Tren nocturn Barcelona-Frankfurt (LunaJet)

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1780
Ubicació: Badalona

Re: Tren nocturn Barcelona-Frankfurt (LunaJet)

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 15/09/2020 13:02

Els impulsors del tren nocturn de passatgers i mercaderies es preparen per a iniciar proves

Els promotors de Lunatrain estan en contacte amb Renfe per a llogar material rodant de Talgo per al prototip que circularà entre Barcelona i Frankfurt

El projecte de tren nocturn de caràcter mixt de passatgers i mercaderies ha finalitzat el seu estudi de viabilitat, els resultats de la qual seran presentats de manera oficial en els pròxims mesos [...] ha conclòs que el desenvolupament del servei ferroviari entre Barcelona i Frankfurt (Alemanya) “és factible tant a nivell tècnic com a nivell de rendibilitat econòmica”.

El president de l’associació ‘Objectiu tren de nit’, Eric Boisseau, ha assegurat que “el transport de mercaderies en aquest projecte ens permetrà cobrir els elevats costos de la seva posada en marxa i aportarà rendibilitat a la circulació d’aquest tren al llarg de tot l’any”.
Imatge

POSSIBLE LLOGUER DE MATERIAL RODANT A TALGO
Avui dia, “estem considerant utilitzar el Tren Hotel de Talgo, si Renfe pot posar-los a disposició, o bé que una empresa de lloguer com MRCE els adquireixi directament”, ha revelat Boisseau. [...] “Ens interessaria recuperar aquests vagons per a crear els nostres trens de nit, ja que els Talgo són les navalles suïsses dels trens de passatgers tant diürns com nocturns”, ha manifestat Eric Boisseau.
Imatge
En el context actual, la unió de mercaderia i passatgers es realitzarà en un primer moment entre Barcelona i Nancy, després de la qual cosa la mercaderia es dirigirà al Luxemburg. Els passatgers, per part seva, bifurcaran cap a Estrasburg fins a la seva arribada final a Frankfurt.

Aquest tren transportarà principalment mercaderia de contenidors i missatgeria a través de caixes mòbils. “També hem tingut en compte l’aerodinàmica del tren de mercaderies, per la qual cosa mentre el tren estigui carregat, no podrem superar els 140 km per hora”. El primer prototip de tren mixt realitzarà una ruta nocturna entre Avinhon i Nancy a la fi de setembre de 2021.
ARTICLE COMPLET:
http://elmercantil.com/2020/09/14/els-i ... ar-proves/


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”