De nou, Intercity

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

De nou, Intercity

Entrada Autor: res_publica » Dilluns 02/07/2012 21:42

Si lo bueno en su día funcionaba, por qué no rescatarlo a día de hoy ¿?... Eso han debido de pensar en Renfe, por eso han vuelto los Intercity....
Fitxers adjunts
Captura122.PNG
Captura122.PNG (15.86 KiB) Visualitzat 10723 cops
Captura121.PNG
Captura121.PNG (10.8 KiB) Visualitzat 10723 cops
Captura120.PNG
Captura120.PNG (15.89 KiB) Visualitzat 10723 cops


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 02/07/2012 22:49

Intercity a la web, però a la pràctica (i tarifa):

- Valladolid - Barcelona -> Intercity
- Valladolid - Saragossa -> MD
- Saragossa - Lleida -> Alvia
- Lleida - Barcelona -> Avant

L'altre dia en vaig enganxar un d'aquests a Lleida. Als panells a la mateixa hora i via sortien l'intercity i l'Avant. Material CAF S-121



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimarts 03/07/2012 17:32

albe6 ha escrit:Intercity a la web, però a la pràctica (i tarifa):

- Valladolid - Barcelona -> Intercity
- Valladolid - Saragossa -> MD
- Saragossa - Lleida -> Alvia
- Lleida - Barcelona -> Avant

L'altre dia en vaig enganxar un d'aquests a Lleida. Als panells a la mateixa hora i via sortien l'intercity i l'Avant. Material CAF S-121
S 121 de los que había en Zaragoza Delicias ¿?


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dimarts 03/07/2012 21:08

El Barcelona Pamplona no veig que aporti res, ja tenim dos trens diaris a Donosti que fan aquest recorregut. El de Burgos i Valladolid, si que el trobo força interesant, ara per ara no hi ha cap enllaç de Barcelona cap aquella part de Castella. Fa anys havia un "corail" i després un Talgo infame que arribaven a Salamanca, amb una bona ocupació. Soposso que ho fan només a Valladolid perque es on arriva l'electrificació.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 03/07/2012 23:59

I afegir que a Valladolid hi ha MD per anar a Salamanca; però el MD Saragossa - Salamanca que anava coordinat amb AVE Saragossa - Lleida - Camp de Tarragona i Barcelona-Sants tururú

I res_pública; no recuerdo si en Zaragoza sobrevive servicio Avant (Zaragoza-Delicias - Calatayud) ni me he enterado si también ha habido cambio de trenes cómo en los Lleida - Barcelona. Teniamos S-104 (que creo que los han mandado a Galicia) y nos han puesto el S-121 (del que mucha gente se queja por vibraciones)
Una foto del tren:
http://www.listadotren.es/motor/phototr ... 5&from=ser



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 04/07/2012 16:18

El Barcelona-Valladolid no és l'únic tren anomenat Intercity. N'hi ha més, tot i que més que tractar-se d'Intercities en el sentit internacional del terme, es tracta d'antics MD o Regional Exprés fusionats, a l'estil del nou Barcelona-Caspe-Zaragoza-Madrid. La tarificació és MD per als trajectes curts i LD per als llargs.

Vigo-Madrid (Intercity 18794) i Madrid-Vigo (18793), a través de León i Ávila. Es realitza amb trens S449. El trajecte entre Vigo i Madrid es fa en més de 10 hores, després d'aturar-se en 43 parades intermitges.

Irun-Madrid (Intercity 18014) i Madrid-Irun (18061 i 18063), a través de Vitoria-Gasteiz i Ávila. Es realitza amb trens S449.

Vitoria-Madrid (Intercity 18010 i 18012) i Madrid-Vitoria (18065), idèntic a l'anterior però només des de Vitoria-Gasteiz.

Madrid-Alacant/Gandia (Intercity 33014) i Alacant/Gandia-Madrid (33416). Tren "playero" en sentit Gandia/Alacant els divendres i en sentit Madrid els diumenges. Surt de Chamartín i para a Nuevos Ministerios, Sol i Atocha-Cercanías. D'aquí directe a Alcázar de San Juan i parada tècnica a Almansa, on se separen els trens cap a Gandia i Alacant. Aquest últim va directe a destinació, el tren de Gandia para a Xàtiva, Silla (parada tècnica per invertir la marxa), Sueca, Cullera i Tavernes de la Valldigna. Es realitza amb trens S449.

Barcelona-Pamplona (Intercity 10562) i Pamplona-Barcelona (10651). Fins ara era un Alvia que circulava tres cops per setmana. Es realitza amb trens S121. Durant les festes de San Fermín hi haurà més Intercity de reforç, amb una única parada a Zaragoza-Delicias.



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Diumenge 26/08/2012 14:29

Més Intercity, aquest tren encara fa un recorregut més llarg:

Murcia El Carmen - Huesca, via Terol.

Imatge

Imatge

sols es pot fer directe, el viatge de anada, de tornada no n'hi ha.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/08/2012 22:36

Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Diumenge 26/08/2012 23:38

Guigui ha escrit:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Yo pensé lo mismo, un poco como lo que se hizo con la R4 cuando se juntó la línea de Vilafranca con la de Manresa. Me parece una muy buena manera de hacer más eficientes los servicios de media distancia, aunque puedan sufrir un poco los horarios. Ya que en España hubo la manía de hacer todas las estaciones pasantes, pues al menos aprovechar esto para hacer esto servicios, menos tiempo perdido y menos coste por kilómetro recorrido.

Edito: También me parece excelente que se rescate la denominación "Intercity". Es clara y se entiende. Entre tanto Alvia, Avant, Altaria, Algomásquemestedejando, no hay quien se aclare, son ganas de confundir al usuario. Media Distancia o Intercity es más claro (o acaso MD es más bien un regional rápido? A Portbou el MD es el que hace menos paradas, pero con exactamente el mismo recorrido que la R11), y a esto se le podría sumar Larga Distancia (que ahora tampoco es muy claro entre servicios Altaria o Alvia, no se; Talgo, que ya casi ni existen, y el AVE, que bueno, es el de Alta Velocidad), Regional que hace recorridos más cortos y con más paradas (que cubre la región) y finalmente Cercanías/Rodalies/Aldirikoak. No están vendiendo un refresco o un móvil, que haya que ponerle un nombre superchupiguay. A los de la Renfe tendrían que hacerles entender que son los que deben dar el servicio más social y básico, para aquellos que no quieren o no pueden volar, los que no tienen coche, etc., sobre todo ahora que se liberalizará la operación de ferrocarril y habrá tal vez otros operadores que de servicios con finalidad puramente comercial. Y porque no me voy a extender ahora en por qué los trenhoteles deberían de tener solo literas y ser un servicio más parecido al Estrella....



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dilluns 27/08/2012 13:02

Guigui ha escrit:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Si la competencia és amb el cotxe, segur que no. Però la VAC 133 que fa el mateix recorregut des de Zaragoza fins Murcia triga 8 h 30' , però tampoc es que tingui molta afluencia de viatgers.
alf ha escrit:También me parece excelente que se rescate la denominación "Intercity". Es clara y se entiende. Entre tanto Alvia, Avant, Altaria, Algomásquemestedejando, no hay quien se aclare, son ganas de confundir al usuario. Media Distancia o Intercity es más claro (o acaso MD es más bien un regional rápido? A Portbou el MD es el que hace menos paradas, pero con exactamente el mismo recorrido que la R11), y a esto se le podría sumar Larga Distancia (que ahora tampoco es muy claro entre servicios Altaria o Alvia, no se; Talgo, que ya casi ni existen, y el AVE, que bueno, es el de Alta Velocidad), Regional que hace recorridos más cortos y con más paradas (que cubre la región) y finalmente Cercanías/Rodalies/Aldirikoak. No están vendiendo un refresco o un móvil, que haya que ponerle un nombre superchupiguay. A los de la Renfe tendrían que hacerles entender que son los que deben dar el servicio más social y básico, para aquellos que no quieren o no pueden volar, los que no tienen coche, etc., sobre todo ahora que se liberalizará la operación de ferrocarril y habrá tal vez otros operadores que de servicios con finalidad puramente comercial. Y porque no me voy a extender ahora en por qué los trenhoteles deberían de tener solo literas y ser un servicio más parecido al Estrella....
A estas alturas me parece que Renfe lo único que tiene claro son los productos AVE y Cercanías... en MD o regionales, todo lo que se mueva por railes, tenga vagones y transporte gente sirve, así hemos visto 447 y 463 como servicios Regional Express. Los mismos trenes de MD hacen también de Intercity :nose y más cosas que han sido descritas en este foro. Los servicios de Larga Distancia servidos por Talgo a veces vienen con coches de los antiguos Arco, el Alaris ha pasado de ser un tren rápido como los Alvia ha ser el sustituto natural del Arco... pero como no todo tiene porqué ir hacia adelante, cabe la posibilidad de que rescaten las 448 para las líneas intercity.... :mmm
Lo de poner tantas "A" a los productos ferroviarios de Renfe debía responder a que alguno dentro de la compañía que debía ponerse cachondo con la letra: Ave, Alvia, Arco, Alaris, Altaria, Avant.... hay gente para todo ¡¡ :)


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/08/2012 9:21

Ayer por la tarde hice una lista de los posibles trayectos de los servicios intercity y me gustaría que dierais vuestra opinión.


Intercity: Alicante - Valencia - Tarragona - Barcelona - Girona - Figueres TGV ( un tren con salida Alicante y otro tren con salida de Figueres Vilafant TGV conexion con TGV Figueres Vilafant - París )

Intercity: Barcelona - Manressa - Lleida Pirineus - Tardienta - Huesca

Intercity: Lorca - Murcia - Alicante - Albacete - Ciudad Real

Intercity: Barcelona - Zaragoza - Teruel - Valencia Joaquim Sorolla. (Trayectos servidos con dos trenes diarios de la serie 730 )

Intercity: Malaga - Cordoba - Ciudad Real - Vallalodid

Intercity MD : Portbou - Figueres - Barcelona - Tarragona - Salou - Tortosa

Intercity: Figueres Vilafant - Girona - Barcelona - Camp de Tarragona - Lleida - Zaragoza
Delicias ( Trayecto continuo de TGV París - Figueres esta servido por trenes la serie 121 )

Intercity: Barcelona - Valencia Joaquim Sorolla - Cuenca - Madrid - Vallalodid

Intercity: Hendaya - Pamplona - Logroño - Zaragoza - Teruel - Valencia Nord - Gandia ( Este
tren solo circula por verano y festivos este trayecto esta cubrido por un tren de la serie 730 )

Intercity MD : Figueres - Girona - Mataró - Barcelona - Tarragona - Reus - Lleida Pirineus*

Intercity MD : Figueres - Girona - Mataró - Barcelona - Valls - Lleida Pirineus*
( Estos trenes separan en Sant Viçents de Calders, trayecto servido por unidades 449)

Intercity: Barcelona - Valencia - Albacete - Madrid Puerta de Atocha.

Intercity: Badajoz - Madrid - Albacete - Valencia - Barcelona

Intercity MD: Alcoy - Xativa - Valencia - Castellòn - Vinaroz - Tortosa

Intercity: Cerbere - Girona - Barcelona - Tarragona - Valencia - Cuenca - Madrid

Intercity MD: Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - Vilafranca del Penedes - Tarragona - Reus*.

Intercity MD: Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - Martorell - Valls - Lleida*. ( separan las dos unidades en Sant Viçents de Calders )

Intercity MD: Leon - Salamanca - Madrid - Toledo.

Intercity MD: Leon - Salamanca - Madrid - Ciudad Real - Albacete

Intercity: Barcelona - Valencia - Cuenca - Madrid - Badajoz - Lisboa (Trayecto servido por la serie 730, salida de Barcelona a las 5:55 llegada a Lisboa a las 17:00)

Intercity MD: Oporto - Vigo - Ourense - Santiago de Compostela - A Coruña

Intercity MD: Barcelona - Reus - Lleida - La Pobla de Segur.

Algunos trayectos son un poco disparatados pero estaría bien que algunos de estos trayectos fueran reales, escoger el que mas os gusta y decir vuestra opinión muchas gracias. ;)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/08/2012 11:40

Aquest fil tracta de relacions reals. Si voleu, proposeu-ne de realistes que millorin el que hi ha, però no comencem a fer maquetes a escala real, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/08/2012 11:50

Guigui ha escrit:Aquest fil tracta de relacions reals. Si voleu, proposeu-ne de realistes que millorin el que hi ha, però no comencem a fer maquetes a escala real, si us plau.
Nomes son propostes no fan cap mal ha ningú.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Euromed1071
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: Euromed1071 » Dimarts 28/08/2012 21:52

Segons el meu punt de vista, els serveis intercity de renfe hauríen de ser més semblants als trens "playeros", als intercity entre Madrid i León, Vigo, Vitoria o Irún o a trajectes com els Hesca - Valencia o Zaragoza - Murcia entre molts altres; i els serveis que realizen canvi d'ample i son servits amb unitats S121 haurien de tenir una altre denominació.
Euromed1071 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 29/08/2012 21:47, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimecres 29/08/2012 20:24

Potser ens hi trobem, un moment de transició fins que la Renfe que ha de venir, estigui bé definida. En aquests mesos, es publicaran els serveis afectats per la manca d'inversió de l'Estat, cosa que implica, entre moltes coses que hi haurà menys trens circulant. Si Intercity és una marca que es vagi a quedar a Renfe, és possible, d'acord amb un nou llenguatge que intenti encobrir una nova millora als serveis de interés general quan realment no és així.
Així que potser vegem, a partir d'ara, més "intercity" en denominacions de MD.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/08/2012 11:25

Des del meu punt de vista, l'actual denominació Intercity a renfe ve a amagar el desprestigi de la paraula regional. A altres administracions d'aquests trens en dirien InterRegio, Interregio-Express o RegioExpress.

Un InterCity és un altre tipus de tren: diurn, amb primera classe i cotxe-cafeteria, només s'atura a les estacions molt principipals. Estan entre els trens d'alta velocitat i els regionals, en el mateix nivell que els EuroCity, que en teoria són InterCity internacionals.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 31/08/2012 13:22

Guigui ha escrit:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Sí té tornada, tot i que un dels trens de tornada em penso que és Cartagena-Osca.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Divendres 31/08/2012 23:44

UT596001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Sí té tornada, tot i que un dels trens de tornada em penso que és Cartagena-Osca.
Aixó també passa amb el Talgo Mare Nostrum que va de Lorca-Sutilena a Montpelier, i a la baixada de Montpelier a Cartagena



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 03/09/2012 16:37

cesc ha escrit:Aixó també passa amb el Talgo Mare Nostrum que va de Lorca-Sutilena a Montpelier, i a la baixada de Montpelier a Cartagena
Correcte, a l'igual que hi ha un Cartagena-Barcelona i a l'inrevés és Barcelona-Llorca. Fa anys d'aquesta xapussa, però, el Mare Nostrum era Montpeller-Cartagena en tots dos sentits, i el Talgo Barcelona-Llorca igual.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 04/09/2012 16:11

UT596001 ha escrit:Correcte, a l'igual que hi ha un Cartagena-Barcelona i a l'inrevés és Barcelona-Llorca. Fa anys d'aquesta xapussa, però, el Mare Nostrum era Montpeller-Cartagena en tots dos sentits, i el Talgo Barcelona-Llorca igual.
Jo tinc la teoria que fan això per tal de rotar les quatre unitats que fan aquests trajectes, de tal manera que a la llarga les quatre fan el mateix quilometratge i el manteniment és més homogeni. Per exemple:

Dia 1: Barcelona-Lorca
Dia 2: Lorca-Montpellier
Dia 3: Montpellier-Cartagena
Dia 4: Cartagena-Barcelona

Així, la unitat procedent de Cartagena arriba a Barcelona a les 20h35 i no surt cap a Lorca fins a les 15h00 de l'endemà, tenint tot el matí disponible per fer tasques de manteniment.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”