Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Començo a creure que alguns no ho entenen per mala llet

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/12/2011 19:59

Queda clar que sempre hi haurà qui interpretarà les coses perquè ho vol veure d'una determinada manera. L'argumentari d'aquell pamflet és prou explícit, i això no té a veure amb els fluxos de mercaderies que tingui actualment el port de Barcelona. Ara resultarà que els xinesos hi munten una terminal de contenidors tan gran per a arribar a les Espanyes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Diumenge 04/12/2011 20:23

Pues no se que planes tienen los chinos, lo que si se es que las vias proyectadas son en ancho doble (Ibérico + UIC) y que del puerto salen mas trenes para dirección Zaragoza que dirección Francia.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 04/12/2011 23:51

He llegit l'article on es defensa el corredor central contra el mediterrani, i només se m'acut un qualificatiu que el pugui descriure ràpidament: insult a la intel·ligència.
És un article que comença amb demagògia, continua amb dades inventades i acaba amb conclusions falses, o dit d'altra manera, mentides. Una joia del periodisme, al servei de la manipulació política.

Entrem en matèria:
En 1942, el genial maestro cubano, y campeón del mundo de ajedrez José Raúl Capablanca, a través de los micrófonos RCA Víctor, de la National Broadcasting Company de Nueva York, divulgaba para el mundo hispano unas lecciones de ajedrez [...]
Tot el paràgraf primer, desvariant. El que es diu normalment marejar la perdiu per confondre el lector. Per tant, saltem al següent:
Extrapolando a nuestra realidad ferroviaria esta lógica aplastante, un corredor ferroviario que discurra por el interior tendrá siempre, en general, una mayor zona de influencia que otro que discurra por el litoral,
I si el meu gat tingués rodes, seria in cotxe teledirigit. Però no ho és.
Seguint aquesta lògica, els corredor ferroviaris més importants d'EEUU són els que passen per les zones semidesèrtiques de Kansas i Colorado. En canvi, els corredors de les costes est i oest, seran eixps secundaris. Un exercici: feu el mateix exemple amb les xarxes xinesa, russa, etc, i me'n dieu els resultats.
Per tant, primera falsedat destapada. Sort que era "aplastante" :riure . Anem per la següent:
frente al 40% de la población española y del PIB nacional que teóricamente concentra el Corredor Mediterráneo, los porcentajes de la zona de influencia del proyecto del Corredor Central, ascenderían al 83 y al 85%, respectivamente.
El 85%? Posats a dir animalades, podrien haver posat el 345%.
Quan diuen que el corredor mediterrani "només" beneficiariael 40% de la població, resulta que únicament compten els habitants de les províncies per on passa l'eix. En canvi, al fer els comptes de l'eix central, compten tota la població "que podria arribar-hi". És a dir, resulta que compten la possibilitat de que des de Barcelona es pugui accedir al centre de la península per agafar el corredor central... però no contemplen el viatge en sentit contrari del centre a la costa en cas de fer el mediterrani!!! Perquè si ho féssin, aleshores dins del corredor mediterrani també haurien de comptar tot el centre espanyol, i resultaria que els números no els quadrarien. Si la realitat no t'encaixa, doncs te n'inventes una de diferent i punt.
Patètic.
Adicionalmente, los puertos de Barcelona y Valencia, principales impulsores, a través de FERRMED, del Corredor ferroviario Mediterráneo, ya se encuentran perfectamente conectados mediante ferrocarril de altas prestaciones para mercancías, con Madrid
Sí, segons hem après, Barcelona està unida amb Madrid, però Madrid no està unida amb Barcelona.
Per cert... "altas prestaciones" una via única? En fi...
O sea, el hinterland de los puertos de Barcelona y Valencia es ya de por sí, muy potente, gracias al citado ferrocarril con Madrid,
Si resulta que diuen que Barcelona ja té una "superconnexió" amb Madrid, i Madrid és el principal destí, és a dir, si la situació actual ja és tant fantàstica .... algú em pot explicar com és que la quota de mercat del ferrocarril és només del 5% quan hi ha ports europeus que s'acosten al 30%? Alguna cosa falla en aquest raonament, una vegada més.
I per cert, no se suposa que estem parlant de corredor de connexió amb Europa? Què hi pinta aquí la connexión Barcelona-Madrid?
A modo de ejemplo, si actualmente una línea está tocando el puerto de Valencia, donde deja la parte principal de su mercancía, por el potente hinterland antes comentado, y posteriormente ese mismo barco va al puerto de Almería a dejar una partida residual de la carga; el día que los puertos de Valencia y Almería estén unidos por el litoral por una línea ferroviaria de altas prestaciones para mercancías, lo normal será que el puerto de Almería acabe perdiendo ese tráfico,
Suposant que fos cert, cosa que dubto: resulta que el drama seria que un port perdria un tràfic perquè hi hauria una manera més barata, ràpida i eficient. I això se suposa que és dolent? O sigui, el que importa és que la mercaderia dóni com més voltes millor, que passi per tots els ports possibles, encara que sigui a costa de disparar el preu i retardar-ne l'arribada, tot per poder copmptar "més tràfics".
Vaja, i jo que em pensava que la idea dels transport era poder arribar de la manera més ràpida i eficient del punt A i el punt B, i ara m'ensenyen que no, que el que importa és que les mercadeeries donin voltes absurdes amunt i avall. Fixa't tu.
Lo que se esconde detrás del Corredor Mediterráneo es el interés por los puertos de Barcelona y Valencia por debilitar la oferta del puerto de Algeciras
Clar, i el centre de la Terra és buit i hi viuen uns éssers lluminosos que governen el món. Quines proves tinc? Cap ni una, igual que per fer l'afirmació que acabo de reproduir.
La entrada natural es Algeciras, y Barcelona y Valencia intentan por todos los medios desviar este designio natural utilizando la estrategia del Corredor Mediterráneo como argucia comercial.
Què mala gent que són, no? Llàstima que el corredor mediterrani s'hagi fet, precisament, per arribar fins Algesires i per tant augmentar-ne la competitivitat, ja que de fet Algesires és el pol principal de Ferrmed. Però ei, que tothom té dret a inventar-se la seva realitat paral·lela, només faltaria.
los puertos de Almería o Málaga, puertos éstos, que debieran vertebrarse ferroviariamente con Madrid a través del Corredor Central.
Els ports s'han de vertebrar amb un eix que passi per... Madrid, a 500 Km del mar!!!! És que no saps si riure, o plorar.

I dotzenes de bajanades més que diu l'article, que ja no val la pena ni comentar.
En canvi, no diuen res:
  • Del cost astronòmic del túnel que caldria fer als Pirineus, molt superior a qualsevol altra fet fins ara, i molt superior al que travessa els Pirineus per Mediterrani (La Jonquera), que es va haver de fer amb iniciativa privada perquè l'Estat es va negar a finançar-lo. Però com a mínim, està fet.
  • Del fet que una vegada travessats els Pirineus acabaria en una línia secundària a França i on no hi ha previsions de fer cap gran corredor, havent de fer marxa enrere els trens gairebé fins el Mediterrani (!)
  • De que la major part del corredor central passaria per zones despoblades mentre que el mediterrani passaria majoritàriament per zones d'alta densitat de població, i paral·lel al principal eix viari d'Espanya.
    Etc, etc.
El que he dit al principi: un cúmul de despropòsits, i un insult a la intel·ligència. Tot plegat, demostra que no hi ha arguments per defensar el corredor central, i sí en canvi molta mala llet política.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 05/12/2011 9:59

1º Parte del panfleto esta sacado de aqui http://webserver.apba.es/portal/page?_p ... ema=PORTAL

2º Que yo sepa entre Murcia y Almeria aunque parte esta en obras tardara bastante en funcionar.

3º El corredor central esta hecho y permite mas tráficos de mercancias por pasar el de pasajeros por Lav

4º Por mas que el sr Amoros lo intentó Algeciras que es el principal puerto en todo prefiere el corredor central, no estaría de
de mas que alguien explicara el porque, a vale "centralismo madrileño" con eso se arregla todo.

5º Me acuerdo de políticos locales de los que aun mandan se reian no hace demasiados años del puerto seco de Madrid y
de ZaragozaPlaza asi que nada a seguir riendonos de lo que hacen en la desierta meseta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/12/2011 10:56

470 ha escrit:3º El corredor central esta hecho y permite mas tráficos de mercancias por pasar el de pasajeros por Lav
O sigui, que a tu et deu semblar de perles que per portar mercaderies de València al centre d'Europa calgui passar per Madrid i Saragossa? I des de Barcelona, què caldria fer, aleshores?

Almenys és això el que es dedueix de la frase "el corredor central està fet", perquè el que està fet és això. El somni eròtic dels seus defensors, foradar els Pirineus i pretendre que els francesos foradin tot el Massís Central amb un eix que no passa per cap ciutat de pes entre Tolosa i París, no s'aguanta per enlloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 05/12/2011 12:37

Guigui ha escrit:
470 ha escrit:3º El corredor central esta hecho y permite mas tráficos de mercancias por pasar el de pasajeros por Lav
O sigui, que a tu et deu semblar de perles que per portar mercaderies de València al centre d'Europa calgui passar per Madrid i Saragossa? I des de Barcelona, què caldria fer, aleshores?

Almenys és això el que es dedueix de la frase "el corredor central està fet", perquè el que està fet és això. El somni eròtic dels seus defensors, foradar els Pirineus i pretendre que els francesos foradin tot el Massís Central amb un eix que no passa per cap ciutat de pes entre Tolosa i París, no s'aguanta per enlloc.
No saques falsas deducciones, creo que confundes corredor central con TCP. Aqui la madre del cordero y objetivo de Fermed es el puerto de Algeciras con sus líneas marítimas que la conectan con el mundo y no hace falta hacer ningun agujero mas en el pirineo, hay uno hecho y que no se utiliza.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/12/2011 13:23

470 ha escrit:Aqui la madre del cordero y objetivo de Fermed es el puerto de Algeciras
Fals. Algesires és el punt culminant, però la idea és connectar no només tots els ports mediterranis, sinó també la zona més extensa i amb més indústries de tota la península
470 ha escrit: y no hace falta hacer ningun agujero mas en el pirineo, hay uno hecho y que no se utiliza.
Acaben de fer el túnel de baixa cota i no me n'he assabentat?
A més, si aquest corredor central ja està fet... aleshores de què discutim? No li cal ni un euro d'inversió, ja està tot fet i podem dedicar-los al corredor mediterrani... no? (el qual, per cert, també està "tot fet" tot i que no s'utilitza)



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dilluns 05/12/2011 21:26

wefer ha escrit: Fals. Algesires és el punt culminant, però la idea és connectar no només tots els ports mediterranis, sinó també la zona més extensa i amb més indústries de tota la península
Pues por que tanto interes en que llegue a la Baia
wefer ha escrit:Acaben de fer el túnel de baixa cota i no me n'he assabentat?
A més, si aquest corredor central ja està fet... aleshores de què discutim? No li cal ni un euro d'inversió, ja està tot fet i podem dedicar-los al corredor mediterrani... no? (el qual, per cert, també està "tot fet" tot i que no s'utilitza)
No hace falta hacer uno a baja cota, con arreglar el que hay se puede hacer muy buen servicio y es verdad para que discutimos si no hay dinero para hacer nada.



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dilluns 05/12/2011 22:42

Propongo un cartel de ¨CASO CERRADO¨, por si algunos no se enteraron.

Hace mucho que no veo un sólo argumento (AR-GU-MEN-TO, no falacia, dato envenenado o cuestionamiento infantil) a favor del corredor central. Pasaron las elecciones, ya se expresó rotundamente la CE... De hecho, viéndolo desde una cierta distancia, ya uno se empieza a preguntar qué era concretamente este ¨corredor central¨, porque al mismo tiempo muchas veces nos dijeron que ¨ya esta hecho¨, y por otro lado ¨ya está hecho el CM¨...

Estimados moderadores, pasamos el hilo a la sección ¨Surrealismo¨??

Saludos!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 05/12/2011 23:35

470 ha escrit:No hace falta hacer uno a baja cota, con arreglar el que hay se puede hacer muy buen servicio
Per començar, que quedi ben clar que estic totalment a favor de la reobertura del túnel ferroviari de Canfranc, i de la modernització de la línia que hi arriba... però siguem realistes: la línia Osca-Oloron no és adequada ni per alta velocitat ni per mercaderies, degut al seu perfil molt complicat. En segon lloc, no es pot dir que simplement cal arreglar el túnel i prou. Analitzem-la:
  • D'una banda, el túnel ferroviari existent ara mateix s'utilitza com a sortida d'emergència del túnel carreter, la qual cosa no fa impossible la seva utilització per al ferrocarril, però sí que és un problema afegit.
  • Pel costat francès, la línia està inservible i hauria de ser totalment renovada. Hi ha moltes zones on han crescut arbres al bell mig. Però això és el de menys, ja que el principal problema és que falten diversos trams, que han estat eliminats per millorar el traçat de la carretera.
  • El traçat, sobretot pel costat francès en sí és totalment inadequat per a un gran eix: corbes massa petites que impliquen velocitats reduïdes, grans pendents i via única en tot el traçat. Si volem fer-ne un corredor de primer ordre, cal fer tota la línia nova.
  • Però el pitjor de tot, com ja he dit, és que encara que es fes una línia totalment nova, ja fos aprofitant l'existent (amb un cost alt) o amb un túnel nou de cota baixa (cost estratosfèric) al final, ens trobem amb el mateix: arribem a una línia secundaria francesa, la Oloron-Pau, que ve a ser com aquí la línia de Manresa-Lleida, per fer-nos una idea. Un altre tram a refer des de zero.
  • I més enllà de Pau? Un cul-de-sac. Des de Pau, els trens haurien de girar 90 graus o a la dreta o a l'esquerra per anar a agafar el corredor Mediterrani francès, o l'Atlàntic francès, que són les continuacions naturals dels mateixos eixos a la península.
En definitiva, per a què tanta inversió pel corredor central a Espanya? Perquè una vegada a França, igualment els trens hagin de recular fins la costa.
Tècnicament el corredor central no s'aguanta per enlloc. Coses diferents serien la reobertura del Canfranc-Oloron per establir-hi regionals, que sí tindria cert sentit, però fins i tot seria més fàcil fer un corredor internacional per Puigcerdà i la Tor de Querol, que no pas per Canfranc. I més quan encara no estan totalment explotades les potencialitats dels existents a Irun i La Jonquera/Portbou.
nicolas ha escrit:Hace mucho que no veo un sólo argumento (AR-GU-MEN-TO, no falacia, dato envenenado o cuestionamiento infantil) a favor del corredor central.
Jo crec que tot és defensable, però que cal explicar el per què sí i el per què no de cada cosa, amb arguments lògics. D'altra manera, queda com "mania" d'un territori contra un altre, que no és el cas (més enllà de que cada territori defensi legítimament els seus interessos).

Igualment, no oblidem una cosa: les decisions de les infraestructures desgraciadament no les prenen els tècnics, sinó els polítics. I això pot fer que, per molt il·lògica que sigui una decisió, aquesta tiri endavant. Que els ho preguntin a Canfranc, o a Esparreguera sense anar més lluny...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 06/12/2011 1:01

wefer ha escrit:
  • I més enllà de Pau? Un cul-de-sac. Des de Pau, els trens haurien de girar 90 graus o a la dreta o a l'esquerra per anar a agafar el corredor Mediterrani francès, o l'Atlàntic francès, que són les continuacions naturals dels mateixos eixos a la península.
Per molt que remarquin la centralitat de la TCP, es tracta d'una centralitat únicament des del punt de vista espanyol. Ja que, des del punt de vista francès, fins i tot és molt més "central" el corredor Toulouse-Saint Girons-la Pobla de Segur-Lleida que no pas la ruta Pau-Canfranc-Zaragoza.

De fet, de Canfranc a l'Atlàntic en línia recta hi ha només 125 km, mentre que de Canfranc a la Mediterrània hi ha més del doble (303 km).



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dimarts 06/12/2011 5:32

wefer ha escrit:
nicolas ha escrit:Hace mucho que no veo un sólo argumento (AR-GU-MEN-TO, no falacia, dato envenenado o cuestionamiento infantil) a favor del corredor central.
Jo crec que tot és defensable, però que cal explicar el per què sí i el per què no de cada cosa, amb arguments lògics. D'altra manera, queda com "mania" d'un territori contra un altre, que no és el cas (més enllà de que cada territori defensi legítimament els seus interessos).
Eres mucho más paciente y diplomático que yo. Y es cierto que perdiendo la paciencia al final las cosas quedan como una manía o una imposición de verdades, que con mala leche puede compararse con las imposiciones y demagogias que justamente se están criticando.

Pero tampoco está de más que cuando alguien se pone infantil, se lo digas. Porque argumentar que ¨hoy el ancho ibérico y hacia españa es el principal cliente ferroviario del puerto¨ es un insulto a la inteligencia tan grande que cuando empieas a escribir ¨ES QUE CASI NO HAY VÍAS DECENTES A NINGÚN OTRO LADO¨ te duele estar participando de esta discusión y ya no pones nada porque es perder el tiempo. O que ante el ejemplo de la terminal de los chinos te contesten ¨hombre, pero ellos tambien instalarán ancho ibérico!¨ (eso ya es desolador). Puedes ver leyendo hacia atrás todo este hilo que en cuanto aclaras un argumento, en lugar de cerrarlo y darte la razón admitiendo algo de ignorancia en el tema, sacarán otro! No hay duda de que eso no es forma de discutir ni de tratar a alguien que te está contestando con paciencia y buena voluntad. Es una falta de respeto y un abuso hacia los demás y hacia el foro, creo yo.

Ojo, admiro y creo que es la riqueza de este foro, que haya tanta buena voluntad en contestar educativamente cada argumento en detalle. Pero cada uno tiene su especialidad, y la mía no es la infraestructura, ni la operación ni nada ¨hard¨ sino los criterios de inversión. Y por eso si quiero aportar algo siempre termina siendo darle un palazo en la cabeza (verbal) a los que discuten el tema que sea desde una posición tomada. Empezar por buscar qué solución te gusta más y después defenderla con uñas y dientes ante cualquiera que se oponga, es un ¨anticriterio¨ que está muy arraigado en este país porque los políticos y los medios de comnicación, te guste o no, nos ¨educan¨ diá a día y minuto a minuto con este tipo de discusiones estériles.

Es personal. Creo que la sutileza, ya sea en estilo inglés (indescifrable) o alemán (lo de sutileza va de regalo), están bien como primera oportunidad. Y luego el merecido mazazo.

Resumiendo sutilmente: ¨HI HA GENT QUE ES FICARÀ AL QL TOT EL QUE LI EXPLIQUIS, SOBRETOT SI TENS RAÓ. PERDONEU, PERÒ ALGÚ HO HAVIA DE DIR¨

Un saludo



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dimecres 07/12/2011 20:06

wefer ha escrit: Per començar, que quedi ben clar que estic totalment a favor de la reobertura del túnel ferroviari de Canfranc, i de la modernització de la línia que hi arriba... però siguem realistes: la línia Osca-Oloron no és adequada ni per alta velocitat ni per mercaderies, degut al seu perfil molt complicat. En segon lloc, no es pot dir que simplement cal arreglar el túnel i prou. Analitzem-la:
  • D'una banda, el túnel ferroviari existent ara mateix s'utilitza com a sortida d'emergència del túnel carreter, la qual cosa no fa impossible la seva utilització per al ferrocarril, però sí que és un problema afegit.
  • Pel costat francès, la línia està inservible i hauria de ser totalment renovada. Hi ha moltes zones on han crescut arbres al bell mig. Però això és el de menys, ja que el principal problema és que falten diversos trams, que han estat eliminats per millorar el traçat de la carretera.
  • El traçat, sobretot pel costat francès en sí és totalment inadequat per a un gran eix: corbes massa petites que impliquen velocitats reduïdes, grans pendents i via única en tot el traçat. Si volem fer-ne un corredor de primer ordre, cal fer tota la línia nova.
  • Però el pitjor de tot, com ja he dit, és que encara que es fes una línia totalment nova, ja fos aprofitant l'existent (amb un cost alt) o amb un túnel nou de cota baixa (cost estratosfèric) al final, ens trobem amb el mateix: arribem a una línia secundaria francesa, la Oloron-Pau, que ve a ser com aquí la línia de Manresa-Lleida, per fer-nos una idea. Un altre tram a refer des de zero.
  • I més enllà de Pau? Un cul-de-sac. Des de Pau, els trens haurien de girar 90 graus o a la dreta o a l'esquerra per anar a agafar el corredor Mediterrani francès, o l'Atlàntic francès, que són les continuacions naturals dels mateixos eixos a la península.
En definitiva, per a què tanta inversió pel corredor central a Espanya? Perquè una vegada a França, igualment els trens hagin de recular fins la costa.
Tècnicament el corredor central no s'aguanta per enlloc. Coses diferents serien la reobertura del Canfranc-Oloron per establir-hi regionals, que sí tindria cert sentit, però fins i tot seria més fàcil fer un corredor internacional per Puigcerdà i la Tor de Querol, que no pas per Canfranc. I més quan encara no estan totalment explotades les potencialitats dels existents a Irun i La Jonquera/Portbou.
De una manera breve por que hay otro hilo sobre Canfranc
A pesar de que en los ultimos años (como en muchas otras lineas) los tráficos de mercancias habian mermado, siempre se transportarón mercancias, cemento, marmoles, cereales, productos manofacturados, maquinaria industrial etc, y mucho antes aunque no hay mucha información si que esta documentado que los alemanes transportaban mineral procedente de España a su industria de armamento en el Ruhr, utilizando prisioneros republicanos como esclavos para el trasiego de los vagones.Es bien cierto que las rampas en la parte francesa son considerables por eso se electrificó y se utilizó durante muchos años una locomotora parecida a la Ripoll, la de la serie 4000, que era Bo-Bo y se demostro muy util para el trazado.
Hay estudios serios que citan que el coste de la reabertura sería inferior al 10 % del coste de la TCP y que la linea tiene una capacidad de entre 2 y 3 M de T. que es casi lo que pasa actualmente por Irun y Portbou.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 07/12/2011 20:21

Ja que surt el tema jo penso que reobrir Canfranc és perfectament compatible amb el corredor Mediterrani però s'ha de fer amb un projecte realista per la part aragonesa i quant a viatgers té un important potencial des del punt de vista turístic, ara bé s'hauria de complementar amb algun transport cap a les pistes d'esquí així com les variants que estaven previstes a Riglos pels embassaments entre d'altres

La part de mercaderies amb les locomotores que es disposen avui en dia es podria fer algun tipus de transport però el plantejament ha de ser realista, com un complement dels altres passos fronterers o nous tràfics i els trens que des de Saragossa surten cap a la frontera, i realment reobrir aquesta línia es pot fer amb un cost i un temps d'execució molt més reduït que el túnel de baixa cota.

El túnel de baixa cota així com la Travessia central dels pirineus és un projecte totalment irrealista amb un cost elevat i que no seria una altrernativa ni al corredor mediterrani ni al pas per Irun.

Així doncs, en cap cas reobrir Canfranc es pot fer amb la idea de treure mercaderies dels altres passos fronterers, si més no d'una manera significativa, una cosa sí que és ineludible si es vol reobrir Canfranc, canviar l'ample de via del costat espanyol, si s'ha de canviar d'ample d'algun tren que es faci a Saragossa i no a Canfranc.

I sobre el tema d'aquest fil que és el corredor Mediterrani, poca cosa més puc dir crec que wefer ja ha donat prou arguments i dades i tampoc es tracta de repetir el que ja s'ha dit.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/12/2011 22:24

470 ha escrit:De una manera breve por que hay otro hilo sobre Canfranc
A pesar de que en los ultimos años (como en muchas otras lineas) los tráficos de mercancias habian mermado, siempre se transportarón mercancias, cemento, marmoles, cereales, productos manofacturados, maquinaria industrial etc, y mucho antes aunque no hay mucha información si que esta documentado que los alemanes transportaban mineral procedente de España a su industria de armamento en el Ruhr, utilizando prisioneros republicanos como esclavos para el trasiego de los vagones.Es bien cierto que las rampas en la parte francesa son considerables por eso se electrificó y se utilizó durante muchos años una locomotora parecida a la Ripoll, la de la serie 4000, que era Bo-Bo y se demostro muy util para el trazado.
Hay estudios serios que citan que el coste de la reabertura sería inferior al 10 % del coste de la TCP y que la linea tiene una capacidad de entre 2 y 3 M de T. que es casi lo que pasa actualmente por Irun y Portbou.
Comparar la línia de Canfranc i transports internacionals de fa setanta anys amb una ruta de mercaderies transeuropea és com pretendre treure quota de mercat a l'avió amb el Costa Brava.

Reobrir Saragossa-Pau em sembla perfecte, però pretendre que aquella línia pugui formar la base d'un eix ferroviari transeuropeu (parlem d'això, i de res menor) és il·lús, utòpic o demagògic, segons el cas.

I ara, demanaria no cercar arguments a la desesperada. Som aficionats al ferrocarril i al transport en general, no polítics a qui va la poltrona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 15/02/2012 14:52

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... go-1418021
PLA D'INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES
El Govern recupera el projecte del corredor central per Aragó per a la Xarxa Transeuropea de Transports
La ministra de Foment el considera "tan important" com el traçat mediterrani i l'atlàntic

Dimecres, 15 de febrer del 2012 - 14:27h. EL PERIÓDICO / Madrid
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha presentat la proposta del Govern per a la Xarxa Transeuropea de Transports que enviarà a Europa, en què recupera l'aposta pel corredor central amb la connexió del Pirineu per Aragó, tot i que la Comissió Europea va descartar la connexió amb França per aquesta via, segons informa l'agència ACN.

Segons Pastor, es tracta d'una infraestructura "clau" per al desenvolupament d'Espanya. En la proposta també consten els corredors atlàntic i mediterrani. La ministra ha apuntat que no restarà recursos als altres dos corredors, però sí que ha donat a entendre que Foment considera aquesta infraestructura tan important com les altres dues, i per tant hi donarà la mateixa prioritat.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 15/02/2012 14:57

http://www.ara.cat/societat/FERROVIARI- ... 35460.html
El govern espanyol vol reactivar el corredor ferroviari que creua els Pirineus
L'executiu segueix apostant, al mateix temps, pels corredors ferroviaris mediterrani i atlàntic

JOAN FAUS Madrid | Actualitzada el 15/02/2012 13:55
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat avui que el govern espanyol demanarà a la Comissió Europea (CE) que inclogui el corredor central ferroviari, que creua els Pirineus, en la seva xarxa d'infraestructures de transport prioritàries amb cofinançament comunitari. L'executiu segueix apostant, al mateix temps, pels corredors ferroviaris mediterrani i atlàntic.

Pastor ha dit, en roda de premsa, que la proposta d'incorporar el corredor central “no restarà fons” de les inversions pels corredors mediterranis i atlàntic, però no ha volgut donar xifres concretes ni deixar clar si un tindrà prioritat sobre l'altre. La ministra ha assegurat que la travessia dels Pirineus és “fonamental” per evitar una “Espanya asimètrica” i impulsar la competitivitat. “Perquè una comunitat autònoma ha de ser més important que una altra?”, s'ha preguntat. “El corredor central és una petició unànime de les comunitats autònomes. La Espanya central també existeix”, ha afegit.

A l'octubre, la CE va incloure els corredors ferroviaris mediterrani, atlàntic i central (però aquest sense el túnel que creua els Pirineus) en la seva xarxa d'infraestructures de transport prioritàries amb cofinançament comunitari per al període 2014-2020. La CE va incloure complets el corredor mediterrani (des d'Algesires fins a la frontera francesa) i l'Atlàntic (des de Portugal fins a França, passant per Valladolid i amb ramals a la Corunya, Gijón i Madrid ). En canvi, per al corredor central, només l'eix Algesires-Madrid-Saragossa, des d'on es connectaria amb els altres dos corredors per Bilbao i Tarragona. La CE va descartar el túnel dels Pirineus per qüestions de seguretat.

El corredor mediterrani discorre al llarg de 1.300 quilòmetres per quatre comunitats autònomes, Catalunya, València, Múrcia i Andalusia, es preveu una inversió global de 51.300 milions d'euros, dels quals ja s'han invertit 8.400 milions, amb l'objectiu de que estigui plenament operatiu el 2030. Les ajudes europees cobriran entre un 10% i un 20% del cost total del projecte. L'anterior ministre de Foment, José Blanco, es va comprometre a efectuar entre 2011 i 2020 operacions per un valor conjunt de 25.400 milions.

La contraproposta que Madrid presentarà a Brussel·les també demana que s'inclogui la connexió ferroviària amb Portugal, 16 noves plataformes logístiques, nous ports del nord-oest, la connexió ferroviaria amb Portbou i de tota la costa andalusa. Pastor ha dit que espera que la decisió de la Comissió sobre si accepta la contraproposta espanyola es produirà entre el juny i la tardor de 2013.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 15/02/2012 15:06

Ara els faran el mànec...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimecres 15/02/2012 18:59

Aquí la propuesta en el documento del Ministerio:

http://www.diariodelaltoaragon.es/Fotos ... 803721.pdf



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 15/02/2012 20:02

No només això de la TCP, sinó que la senyora Pastor parla de:

-Corredor mediterrani pel litoral entre Almería i Algeciras, per Motril i Málaga. :boig
-Connexió ferroviària Granada-Motril. :boig
-LAV Coruña-Bilbao pel litoral. :boig
-connexió Asturies-León-Extremadura (això no es diu Ruta de la Plata?) xD :boig
-connexió Pamplona-Soria-Torralba-LAV :riure xD :boig

Em pregunto: aquesta senyora té algú a qui li caigui malament, a la seva oficina? :D



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”