny molt més innovador, doncs pràcticament en 41 anys, tot i les diverses sèries, no hi ha hagut canvis significatius en el disseny exterior dels cotxes. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
https://noticies.tmb.cat/xarxa/descobre ... es-atreuen
El portal Curbed ha publicat un reportatge sobre les vuit estacions de metro que, en diverses ciutats dels Estats Units, destaquen pel seu disseny. Segons assenyala l'article, malgrat que la xarxa del país la formen sobretot estacions purament funcionals, hi ha notables excepcions.
Entre d'altres, cita l'O'Hare Blue Line Station, a Chicago (amb les parets cobertes de blocs de vidre il·luminats amb llums de colors); Hollywood and Vine, a Los Angeles (amb pilars de formigó que simulen palmeres, un antic projector de cinema...), i, esclar, la mítica (i avui dia tancada) estació City Hall, a Manhattan.
Totes les propostes de Curbed, en aquest enllaç.
https://www.curbed.com/2019/9/20/208726 ... ted-states
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 04/10/2019 14:55, en total s’ha editat 2 vegades.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Copenhaguen obre la Cityringen, una nova línia de metro circular i automàtica
Diumenge passat va obrir les portes la nova línia circular del metro de Copenhaguen, coneguda com a Cityringen. Són 15,5 quilòmetres i 17 estacions que connecten els districtes d'Østerbro, Nørrebro i Vesterbro amb el centre de la capital danesa. Després d'una dècada d'obres, la inauguració de la nova infraestructura va tenir rang de màxima solemnitat, amb la presència de la reina Margarida II i la resta d'autoritats.
El vídeo de sota condensa el recorregut de la línia en tres minuts i en aquest enllaç se'n poden veure fotos. No és només l'arquitectura el que la fa semblant a la línia 9/10 de Barcelona: la Cityringen també és automàtica.
https://noticies.tmb.cat/xarxa/copenhag ... automatica
Diumenge passat va obrir les portes la nova línia circular del metro de Copenhaguen, coneguda com a Cityringen. Són 15,5 quilòmetres i 17 estacions que connecten els districtes d'Østerbro, Nørrebro i Vesterbro amb el centre de la capital danesa. Després d'una dècada d'obres, la inauguració de la nova infraestructura va tenir rang de màxima solemnitat, amb la presència de la reina Margarida II i la resta d'autoritats.
El vídeo de sota condensa el recorregut de la línia en tres minuts i en aquest enllaç se'n poden veure fotos. No és només l'arquitectura el que la fa semblant a la línia 9/10 de Barcelona: la Cityringen també és automàtica.
https://noticies.tmb.cat/xarxa/copenhag ... automatica
El temps de construcció també recorda molt el de Barcelona.Després d'una dècada d'obres, [...]
No és només l'arquitectura el que la fa semblant a la línia 9/10 de Barcelona: la Cityringen també és automàtica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La primera vegada que vaig connèixer el Metro de Washington, de Harry Weese & Associates, que no es ni Subway, ni Underground, sino Metro, va ser a la meva primera visita a la ciutat, a l'any 2003, va ser una visita turística amb la meva dona i la meva filla, desprès hi he viscut més de 6 anys i em conec la ciutat i el Metro, quasi tant bé com Barcelona.
Les estacions son monumentals, fantasmagòriques, molt ben dissenyades, un xic fosques, tema que ja s'està resolen aquest darrers anys; una arquitectura molt dels anys 70, arquitectura brutalista, totes segueixen el mateix disseny. He fet totes les línies i quasí totes les estacions.
M'he interessat pel disseny d'aquestes estacions, i finalment vaig poder tenir molta informació, plànols, maquetes i assabentar-me i poder gaudir de la documentació de l'arquitecte creador d'aquestes estacions:
Arquitecte.- Harry Weese & Associates.
Propietari.- Washington Metropolitan Area Transit Authority.
Localització.- Washington D.C.
Finalment aquesta gran obra de la arquitectura i enginyeria ha estat guardonada amb el presigios premi de la AIA (Associació d'Arquitectes Americans), el nostre Col·legi d'Arquitectes.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Washington
Les estacions son monumentals, fantasmagòriques, molt ben dissenyades, un xic fosques, tema que ja s'està resolen aquest darrers anys; una arquitectura molt dels anys 70, arquitectura brutalista, totes segueixen el mateix disseny. He fet totes les línies i quasí totes les estacions.
M'he interessat pel disseny d'aquestes estacions, i finalment vaig poder tenir molta informació, plànols, maquetes i assabentar-me i poder gaudir de la documentació de l'arquitecte creador d'aquestes estacions:
Arquitecte.- Harry Weese & Associates.
Propietari.- Washington Metropolitan Area Transit Authority.
Localització.- Washington D.C.
Finalment aquesta gran obra de la arquitectura i enginyeria ha estat guardonada amb el presigios premi de la AIA (Associació d'Arquitectes Americans), el nostre Col·legi d'Arquitectes.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Washington
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Designed by noted Chicago architect Harry Weese in the 1960s, the first leg of the Metro’s red line opened on March 27, 1976, following more than six years of construction. That day, more than 50,000 people, some of whom had stood in line for as long as four hours rode the train from Farragut North station below Connecticut Avenue to the eastern terminus on an elevated, open-air platform at Rhode Island Avenue. The system only had five station stops and 4.6 miles of track. Today, the fully realized system comprises 86 stations in the District of Columbia, Virginia, and Maryland, and has a daily ridership second only to the New York City subway in the U.S.
Weese was no stranger to Washington when he began designs for the transit system: His first building for the (now conveniently Metro-accessible) Arena Stage theater was completed in 1960. But it was the Metro commission that served as what critic and Weese-biographer Robert Bruegmann has called "the apogee of his career." A 1966 tour of the world's mass transit systems convinced Weese that the stations in the system (which were designed as a whole) needed to be grand in scale and needed to invoke the monumental civic architecture of federal Washington.
https://www.architectmagazine.com/award ... ar-award_o
- uriol108
- N8
- Entrades: 918
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
A l'India, després de varis endarreriments s'ha inaugurat la primera fase de la Línea 2 de Metro de Calcuta ( o Kolkata com en diuen allà) l'anomenada Línea Est-Oest (East-West Metro) una línia que em recorda bastant la L9 del Metro de Barcelona, per varies similituds : Conectarà la Ciutat amb l'Aeroport Internacional, també connectarà les principals estacions de Tren de Calcuta, Howrah i Sealdah, tindrà un tram subterrani foradat amb tuneladora i un tram en viaducte, també té un tram que passa per sota el riu Ganges i es la primera línia a la India que passa sota un riu ( i no un riu qualsevol) i serà automàtica i amb portes d'andana, segons diuen...
També fa força giragonses , com podeu veure al mapa
També fa força giragonses , com podeu veure al mapa
- uriol108
- N8
- Entrades: 918
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
a l'India han inaugurat la primera línia de Metro que anirà sense conductor, a Nova Delhi :
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Desprès de 58 anys de bon servei, retiren a primers de l'any 2022
,
la sèrie R-32 del subway de New York.
Més informació en aquesta noticia:
Say Goodbye To The R-32s, Some Of The Oldest Running Subway Cars In The World
https://gothamist.com/arts-entertainmen ... cars-world
,
la sèrie R-32 del subway de New York.
Més informació en aquesta noticia:
Say Goodbye To The R-32s, Some Of The Oldest Running Subway Cars In The World
https://gothamist.com/arts-entertainmen ... cars-world
- uriol108
- N8
- Entrades: 918
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
A Calcuta (Kolkata), Índia, estan enllestint la construcció d'una estació de Metro que enllaçarà amb una de les principals estacions de Ferrocarrils de la ciutat Sealdah, es veu espaiosa i moderna, i té un edicle molt lluminós :
Aquesta estació forma part de la Línia 2, est-oest que connectarà les 2 principals estacions de tren Howrah i Sealdah i arriba a la ciutat satèl·lit de Salt Lake, Sector V
Aquesta estació forma part de la Línia 2, est-oest que connectarà les 2 principals estacions de tren Howrah i Sealdah i arriba a la ciutat satèl·lit de Salt Lake, Sector V