Renfe estudia suspendre trens hotel

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: El futur del trenhotel podria ser aquest?

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 22/01/2013 18:16

Ferry1ac1 ha escrit:No sé com deu estar ara, però em refermo en que alguna cosa s'ha de poder fer per baixar els preus dels bitllets del trenhotel o acabaran desapareixent tots aquests serveis.
Aquest matí m'he llevat al Intercités de Nuit Paris Austerlitz-Toulouse Matabiau i em va costar 43 euros en llitera (vaig comprar el bitllet fa tres setmanes). La nit de divendres vaig fer Narbonne-Strasbourg i només em va costar 32, recordo que la plaça en seient superreclinable estava a 19 euros.

En canvi, si per exemple, vull anar de Barcelona a León a passar el cap de setmana d'aquí a 3 setmanes, el TrenHotel de divendres em costa 93,50 euros assegut i un mínim de 192,50 euros estirat. És evident que els TrenHotel de la Renfe no són competitius, gràcies a la meravellosa idea de carregar-se els Estrella.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 22/01/2013 19:36

Sagrerenc ha escrit: Aquest matí m'he llevat al Intercités de Nuit Paris Austerlitz-Toulouse Matabiau i em va costar 43 euros en llitera (vaig comprar el bitllet fa tres setmanes). La nit de divendres vaig fer Narbonne-Strasbourg i només em va costar 32, recordo que la plaça en seient superreclinable estava a 19 euros.

En canvi, si per exemple, vull anar de Barcelona a León a passar el cap de setmana d'aquí a 3 setmanes, el TrenHotel de divendres em costa 93,50 euros assegut i un mínim de 192,50 euros estirat. És evident que els TrenHotel de la Renfe no són competitius, gràcies a la meravellosa idea de carregar-se els Estrella.
Bravo la Renfe! Només puc dir això.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 22/01/2013 21:15

Sagrerenc ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:No sé com deu estar ara, però em refermo en que alguna cosa s'ha de poder fer per baixar els preus dels bitllets del trenhotel o acabaran desapareixent tots aquests serveis.
Aquest matí m'he llevat al Intercités de Nuit Paris Austerlitz-Toulouse Matabiau i em va costar 43 euros en llitera (vaig comprar el bitllet fa tres setmanes). La nit de divendres vaig fer Narbonne-Strasbourg i només em va costar 32, recordo que la plaça en seient superreclinable estava a 19 euros.

En canvi, si per exemple, vull anar de Barcelona a León a passar el cap de setmana d'aquí a 3 setmanes, el TrenHotel de divendres em costa 93,50 euros assegut i un mínim de 192,50 euros estirat. És evident que els TrenHotel de la Renfe no són competitius, gràcies a la meravellosa idea de carregar-se els Estrella.
El dilluns vaig fer un Barcelona Coruña per 100€ i poc en cabina gran clase us individual i comprat 2h abans de la sortida del tren.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 22/01/2013 21:34

davida ha escrit:El dilluns vaig fer un Barcelona Coruña per 100€ i poc en cabina gran clase us individual i comprat 2h abans de la sortida del tren.
A Internet o a taquilla? Jo busco a Internet i aquest mateix trajecte en Cabina Gran Clase es ven a 204,80 euros i no és fins el 5 de febrer (d'aquí a 15 dies) que comencen a aparèixer ofertes estrella a 122,90 euros.

Jo tota la vida he anat a Galícia un o dos cops l'any, sempre hi anava amb l'Estrella, des que és Trenhotel m'he passat al cotxe. I conec gent que abans prenia l'Estrella i ara hi va en bus.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimarts 22/01/2013 23:54

Me cuesta creer que los de la Renfe sean tan imbéciles que no se han dado cuenta que un tren nocturno funciona si es barato, la gente quiere literas y butacas reclinables a precios económicos, y no habitaciones de lujo para trayectos de 10 o 12 horas (¿Que falta hace tener una ducha para un viaje de una noche?). Por eso el Estrella tiene muy buena ocupación, al menos siempre que yo he viajado ha llevado bastante gente. También tuve la suerte de viajar alguna vez en el Pau Casals, y las literas siempre estaban al menos al 80% de ocupación, la última vez que viajé pagué unos 180€ ida y vuelta, la mitad del precio normal. Y aún así el avión podría ser más barato (y más rápido), pero la gente ahí estaban en los coches literas. Dudo que las habitaciones jamás llegaran a ver mucha ocupación, y estoy seguro que con sólo literas y butacas reclinables podrían seguir operando muchos Trenhoteles, si lo hicieran una tarifa más cercana al Estrella. Pero que se puede esperar de esa banda de incompetentes que administran el ferrocarril en España.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Divendres 25/04/2014 15:52

Seria el thread més similar que he vist

Renfe convierte sus 'trenhotel' en hoteles permanentes
http://www.expansion.com/2014/04/25/emp ... 21973.html



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 25/04/2014 16:18




Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/04/2014 16:40

Qué paradoja, un Trenhotel sirviendo a la Feria de Aves :bleah


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/04/2014 17:16

Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 25/04/2014 17:21

Sagrerenc ha escrit:Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!
Aquests Trenhotel són els de la sèrie 7, i no es troben homologats per circular comercialment fora de l'estat espanyol. A més, qui t'ha dit que es troba aturat i ocupant la via? Has llegit els horaris?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/04/2014 18:05

Renfe451 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!
Aquests Trenhotel són els de la sèrie 7, i no es troben homologats per circular comercialment fora de l'estat espanyol. A més, qui t'ha dit que es troba aturat i ocupant la via? Has llegit els horaris?
Si no son aquests trens els que van a Paris que ho facin els que ho feien. Jo ho he provat tot entre Barcelona i Paris i l'opcio més comoda per a mi segueix sent el tren nocturn, no hi ha res com marxar de Barcelona un diumenge al vespre i arribar a Austerlitz l'endemà al mati, dutxa a l'estacio i directament cap a la feina.

Si, m'ho he llegit. Rectifico. En el primer viatge no son 4 dies sino 3 a Sevilla. En el segon viatge son 3, amb un curt desplaçament intermig entre Sevilla i Cordoba. I entre un i altre viatge 4 dies aturat a Barcelona.

Sorprenent, que mentre la SNCF busca el màxim aprofitament dels trens nocturns fent-los circular també de dia, la Renfe els fa servir esporàdicament per a viatges de luxe...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 25/04/2014 19:18

Sagrerenc ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!
Aquests Trenhotel són els de la sèrie 7, i no es troben homologats per circular comercialment fora de l'estat espanyol. A més, qui t'ha dit que es troba aturat i ocupant la via? Has llegit els horaris?
Si no son aquests trens els que van a Paris que ho facin els que ho feien. Jo ho he provat tot entre Barcelona i Paris i l'opcio més comoda per a mi segueix sent el tren nocturn, no hi ha res com marxar de Barcelona un diumenge al vespre i arribar a Austerlitz l'endemà al mati, dutxa a l'estacio i directament cap a la feina.

Si, m'ho he llegit. Rectifico. En el primer viatge no son 4 dies sino 3 a Sevilla. En el segon viatge son 3, amb un curt desplaçament intermig entre Sevilla i Cordoba. I entre un i altre viatge 4 dies aturat a Barcelona.

Sorprenent, que mentre la SNCF busca el màxim aprofitament dels trens nocturns fent-los circular també de dia, la Renfe els fa servir esporàdicament per a viatges de luxe...
El coche restaurante del Trenhotel Joan Miro se esta utilizando para el Talgo Torre del Oro.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 28/04/2014 15:36

Si els Trenhotel no tenen massa éxit, és per que són massa cars, actualment els TH només es troben a l'abast d'uns pocs. Només amb una baixada de preus equiparable al seu germà gran, l'AVE, podria guanyar més passatgers i l'operadora guanyaria més diners i almenys els Talgo 7 anirien més plens.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/05/2014 16:15

Avui he vist dos trens hotel abandonats, un a Sant Adrià, ala tercera via, i l'altre al triangle, al costat de les cotxeres del metro.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 12/05/2014 16:31

Sembla que sortiran a fer Madrid Lisboa uns quants Talgo VI per la final de la Champions. No m'extranyaria que fossin aquestos, que els hi estan treien la pols i preparlos.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 12/05/2014 17:46

Ahora con eso de la liberalización y la división de alquiler de material de Renfe, pues ya podrían poner a punto las ramas trenhotel para alquilarlas a algun operador que sí quiera ofrecer servicios nocturnos.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 12/05/2014 18:26

davida ha escrit:Sembla que sortiran a fer Madrid Lisboa uns quants Talgo VI per la final de la Champions. No m'extranyaria que fossin aquestos, que els hi estan treien la pols i preparlos.
Que jo sàpiga, els Talgo VII no estan homologats per circular per Portugal. Una de dues: o fan una "homologació ràpida", cosa que ho descarto, perque això no es fa de la nit al dia, o bé posen les habituals composicions que s'utilitzen per al Lusitania i Surexpreso.



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 12/05/2014 19:09

Renfe451 ha escrit:
davida ha escrit:Sembla que sortiran a fer Madrid Lisboa uns quants Talgo VI per la final de la Champions. No m'extranyaria que fossin aquestos, que els hi estan treien la pols i preparlos.
Que jo sàpiga, els Talgo VII no estan homologats per circular per Portugal. Una de dues: o fan una "homologació ràpida", cosa que ho descarto, perque això no es fa de la nit al dia, o bé posen les habituals composicions que s'utilitzen per al Lusitania i Surexpreso.
Però és que ell parlava de la versió VI, no de la VII.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 12/05/2014 19:58

Pot tenir alguna cosa a veure la foto que he vist recent al → Flickr Trenscat?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 12/05/2014 21:24

albert28 ha escrit:Pot tenir alguna cosa a veure la foto que he vist recent al → Flickr Trenscat?
No, aquell és el IIIRD, que es preservarà. Estaven apartats del servei i a aquell (el de la foto) se li ha fet una posta a punt. Aquí parlem dels Talgos que utilitzaràn de reforç en el Madrid-Lisboa, que eren aquells que s'utilitzaven per a fer els trenhotel.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”