Pàgina 3 de 5

Re: El futur del trenhotel podria ser aquest?

Publicat: Dimarts 22/01/2013 18:16
Autor: Sagrerenc
Ferry1ac1 ha escrit:No sé com deu estar ara, però em refermo en que alguna cosa s'ha de poder fer per baixar els preus dels bitllets del trenhotel o acabaran desapareixent tots aquests serveis.
Aquest matí m'he llevat al Intercités de Nuit Paris Austerlitz-Toulouse Matabiau i em va costar 43 euros en llitera (vaig comprar el bitllet fa tres setmanes). La nit de divendres vaig fer Narbonne-Strasbourg i només em va costar 32, recordo que la plaça en seient superreclinable estava a 19 euros.

En canvi, si per exemple, vull anar de Barcelona a León a passar el cap de setmana d'aquí a 3 setmanes, el TrenHotel de divendres em costa 93,50 euros assegut i un mínim de 192,50 euros estirat. És evident que els TrenHotel de la Renfe no són competitius, gràcies a la meravellosa idea de carregar-se els Estrella.

Re: El futur del trenhotel podria ser aquest?

Publicat: Dimarts 22/01/2013 19:36
Autor: Ferry1ac1
Sagrerenc ha escrit: Aquest matí m'he llevat al Intercités de Nuit Paris Austerlitz-Toulouse Matabiau i em va costar 43 euros en llitera (vaig comprar el bitllet fa tres setmanes). La nit de divendres vaig fer Narbonne-Strasbourg i només em va costar 32, recordo que la plaça en seient superreclinable estava a 19 euros.

En canvi, si per exemple, vull anar de Barcelona a León a passar el cap de setmana d'aquí a 3 setmanes, el TrenHotel de divendres em costa 93,50 euros assegut i un mínim de 192,50 euros estirat. És evident que els TrenHotel de la Renfe no són competitius, gràcies a la meravellosa idea de carregar-se els Estrella.
Bravo la Renfe! Només puc dir això.

Re: El futur del trenhotel podria ser aquest?

Publicat: Dimarts 22/01/2013 21:15
Autor: davida
Sagrerenc ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:No sé com deu estar ara, però em refermo en que alguna cosa s'ha de poder fer per baixar els preus dels bitllets del trenhotel o acabaran desapareixent tots aquests serveis.
Aquest matí m'he llevat al Intercités de Nuit Paris Austerlitz-Toulouse Matabiau i em va costar 43 euros en llitera (vaig comprar el bitllet fa tres setmanes). La nit de divendres vaig fer Narbonne-Strasbourg i només em va costar 32, recordo que la plaça en seient superreclinable estava a 19 euros.

En canvi, si per exemple, vull anar de Barcelona a León a passar el cap de setmana d'aquí a 3 setmanes, el TrenHotel de divendres em costa 93,50 euros assegut i un mínim de 192,50 euros estirat. És evident que els TrenHotel de la Renfe no són competitius, gràcies a la meravellosa idea de carregar-se els Estrella.
El dilluns vaig fer un Barcelona Coruña per 100€ i poc en cabina gran clase us individual i comprat 2h abans de la sortida del tren.

Re: El futur del trenhotel podria ser aquest?

Publicat: Dimarts 22/01/2013 21:34
Autor: Sagrerenc
davida ha escrit:El dilluns vaig fer un Barcelona Coruña per 100€ i poc en cabina gran clase us individual i comprat 2h abans de la sortida del tren.
A Internet o a taquilla? Jo busco a Internet i aquest mateix trajecte en Cabina Gran Clase es ven a 204,80 euros i no és fins el 5 de febrer (d'aquí a 15 dies) que comencen a aparèixer ofertes estrella a 122,90 euros.

Jo tota la vida he anat a Galícia un o dos cops l'any, sempre hi anava amb l'Estrella, des que és Trenhotel m'he passat al cotxe. I conec gent que abans prenia l'Estrella i ara hi va en bus.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dimarts 22/01/2013 23:54
Autor: alf
Me cuesta creer que los de la Renfe sean tan imbéciles que no se han dado cuenta que un tren nocturno funciona si es barato, la gente quiere literas y butacas reclinables a precios económicos, y no habitaciones de lujo para trayectos de 10 o 12 horas (¿Que falta hace tener una ducha para un viaje de una noche?). Por eso el Estrella tiene muy buena ocupación, al menos siempre que yo he viajado ha llevado bastante gente. También tuve la suerte de viajar alguna vez en el Pau Casals, y las literas siempre estaban al menos al 80% de ocupación, la última vez que viajé pagué unos 180€ ida y vuelta, la mitad del precio normal. Y aún así el avión podría ser más barato (y más rápido), pero la gente ahí estaban en los coches literas. Dudo que las habitaciones jamás llegaran a ver mucha ocupación, y estoy seguro que con sólo literas y butacas reclinables podrían seguir operando muchos Trenhoteles, si lo hicieran una tarifa más cercana al Estrella. Pero que se puede esperar de esa banda de incompetentes que administran el ferrocarril en España.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 15:52
Autor: komatek
Seria el thread més similar que he vist

Renfe convierte sus 'trenhotel' en hoteles permanentes
http://www.expansion.com/2014/04/25/emp ... 21973.html

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 16:18
Autor: davida

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 16:40
Autor: Fran-Ikarus
Qué paradoja, un Trenhotel sirviendo a la Feria de Aves :bleah

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 17:16
Autor: Sagrerenc
Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 17:21
Autor: Renfe451
Sagrerenc ha escrit:Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!
Aquests Trenhotel són els de la sèrie 7, i no es troben homologats per circular comercialment fora de l'estat espanyol. A més, qui t'ha dit que es troba aturat i ocupant la via? Has llegit els horaris?

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 18:05
Autor: Sagrerenc
Renfe451 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!
Aquests Trenhotel són els de la sèrie 7, i no es troben homologats per circular comercialment fora de l'estat espanyol. A més, qui t'ha dit que es troba aturat i ocupant la via? Has llegit els horaris?
Si no son aquests trens els que van a Paris que ho facin els que ho feien. Jo ho he provat tot entre Barcelona i Paris i l'opcio més comoda per a mi segueix sent el tren nocturn, no hi ha res com marxar de Barcelona un diumenge al vespre i arribar a Austerlitz l'endemà al mati, dutxa a l'estacio i directament cap a la feina.

Si, m'ho he llegit. Rectifico. En el primer viatge no son 4 dies sino 3 a Sevilla. En el segon viatge son 3, amb un curt desplaçament intermig entre Sevilla i Cordoba. I entre un i altre viatge 4 dies aturat a Barcelona.

Sorprenent, que mentre la SNCF busca el màxim aprofitament dels trens nocturns fent-los circular també de dia, la Renfe els fa servir esporàdicament per a viatges de luxe...

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Divendres 25/04/2014 19:18
Autor: trensmat
Sagrerenc ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Un tren aturat i ocupant una via durant 4 dies seguits. D'aixo se'n diu malbaratament de recursos... Aquests trens els volem veure de nou fent Barcelona-Paris cada dia!
Aquests Trenhotel són els de la sèrie 7, i no es troben homologats per circular comercialment fora de l'estat espanyol. A més, qui t'ha dit que es troba aturat i ocupant la via? Has llegit els horaris?
Si no son aquests trens els que van a Paris que ho facin els que ho feien. Jo ho he provat tot entre Barcelona i Paris i l'opcio més comoda per a mi segueix sent el tren nocturn, no hi ha res com marxar de Barcelona un diumenge al vespre i arribar a Austerlitz l'endemà al mati, dutxa a l'estacio i directament cap a la feina.

Si, m'ho he llegit. Rectifico. En el primer viatge no son 4 dies sino 3 a Sevilla. En el segon viatge son 3, amb un curt desplaçament intermig entre Sevilla i Cordoba. I entre un i altre viatge 4 dies aturat a Barcelona.

Sorprenent, que mentre la SNCF busca el màxim aprofitament dels trens nocturns fent-los circular també de dia, la Renfe els fa servir esporàdicament per a viatges de luxe...
El coche restaurante del Trenhotel Joan Miro se esta utilizando para el Talgo Torre del Oro.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 28/04/2014 15:36
Autor: Renfe451
Si els Trenhotel no tenen massa éxit, és per que són massa cars, actualment els TH només es troben a l'abast d'uns pocs. Només amb una baixada de preus equiparable al seu germà gran, l'AVE, podria guanyar més passatgers i l'operadora guanyaria més diners i almenys els Talgo 7 anirien més plens.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 12/05/2014 16:15
Autor: metring
Avui he vist dos trens hotel abandonats, un a Sant Adrià, ala tercera via, i l'altre al triangle, al costat de les cotxeres del metro.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 12/05/2014 16:31
Autor: davida
Sembla que sortiran a fer Madrid Lisboa uns quants Talgo VI per la final de la Champions. No m'extranyaria que fossin aquestos, que els hi estan treien la pols i preparlos.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 12/05/2014 17:46
Autor: alf_
Ahora con eso de la liberalización y la división de alquiler de material de Renfe, pues ya podrían poner a punto las ramas trenhotel para alquilarlas a algun operador que sí quiera ofrecer servicios nocturnos.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 12/05/2014 18:26
Autor: Renfe451
davida ha escrit:Sembla que sortiran a fer Madrid Lisboa uns quants Talgo VI per la final de la Champions. No m'extranyaria que fossin aquestos, que els hi estan treien la pols i preparlos.
Que jo sàpiga, els Talgo VII no estan homologats per circular per Portugal. Una de dues: o fan una "homologació ràpida", cosa que ho descarto, perque això no es fa de la nit al dia, o bé posen les habituals composicions que s'utilitzen per al Lusitania i Surexpreso.

6, no 7.

Publicat: Dilluns 12/05/2014 19:09
Autor: Renfe445
Renfe451 ha escrit:
davida ha escrit:Sembla que sortiran a fer Madrid Lisboa uns quants Talgo VI per la final de la Champions. No m'extranyaria que fossin aquestos, que els hi estan treien la pols i preparlos.
Que jo sàpiga, els Talgo VII no estan homologats per circular per Portugal. Una de dues: o fan una "homologació ràpida", cosa que ho descarto, perque això no es fa de la nit al dia, o bé posen les habituals composicions que s'utilitzen per al Lusitania i Surexpreso.
Però és que ell parlava de la versió VI, no de la VII.

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 12/05/2014 19:58
Autor: albert28
Pot tenir alguna cosa a veure la foto que he vist recent al → Flickr Trenscat?

Re: Renfe estudia suspendre trens hotel

Publicat: Dilluns 12/05/2014 21:24
Autor: oriolp13
albert28 ha escrit:Pot tenir alguna cosa a veure la foto que he vist recent al → Flickr Trenscat?
No, aquell és el IIIRD, que es preservarà. Estaven apartats del servei i a aquell (el de la foto) se li ha fet una posta a punt. Aquí parlem dels Talgos que utilitzaràn de reforç en el Madrid-Lisboa, que eren aquells que s'utilitzaven per a fer els trenhotel.