Pàgina 4 de 15

Publicat: Dimecres 15/08/2007 23:14
Autor: 594-001-0
Jordi Freixas ha escrit:I per què haurien d'evitar Barcelona?
Hombre, de Barcelona a Girona no creo que la gente pagase el precio que podría costar un Alvia habiendo todos los Regionales y CEX que hay actualmente, más cuando no creo que ahorrase mucho tiempo el Alvia al respecto de un CEX. Y de Barcelona a Madrid ya habrán 25 circulaciones diarias, así que es mejor que este supuesto Alvia evitase Barcelona para así poder evitar el que se ocupasen plazas de Barcelona a Zaragoza o Madrid y que después quien quiera ir de Girona a Zaragoza a Madrid no pueda porque ya no quedan plazas en el tren.

Publicat: Dijous 16/08/2007 10:50
Autor: entfe001
Sacto.

La mateixa pregunta es podria formular així: I per què perdre temps passant per Barcelona?

Seguint amb el Cota Brava:
Diari de Girona ha escrit:Renfe ven de nou bitllets del «Costa Brava» un dia després de la rectificació de Foment

DAVID JIMÉNEZ, GIRONA

Renfe, empresa pública depenent del ministeri de Foment, va restablir ahir, i no pas dimarts, la venda de bitllets per al tren Costa Brava més enllà del 17 de setembre. La novetat arriba un dia després de la rectificació de la ministra de Foment, Magadalena Àlvarez, a la seva compareixença al Congrés sobre la crisi d´infraestructures catalana.

Els usuaris del tren Costa Brava, que uneix directament Portbou amb Madrid, ja poden reservar bitllets per aquest tren més enllà del 17 de setembre. La setmana passada, Diari de Girona alertava de la impossibilitat de poder realitzar reserver a partir aquell dia, i la idea de suprimir el tren resultava ser una realitat a partir de l´arribada del tren d´alta velocitat (TAV). Però tot i que en un primer moment Renfe no ho va voler negar, va tardar poc a fer-se enrere i intentar aturar les protestes. A partir de llavors, l´empresa ferroviària va assegurar reiteradament que «no està previst la supressió d´aquest tren». Igual de rotunda va ser la ministra de Foment durant la compareixença de dimarts al Congrés, en resposta a Joan Puig (ERC) quan va preguntar-li sobre el cas. La ministra va afirmar també que «la venda anticipada de bitllets s´està realitzant amb normalitat» coincidint amb la nota de premsa que va publicar Renfe durant el migdia del dimarts. Però malgrat aquesta afirmació, la normalitat de la què parlava la ministra no es va efectuar, ja que se seguia sense poder reservar bitllets, fet que Renfe ho va atribuir a un possible error informàtic, malgrat que telefònicament tampoc es permetia la compra de passatges. Només a partir d´ahir ja es podien reservar bitllets per al tren Costa Brava.

Renfe assegura, per la seva part, que el tren Costa Brava seguirà oferint els seus serveis més enllà del 17 de setembre, on les reserves ja funcionen, i també del seu funcionament després de l´arribada del TAV. Un tema complicat però, tenint en compte les informacions sobre l´adquisicó de nous trens per part de Renfe, per posar en marxa un servei entre Girona i Madrid amb combois que tenen un sistema de rodament desplaçable que els permetrà circular indistintament per vies de Renfe(Ibèric), i per vies d´alta velocitat. Així, en el cas de Girona, els trens podrien viatjar per l´ample ibèric entre Portbou i Girona, i després seguir sense baixar del tren per l´ample de la via del TAV des de Barcelona a Madrid, tot i que no és oficial.

Malgrat tot, Renfe ha restablert la venda anticipada de bitllets per al tren Costa Brava i ha assegurat repetidament que no se suprimirà, garantint d´aquesta manera el seu servei almenys fins a final d´any.
Els del Diari de Girona segueixen fent volar coloms amb el tema de l'Alvia :x

Publicat: Dijous 16/08/2007 12:17
Autor: UT596001
entfe001 ha escrit:En todo caso, y como creo que no hay intercambiador previsto en la zona de Barcelona, ¿irán los Alvia por el corredor de la actual C2 como ahora o bien evitarán Barcelona por la Papiol - Mollet?
Si anessin per la Papiol-Mollet sempre podrien fer una parada a Martorell (anava a dir al Vallès, però com arribar a les estacions de Sant Cugat i Rubí és una heroïcitat millor allà que almenys és "intermodal"). Jo l'agafaria allà sense pensar-m'ho dos cops.

Excuses de mal pagador

Publicat: Dijous 16/08/2007 12:32
Autor: Guigui
Ja han provat de fer una reserva pel Costa Brava a partir del 22 de desembre?

I, per cert, un Alvia Portbou-Madrid no el substitueix en res. No és el mateix llevar-se entrant a Madrid que arribar-hi cap al migdia. Un cop més, queda ben clar que Renfomentadif vol treure's del damunt tot el que li faci tuf a tren convencional.

Re: Excuses de mal pagador

Publicat: Dijous 16/08/2007 13:50
Autor: 594-001-0
Guigui ha escrit:Ja han provat de fer una reserva pel Costa Brava a partir del 22 de desembre?

I, per cert, un Alvia Portbou-Madrid no el substitueix en res. No és el mateix llevar-se entrant a Madrid que arribar-hi cap al migdia. Un cop més, queda ben clar que Renfomentadif vol treure's del damunt tot el que li faci tuf a tren convencional.
Pues cuando inaguraron la LAV Córdoba - Antequera-Sta Ana lo mismo dijeron con el Estrella del Estrecho, que lo sustituían por un segundo Altaria Madrid-Algeciras. Pero claro, este tren solo sustituyó al Estrella en Algeciras y Ronda, sin embargo en San Roque, Bobadilla, Linares, Valdepeñas, Manzanares simplemente fue una supresión. Y lo peor de todo, se dejó sin el único tren que paraba en la estación de Carpío de Córdoba (creo que era así) y nisiquiera se han dignado a ponerle parada a un Regional (que también en esta estación solo paraba ese Estrella, ni Regionales ni nada más)

Publicat: Dijous 16/08/2007 16:57
Autor: Jordi Freixas
Amb el pas dels anys, i per estrany que sembli, segueix encara sorprenent-me la política tant arcaica de la RENFE.

Publicat: Divendres 17/08/2007 13:35
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:Amb el pas dels anys, i per estrany que sembli, segueix encara sorprenent-me la política tant arcaica de la RENFE.
Sorprendre, ja no. Però et ben asseguro que no ha deixat d'indignar-me i molt.

Publicat: Dilluns 20/08/2007 10:43
Autor: genissimon
El Punt ha escrit:Edició de diumenge, 19 d'agost de 2007

El plaer de viatjar amb tren

la crònica

DAVID MARCA (tbastons@elpunt.com)

He anat a Madrid amb tren. L'agència de viatges m'ha portat el bitllet al meu despatx de Girona. He viatjat de nit amb el Costa Brava Exprés. Amb la maleta per a tres dies, a les 8 del vespre m'he plantat a l'estació gironina. Un tallat al bar i deu minuts abans de l'hora, per la megafonia una veu monòtona ha anunciat: «Señores pasajeros: el Costa Brava circula a su hora i dentro de diez minutos hará su entrada por la vía dos.»

M'he dirigit a l'andana i exactament a l'hora ha arribat l'exprés. Just accedir al vagó de primera –coche cama– m'ha atès amablement un empleat agafant-me la maleta i acompanyant-me al meu departament. «¿Cenará el señor? Servimos la cena después de pasar Barcelona. ¿Le reservo una mesa? Aquí tiene el lavabo i aquí la regulación de temperatura. La cama se la haré mientras esté cenando.» Perfecte. M'he posat còmode i en passar la ciutat comtal, la campaneta i la veu de l'empleat dient «Señores pasajeros: ¡primer turno de cena en el coche restaurante!» m'han avisat.

He sopat molt bé amb cuina del restaurant Parellada. He acompanyat el cafè amb un conyac francès i pel pulcre i buit passadís m'he dirigit al coche cama. He trobat el llit preparat, m'he rentat les dens a l'impecable lavabo i disposat a dormir quan passava el tren per Reus. El suau trac-trac... trac-trac de les rodes m'ha fet adormir. Uns trucs a la porta i una veu que diu: «Señor, dentro de media hora habremos llegado a Chamartin.» Afaitat, rentat i vestit, he vist que entràvem a l'estació madrilenya. Una propina a l'amable empleat i a les vuit del matí, puntualment era a Madrid. Un viatge perfecte.

No és un fragment de la novel·la Orient Expres, amb Hércules Poirot, és la descripció d'un viatge dels anys seixanta. Tot era net, polit i puntual. El personal, educat i servicial. Els Wagons-Lits-Cook, un prodigi de netedat i comoditat. Aprofitant la nit per viatjar no es perdia temps. Exactament igual que avui. El tren no ha sortit a l'hora; l'aire condicionat no funcionava; no hi havia prou seients i he viatjat dret; a Sant Celoni s'ha quedat parat i ningú ha informat. Al cap de tres quarts d'hora: «Els portarem amb autocar a Granollers. Hi ha una avaria a la catenària.» Un ha preguntat: «Què és la catenària?» I li han respost amb mala llet: «La mare del director general de la Renfe.» Amb un autocar brut he fet el transbord. El trànsit era horrible i ha tardat una hora. De Granollers a Sants, tres quarts d'hora més. Anava a l'aeroport amb destí a Londres. La línia de l'aeroport també ha fallat i quan he sortit de Sants el meu avió ja creuava França. Reclamació i justificació del retard per no perdre el bitllet d'avió; mals tractes; en lloc d'arribar a les onze a Londres ho he fet a les 6 de la tarda i de ben segur que he malversat un bon negoci. Tenia la reunió a les 12. Qui s'atreveix a anar a Madrid amb tren? Esperarem –si no morim abans– l'AVE.
Sense comentaris.

Salut !!

Publicat: Dilluns 20/08/2007 17:55
Autor: César
La línia de l'aeroport també ha fallat i quan he sortit de Sants el meu avió ja creuava França. Reclamació i justificació del retard per no perdre el bitllet d'avió
Pero la ministra esa que ha salido por todos lados, no ha dicho que hasta hoy nadie habia perdido un sólo avión en el Prat por culpa de retrasos o fallos en la linea 10 ????? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Publicat: Dilluns 20/08/2007 18:08
Autor: Jordi Freixas
També diuen que sense menjar no viuen xDD

Publicat: Dissabte 27/10/2007 16:55
Autor: entfe001
Diari de Girona ha escrit:El tren «Costa Brava» s´ha substituït per un autobús entre Portbou i Madrid

Un bus fa ara el trajecte que normalment cobreix el Costa Brava.

R.R.B., GIRONA. El Pla de Transport Alternatiu que Renfe ha establert després que dissabte el despreniment d´un mur per les obres del TGV interrompés el tram ferroviari entre Bellvitge i Sants no inclou només els trens de Rodalies, sinó també els de Mitjana i Llarga distància. D´entre aquests últims, hi ha l´«Estrella Costa Brava», que cobreix en horari nocturn el tram entre Portbou i Madrid i que, a diferència de la majoria, s´ha substituït íntegrament per un servei d´autobús. Així van comprovar-ho ahir els usuaris que ja tenien reservat o comprat bitllet per aquest tren, que hauran de viatjar tota la nit en bus o bé anul·lar el seu tiquet. L´«Estrella Costa Brava» ja va estar en el punt de mira a principis d´agost, quan els usuaris van adonar-se que només se´n podien comprar bitllets fins el 17 de setembre, cosa que finalment Renfe va esmenar. Ara, Adif i Renfe no volen posar data al restabliment d´aquest servei, encara que preveuen que pel tram afectat s´hi podrà circular en un màxim de dues setmanes.

Malgrat que aquesta informació no apareix a l´apartat de la web de Renfe on s´informa de la modificació temporal dels serveis ferroviaris a Barcelona, els serveis d´informació i de premsa d´aquesta empresa pública que depèn del ministeri de Foment van confirmar ahir que de moment els viatgers de l´«Estrella Costa Brava» hauran de fer el trajecte entre Portbou i Madrid en autobús.

En canvi, les persones que hagin de viatjar amb els serveis de Mitjana distància afectats per la incidència de dissabte al barri del Gornal de l´Hospitalet de Llobregat podran fer el trajecte agafant dos trens. Pel que fa al servei de Llarga distància, o bé es mantindrà únicament el viatge en tren, o bé s´habilitaran autobusos només en el trajecte entre Barcelona i Tarragona.

Segons van explicar ahir fonts d´Adif, es preveu que es pugui tornar a circular pel tram afectat en un termini màxim de dues setmanes, encara que tot depèn de l´informe que aquesta empresa (que s´encarrega de vendre el servei ferroviari, mentre que és Renfe qui decideix quins trens hi circularan) està elaborant. Podria ser que, encara que s´obri a la criculació el tram Bellvitge-Sants, en un principi calgui prioritzar els trens que hi passen.

Un futur incert

Segons va explicar Renfe a l´agost, tot i que durant uns dies no es podia reservar bitllets per l´«Estrella Costa Brava», aquest tren seguirà circulant després de l´arribada del TAV.

Sembla, però, que l´empresa ha adquirit nous trens per posar en marxa un servei entre Girona i Madrid amb combois que tenen un sistema de rodament desplaçable que els permetrà circular indistintament per vies de Renfe(Ibèric), i per vies d´alta velocitat. En el cas de Girona, podrien viatjar per l´ample ibèric entre Portbou i Girona, i després seguir per l´ample de la via del TAV fins a Madrid.
Que consti que aquest ha estat l'únic tren de LD suprimit arran dels incidents de Bellvitge.

Publicat: Dissabte 27/10/2007 17:03
Autor: aarongilp
Com vaig dir-li a un forumaire quan ho vaig veure, en tenien ganes i ho han fet tan aviat com han pogut...i ja veurem què passarà quan es reobri el tram tallat.

Publicat: Dissabte 27/10/2007 18:19
Autor: megapauer
aarongilp ha escrit:Com vaig dir-li a un forumaire quan ho vaig veure, en tenien ganes i ho han fet tan aviat com han pogut...i ja veurem què passarà quan es reobri el tram tallat.
No hi ha excusa, perquè és un tren que podia perfectament fer parada a Martorell i seguir pel ramal d'El Papiol fins a Cerbere.

Per cert, el Talgo Mare Nostrum, com s'ho fa?

Publicat: Dissabte 27/10/2007 18:21
Autor: aarongilp
megapauer ha escrit:
aarongilp ha escrit:Com vaig dir-li a un forumaire quan ho vaig veure, en tenien ganes i ho han fet tan aviat com han pogut...i ja veurem què passarà quan es reobri el tram tallat.
No hi ha excusa, perquè és un tren que podia perfectament fer parada a Martorell i seguir pel ramal d'El Papiol fins a Cerbere.

Per cert, el Talgo Mare Nostrum, com s'ho fa?
Pel que sé, per Vilafranca i el ramal de mercaderies, l'he vist un parell de cops aquesta setmana anant força tard al seu pas per Girona...

Publicat: Dissabte 27/10/2007 22:16
Autor: Pere
aarongilp ha escrit:]Pel que sé, per Vilafranca i el ramal de mercaderies, l'he vist un parell de cops aquesta setmana anant força tard al seu pas per Girona...
Ramal de mercaderies ?
Circula desviat per Vilafranca-Martorell-Molins-l'Hospitalet-Barcelona.

Publicat: Dissabte 27/10/2007 23:22
Autor: aarongilp
Pere ha escrit:
aarongilp ha escrit:]Pel que sé, per Vilafranca i el ramal de mercaderies, l'he vist un parell de cops aquesta setmana anant força tard al seu pas per Girona...
Ramal de mercaderies ?
Circula desviat per Vilafranca-Martorell-Molins-l'Hospitalet-Barcelona.
Vols dir? Pensava que no parava a BCN...

Publicat: Dissabte 27/10/2007 23:35
Autor: entfe001
aarongilp ha escrit:Vols dir? Pensava que no parava a BCN...
Estaria bé que de dos trens diürns internacionals que tenim un no parés a Barcelona :)

Publicat: Dissabte 27/10/2007 23:38
Autor: aarongilp
entfe001 ha escrit:
aarongilp ha escrit:Vols dir? Pensava que no parava a BCN...
Estaria bé que de dos trens diürns internacionals que tenim un no parés a Barcelona :)
Em referia a aquests dies, pensava que es feia amb autocar...

Publicat: Diumenge 28/10/2007 4:54
Autor: Jordi Freixas
Doncs pel que respecta al Costa Brava, i veient per on van els trets, només se m'acudeix una solució: tallar les vies amb una manifestació (a Girona, per exemple).

vilafranca

Publicat: Diumenge 28/10/2007 11:56
Autor: Jordi Sugranyes
El Costa Brava en més d'una ocasió (quan ha estat tallada la via de vilanova) ha fet l'itinerari sants-martorell-vilafranca, ara el podria seguir fent perfectament.

Algú sap per quina raó aquests dies de tall a Bellvitge, tampoc no circula cap regional per via Vilafranca, havant de fer canvi a St Vicenç?

megapauer ha escrit:
aarongilp ha escrit:Com vaig dir-li a un forumaire quan ho vaig veure, en tenien ganes i ho han fet tan aviat com han pogut...i ja veurem què passarà quan es reobri el tram tallat.
No hi ha excusa, perquè és un tren que podia perfectament fer parada a Martorell i seguir pel ramal d'El Papiol fins a Cerbere.

Per cert, el Talgo Mare Nostrum, com s'ho fa?