Tren nocturn Barcelona-Frankfurt (LunaJet)

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Tren nocturn Barcelona-Frankfurt (LunaJet)

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 20/03/2018 16:01

Us copio una notícia d'una ponència sobre un estudi d'un tren nocturn mixte passatgers/mercaderies:

LunaJet, proposta d’un tren nocturn mixt viatgers-mercaderies entre Barcelona i Frankfurt

LunaJet, elaborat per tècnics catalans, francesos i alemanys, és un servei ferroviari mixt (viatgers-mercaderies) entre les estacions de Barcelona-Sants i Frankfurt Hauptbahnhof, amb recorregut diari en els dos sentits, amb parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller, Nimes, Avinyó, Mulhouse, Friburg, Karlsruhe, Heidelberg i Mannheim. El concepte de tren mixt aprofita l’estacionalitat de la demanda de viatgers per completar el tren amb mercaderies de valor afegit amb les garanties, quant a puntualitat i fiabilitat, d’un servei ferroviari de viatgers.
PONENT
Pau Noy Serrano, enginyer industrial. Adjunt al Conseller Delegat de TMB.

INSCRIPCIONS
inscripcions@camins.cat, indicant el teu nom i cognoms, núm. de col·legiat/precol·legiat (en cas de ser-ho)
*Assistència gratuïta. Places limitades.

DIA: Dimecres, 25 dabril
HORARI: 19.00 a 20.30 h
LLOC: Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports
c/ Dels Vergós, 16 – Barcelona | FGC Les Tres Torres

http://www.camins.cat/ca/2018/01/24/lun ... frankfurt/

Em sembla que només hi poden assistir els col·legiats al Col·legi d'enginyers de ponts i camins de Catalunya... :roll:


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 20/03/2018 22:44

oriolp13 ha escrit:Em sembla que només hi poden assistir els col·legiats al Col·legi d'enginyers de ponts i camins de Catalunya... :roll:
No, no necessàriament, Oriol. És un procés estàndard que s'aplica també en altres il·lustres col·legis com ara el de l'ICAB. Quan es desenvolupen conferències, aquestes estan obertes al públic i subjectes a la capacitat de la sala, evidentment deixant la prioritat als col·legiats. "núm. de col·legiat/precol·legiat (en cas de ser-ho)", aquest "en cas de ser-ho", és molt clar al respecte, i parlo també de la meva experiència a l'ICAB per raons d'estudi.

Dit això, el projecte em sembla interessant però un xic utòpic. Esperem, nogensmenys, que tiri endavant.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 21/03/2018 19:36

Buenas,
Yo personalmente veo interesante esta propuesta.
Supongo que este tren si sale de Sants tendra el pequeño handicap de tener que dejar la LAV antes de las 00h ya que se cierran al trafico para su mantenimiento, pero no es un problema.
Para los mas nuevos o mas jovenes que no se piensen que esto de un tren mixto es una novedad, ya que en la historia del Ferrocarril era muy normal ver trenes mixtos, no se como van a vender el producto pero como cosa nueva no podran.
Yo todo lo que sea poder cruzar fronteras en Tren lo veo interesante y si recuperamos servicios nocturnos mejor, como dirian en ingles "Take my money" :)
Saludos.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 21/03/2018 21:39

Es una idea genial un tren nocturno entre Barcelona - Frankfurt, vamos que desde que entró en servicio la alianza entre Renfe y SNCF los trenes nocturnos internacionales han ido desapareciendo por desgracia.

Yo me pregunto con lo tiquismiquis que es SNCF con los trenes internacionales esta genial idea podrá salir hacia delante y si la idea próspera no se debería de incluir en la red de trenes nocturnos internacionales Euronight?


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 22/03/2018 11:19




Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1780
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 15/09/2020 13:02

Els impulsors del tren nocturn de passatgers i mercaderies es preparen per a iniciar proves

Els promotors de Lunatrain estan en contacte amb Renfe per a llogar material rodant de Talgo per al prototip que circularà entre Barcelona i Frankfurt

El projecte de tren nocturn de caràcter mixt de passatgers i mercaderies ha finalitzat el seu estudi de viabilitat, els resultats de la qual seran presentats de manera oficial en els pròxims mesos [...] ha conclòs que el desenvolupament del servei ferroviari entre Barcelona i Frankfurt (Alemanya) “és factible tant a nivell tècnic com a nivell de rendibilitat econòmica”.

El president de l’associació ‘Objectiu tren de nit’, Eric Boisseau, ha assegurat que “el transport de mercaderies en aquest projecte ens permetrà cobrir els elevats costos de la seva posada en marxa i aportarà rendibilitat a la circulació d’aquest tren al llarg de tot l’any”.
Imatge

POSSIBLE LLOGUER DE MATERIAL RODANT A TALGO
Avui dia, “estem considerant utilitzar el Tren Hotel de Talgo, si Renfe pot posar-los a disposició, o bé que una empresa de lloguer com MRCE els adquireixi directament”, ha revelat Boisseau. [...] “Ens interessaria recuperar aquests vagons per a crear els nostres trens de nit, ja que els Talgo són les navalles suïsses dels trens de passatgers tant diürns com nocturns”, ha manifestat Eric Boisseau.
Imatge
En el context actual, la unió de mercaderia i passatgers es realitzarà en un primer moment entre Barcelona i Nancy, després de la qual cosa la mercaderia es dirigirà al Luxemburg. Els passatgers, per part seva, bifurcaran cap a Estrasburg fins a la seva arribada final a Frankfurt.

Aquest tren transportarà principalment mercaderia de contenidors i missatgeria a través de caixes mòbils. “També hem tingut en compte l’aerodinàmica del tren de mercaderies, per la qual cosa mentre el tren estigui carregat, no podrem superar els 140 km per hora”. El primer prototip de tren mixt realitzarà una ruta nocturna entre Avinhon i Nancy a la fi de setembre de 2021.
ARTICLE COMPLET:
http://elmercantil.com/2020/09/14/els-i ... ar-proves/


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”