Pàgina 5 de 5

Nou tren nocturn Barcelona - París

Publicat: Divendres 11/03/2022 21:51
Autor: wefer
Ya hay fecha (y horario) para el nuevo tren nocturno Barcelona-París
Tendrá capacidad para 400 personas y hará parada en Girona y Figueres

Barcelona y París, más cerca de estar conectadas mediante un tren nocturno. El anuncio de que ambas capitales estarían unidas por la noche gracias a un nuevo trayecto ferroviario lo hizo la SNCF ya a finales de 2020. Pero ahora la compañía Midnight Trains trabaja con una fecha cerrada: el 15 de diciembre de 2024.

Seguir llegint la notícia

La CE declara prioritària la connexió amb Àmsterdam

Publicat: Dimecres 01/02/2023 13:22
Autor: Guigui
https://www.vilaweb.cat/noticies/comiss ... amsterdam/
La Comissió Europea designa com a prioritari el tren nocturn Barcelona-Amsterdam
El projecte, que uniria la capital catalana i neerlandesa, estaria encapçalat per la companyia neerlandesa European Sleeper

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimarts 30/05/2023 12:04
Autor: 122-042-132
Amsterdam-Barcelona, la pròxima parada en el ressorgiment del tren nocturn a Europa

El 2025 la línia Amsterdam-Barcelona esdevindrà el primer tren nocturn a connectar els Països Catalans amb el nord d’Europa

Després de dècades de domini de l’aviació per a trajectes de llarga distància, aquests darrers anys a Europa ha ressorgit amb força una alternativa: el tren nocturn. Aquesta setmana s’ha estrenat la línia Berlín-Brussel·les de l’operadora European Sleeper. És la primera connexió nocturna en més d’una dècada entre ambdues ciutats. Aquesta inauguració és la darrera d’una llarga llista de noves línies que aquests mesos han aparegut per a atendre una demanda com més va més gran.

Article complert:
https://www.vilaweb.cat/noticies/amster ... rn-europa/

Salut!

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dimecres 31/05/2023 12:24
Autor: Sèrie EV-E801
Bona notícia, així s'aprofita més la infraestructura del túnel del Pertús i no caldrà patir a les connexions amb l'SNCF a la frontera.

Em fa gràcia la foto de portada de la notícia, on es veu una Di4 amb cotxes noruecs al Nordlandsbanen (Trondheim-Bodø) que ja tenen una edat i farà pocs mesos que s'han adjudicat a Stadler els nous trens (primeres UT trenhotel d'Europa segons he entès). Vaja, una curiositat que em feia gràcia compartir, res més.
Salut

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Divendres 02/06/2023 10:03
Autor: mpn90
Bon dia,
122-042-132 ha escrit:
Dimarts 30/05/2023 12:04
Després de dècades de domini de l’aviació per a trajectes de llarga distància, aquests darrers anys a Europa ha ressorgit amb força una alternativa: el tren nocturn. Aquesta setmana s’ha estrenat la línia Berlín-Brussel·les de l’operadora European Sleeper.
Realment és una molt bona notícia que mica en mica es vagin implementant noves línies, però el gran problema segueix sent el preu, pel mateix cap de setmana del 21 al 23 de juliol:
  • European Sleeper 21/7 (21.30h-6.45h) - 23/7 (22.55h-7.30h): 229EUR per anar en un cotxe de 6 persones
  • DB 21/7 (15h-22.15h) - 23/7 (15h-23.10h): 95EUR sense transbords
  • KLM 21/7 (15.20h - 16.40h) - 23/7 (17.30h - 18.50h): 167EUR
O t'agrada molt anar en tren (o molt poc volar) o l'opció del tren nocturn seria l'última.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Divendres 02/06/2023 14:53
Autor: Elefant
No només això, molts trens nocturns en època de vacances s'esgoten setmanes abans, i els bitllets econòmics s'en van encara més aviat. Les operadores sembla que no volen o no poden adaptar gaire els combois per adaptar-se a la demanda. Els combois més nous dels ferrocarrils austriacs son branques fixes, llavors només es pot augmentar la capacitat sumant-li més branques, una situació "tot o res", per dir-lo d'alguna forma. Si es féssin servir cotxes individuals, es podria allargar o escurçar els trens segons la demanda, potser fins i tot anar venent bitllets fins a uns dies abans i decidir llavors si cal sumar més cotxes al tren, és a dir que la llargada del tren s'adaptés a la demanda i no a l'inversa. M'imagino que com que a molts països s'ha anat reduïnt maniobres per l'ús de unitats múltiples llavors sembla molt d'esforç quasi que ja només pels trens nocturns.

L'exemple que dona mpn90 és clarament molt poc competitiu.

Re: Serveis nocturns a Europa

Publicat: Dilluns 19/06/2023 13:56
Autor: 122-042-132
Uns treballs fan perillar la continuïtat del tren nocturn d’Andorra-L’Ospitalet a París - Altaveu el diari digital d'Andorra.

L’associació ‘Oui au train de nuit’ alerta que la manca d’itineraris alternatius poden aturar una línia que té una alta freqüentació de viatgers del Principat



Els treballs de la companyia ferroviària francesa (SNCF) a la zona sud-oest del país fan perillar la continuïtat del tren nocturn d’Andorra-L’Ospitalet a París. Així ho ha anunciat l’associació ‘Oui au train de nuit’ tot alertant que la manca d’itineraris alternatius poden aturar una línia que té una alta freqüentació de viatgers del Principat.

El servei entre París i la Tor de Querol, amb parada a l'estació d'Andorra-L'Ospitalet va augmentar un 20% el nombre d'usuaris el 2022 en relació al 2019. Els vagons tenen una ocupació del 73%. Això demostra que és viable i necessari. El problema és que tot sembla indicar que els treballs que es duran a terme a la xarxa entre el 2024 i el 2032 provocaran la seva interrupció.

‘Oui au train de nuit’ proposa que des Tolosa, i en comptes de circular per Rodez, la línia ho faci per Coutras-Brive. Càrrecs i associacions de l'Arieja també han demanat la seva continuïtat que consideren fonamental per al departament. Afirmen que cal potenciar el transport ecològic i que hi ha projectes de més serveis de tren nocturn en marxa com els del País Basc francès o del Rosselló.

Ara mateix, però, només funcionen quatre línies nocturnes a França quan fa pocs anys eren una vintena.

Etiquetes

https://www.altaveu.com/actualitat/tran ... 1_102.html