Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Woltersdorfer Straßenbahn
Woltersdorfer Straßenbahn
Us vull presentar un interessant tramvia que hi ha a les afores de Berlín (zona C), el Woltersdorfer Straßenbahn (línia 87), el qual funciona amb tramvies del tipus Gotha T57. La tarifa està integrada, així que si teniu el bitllet de dia de les zones ABC us serveix. De totes maneres es pot adquirir un bitllet de dia només per aquest tramvia per només 2,40€ (el bitllet senzill costa 1,20€, així que recomano el de dia). Els bitllets s’han de demanar al conductor, no hi ha màquina, i és possible que no parlin anglès (com em va passar), així que si ho demaneu en alemany millor. S’hi pot arribar perfectament amb S-Bahn, estació de Rahnsdorf (S3), ja que el tramvia comença just al costat de l’estació i serveix als habitats de Woltersdorf per poder enllaçar amb el tren.
El recorregut és de via única amb alguns punts per fer creuaments. El tros inicial transcorre dins un bosc fins que ja arriba al poble que hi ha més amunt (Woltersdorf). El recorregut és de 5,6 km i finalitza a Woltersdorf – Schleuse, on hi ha un parell de llacs. Quan hi vaig anar allò estava desert, però suposo que en èpoques més turístiques hi haurà més moviment. Les cotxeres es troben al costat d’una plaça al centre del poble i fora hi havia el tramvia de treball. A part dels tramvies tenen remolcs, els quals suposo que utilitzaran en èpoques de més afluència de gent (no els vaig veure circular, només de reüll dins de les cotxeres). També tenen alguns tramvies antics preservats que treuen en ocasions especials.
Ara mateix no recordo amb quina freqüència funciona, crec que cada 20 min, però en certes franges horàries a part de la línia 87 afegeixen la E, la qual va des de Rahnsdorf fins a la parada que hi ha just davant les cotxeres, fent que aquell tram tingui una freqüència de pas de 10 min. Les unitats que vaig veure funcionar en servei comercial van ser la 28, 31 i 32.
Us deixo amb unes quantes imatges:
Tramvia nº31 entrant a Rahnsdorf després de creuar la zona de bosc:
Creuament de dues unitats:
Woltersdorf – Schleuse, última parada. A l'inici i final hi ha un tros de doble via amb un canvi d'agulles i via única al final, per quan utilitzen remolcs poder canviar de posició el tramvia:
De pràctiques amb el 29:
Tramvia de treball a la part exterior de les cotxeres:
Si aneu a Berlín, us agraden els tramvies i voleu veure algun tramvia més a part dels típics de la pròpia ciutat no dubteu a apropar-vos fins aquesta zona, sobretot si ja teniu el bitllet de les zones ABC.
El recorregut és de via única amb alguns punts per fer creuaments. El tros inicial transcorre dins un bosc fins que ja arriba al poble que hi ha més amunt (Woltersdorf). El recorregut és de 5,6 km i finalitza a Woltersdorf – Schleuse, on hi ha un parell de llacs. Quan hi vaig anar allò estava desert, però suposo que en èpoques més turístiques hi haurà més moviment. Les cotxeres es troben al costat d’una plaça al centre del poble i fora hi havia el tramvia de treball. A part dels tramvies tenen remolcs, els quals suposo que utilitzaran en èpoques de més afluència de gent (no els vaig veure circular, només de reüll dins de les cotxeres). També tenen alguns tramvies antics preservats que treuen en ocasions especials.
Ara mateix no recordo amb quina freqüència funciona, crec que cada 20 min, però en certes franges horàries a part de la línia 87 afegeixen la E, la qual va des de Rahnsdorf fins a la parada que hi ha just davant les cotxeres, fent que aquell tram tingui una freqüència de pas de 10 min. Les unitats que vaig veure funcionar en servei comercial van ser la 28, 31 i 32.
Us deixo amb unes quantes imatges:
Tramvia nº31 entrant a Rahnsdorf després de creuar la zona de bosc:
Creuament de dues unitats:
Woltersdorf – Schleuse, última parada. A l'inici i final hi ha un tros de doble via amb un canvi d'agulles i via única al final, per quan utilitzen remolcs poder canviar de posició el tramvia:
De pràctiques amb el 29:
Tramvia de treball a la part exterior de les cotxeres:
Si aneu a Berlín, us agraden els tramvies i voleu veure algun tramvia més a part dels típics de la pròpia ciutat no dubteu a apropar-vos fins aquesta zona, sobretot si ja teniu el bitllet de les zones ABC.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Ohhhhh que envidia que te pudiste montar en esa preciosidad de tranvía. Yo lo conozco de un capítulo de la serie Eisenbahnromantik (un mítico programa de la televisión alemana sobre ferrocarriles), donde hicieron un capítulo mostrando trenes de excursión alrededor de Berlín. Está en alemán, pero las imagenes hablan por si solas:
https://www.youtube.com/watch?v=qEasj42lHgw
Por cierto, los tranvías son de calidad socialista. Con razón han durado tanto
Perdón por barrer para casa, pero me encantaría que se prolongara el Tramvia Blau hasta la carretera de las aguas, así también podría servir como tranvía para excursionistas
https://www.youtube.com/watch?v=qEasj42lHgw
Por cierto, los tranvías son de calidad socialista. Con razón han durado tanto
Perdón por barrer para casa, pero me encantaría que se prolongara el Tramvia Blau hasta la carretera de las aguas, así también podría servir como tranvía para excursionistas
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Al setembre vaig estar a Berlin i vaig tenir ocasió d'usar la línia. Molt recomanable.
Molt a prop, de l'estació de Friedrichshagen de l'S-Bahn (a la mateixa línia, l'estació anterior venint de Berlin) hi ha línia número 86, que va fins al poble de Rüdersdorf. Hi ha un tramvia cada 20 minuts, també té trams en via doble i via única i combina tramvies antics amb tramvies menys antics "modernitzats" (accés per a PMR). Una altra línia també molt interessant. Per fer-la també cal un bitllet per a la zona C, si es treu un bitllet de dia de les zones ABC (set euros i escaig) es rendibilitza per a les dues línies i es pot aprofitar per anar a fer la línia 88 (una altra línia de tramvia secundari aïllada, que no vaig conèixer) i la xarxa de tramvies de Potsdam.
Molt a prop, de l'estació de Friedrichshagen de l'S-Bahn (a la mateixa línia, l'estació anterior venint de Berlin) hi ha línia número 86, que va fins al poble de Rüdersdorf. Hi ha un tramvia cada 20 minuts, també té trams en via doble i via única i combina tramvies antics amb tramvies menys antics "modernitzats" (accés per a PMR). Una altra línia també molt interessant. Per fer-la també cal un bitllet per a la zona C, si es treu un bitllet de dia de les zones ABC (set euros i escaig) es rendibilitza per a les dues línies i es pot aprofitar per anar a fer la línia 88 (una altra línia de tramvia secundari aïllada, que no vaig conèixer) i la xarxa de tramvies de Potsdam.
El tramvia Blau en el seu dia arribava a Vallvidrera i es va tancar al poc temps d'obrir-se bàsicament perquè no portava a ningú. I sincerament, a Catalunya hi ha moltes altres prioritats que prolongar un tramvia turístic. Si es fés sense cap aportació pública endavant...Don Ramón ha escrit:Perdón por barrer para casa, pero me encantaría que se prolongara el Tramvia Blau hasta la carretera de las aguas, así también podría servir como tranvía para excursionistas
El de Friedrichshagen-Schöneiche no el vaig poder provar per falta de temps, només vaig poder fer-li quatre fotos amb les últimes llums del dia. Me'l guardo per una pròxima visita. Funcionava amb 3 Düewag GT6 i un Tatra com els de Berlín. També, una mica més amunt, a Strausberg, hi havia un altre tramvia interessant que antigament funcionava amb tramvies Tatra adquirits a Kosice, però vaig arribar i només funcionaven 2 tramvies Flexity com els de Berlín (el de Kosice estava a les cotxeres guardat), així que em vaig quedar amb les ganes de provar-los...
Al vídeo que ha posat en Don Ramón podeu veure el Woltersdorfer Straßenbahn a partir del minut 6:08. Moltes gràcies pel vídeo, es pot veure força bé la línia i molts dels seus punts interessant i tots els tramvies antics que tenen preservats.
Al vídeo que ha posat en Don Ramón podeu veure el Woltersdorfer Straßenbahn a partir del minut 6:08. Moltes gràcies pel vídeo, es pot veure força bé la línia i molts dels seus punts interessant i tots els tramvies antics que tenen preservats.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3716
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Pues sí, precioso, tanto el tranvía en sí como el trazado bosque a través. Y mas precioso aún el ver que se usa con toda normalidad, no dejándolo como una pieza de museo en plan turístico.
> Por si alguien quiere saber mas sobre la obsolescencia programada dejo este video y artículo muy bueno: http://forovegano.net/ecologia-y-medioa ... omprar%29/
Lo que decís de prolongar el tranvía blau hasta Vallvidrera yo tambien lo veo innecesario, si lo hace una empresa privada perfecto, pero lo que sí podria hacer el ayuntamiento es integrar el funicular del Tibidabo, simplemente pagándole a la empresa por validación como con las otras empresas de transporte, y alargando el horario de manera que no de solo servicio al parque (de 8 a 22 por ejemplo). Eso sería muchísimo mas barato que construir nada. Y si eso no se hace, por lo menos poner un bus standard de Pl.Vallvidrera hasta plaza Tibidabo, que ese trozo un standard lo puede hacer perfectamente y el 111 no da abasto y siempre deja gente fuera.
Casi todo lo hecho en la época socialista ha durado mucho mas, de hecho los vagones de metro mas antiguos que van por Berlín son de la ex-RDA, que creo que hay alguno de hasta 60 años. En cambio los de la ex-RFA duraron menos, y eso que los alemanes son bastante exigentes con la calidad. Por si alguien piensa que esa gran calidad solo es posible en un gobierno dictatorial como la URSS, hay el ejemplo de Holanda, donde desde la 2ª guerra mundial ha habido democracia ininterrumpida y la calidad tambien es altísima, estuve leyendo en Skyscrapercity Nederland (aunque tenia que traducir con Google del holandés y eso me hacía pasar por alto muchos matices) que mas de una vez las empresas fabricantes han tenido que incluir muchas modificaciones a sus diseños habituales para hacer los trenes mas resistentes y así ser aceptados por el gobierno holandés, que de otra manera no los quiere.Don Ramón ha escrit:Por cierto, los tranvías son de calidad socialista. Con razón han durado tanto
> Por si alguien quiere saber mas sobre la obsolescencia programada dejo este video y artículo muy bueno: http://forovegano.net/ecologia-y-medioa ... omprar%29/
Lo que decís de prolongar el tranvía blau hasta Vallvidrera yo tambien lo veo innecesario, si lo hace una empresa privada perfecto, pero lo que sí podria hacer el ayuntamiento es integrar el funicular del Tibidabo, simplemente pagándole a la empresa por validación como con las otras empresas de transporte, y alargando el horario de manera que no de solo servicio al parque (de 8 a 22 por ejemplo). Eso sería muchísimo mas barato que construir nada. Y si eso no se hace, por lo menos poner un bus standard de Pl.Vallvidrera hasta plaza Tibidabo, que ese trozo un standard lo puede hacer perfectamente y el 111 no da abasto y siempre deja gente fuera.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Pel que fa a la possible prolongació del tramvia Blau, crec que ja farem prou si mantenim el que tenim. El tramvia de Vallvidrera ja en portava, d'excursionistes, i de fet, era bastant típic fer la pujada del Tibidabo amb funicular i la baixada un tros a peu i la resta amb el tramvia de Vallvidrera. Però això no era suficient per mantenir el servei, que només l'aguantaven per un tema estrany de concessions. I per anar al poble de Vallvidrera, ja hi havia el funicular i el FSB-FCC que en poc més de mitja hora et deixaven a la plaça Catalunya. Hauríem de pensar alguna cosa per al tramvia Blau, però això em temo que seria tema per un altre fil...
I pel que fa al material del Metro de Berlin, actualment circulen tant els antics "occidentals" com alguns "orientals". Al parlar del material ex-RDA no us confongueu amb algun material d'abans de la guerra que, efectivament, va sobreviure a la caiguda del Mur, però que no era pròpiament "oriental".
Us passo un parell de fotos de Woltersdorf, a veure si us agraden. He procurat no repetir-me
Salut!!!
Sí. Integrar-lo al sistema tarifari, i suprimir la 196. Així no només seria un servei turístic, sinó que a més atendria a una demanda real de mobilitat. Mentrestant, que m'expliquin per què s'ha d'eixugar el dèficit amb diners públics, de la mateixa forma que no es fa amb el bus turístic o el telefèric de Montjuïc.WMD626 ha escrit:Hauríem de pensar alguna cosa per al tramvia Blau, però això em temo que seria tema per un altre fil...
I el mateix per al telefèric del port. (Que, a sobre, en aquest cas tenen la poca vergonya de lluir ben gran "Transports Públics de Catalunya", amb el logo corresponent.)
Deixaries el barri de Bellesguard sense transport públic. Jo penso que tal i com està ara ja compleix bé la seva funció.Javi M ha escrit:Sí. Integrar-lo al sistema tarifari, i suprimir la 196. Així no només seria un servei turístic, sinó que a més atendria a una demanda real de mobilitat. Mentrestant, que m'expliquin per què s'ha d'eixugar el dèficit amb diners públics, de la mateixa forma que no es fa amb el bus turístic o el telefèric de Montjuïc.
El telefèric del Port és una concessió de la Generalitat, i per tant, sí, li pertoca posar els logotips de "Transports Públics de Catalunya". Hi han moltes línies de transport públic no integrades i per això no deixa de ser transport públic. Total, per lo poc que serveix la integració tarifària...I el mateix per al telefèric del port. (Que, a sobre, en aquest cas tenen la poca vergonya de lluir ben gran "Transports Públics de Catalunya", amb el logo corresponent.)
Una altra cosa és que els preus siguin un atracament a mà armada.
WMD626, son visitables les cotxeres?
Pel que veig entre les teves fotos i les meves, han canviat els indicadors de número de línia, que ara són amb LED's i sembla que els enganxalls també els han canviat. La resta tot igual 10 anys després, com a mínim pel que fa a l'exterior.
En poso un parell més de fotos.
En aquest tram els cotxes només poden circular en un sentit ja que just després de l'església hi ha una pendent i a més en corba. Cal recordar que al ser via única en alguns trams el tramvia va en sentit contrari els cotxes. En alguns trams passa d'un costat a l'altra del carrer (en el vídeo que s'ha posat més amunt es pot apreciar un dels punts). Una cosa impensable aquí...
Inici-final amb connexió amb l'S-Bahn. Tramvia fent la línia E que abans comentava:
Pel que veig entre les teves fotos i les meves, han canviat els indicadors de número de línia, que ara són amb LED's i sembla que els enganxalls també els han canviat. La resta tot igual 10 anys després, com a mínim pel que fa a l'exterior.
En poso un parell més de fotos.
En aquest tram els cotxes només poden circular en un sentit ja que just després de l'església hi ha una pendent i a més en corba. Cal recordar que al ser via única en alguns trams el tramvia va en sentit contrari els cotxes. En alguns trams passa d'un costat a l'altra del carrer (en el vídeo que s'ha posat més amunt es pot apreciar un dels punts). Una cosa impensable aquí...
Inici-final amb connexió amb l'S-Bahn. Tramvia fent la línia E que abans comentava:
Instagram: Ferrocarril | Aviació
No ben bé, Bellesguard té també la 123, que enllaça també amb la L7 a Pl. Kenedy. De tota manera, en realitat volia dir suprimir el revolt de la 196 fins a Pl. Dr. Andreu, no tota la línia, encara que probablement ja no tindria gaire sentit mantenir-la. Amb els busos de la 196 es podria fer una altra línia que anés del tanatori a Pl. Kenedy, però aquest cop per l'interior de Bellesguard en lloc de per la ronda. El que està clar és que no té ni cap ni peus tenir un bus que faci el mateix recorregut que un tramvia.Granolleri ha escrit:Deixaries el barri de Bellesguard sense transport públic. Jo penso que tal i com està ara ja compleix bé la seva funció.
Si el tenen, ja imagino que és perquè els toca tenir-lo. Comentava que em sembla un insult anomenar "transport públic" a quelcom que és clarament una atracció turística.Granolleri ha escrit:El telefèric del Port és una concessió de la Generalitat, i per tant, sí, li pertoca posar els logotips de "Transports Públics de Catalunya".
Potser ho podríem parlar amb més tranquil·litat al fil del Tramvia Blau, no sigui que ens cridin l'atenció.
Exacte.Javi M ha escrit:Potser ho podríem parlar amb més tranquil·litat al fil del Tramvia Blau, no sigui que ens cridin l'atenció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
També us diré que els materials "històrics" es poden llogar per fer un viatget per la línia. O sigui, que si algú té diners i ganes, ja ho sap...
Efectivament, comparant les fotos es veu el canvi del led i algun altre.
La via única , circulant en sentit contrari als cotxes, em va fer pensar, més que en el tramvia del Tibidabo, en el Montgat-Tiana o el Mataró-Argentona, que malgrat l'ample mètric, tenien una "filosofia" semblant al de Woltersdorf (connexió de poble amb estació de rodalies).
Com que ja heu documentat la part "exterior", us passo l'altra joia que guarden a les cotxeres, el KSW.
aim ha escrit:WMD626, son visitables les cotxeres?
Pel que veig entre les teves fotos i les meves, han canviat els indicadors de número de línia, que ara són amb LED's i sembla que els enganxalls també els han canviat. La resta tot igual 10 anys després, com a mínim pel que fa a l'exterior.
En poso un parell més de fotos.
En aquest tram els cotxes només poden circular en un sentit ja que just després de l'església hi ha una pendent i a més en corba. Cal recordar que al ser via única en alguns trams el tramvia va en sentit contrari els cotxes. En alguns trams passa d'un costat a l'altra del carrer (en el vídeo que s'ha posat més amunt es pot apreciar un dels punts). Una cosa impensable aquí...
Inici-final amb connexió amb l'S-Bahn. Tramvia fent la línia E que abans comentava: