Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/10/2013 6:24

oriolp13 ha escrit:En ample UIC o en ample ibèric al final?
UIC... pel què sembla.
Per cert, fa cosa d'un mes vaig anar cap al sud, i el viaducte que ha d'acollir l'estació de Cambrils, a l'alçada de l'AP-7 i l'A-7 el vaig veure moooolt verd encara....
Està verd, però van fent. Tampoc és un viaducte immens...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 05/10/2013 6:28, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/10/2013 6:27

wefer ha escrit:Estem parlant de la línia actual o de la plataforma a mig fer del corredor d'Alta Velocitat?
De la plataforma a mig fer.
Serà exclusiva per Alta Velocitat entre Vila-seca i Camp de Tarragona, i compartida amb la resta del tràfic entre Vila-seca i Valencia.
Els Euromed passaran a ser Alvia segurament (aniran per LAV entre Vandellòs i Sants, i entre València i Alacant).
Perdoneu, però jo al final m'he perdut amb el que volen fer.
Sí, la cosa és una mica confusa...



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 07/10/2013 11:26

gatvell ha escrit:Claro Alf, pero en los requisitos técnicos de la LAV ya se especifican los radios mínimos, pendientes, tipo de electrificación de la catenaria, tipo de catenaria, etc.
Así que a priori no tendría que haber diferencias entre una linea del AVE en Andalucia o en Catalunya.
La LAV de Sevilla en el seu moment es va disenyar com a línia mixta i te una rampa característica de 12,5mm. La LAV de Barcelona es va dissenyar exclussiva de passatgers i la rampa característica es de 30mm, per tant la LAV de Barcelona no es apta per mercaderies. Per no dir que en el tram Barcelona - CdT s'arriben a superar les 80 circulacions diaries i quan es connecti el corredor mediterrani facilment es superaran les 100, cosa que fa impossible fer passar uns trens de mercaderies que, a més a més, tenen una velocitat molt inferior.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 07/10/2013 14:54

Jo no em referia a la línia de Madrid-Sevilla, si no al corredor del Mediterrani que es construeixi a Andalusia.
Per altre banda, la LAV de Barcelona (de quin tram parlem?) Si no hi ha espai i a més pendents fortes caldrà doblar la xarxa en aquest tram???? SI és així quina obra més mal feta, oi?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/10/2013 14:57

gatvell ha escrit:Si no hi ha espai i a més pendents fortes caldrà doblar la xarxa en aquest tram???? SI és així quina obra més mal feta, oi?
No cal. Hi ha una línia paral·lela a la LAV que és perfectament apta per a mercaderies i, de fet, és la que passaran a ample mixt. És l'actual línia de Vilafranca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 07/10/2013 15:26

Una pregunta...

¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?
¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?
En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 07/10/2013 15:45

¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?

Si

¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?

Enlloc

En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?

No hi ha tercer fil. El tercer fil va de Castellbisbal a Vila-Seca i de Castelló a Valencia. De Castelló a Vilaseca nomes ample internacional.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dissabte 16/11/2013 21:30

Una mica off-topic, però, els Talgo de Murcia/Lorca/Cartagena a Barcelona i viceversa, fan inversió de marxa a Sant Gabriel ( estació en cul de sac ) ?


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 17/11/2013 8:47

Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Imatge
Una a l'estació d'Alacant Terminal i un altre a Sant Gabriel.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 17/11/2013 9:18

Una manera d'oferir el servei.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 17/11/2013 16:06

davida ha escrit:¿El tram CdT - Vandellós va en UIC?

Si

¿Està previst algún cambiador d'ample? ¿On?

Enlloc

En cas que no estigui previst, això voldria dir que estem supeditats a la posada en marxa d'aquest tram al tercer fil del corredor Vandellós - Valencia, ¿no? ¿Com està el tema d'aquest tercer fil?

No hi ha tercer fil. El tercer fil va de Castellbisbal a Vila-Seca i de Castelló a Valencia. De Castelló a Vilaseca nomes ample internacional.
Si es fa el tram Castellbisbal - Vila-Seca en tercer carril llavors no es necessitara el canviador d'ample per entrar a la LAV a CDT.

Però les travesses que s'estan muntant de Vandellos a CDT ho estant fent amb les subjeccions en ample Iberic i aixó si que esta fomentant el desconcert, El mes normal seria ja tot en ample UIC, tindra que passar el temps per treure conclusions definitives a tot aquest desproposit que esta sent el corredor del Mediterrani.

Salutacions.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 17/11/2013 16:47

Per montar una via d'AVE cal posar primer una via de servei mitjançant al qual es monta al costat una via d'alta velocitat. En acabar, es retira aquesta i des de la via AVE es monta la segona.
Tot això es degut a les exigències físiques de sistema AVE.

Potser hagis vist aquesta via.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/11/2013 17:15

Deus voler dir l'ample UIC. Que l'AVE hi circuli és una qüestió més aviat circumstancial i imposada per la lògica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 17/11/2013 20:26

Una cosa son les especificacions d'ample UIC (amb categories per a mercaderies i passatgers) i l'altre l'AVE, que tot i ser ambple UIC l'alta velocitat implica unes especificaciones tècniques més exigents.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/11/2013 22:56

Però el Corredor Mediterrani no està pensat com a LAV, sinó com a línia d'altes prestacions en ample UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 18/11/2013 15:55

Segur que no? Mira que si es fèssin AVE de Barcelona a Màlaga via València s'escurçaria força el viatge...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 18/11/2013 16:02

davida ha escrit:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera :x Menys mal que no entra a Tortosa :)



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 18/11/2013 17:07

Sagrerenc ha escrit:
davida ha escrit:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera :x Menys mal que no entra a Tortosa :)
No sempre es fa 4 inversions:
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord recula a St Lluis i surt cap a Alacant amb la 252 al davant. Nomes 3 inversions. 2 Inversions a Alacant
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord arriba amb la 252 davant, se li enganxa una 334 darrera. D'Alacant Terminal a St Gabriel es recula per sortir amb la 334 davant cap a Murcia.

Pero el Mare Nostrum sempre utilitza 3 locomotores: Francesa Montpellier- Portbou, 252 Portbou - Valencia/Alacant, 334 Valencia/Alacant - Lorca/Cartagena.

A aquest tren li queden menys d'un mes de vida, en el tram al nord de Barcelona



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 18/11/2013 17:37

davida ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
davida ha escrit:Un Talgo ha de fer doble inversió de marxa a Alacant per anar de Valencia a Murcia.
Per tant, el Talgo Montpellier-Cartagena ha de fer 4 inversions de marxa (València-Nord, Alacant, Sant Gabriel i Murcia del Carmen), a més del canvi d'ample a la frontera :x Menys mal que no entra a Tortosa :)
No sempre es fa 4 inversions:
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord recula a St Lluis i surt cap a Alacant amb la 252 al davant. Nomes 3 inversions. 2 Inversions a Alacant
- De Valencia a Murcia: De Valencia Nord arriba amb la 252 davant, se li enganxa una 334 darrera. D'Alacant Terminal a St Gabriel es recula per sortir amb la 334 davant cap a Murcia.

Pero el Mare Nostrum sempre utilitza 3 locomotores: Francesa Montpellier- Portbou, 252 Portbou - Valencia/Alacant, 334 Valencia/Alacant - Lorca/Cartagena.

A aquest tren li queden menys d'un mes de vida, en el tram al nord de Barcelona
Es podria adaptar unes quantes unitats hibrides 730 a la corrent francesa per fer trajecte que fa el Talgo Mare Nostrum i aixi ens estalviarien temps de viatge en els canvis de locomotores.

Canviant de tema penso que no te que ser necessari treure els serveis Euromed de la estació central de Tarragona, mireu la meva idea es instal·lar un intercanviador de amples de via a la zona de Vila-Seca aixi els usuaris del servei Euromed no els faria falta anar a la llunyana estació del Camp de Tarragona i ens estalviarien problemes. ;)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 18/11/2013 18:37

Els 130 no estan homologats a França, i encara menys l'aberració dels 730.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”