Bilbao Abando (i Concordia)

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Bilbao Abando (i Concordia)

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 11/03/2018 21:42

La nueva estación de Abando que acogerá el TAV costará 480 millones

Contará con tres pisos subterráneos, un parking para 550 coches, 13 dársenas para Bizkaibus y conexión con el metro


Imatge

http://www.elcorreo.com/bizkaia/nueva-e ... 28-nt.html

Uns altres que se sumen al moviment soterrador. Les mítiques Bilbao-Abando i Bilbao-Concordia, terminals de RENFE (ample ibèric) i FEVE (ample mètric) respectivament, situades una al costat de l'altre, seran unificades en una estació soterrada de 2 nivells "a l'estil Sagrera", utilitzant l'actual Abando com a accés i vestíbul.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/03/2018 22:32




437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 12/03/2018 5:59

L'ennèsima delasernada, la promesa de la setmana.
Aquest home parla per no callar.

Més enllà del què cadascú opini sobre el PP, la diferència entre els dos ministres de Foment de Rajoy (deixant a Rafael Catalá de banda per la seva transitorietat), no pot ser més gran.

Ana Pastor a Foment va fer una tasca discreta i amb excepcions puntuals, correcta.

Íñigo De La Serna promet més que parla. Cada setmana promet dues o tres coses a cada lloc que visita. Qui s'ho pot creure, això?



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 12/03/2018 14:39

437.001 ha escrit:L'ennèsima delasernada, la promesa de la setmana.
Aquest home parla per no callar.

Més enllà del què cadascú opini sobre el PP, la diferència entre els dos ministres de Foment de Rajoy (deixant a Rafael Catalá de banda per la seva transitorietat), no pot ser més gran.

Ana Pastor a Foment va fer una tasca discreta i amb excepcions puntuals, correcta.

Íñigo De La Serna promet més que parla. Cada setmana promet dues o tres coses a cada lloc que visita. Qui s'ho pot creure, això?
Exactament, i és una de les causes que fan que a Espanya les coses vagin així, i pel que fa a la relació amb Catalunya 3/4 del mateix. Es pot pensar el que es vulgui, però en matèria transportil, la relació política (i, per conseqüència derivada, personal) entre Santi Vila i Ana Pastor fou molt positiva i fructífera per ambdues parts. Hi hagué diàleg, hi hagueren propostes. Més o menys positives, amb les que poguem estar o no d'acord? És clar que sí i l'error zero és impossible, però es parlava, es feia política, es feien coses. Avui dia i des d'aquella etapa, tot ha anat malament.

I per clausurar aquest parèntesi i retornar al tema... què passarà amb l'edifici modernista Belle Époque de l'estació de Concòrdia? Perquè coneixent els antecedents, són capaços de no preservar-la i d'ensorrar-la... o "restaurar-la" fent un nyap qualsevol, com el que es pretén fer amb Abando... en fi, si no fos per la dubtosa política de preservació cultural i per la bicoca per les empreses constructores i altres actors partíceps d'aquesta transformació urbanística, el projecte no està malament. Tant de bo que no acabi passant com amb la Sagrera.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 12/03/2018 18:06

Ganz ha escrit:
437.001 ha escrit:L'ennèsima delasernada, la promesa de la setmana.
Aquest home parla per no callar.

Més enllà del què cadascú opini sobre el PP, la diferència entre els dos ministres de Foment de Rajoy (deixant a Rafael Catalá de banda per la seva transitorietat), no pot ser més gran.

Ana Pastor a Foment va fer una tasca discreta i amb excepcions puntuals, correcta.

Íñigo De La Serna promet més que parla. Cada setmana promet dues o tres coses a cada lloc que visita. Qui s'ho pot creure, això?
Exactament, i és una de les causes que fan que a Espanya les coses vagin així, i pel que fa a la relació amb Catalunya 3/4 del mateix. Es pot pensar el que es vulgui, però en matèria transportil, la relació política (i, per conseqüència derivada, personal) entre Santi Vila i Ana Pastor fou molt positiva i fructífera per ambdues parts. Hi hagué diàleg, hi hagueren propostes. Més o menys positives, amb les que poguem estar o no d'acord? És clar que sí i l'error zero és impossible, però es parlava, es feia política, es feien coses. Avui dia i des d'aquella etapa, tot ha anat malament.
Malament, malament, tampoc. Perquè de fet, les obres en estacions de Rodalies que s'estan fent, són cosa de l'etapa Pastor-Vila.
De La Serna simplement està vivint de rendes d'Ana Pastor (i a Catalunya, de la ministra amb Santi Vila).
Ganz ha escrit:I per clausurar aquest parèntesi i retornar al tema... què passarà amb l'edifici modernista Belle Époque de l'estació de Concòrdia? Perquè coneixent els antecedents, són capaços de no preservar-la i d'ensorrar-la... o "restaurar-la" fent un nyap qualsevol, com el que es pretén fer amb Abando...
L'estació de Bilbao-Concordia està catalogada, i fins i tot surt a les guies turístiques. La gent de Bilbao s'emprenyaria bastant si la tiréssin a terra... i sembla que ja n'hi ha que estan emprenyats perquè volen tirar un tros de la d'Abando, o sigui que imagina't si a més volguéssin tirar la de Concordia...
Ganz ha escrit: en fi, si no fos per la dubtosa política de preservació cultural i per la bicoca per les empreses constructores i altres actors partíceps d'aquesta transformació urbanística, el projecte no està malament. Tant de bo que no acabi passant com amb la Sagrera.
Crec que s'haurien de pensar el tema amb moooooolt de deteniment, i sobretot, pensant en el futur.
M'explico: està clar que Abando és una estació que pot moure moltíssims més passatgers que ara.
Però això no només passarà amb la Y basca (que evidentment millorarà moltíssim els temps de trajecte amb l'Ebre i amb la Meseta -i amb Guipúscoa i França!-), sinó que també hi ha un potencial de creixement molt gran pel Corredor Cantàbric, actualment molt infrautilitzat, perquè la Feve no dóna més de sí, i un trajecte com Bilbao-Santander se'n va per sobre de les 3 hores en tren, cosa aberrant, i que com a resultat, provoca que la A-8 tingui uns embussos de por a l'entrada de Bilbao venint de Santander.

Encara no m'explico per què tot el Corredor Cantàbric des de Ferrol fins a Donosti es va fer en ample mètric. :nono :boig

El cas és que Brussel.les sembla que no vol sentir a parlar de tercers rails ja: diu que vol canvi d'ample, i quan abans millor.
La pregunta és: què fer amb Feve?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 12/03/2018 18:33

En quant a tapar no sembla tant, des d'Abando fins Zabalburu (a partir d'allí les linies de rodalies van en túnel (menys tram la d'Orduña que el BPT això si)

El que està per veure és de quant hauran de ser els tunels d'AV

A veure que acaba passant amb Abando / Concordia



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 12/03/2018 19:29

437.001 ha escrit:Malament, malament, tampoc. Perquè de fet, les obres en estacions de Rodalies que s'estan fent, són cosa de l'etapa Pastor-Vila.
De La Serna simplement està vivint de rendes d'Ana Pastor (i a Catalunya, de la ministra amb Santi Vila).
Exacte, 100% d'acord perquè és, de fet, el que pretenia dir abans i em sap greu no haver estat prou clar. Des de l'època Vila-Pastor, no s'ha fet res més per part d'ambdues parts que continuar aprofitant els fruits que van cultivar Vila i Pastor... que algun dia s'acabaran i llavors es veurà l'immobilisme que perdura des de després d'aquella etapa.
437.001 ha escrit:L'estació de Bilbao-Concordia està catalogada, i fins i tot surt a les guies turístiques. La gent de Bilbao s'emprenyaria bastant si la tiréssin a terra... i sembla que ja n'hi ha que estan emprenyats perquè volen tirar un tros de la d'Abando, o sigui que imagina't si a més volguéssin tirar la de Concordia...
Sí, aquí on estic visquent ara es coneix l'estació de Concordia i és molt valorada i, com bé dius, consta en les guies turístiques com un lloc de visita imprescindible de Bilbao. Però això és Espanya i fins que no surti algú dient alguna cosa en favor de la preservació d'aquest edifici (i encara) desconfiaré al màxim de les intencions que es tinguin... perquè seria un nyap tant tirar-la a terra com fer-li una reforma-destrossa.
437.001 ha escrit:Encara no m'explico per què tot el Corredor Cantàbric des de Ferrol fins a Donosti es va fer en ample mètric. :nono :boig

El cas és que Brussel.les sembla que no vol sentir a parlar de tercers rails ja: diu que vol canvi d'ample, i quan abans millor.
La pregunta és: què fer amb Feve?
Exacte, me n'alegro de llegir això perquè, per les raons que siguin, no em sembla que hi hagi massa veus reclamant aquesta evidència: un corredor atlàntic molt, però que molt millorat respecte a l'existent actualment, és molt necessari. Perquè a nivell de passatgers, potser no tindrà una demanda extraordinària (com sí la tindria un corredor mediterrani ben realitzat) encara que es podria veure un creixement substancial de la demanda descongestionant infraestructures col·lapsades com ara l'A8, com molt bé has citat. Però, sobretot, des del punt de vista de les mercaderies és una actuació clau a desencallar perquè estem parlant d'interconnectar per ferrocarril ports molt importants, com ara els de Gijón-Musel, Santander, Leixoes-Porto, Bilbao, però també els d'Avilés, A Coruña i Ferrol, per exemple; des de Brussel·les ho veuen, lògicament, i m'atreviria a dir que des de Portugal també, però Espanya i França estan adormides amb aquest tema. Amb la quantitat de mercaderies que es podrien moure aprofitant una infraestructura així, s'hauria de plantejar com a actuació prioritària la realització d'una infraestructura que, en gran part, tindria que ser nova, perquè la de Feve no es pot aprofitar massa.

I què fer amb Feve? Doncs transformar l'artèria principal Ferrol-Bilbao en un Corredor Atlàntic habilitat i deixar els capil·lars restants com a infraestructures complementàries de rodalia, sempre i quan aquestes tinguin un cert sentit.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 13/03/2018 3:20

Ganz ha escrit:Sí, aquí on estic visquent ara es coneix l'estació de Concordia i és molt valorada i, com bé dius, consta en les guies turístiques com un lloc de visita imprescindible de Bilbao
Però tu ara estàs a Bilbao, o a Ginebra?



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 13/03/2018 22:11

437.001 ha escrit:
Ganz ha escrit:Sí, aquí on estic visquent ara es coneix l'estació de Concordia i és molt valorada i, com bé dius, consta en les guies turístiques com un lloc de visita imprescindible de Bilbao
Però tu ara estàs a Bilbao, o a Ginebra?
A Ginebra i en algunes guies de visita turística d'Espanya que es venen aquí es recomana la visita de l'estació de Concòrdia en l'apartat de coses a veure de Bilbao. I he parlat amb gent d'aquí que ha estat a Bilbao i m'han parlat meravelles de l'estació. Jo no he estat mai al País Basc.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”