Pàgina 4 de 5

Re: També diürns, suposo

Publicat: Divendres 19/06/2020 22:53
Autor: Railjet OBB
Guigui ha escrit:
Divendres 19/06/2020 7:55
Tal com està redactat l'article, i coneixent la història del Trans Europ Express, diria que el tema també va de connexions diürnes.

I ja posats, també podrien pensar seriosament en la recuperació dels Kurswagen. Per molta urticària que provoqui en les diferents Renfes d'aquest món.
Se que la ÖBB tenia la intenció de fer un Nightjet Barcelona - Zuric - Vienna, però crec que només és un rumor.

Barcelona-Viena, no pas

Publicat: Divendres 19/06/2020 23:32
Autor: Guigui
No ho crec, perquè amb la infraestructura actual, Barcelona-Viena no baixaria de 16 hores, encara que el tren anés per LAV allí on n'hi hagi.

Més inversió de la ÖBB

Publicat: Dimarts 11/08/2020 20:28
Autor: Guigui
Vist l'èxit comercial del seu servei de trens nocturns internacionals, l'ÖBB té previst invertir 500 milions d'euros en 20 composicions (locomotores i un total de 231 cotxes), a lliurar a partir de 2024.

La noticia (en alemany): https://www.derstandard.at/story/200011 ... flotte-auf

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimecres 26/08/2020 10:56
Autor: jaezcurra
Europa es prepara per substituir els avions per trens nocturns
Barcelona, Perpinyà i Alacant, nusos d'una xarxa que pot canviar el panorama dels viatges a Europa
Redacció | 25.08.2020 21:50
https://www.vilaweb.cat/noticies/europa ... s-nocturs/

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Divendres 28/08/2020 12:07
Autor: genissimon
Ja estaria bé. L'exemple el tenim amb l'OBB que s'ha fet càrrec, amb notable èxit, dels trens nocturs de la DB quan va decidir deixar d'operar-los. Ara sembla que la SNCF també mou fitxa per recuperar els trens nocturns després d'haver-los eliminat gairebé tots d'un sol cop. Aquí, la renfe aprofita l'excusa de la pandèmia per a carregar-se els pocs que quedaven.

Un servei nocturn còmode, net, puntual i amb una política de preus raonables no només és competitiva amb l'avió sinó que també pot ser rendible.

I la petja de CO2 del tren respecte a l'avió no te comparació possible.

Salut !!
jaezcurra ha escrit:
Dimecres 26/08/2020 10:56
Europa es prepara per substituir els avions per trens nocturns
Barcelona, Perpinyà i Alacant, nusos d'una xarxa que pot canviar el panorama dels viatges a Europa
Redacció | 25.08.2020 21:50
https://www.vilaweb.cat/noticies/europa ... s-nocturs/

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dissabte 29/08/2020 19:25
Autor: wefer
genissimon ha escrit: Aquí, la renfe aprofita l'excusa de la pandèmia per a carregar-se els pocs que quedaven.
Aquí quan anem els altres ja fa temps que tornen, i a sobre ens creiem més llestos.
Esperem que l'entrada d'empreses estrangeres equilibri el mercat.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk


La tornada dels Àustries

Publicat: Dissabte 29/08/2020 19:26
Autor: Guigui
La ÖBB, fent un nocturn Barcelona-Lisboa? M'hi apunto!

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimarts 15/09/2020 11:58
Autor: Railjet OBB
Noticia Bomba, ÖBB junt amb SBB faran un trajecte internacional nocturn entre Barcelona i Zuric per el 2024.


Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimarts 15/09/2020 13:15
Autor: m.h.t.
Coincidieix amb l'anunci de confirmació del LunaTrain Barcelona-Frankfurt mixt passatgers-mercaderies :ok

https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 14&start=5

Ja hi són dos!! :victoria

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimarts 15/09/2020 15:11
Autor: Railjet OBB
m.h.t. ha escrit:
Dimarts 15/09/2020 13:15
Coincidieix amb l'anunci de confirmació del LunaTrain Barcelona-Frankfurt mixt passatgers-mercaderies :ok

https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 14&start=5

Ja hi són dos!! :victoria
Exactament es una bona noticia.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimecres 16/09/2020 14:31
Autor: 122-042-132
I en vindran més

Informació facilitada per Vilaweb

El retorn dels trens nocturns com un element bàsic per vertebrar la mobilitat dins la UE es comença a consolidar. La companyia de Ferrocarrils Federals Austríacs (ÖBB), la principal operadora d’aquesta mena de trens, ha presentat un pla d’expansió per obrir noves rutes a Amsterdam, Roma i Barcelona abans de final del 2024.

De totes maneres, no tot dependrà de l’ÖBB. Els Ferrocarrils Federals Suïssos (SBB) s’han erigit en un soci clau per teixir el pla d’expansió del tren nocturn. De fet, el primer pas serà el desembre de 2021, quan es connectaran les ciutats de Zuric i Amsterdam a través de Basilea, Frankfurt i Colònia.

‘Estem convençuts de l’èxit dels trens nocturns. Amb SBB, com a soci potent, podem continuar expandint la nostra xarxa. Estem invertint en nous trens, concretament 13 d’última generació, que entraran en funcionament a finals de 2022’, ha declarat Andreas Matthä, executiu en cap d’ÖBB.

El 2023 s’iniciarà la segona etapa de l’expansió, que consistirà a augmentar la freqüència i la capacitat dels serveis ja existents entre Zuric i les ciutats de Berlín i Hamburg. Finalment, el 2024, la coalició ÖBB-SBB preveu unir la capital econòmica de Suïssa amb Barcelona i Roma. Dit això, les dues operadores encara estan negociant amb SNCF, Renfe i Trenitàlia els detalls de les dues connexions.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimecres 09/12/2020 17:43
Autor: m.h.t.
França, Alemanya, Àustria i Suïssa creen una xarxa de trens de nit que arribarà fins a Barcelona

Un tren nocturn unirà Barcelona i Perpinyà amb Zuric el 2024


Imatge
La SNCF, DB, OBB i CFF han indicat en un comunicat conjunt que volen cooperar per posar en servei aquestes rutes, batejades amb el nom de Nightjet.

Les dues primeres entrarien en funcionament el desembre de l’any que ve i unirien Viena i Munic, d’una banda, i Zuric, Colònia i Amsterdam, d’una altra. El desembre del 2023 començarien a circular els combois nocturns de Viena i Berlín a Brussel·les i París.

L’última programada, un any després, seria la línia entre Zuric i Barcelona.
https://www.vilaweb.cat/noticies/franca ... barcelona/

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dijous 10/12/2020 10:02
Autor: xevi
Renfe no hi ha participat?
Han de ser les companyies ferroviaries europees que ens permetin viatjar en trens nocturns per Europa?

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dijous 10/12/2020 10:53
Autor: Renfe451
xevi ha escrit:
Dijous 10/12/2020 10:02
Renfe no hi ha participat?
Han de ser les companyies ferroviaries europees que ens permetin viatjar en trens nocturns per Europa?
L'últim que se sabia respecte al BCN-Zürich és que tant SBB com ÖBB estaven en negociacions amb Renfe per definir els detalls de la connexió. De la mateixa manera que tampoc apareix Trenitalia al mapa per l'altra connexió que la SBB vol implantar, el Zürich-Roma, que està en una situació similar. Si les converses amb Renfe no prosperen, sempre poden fer aliança amb alguna privada, de fet es va obrir la porta a una participació privada també en aquestes noves connexions. Fins i tot si volgués, FGC podria participar.

Ara bé, de Renfe no me'n fio gaire... i un senyal que pot donar certes pistes és la revista Vía Libre, publicació oficiosa de la companyia, on han relegat aquesta notícia a l'apartat de recull de premsa, prioritzant com no, l'estació de la Sagrera.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dijous 10/12/2020 18:58
Autor: ortegote
xevi ha escrit:
Dijous 10/12/2020 10:02
Renfe no hi ha participat?
Han de ser les companyies ferroviaries europees que ens permetin viatjar en trens nocturns per Europa?
Pero todavi alguien cree que Renfe es una compañia Ferroviaria?

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Divendres 11/12/2020 11:11
Autor: Railjet OBB
ortegote ha escrit:
Dijous 10/12/2020 18:58
xevi ha escrit:
Dijous 10/12/2020 10:02
Renfe no hi ha participat?
Han de ser les companyies ferroviaries europees que ens permetin viatjar en trens nocturns per Europa?
Pero todavi alguien cree que Renfe es una compañia Ferroviaria?
Yo no.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dilluns 14/12/2020 21:49
Autor: 122-042-132
Trens més atractius, ecologia i connexions directes: la gran tria europea a favor dels trens nocturns
França, Alemanya, Àustria i Suïssa anuncien el llançament de quatre línies de trens de nit internacionals que els anys vinents uniran tretze grans ciutats europees

La setmana passada les companyies ferroviàries de França, Alemanya, Àustria i Suïssa van anunciar un projecte per a llançar durant els anys vinents quatre línies de trens de nit internacionals que unirien tretze grans ciutats europees, incloses Perpinyà i Barcelona.

La SNCF francesa, la DB alemanya, l’ÖBB austríaca i la CFF suïssa, que destaquen haver treballat en estreta col·laboració amb els governs respectius, han indicat en un comunicat conjunt que volen cooperar per posar en servei aquestes rutes, batejades amb el nom de Nightjet. Les dues primeres entrarien en funcionament el desembre de l’any que ve i unirien Viena i Munic, d’una banda, i Zuric, Colònia i Amsterdam, d’una altra. El desembre del 2023 començarien a circular els combois nocturns de Viena i Berlín a Brussel·les i París. I l’última línia programada, un any després, uniria Zuric i Barcelona.

Les quatre companyies ja treballen en el projecte de crear nusos d’intercanvi, el primer dels quals a Zuric, que podrien actuar com a distribuïdors del trànsit per tal de facilitar els viatges directes entre totes les ciutats de la xarxa, coordinant les arribades i sortides dels combois i el format dels trens, nocturns i alta velocitat diürna.

Un dels principals arguments en defensa d’aquesta iniciativa, assenyalat pel ministre alemany de Transport, Andreas Scheuer, és proposar “una oferta ferroviària encara més respectuosa amb el clima i amb el medi a Europa”. El secretari d’estat de Transport francès, Jean-Baptiste Djebbari, ha destacat que estan convençuts que els trens de nit són “una alternativa ecològica i sostenible” i que suscitaran “l’interès dels ciutadans pel tren”.

Més informació

https://www.vilaweb.cat/noticies/trens- ... -nocturns/

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dijous 18/02/2021 14:26
Autor: 122-042-132
https://www.vilaweb.cat/noticies/presen ... s-nocturn/

El retorn dels trens nocturns per vertebrar la mobilitat s’ha començat a consolidar els últims mesos. Ahir a la ciutat alemanya de Heidelberg el col·lectiu de professors i activistes francès Association Objectif Train de Nuit va presentar una proposta per establir una connexió de tren nocturn entre Frankfurt i Barcelona. El col·lectiu va explicar que ha fet un estudi sobre la viabilitat de la ruta, i calculen que podria atraure una mitjana de 164.000 passatgers l’any.

La ruta del tren nocturn connectaria Barcelona i Frankfurt passant per les ciutats de Montpeller, Avinyó, Lió, Estrasburg, Karlsruhe, Heidelberg i Mannheim. L’objectiu principal de l’estudi ha estat examinar els detalls econòmics i tècnics que serien necessaris. Conclouen que és factible sobretot si es combinen els vagons de passatgers amb els de mercaderies i si es dissenyen nous models de tren. Concretament, calculen que la ruta podria transportar uns 200 viatgers per cada dia i direcció i cada tren podria incloure una dotzena de vagons de mercaderies. L’associació proposa que la inversió necessària en la fase inicial del projecte l’assumeixin les empreses ferroviàries i les regions.

Diversos representants polítics alemanys van donar ahir suport a la posada en marxa d’aquest projecte. El diputat dels Verds al parlament federal alemany Cem Özdemir va dir que la connexió Barcelona-Frankfurt seria “una peça central del trencaclosques per a la xarxa de trens nocturns entre les metròpolis d’Europa”. El ministre de Transports de Baden-Württemberg, Winfried Hermann, va descriure els trens nocturns com “una bona notícia per als viatgers amb ferrocarril, per a Europa i per al clima”.
El creixement dels trens nocturns a Europa

La proposta arriba en un moment en què creix l’aposta pels trens nocturs arreu d’Europa. Al desembre del 2020 les companyies ferroviàries de França, Alemanya, Àustria i Suïssa ja van anunciar un projecte per a llançar durant els anys vinents quatre línies de trens de nit internacionals que unirien tretze grans ciutats europees, inclosa Barcelona. Uns mesos abans, al setembre del 2020, la companyia de Ferrocarrils Federals Austríacs (ÖBB) també va presentar un pla d’expansió per obrir noves rutes a Amsterdam, Roma i Barcelona abans de final del 2024.

Aquesta tendència s’explica d’una banda per la covid-19, que ha afectat les companyies aèries i els viatges amb avió i la creixent consciència ecològica que fa que hi hagi ciutadans refractaris a enfilar-se dalt una aeronau. La combinació d’aquests dos factors fa revifar un servei que a la primeria del segle XX ja va ser fonamental: els trens nocturns.

El retorn dels trens nocturns per vertebrar la mobilitat s’ha començat a consolidar els últims mesos. Ahir a la ciutat alemanya de Heidelberg el col·lectiu de professors i activistes francès Association Objectif Train de Nuit va presentar una proposta per establir una connexió de tren nocturn entre Frankfurt i Barcelona. El col·lectiu va explicar que ha fet un estudi sobre la viabilitat de la ruta, i calculen que podria atraure una mitjana de 164.000 passatgers l’any.

La ruta del tren nocturn connectaria Barcelona i Frankfurt passant per les ciutats de Montpeller, Avinyó, Lió, Estrasburg, Karlsruhe, Heidelberg i Mannheim. L’objectiu principal de l’estudi ha estat examinar els detalls econòmics i tècnics que serien necessaris. Conclouen que és factible sobretot si es combinen els vagons de passatgers amb els de mercaderies i si es dissenyen nous models de tren. Concretament, calculen que la ruta podria transportar uns 200 viatgers per cada dia i direcció i cada tren podria incloure una dotzena de vagons de mercaderies. L’associació proposa que la inversió necessària en la fase inicial del projecte l’assumeixin les empreses ferroviàries i les regions.

Diversos representants polítics alemanys van donar ahir suport a la posada en marxa d’aquest projecte. El diputat dels Verds al parlament federal alemany Cem Özdemir va dir que la connexió Barcelona-Frankfurt seria “una peça central del trencaclosques per a la xarxa de trens nocturns entre les metròpolis d’Europa”. El ministre de Transports de Baden-Württemberg, Winfried Hermann, va descriure els trens nocturns com “una bona notícia per als viatgers amb ferrocarril, per a Europa i per al clima”.
El creixement dels trens nocturns a Europa

La proposta arriba en un moment en què creix l’aposta pels trens nocturs arreu d’Europa. Al desembre del 2020 les companyies ferroviàries de França, Alemanya, Àustria i Suïssa ja van anunciar un projecte per a llançar durant els anys vinents quatre línies de trens de nit internacionals que unirien tretze grans ciutats europees, inclosa Barcelona. Uns mesos abans, al setembre del 2020, la companyia de Ferrocarrils Federals Austríacs (ÖBB) també va presentar un pla d’expansió per obrir noves rutes a Amsterdam, Roma i Barcelona abans de final del 2024.

Aquesta tendència s’explica d’una banda per la covid-19, que ha afectat les companyies aèries i els viatges amb avió i la creixent consciència ecològica que fa que hi hagi ciutadans refractaris a enfilar-se dalt una aeronau. La combinació d’aquests dos factors fa revifar un servei que a la primeria del segle XX ja va ser fonamental: els trens nocturns.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimarts 02/11/2021 9:47
Autor: genissimon
Diari de Girona, 2 de novembre de 2021 ha escrit: Promoció del Transport Públic també demana que es posin trens nocturns
L’associació lamenta que el túnel del Pertús, que va costar uns mil milions d’euros, estigui infrautilitzat
[...]

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dijous 23/12/2021 17:39
Autor: 122-042-132
Un tren nocturn de baix cost unirà Barcelona i Tolosa de Llenguadoc

El servei, anunciat pel ministre de transports francès, entrarà en funcionament el 2026 i connectarà directament Catalunya amb Occitània

La liberalització del sector ferroviari a Europa ha de dur més competència i, per tant, més opcions per als viatgers, tant de preus com de rutes.

A l’octubre es feia públic que les companyies ferroviàries de França (SNCF), Alemanya (DB), Àustria (ÖBB) i Suïssa (CFF) han unit forces per tirar endavant un projecte ferroviari que preveu crear diverses línies de trens nocturns, que arribaran a unir 13 ciutats europees. El projecte es diu Nightjet i consisteix en una sèrie de trens nocturns que crearien una xarxa de transport on s’inclou Barcelona. Les dues primeres línies ja uneixen Viena i Munic, d’una banda, i Zuric, Colònia i Amsterdam, de l’altra. I el desembre del 2024 començaran a circular els trens directes entre Barcelona i Zuric.

Però ara el ministeri de transports frances ha anunciat un nou projecte que conté diversees noves línies ferroviàries i que es materialitzarà el 2026. Una d’elles unirà amb un tren nocturn entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, i a un preu que s’anuncia de baix cost. Catalunya i Occitània tindran un fil directe i així els passatgers s’evitaran transbordaments. De fet, aquesta mateixa línia tindrà el final de trajecte a Bordeus, un destí molt conegut pels catalans, especialment pels amans de vi.

A continuació, la noticia completa:
https://www.totbarcelona.cat/economia/t ... sa-161026/