Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Més usos a canvi de reduir velocitats punta

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/11/2013 22:55

gatvell ha escrit:Segur que no? Mira que si es fèssin AVE de Barcelona a Màlaga via València s'escurçaria força el viatge...
El Corredor Mediterrani està dissenyat per a transports de mercaderies, que evidentment també poden aprofitar els trens de viatgers. I aquests també podran córrer més que per la línia actual. En resum, molt més versàtil que una LAV, a canvi de no poder volar tant: una solució molt millor perquè permet aprofitar molt més la infraestructura.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/11/2013 13:22

El parlament europeu aprova definitivament el corredor mediterrani

Queda validat per 546 vots a favor i 104 contra, malgrat l'aposta del govern espanyol pel corredor central

http://www.vilaweb.cat/noticia/4157048/ ... rrani.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/12/2013 12:02

La UE cofinançarà el corredor mediterrani amb 1.500 milions d'euros

Europa aportarà fins a un 50% dels diners que costin els projectes

http://www.ara.cat/societat/corredor-me ... 95533.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Diumenge 29/12/2013 11:26

Joan Amorós: 'A tot arreu dupliquen les línies menys al corredor mediterrani'

El secretari general de FERRMED critica la decisió del govern espanyol de fer la via d'ample només europeu entre Vandellòs i Castelló

http://www.vilaweb.cat/noticia/4164376/ ... rrani.html



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 29/12/2013 13:51

No ens hauria de sorprendre el que fa el govern espanyol, oi?

Caldrà veure en que afectarà en les circulacions entre Catalunya i el País Valencià, a part dels trens de mercaderies (que aniran de València a Barcelona via Madrid-Saragossa).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 29/12/2013 15:44

gatvell ha escrit:No ens hauria de sorprendre el que fa el govern espanyol, oi?

Caldrà veure en que afectarà en les circulacions entre Catalunya i el País Valencià, a part dels trens de mercaderies (que aniran de València a Barcelona via Madrid-Saragossa).
Home, imagino que els trens de mercaderies entre València i Barcelona i cap amunt (Cerbere) anirien en ample internacional, que per això s'està fent el corredor mediterrani, no? ;)
I dels trens que venen més enllà de València i que potser es puguin veure afectats per la desaparició de l'ample ibèric, em penso que actualment n'hi ha pocs o molt pocs. A més els trens que venen d'Andalusia ja fa temps que la majoria venen per Madrid.
Com a molt, els trens que es veurien més afectats, serien aquells que venen de Zaragoza i el nord d'Espanya, i van a Tarragona a invertir i baixar cap a terres valencianes, i per a ells es podria buscar una alternativa, com anar per Teruel o baixar fins a Madrid, que implicaria una mica més de temps però tampoc tant, tenint en compte la lentitud que els suposa avui en dia als trens de mercaderies ser l'ultima prioritat al tram Tarragona-Vandellòs.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 29/12/2013 17:30

BCN2008 ha escrit:
gatvell ha escrit:No ens hauria de sorprendre el que fa el govern espanyol, oi?

Caldrà veure en que afectarà en les circulacions entre Catalunya i el País Valencià, a part dels trens de mercaderies (que aniran de València a Barcelona via Madrid-Saragossa).
Home, imagino que els trens de mercaderies entre València i Barcelona i cap amunt (Cerbere) anirien en ample internacional, que per això s'està fent el corredor mediterrani, no? ;)
I dels trens que venen més enllà de València i que potser es puguin veure afectats per la desaparició de l'ample ibèric, em penso que actualment n'hi ha pocs o molt pocs. A més els trens que venen d'Andalusia ja fa temps que la majoria venen per Madrid.
Com a molt, els trens que es veurien més afectats, serien aquells que venen de Zaragoza i el nord d'Espanya, i van a Tarragona a invertir i baixar cap a terres valencianes, i per a ells es podria buscar una alternativa, com anar per Teruel o baixar fins a Madrid, que implicaria una mica més de temps però tampoc tant, tenint en compte la lentitud que els suposa avui en dia als trens de mercaderies ser l'ultima prioritat al tram Tarragona-Vandellòs.
Pero es una limitación a las posibilidades que eso ofrece. La línea de regionales a Tortosa ve una buena ocupación (para un servicio regional), y tendrá dificultad de pasar por Tarragona hasta que no se dote de ancho europeo. Tampoco pasarán por St. Vicenç (enlace con R4) ni por Vilanova. ¿Que sentido tiene un tren regional que no dé cobertura a la región? Es simple y llanamente estúpido pensar que tiene sentido adaptar toda la red ferroviaria al ancho Europeo, sería un gasto brutal para unos beneficios casi nulos, excepto en determinados tramos como el CM. Se tendría que dejar de tener miedo al ancho ibérico, y respetar la red "convencional" para cercanías, regionales y algunos LD (nocturnos, por ejemplo, que en la red convencional son factibles y ofrecerían una alternativa barata y práctica al AVE). Si las únicas mejoras que queremos en el ferrocarril consisten en AVEs y conversiones de ancho nos gastaremos el dinero a lo idiota sin mejorar el servicio, sino haciéndolo más caro. Ya veremos lo que opinan los ciudadanos de Tortosa cuando el regional les cueste el doble o triple porque pasa por la LAV. La gran ventaja del tren está en su economía, no tanto en la velocidad (siempre que se mantenga mínimamente competitivo con el coche, cosa fácil considerando que la mayoría de tramos están aptos para 140 o 160 km/h, y algunos llegan a 200). Si se pierde esa ventaja pues pasa lo que pasa con el AVE: Muchos trenes muy rápidos, pero muy vacíos de gente humilde, que quedan relegados a regionales lentísimos para largas distancias (BCN-Madrid son 9 horas) o autocares igual de lentos.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Diumenge 29/12/2013 18:42

gracienc ha escrit:Joan Amorós: 'A tot arreu dupliquen les línies menys al corredor mediterrani'

El secretari general de FERRMED critica la decisió del govern espanyol de fer la via d'ample només europeu entre Vandellòs i Castelló

http://www.vilaweb.cat/noticia/4164376/ ... rrani.html
Aquestos paios no volien el ample europeu al CM? De veritat aixo del CM es una conya marinera,aixi ens va......menys mal que no fem cas aquest nymbis,que jo sapiga les afectacions hi seren les minimes,hi han pocs trens entre Catalunya i el sud de València i el trafic important comença precisament a València i el trafic desde la costa mediterrania cap a Saragossa els encaminaran via Terol(via triple fil entre València i Sagunt),esten fent una muntanya de tot aixo......Que volen una altre linia pels trens de viatgers? Que paguin ells......amb la pasta que treuen del pais......i posat's a fer fem una linia paralela per trens de color groc,un altre linia per trens de color vermell,etc,etc,etc......com si tinguesim una linia supersaturada........



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 29/12/2013 18:58

No Carles. Ells reclamen que es faci el corredor del mediterrani des de fa molt de temps. El que passa es que és una obra que es fa a part de la xarxa actual, com els trams Barcelona-Madrid. El problema es que en el tram d'entre Vandellós i Castelló aixecaran la via d'ample ibèric i posaran ambple europeu. Mentrestant tot tren d'ample ibèric haurà d'anar de Castelló a Madrid-Saragossa per anar a Barcelona amb l'increment de costos tant de temps de viatge com d'energia.
Els de passatgers, probablement quedin els serveis tallats fins que no ho hagi una connexió d'ample europeu fins a València, o a on arribi l'AVE des de Madrid.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 29/12/2013 19:00

carles10000 ha escrit:
gracienc ha escrit:Joan Amorós: 'A tot arreu dupliquen les línies menys al corredor mediterrani'

El secretari general de FERRMED critica la decisió del govern espanyol de fer la via d'ample només europeu entre Vandellòs i Castelló

http://www.vilaweb.cat/noticia/4164376/ ... rrani.html
Aquestos paios no volien el ample europeu al CM? De veritat aixo del CM es una conya marinera,aixi ens va......menys mal que no fem cas aquest nymbis,que jo sapiga les afectacions hi seren les minimes,hi han pocs trens entre Catalunya i el sud de València i el trafic important comença precisament a València i el trafic desde la costa mediterrania cap a Saragossa els encaminaran via Terol(via triple fil entre València i Sagunt),esten fent una muntanya de tot aixo......Que volen una altre linia pels trens de viatgers? Que paguin ells......amb la pasta que treuen del pais......i posat's a fer fem una linia paralela per trens de color groc,un altre linia per trens de color vermell,etc,etc,etc......com si tinguesim una linia supersaturada........
Se podría dejar como está la línea convencional. Con los pocos trenes que quedarían tampoco importaría el tramo en vía única. Más de NIMBY me parece querer suprimirla porque "estorba" una vez hecha la LAV...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 30/12/2013 0:40

Jo penso que el lògic seria fer una doble linia amb els dos amples. A més, en el tram de Vandellòs - Hospitalet de l'Infant, si no recordo malament, és de via única i a la vora (costat interior del pais) hi havia la plataforma pel corredor del mediterrani, de manera que es podria fer la instal·lació de la doble línia (ample només LAV?) pel corredor del mediterrani i deixant al via única, que posats a fer es podria doblar de manera que s'eliminaria el coll d'ampolla en ample ibèric i, a més a més, hi hauria l'ample internacional del corredor del mediterrani.

Però bé, podem proposar i enraonar de tot, que el govern espanyol ja ha decidit.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 01/01/2014 12:45

alf_ ha escrit:
BCN2008 ha escrit:
gatvell ha escrit:No ens hauria de sorprendre el que fa el govern espanyol, oi?

Caldrà veure en que afectarà en les circulacions entre Catalunya i el País Valencià, a part dels trens de mercaderies (que aniran de València a Barcelona via Madrid-Saragossa).
Home, imagino que els trens de mercaderies entre València i Barcelona i cap amunt (Cerbere) anirien en ample internacional, que per això s'està fent el corredor mediterrani, no? ;)
I dels trens que venen més enllà de València i que potser es puguin veure afectats per la desaparició de l'ample ibèric, em penso que actualment n'hi ha pocs o molt pocs. A més els trens que venen d'Andalusia ja fa temps que la majoria venen per Madrid.
Com a molt, els trens que es veurien més afectats, serien aquells que venen de Zaragoza i el nord d'Espanya, i van a Tarragona a invertir i baixar cap a terres valencianes, i per a ells es podria buscar una alternativa, com anar per Teruel o baixar fins a Madrid, que implicaria una mica més de temps però tampoc tant, tenint en compte la lentitud que els suposa avui en dia als trens de mercaderies ser l'ultima prioritat al tram Tarragona-Vandellòs.
Pero es una limitación a las posibilidades que eso ofrece. La línea de regionales a Tortosa ve una buena ocupación (para un servicio regional), y tendrá dificultad de pasar por Tarragona hasta que no se dote de ancho europeo. Tampoco pasarán por St. Vicenç (enlace con R4) ni por Vilanova. ¿Que sentido tiene un tren regional que no dé cobertura a la región? Es simple y llanamente estúpido pensar que tiene sentido adaptar toda la red ferroviaria al ancho Europeo, sería un gasto brutal para unos beneficios casi nulos, excepto en determinados tramos como el CM. Se tendría que dejar de tener miedo al ancho ibérico, y respetar la red "convencional" para cercanías, regionales y algunos LD (nocturnos, por ejemplo, que en la red convencional son factibles y ofrecerían una alternativa barata y práctica al AVE). Si las únicas mejoras que queremos en el ferrocarril consisten en AVEs y conversiones de ancho nos gastaremos el dinero a lo idiota sin mejorar el servicio, sino haciéndolo más caro. Ya veremos lo que opinan los ciudadanos de Tortosa cuando el regional les cueste el doble o triple porque pasa por la LAV. La gran ventaja del tren está en su economía, no tanto en la velocidad (siempre que se mantenga mínimamente competitivo con el coche, cosa fácil considerando que la mayoría de tramos están aptos para 140 o 160 km/h, y algunos llegan a 200). Si se pierde esa ventaja pues pasa lo que pasa con el AVE: Muchos trenes muy rápidos, pero muy vacíos de gente humilde, que quedan relegados a regionales lentísimos para largas distancias (BCN-Madrid son 9 horas) o autocares igual de lentos.
Sobre això del corredor mediterrani crec que hi ha molta desinformació. En primer lloc, el que sorprèn és que algú que paga impostos a Espanya digui tant alegrement que està molt sorprès de que no es faci una via nova per mercaderies. Senyor Amorós, crec que ja sabem a on ens porten les megaobres... a que els amics alemanys vulguin després cobrar els seus prèstecs (lògicament) i això ens obligui a treure metges i professors. Per tant, res de línies noves o com a mínim, amem a pensar-ho amb molta calma. Sí, és cert que tampoc s´han de fer altres obres com les línies d´alta velocitat actualment en construcció. Un cop ens parem a pensar i agafant la via que tenim, cal veure quines son les nostres necessitats a mig termini. Res no sembla indicar que demà hi hagi una revolució i el trànsit augmenti un 500% i per tant, no cal DE CAP MANERA una nova línia de mercaderies entre Tarragona i València. Això és una autèntica barbaritat i només s´entèn que ho digui un empresari des del punt de vista que no ho paga ell directament (si hagués de pagar-ho la seva empresa faria un estudi cost-benefici).

Diu el Sr. Amorós que ells volen muntar tercer carril en lloc de canviar l´ample, reconeixent primer que això seria més car i segon que seria una cosa provisional que caldria desmuntar després (diu que només les rodalies tenen sentit en ample ibèric). Sí, coincidint en que té tot el sentit dir que l´objectiu de tot és canviar l´ample de tota la xarxa traient els tercers carrils (afegeixo que també a les rodalies), Sr. Amorós, FEM-HO ARA sense passar pels caríssims tercers carrils. Precissament ara és quan hi ha un trànsit de mercaderies més baix i per tant és ara quan s´ha de canviar l´ample sense fer despeses que nos ens podem permetre en tercers carrils.

Jo no entraria en les discussions fàcils sobre le govern espanyol que si tal que si qual... és ja aborrit.... una reflexió.... què diu al respecte la Generalitat de Catalunya?, algú ho sap?. No diu res, no té ni idea. Canviar l´ample pel govern català és ciència ficció o sobre tercers carrils no saben o no contesten. Per tant, mediocritat en ambdós governs. Comparteixo que és inexplicable que no hi hagi alta velocitat entre València i Barcelona quan si que té Valladolid amb Madrid, és inexplicable, però si partim del fet que caldria revisar de dalt a baix la viabilitat de la xarxa l´alta velocitat és una cosa que caldria analitzar molt bé.

Per últim, dir que els trens de mitja distància a Tortosa tenen una bona ocupació fa riure. No sé quants habitants té Tortosa i comarca però ni que viatgéssin tots seria una línia rentable. Sí és cert que els tortosins quan vegin que les trens d´alta velocitat els costaràn el triple que el que paguen ara segurament no quedaran gaire contents, però això el Conseller encara no els ho ha explicat...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 02/01/2014 1:17

Toni ha escrit:
Per últim, dir que els trens de mitja distància a Tortosa tenen una bona ocupació fa riure. No sé quants habitants té Tortosa i comarca però ni que viatgéssin tots seria una línia rentable. Sí és cert que els tortosins quan vegin que les trens d´alta velocitat els costaràn el triple que el que paguen ara segurament no quedaran gaire contents, però això el Conseller encara no els ho ha explicat...
No entraré en lo demás, es una opinión válida, pero esto me duele en el alma. Decir que una población de 33.000 habitantes no necesita ferrocarril es absurdo. Tenemos el país lleno de autovías y autopistas, y muchas con mucho tránsito, y nos vas a contar que no hace falta un transporte público con buena capacidad. Cuesta tomar en serio algo así, parece dicho sólamente para crear alboroto. Te recomendaría que si no entra en tus posibilidades viajar a países centroeuropeos que al menos leas un poco sobre la densidad y distribución de la población en Francia, Suiza o Austria, y sus respectivas redes ferroviarias. En Suiza hay una densidad ferroviaria de 122km por cada 1000km^2, mientras que en España son 30, y los ferrocarriles Suizos, a pesar de su cadenciación integral de regionales a 30 minutos estan completamente desbordados y les cuesta dar abasto, en un país con el tamaño y la población similares a Catalunya. Sí, venga, ahora me cuentas que Tortosa, con 33.000 habitantes no necesita tren. Lo que hay que leer...



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 03/01/2014 0:10

alf_ ha escrit:
Toni ha escrit:
Per últim, dir que els trens de mitja distància a Tortosa tenen una bona ocupació fa riure. No sé quants habitants té Tortosa i comarca però ni que viatgéssin tots seria una línia rentable. Sí és cert que els tortosins quan vegin que les trens d´alta velocitat els costaràn el triple que el que paguen ara segurament no quedaran gaire contents, però això el Conseller encara no els ho ha explicat...
No entraré en lo demás, es una opinión válida, pero esto me duele en el alma. Decir que una población de 33.000 habitantes no necesita ferrocarril es absurdo. Tenemos el país lleno de autovías y autopistas, y muchas con mucho tránsito, y nos vas a contar que no hace falta un transporte público con buena capacidad. Cuesta tomar en serio algo así, parece dicho sólamente para crear alboroto. Te recomendaría que si no entra en tus posibilidades viajar a países centroeuropeos que al menos leas un poco sobre la densidad y distribución de la población en Francia, Suiza o Austria, y sus respectivas redes ferroviarias. En Suiza hay una densidad ferroviaria de 122km por cada 1000km^2, mientras que en España son 30, y los ferrocarriles Suizos, a pesar de su cadenciación integral de regionales a 30 minutos estan completamente desbordados y les cuesta dar abasto, en un país con el tamaño y la población similares a Catalunya. Sí, venga, ahora me cuentas que Tortosa, con 33.000 habitantes no necesita tren. Lo que hay que leer...
Yo no he dicho que Tortosa no necesite tren, lo que digo es que hay que valorar cuánto dinero nos hemos de gastar para dar tren a una población de 33.000 personas según nos cuentas. ¿Cuántos viajeros genera Tortosa y comarca?. Estoy seguro que no justifican un gasto de un montón de millones en una nueva línea y esto de poner alta velocidad ya es de risa. En cada sitio debe haber el transporte público más eficiente y como en Tortosa ya tienen tren está bien que se mantenga y potencie, pero de ahí a volvernos locos y hacer una línea de alta velocidad, va un trecho. Trenes más cómodos y mejora de la línea actual para optimizar el tiempo de viaje... otra cosa parece excesiva a priori.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 03/01/2014 13:16

Nomes dire l'idea original del CM.

Fer una LAV Nova Camp de Tarragona - Castello - Valencia - Alacant - Murcia

Fer que desde Algecires a Por Bou els Mercaderies agafesin els "Surcos" lliures dels trens de LLarg recorregut fins a Port Bou per que la majoria de trens de Passatjers farien servir les noves LAV.

Ja sabeu que tot ha canviat ara no es parla de LAV Tarragona Valencia i que s'ha fet un poti-poti amb totes les propostes i quedara un nyap que costara molts calers.

I Aquest Home de FERRMED sembla que no te ni idea del que ell vol ni del que realment estan Fent.

I sobre Tortosa ja ho vaig dir fa temps:

1 LLençadores de Tortosa a l'Aldea per onectar amb els regionals o llarg recorregut per anar a Valencia o Barcelona.

2 Terminal per regionals destinacio Barcelona.

Salutacions i Feliç Any per el CM que continuara un any mes donant sorpreses i de que parlar.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 03/01/2014 14:49

Ferrmed té una bona proposta i molt ben estudiada és pot veure en el seu web. El problema es que el govern espanyol (no se que ha fet el governa francés, o belga, o...) ha fet el que més li ha interessat.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 06/01/2014 23:28

gatvell ha escrit:Ferrmed té una bona proposta i molt ben estudiada és pot veure en el seu web. El problema es que el govern espanyol (no se que ha fet el governa francés, o belga, o...) ha fet el que més li ha interessat.
Proposar una doble via nova fins a Algeciras és exactament el mateix que proposar anar a Mart, una solemne tonteria avui en dia. Si aquesta és la proposta, estem al punt departida perquè si no recordo malament quan un Ministra va proposar el projecte fa anys ningú va creure una paraula des del minut 0 (altres vegades t´ho pots creure i amb el temps veus que no era veritat però en aquest cas tothom sabia des de l´inici que era tot una tonteria). Crec recordar que eren 60.000 milions el que valia la via nova.... potser al segle XXII.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 07/01/2014 19:09

Tenint en compte que a Espanya hi ha ample ibèric i que Ferrmed defensa el corredor del mediterrani en ample internacional, no es cap tonteria.
Si et mires el seu web, si no recordo malament hi ha un estudi econòmic que xifra que fer el corredor del mediterrani des de la frontera francesa fins a Algesires surt per uns 6.000 milions d'Euros, cal tindre present que és pensat només per a mercaderies, amb els seus "apartadors" per a descans/o el que sigui.
Fer el mateix però adaptat a passatger d'enfila a més de 30.000 milions d'euros, ja que cal fer estacions, desviacions a cada municipi on pari...

Així que cap tonteria, potser falta de documentar-te/informar-te (que això ens passa a tots).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dimarts 07/01/2014 20:51

A més si fos exclusiu per a mercaderies no caldria electrificar-lo tot, donat que la majoria d'operadores privades utilitzen locomotores dièsel.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 08/01/2014 0:54

gatvell ha escrit:Tenint en compte que a Espanya hi ha ample ibèric i que Ferrmed defensa el corredor del mediterrani en ample internacional, no es cap tonteria.
Si et mires el seu web, si no recordo malament hi ha un estudi econòmic que xifra que fer el corredor del mediterrani des de la frontera francesa fins a Algesires surt per uns 6.000 milions d'Euros, cal tindre present que és pensat només per a mercaderies, amb els seus "apartadors" per a descans/o el que sigui.
Fer el mateix però adaptat a passatger d'enfila a més de 30.000 milions d'euros, ja que cal fer estacions, desviacions a cada municipi on pari...

Així que cap tonteria, potser falta de documentar-te/informar-te (que això ens passa a tots).
Pero l'idea del Algeciras Port Bou era en ample Iberic lliure de passatgers de llarg recorregut (nomes rodalies i MD)

Fer un Algeciras en doble via o en via unica NOVA en UIC no val 6000 ME costa molt mes, si el fem per la costa a de ser totalment nova en moltissims trams i si la fem aprofitant el que ja existent i fent canvi d'ample tambe hi haurian passatgers per que en la majoria de casos no hi ha alternativa per els MD o Rodalies en els casos de Alacant - Murcia, Valencia - Castello i Barcelona.

El que faran a l'actualitat te el repte d'adaptar ja a UIC no solament mercaderies també els trens de passatgers de MD i Rodalies i pot ser la zona de proves per canviar d'una vegada l'ample iberic a tota Espanya.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”