Renfe estudia suspendre trens hotel

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Renfe estudia suspendre trens hotel

Entrada Autor: metring » Divendres 25/05/2012 14:54

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... manda.html

Renfe estudia suspender los trenes hotel por falta de demanda

Frecuentemente circulan con coches vacíos, lo que hace perder mucho dinero a la empresa

Economía | 25/05/2012 - 12:11h

Madrid (Efecom).- Renfe estudia dejar de operar los trenes hotel, especialmente los que circulan en rutas internacionales, debido a una importante caída de la demanda, ha señalado hoy el presidente de la operadora ferroviaria pública, Julio Gómez-Pomar.

La resta, a l'enllaç.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/05/2012 15:31

Ara s'estranyen que facin serveis de luxe pensats per a la gent normal, i que la gent normal no vulgui pagar preus de luxe. Si, malgrat intents repetits i el maltractament continu, encara no s'han decidit a suprimir el Costa Brava, amb la teòrica competència ferotge de l'avió i l'AVE, per alguna cosa serà...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/05/2012 16:37

Doncs ara mateix els Trenhotel són els únics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serà el següent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (Galícia, Astúries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 25/05/2012 16:57

Sagrerenc ha escrit:Doncs ara mateix els Trenhotel són els únics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serà el següent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (Galícia, Astúries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Que jo recordi hi ha un nocturn Madrid-Vigo/Corunya/Ferrol. El de Ferrol va via Valladolid-León-Ponferrada, els altres per el directo de Zamora.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/05/2012 17:12

Amb l'entrada en servei del TGV fins a Barcelona, els Elipsos segurament tindran els dies comptats. El que passa és que serveixen públics totalment diferents, ja que cap altre mitjà et permet ser al centre de Ginebra, Torí o París a primera hora (que aquí és primeríssima, però allí ja és horari d'oficina) ni marxar-ne a última.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/05/2012 17:22

UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Doncs ara mateix els Trenhotel són els únics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serà el següent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (Galícia, Astúries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Que jo recordi hi ha un nocturn Madrid-Vigo/Corunya/Ferrol. El de Ferrol va via Valladolid-León-Ponferrada, els altres per el directo de Zamora.
Cert, m'havia oblidat dels Madrid-Galícia. Que per cert, el que va a Vigo continua fins a Pontevedra.

Madrid-Zamora-Ourense-|-Santiago-A Coruña
Madrid-Zamora-Ourense-|-Vigo-Pontevedra
Madrid-León-Lugo-Ferrol

També queda el Estrella Picasso (Bilbao-Málaga) tot i que només circula esporàdicament (ponts, Setmana Santa...)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 26/05/2012 2:02

Fa un temps vam anar a París. Jo volia fer la ruta amb el Trenhotel... però al final vaig desistir:
  1. El bitllet em sortia el doble de car que anar-hi en avió. Només per aquesta raó, la cosa ja estava clara.
  2. No obstant, vaig intentar informar-me a través de la web d'Elipsos, i al final vaig abandonar ja que no s'entenia res i al final acabava donant errors.
  3. Vaig anar a taquilla i em van dir que no sabien si el tren circularia el dia que jo volia perquè farien obres. Això cinc o sis mesos abans del viatge.
  4. Quan hi vaig tornar un temps després, em van dir que el tren ja estava complet. Deurien faltar encara uns 3 mesos pel viatge i ja estava ple!!!! :S No s'ho creuen ni ells.
Hi vam acabar anant en avió, òbviament.
Tot plegat, un cúmul d'incompetència i sobretot ganes de que el producte NO funcioni. El que m'estranya no és que portin cotxes buits, el que m'estranya és que encara hi viatgi algú. Deuen ser gent que tenen pànic a volar, perquè si no no m'ho explico.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 29/05/2012 20:56

A mi em fa molta ràbia que el Trenhotel Barcelona-París no pari a Tolosa, sent l'únic tren que circula entre Barcelona i Tolosa. No us podeu imaginar la quantitat de gent que es mou habitualment entre aquestes dues ciutats, jo conec una quarantena de persones que ho fa almenys un cop al mes. Ara bé, cal reconèixer que, encara que parés a Tolosa, l'horari d'aquest tren tampoc seria l'ideal, en direcció nord passa per Tolosa poc abans de les 2 de la matinada i en direcció sud passa a quarts de 3.



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dimarts 29/05/2012 21:48

Una pregunta, alguien sabe si las 12 horas exactas de viaje son reales o artificiales, es decir, estiradas con paradas intermedias y velocidades menores de las posibles??

Por cierto, no habían renovado MUCHOS trenhotel hace poco? Y ahora resulta que no es rentable?

Por cierto (II), este fin de semana largo se me cruzó por la cabeza hacer una escapada a galicia (tengo familia allí) y tuve la genial idea de mirar ¨por si acaso¨ qué oferta tenían los maravillosos trenhotel... Entre el precio y los horarios de otro planeta, si bcn-paris no es rentable, esto lo es??????

¨Flipo¨, la palabra española que más me gusta.

Saludos!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/05/2012 21:53

nicolas ha escrit:Una pregunta, alguien sabe si las 12 horas exactas de viaje son reales o artificiales, es decir, estiradas con paradas intermedias y velocidades menores de las posibles??
Almenys en el Pau Casals a Zuric, et puc assegurar que és així. Si et dic que, una vegada que el vaig agafar, va recuperar els 40 minuts de retard que duia a Perpinyà com aquell qui res...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

portbou
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: portbou » Dilluns 04/06/2012 1:28

Hola.
Els TH Elipsos son Talgo VI i a la xarxa ADIF podrien agafar els 180/200 km/h pero a la SNCF, sembla ser que estan "topats" degut al canvi d'ample i tenen limitacions per qüestio de "frens". Estic d'acord amb que moltes vegades porten retards espectaculars i despres recuperan a l'arribada a BArcelona (especialment el TH de Zurich/Mila).

Si serveix de referencia el CORAIL/INTERCITES LUNEA Cerbère-Paris triga quasi el mateix que el TH BCN-Paris (recorreguts Cerbère-Paris identics) i aquest si que fa "aturades" llargues ( a Toulouse "empalma" amb el Tour Carol-Paris). Del TH s'hauria de treure el 20/30 minuts de canvi i sortida de Cerbère. Com no para a Narbonne, agafa un petit "by-pass" que sembla que vagi per una via dels anys 50/60.

Uns dels problemes potser es la "politica" de la SNCF de no fer aturades en cap estació de nit entre las 00.30 i les 5.00 h. que fa que estacions com Lyon, Valence, Avignon, o la mateixa Toulouse no siguin operatives.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Diumenge 11/11/2012 16:03

Bones, com està aquest tema?
Volia fer un viatge familiar fins a Zürich a principis del Gener però a la plana web de la Renfe només es pot comprar fins a principis del Desembre ... sabeu si te quelcom a veure amb això que esteu parlant?
Si els hi pregunto en la taquilla de Girona segur que em diuen que no saben res, com sempre ... la veritat és que Renfe fàcilment guanyaria el premi de la pitjor companyia ferroviària de tota Europa occidental :avall
César l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 11/11/2012 16:28, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/11/2012 16:17

En general, és habitual que no es puguin comprar bitllets amb més de dos mesos d'antelació. Fins i tot en temporades de molta demanda, com Nadal, pot haver entrat novembre i encara has d'esperar.

Així doncs, per aquesta banda, "normalitat".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Diumenge 11/11/2012 16:27

A data d'avui es pot reservar fins el 5 o 6 de Desembre ... jo vull per la primera setmana del Gener... aquesta empresa no te nom, de veritat quin emprenyament, perquè ja tinc tot parlat i més o menys arreglat ... :emprenyat



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 11/11/2012 16:46

El pont de desembre serà l'ultim dia de circulació del TrenHotel Barcelona - Zurich/Milà. A les estaciones franceses ja hi ha la nota de elipsos.
El TrenHotel a Paris continua.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/11/2012 17:01

Almenys, haurien pogut tenir la decència d'esperar l'entrada en funcionament del servei Barcelona-Ginebra, que permetria enllaços amb Zuric cada hora i amb Milà cada dues.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 11/11/2012 17:09

Guigui ha escrit:Amb l'entrada en servei del TGV fins a Barcelona, els Elipsos segurament tindran els dies comptats. El que passa és que serveixen públics totalment diferents, ja que cap altre mitjà et permet ser al centre de Ginebra, Torí o París a primera hora (que aquí és primeríssima, però allí ja és horari d'oficina) ni marxar-ne a última.
Creo que deberian de alargar o de cambiar de origen el tren hotel Barcelona - Paris hasta Valencia cuando entre en servicio los trenes TGV, seria una buena conexión con Valencia y Francia, pero claro esto es un poco dificil de hacer.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Diumenge 11/11/2012 18:51

davida ha escrit:El pont de desembre serà l'ultim dia de circulació del TrenHotel Barcelona - Zurich/Milà. A les estaciones franceses ja hi ha la nota de elipsos.
El TrenHotel a Paris continua.
Lo curioso es que ni siquiera me sorprenda que en Francia haya llegado la información a los usuarios, y aqui no. Se lo tienen calladito, no vaya ser llegue alguien a decir que en Europa sí pueden ser rentables los trenes nocturnos, y que suprimir esto es matar buena parte de los trenes internacionales más importantes que quedan, que son muy pocos.
Este país y su operador ferroviario son cada día más patéticos, trillones de km de alta velocidad y no se ha llegado ni a Francia, los talgos internacionales han ido cayendo uno tras otro, y ahora incluso el trenhotel a Zurich, que era la niña de mis ojos para viajar a Suiza. Creo que me retiraré a llorar un rato.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 12/11/2012 10:40

Us puc confirmar que tant el personal d'estació de Zürich com en el Ginebra no s'expliquen la supressió. Fa cosa d'una setmana vaig ser-hi i vaig parlar amb tots dos. Em donaven (des de Ginebra) l'alternativa de viatjar de dia amb TGV a Lyon, i allà un altre TGV a Figueres, i llavors el MD d'enllaç (que els sortia en pantalla com a tren de llarg recorregut amb reserva obligatòria, com si fos un Corail per exemple). Per aquell dia mateix -vaig demanar-ho- quedaven algunes places en súper-reclinable, la resta era tot ple.



portbou
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: portbou » Dilluns 12/11/2012 22:52

Un dels problemes del TH BCN-ZURICH es que el temps de recorregut s´ha allargat desde fa uns anys en mes de un parell de hores. Al principi per obres a França, despres per obres a Suissa, etc. etc. Finalment a Suissa el trajecte entre Geneve i Zurich el fa a una velocitat "espectacular" que fa que el passin fins i tots els "Rodalies". A mes a mes jo crec que a la SNCF no li "agradava" del tot aquest tren.
Es una pena. Arrivar a Suissa, enllaç amb trens a Munich i amb els RAILJET fins a Viena i Budapest. Quina llàstima. :|



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”