Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Estudi sobre futurs trànsits

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/10/2011 13:44

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrani.html

A estudi la convivència de tràfics a l'eix mediterrani

04/10/11 02:00 - barcelona - Redacció

El Ministeri de Foment ha fet un pas més i, després de presentar al març l'estudi tècnic global del corredor mediterrani, va posar a licitació ahir, amb un pressupost estimat de més d'1,7 milions, la redacció de l'estudi funcional que avaluarà les possibles alternatives per adequar l'eix als futurs tràfics de mercaderies tenint en compte tant el nombre de circulacions previstes com les característiques tècniques, l'amplada de via o la càrrega d'eixos. L'estudi, així, farà una previsió de tràfics de passatgers i mercaderies per diferents horitzons temporals en el tram entre la frontera i Múrcia –més avall ja hi ha altres estudis en marxa– i estudiarà com poden conviure. De l'anàlisi se'n deduirà la necessitat d'actuacions com ara la creació d'apartadors que possibilitin el pas de mercaderies per la via actual. El concurs, de fet, inclou la redacció del projecte de quatre apartadors de 750 metres de llarg per millorar la capacitat a curt termini, fent compatibles viatgers i càrrega.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 05/10/2011 8:13

La CE apuesta por el corredor mediterráneo y descarta el central pirenaico

Bruselas ha empezado a informar de su decisión a los eurodiputados pero no la formalizará hasta el 19 de octubre

Catalunya y Valencia tendrán corredor mediterráneo. La Comisión Europea ha descartado finalmente la travesía central de los Pirineos, según ha revelado a algunos eurodiputados, y apuesta por priorizar el eje ferroviario de mercancías por la costa hasta Cartagena.

El eurocomisario de Transportes, Siim Kallas, no lo hará público hasta el 19 de octubre, pero en la Eurocámara ya han podido ver su mapa de prioridades: a pesar de la presión del gobierno español, con el ministro Blanco incluso haciendo campaña en París, Bruselas ha borrado la travesía que obligaría a agujerear los Pirineos para conectar Madrid y Zaragoza con Francia esquivando Catalunya. Y ha dibujados dos corredores, el mediterráneo y el atlántico.

Prioritario, esta vez, significa obligatorio: antes de 2030 los puertos catalanes y valencianos deberán estar conectados por tren de mercancías con el centro y el norte de Europa. La Comisión Europea prevé subvencionar la construcción de los corredores mediterráneo y atlántico, en el País Vasco, con cerca de 32.000 millones de euros, entre el 2014 y el 2020, y todavía 10.000 millones extra en fondos de cohesión (aunque el gobierno español debería darse prisa y hacer las obras antes de 2015 si los quiere cobrar).

El eje Madrid-Zaragoza-Toulouse quedaría fuera de la red transeuropea básica y no recibiría ni un euro de los fondos comunitarios, según el mapa que la dirección general de Transportes de la CE ha mostrado a representantes de los grupos políticos de la Eurocámara. Si España y Francia quieren construir la tendrán que pagar íntegramente o buscar financiación privada. Andalucía también queda fuera del corredor mediterráneo: la conexión de los puertos de Barcelona, ​​Tarragona y Valencia morirá en Cartagena, en Murcia, y no llegará más al sur, aunque Ferrmed ​​había pedido extender el eje hasta Algeciras, pasando por Almería y Málaga.

Cataluña, el País Valenciano, las Islas Baleares y Murcia concentran la mitad de la población y el PIB del Estado, el 50% de su producción agrícola, el 55% de la producción industrial, casi el 60% del tráfico terrestre de mercancías, más del 65% del tráfico marítimo y un 60% de las exportaciones y el turismo. Kallas quiere mantener en secreto hasta el 19 de octubre su decisión, que ha tomado basándose en criterios de eficiencia económica y medioambiental, pero ya ha empezado a informar a algunos eurodiputados con los que después tendrá que negociar.

"Un diputado que ha estado hoy en la Comisión ha visto el mapa: cae la travesía central de los Pirineos y el corredor Barcelona-VAL es prioritario", ha confirmado en Twitter el eurodiputado de CiU, Ramon Tremosa. "Así la visita de Blanco a París, y el comunicado del gobierno español, el pasado miércoles buscaba salvar la cara ante el electorado aragonés ", ha tuiteado.

Los presidentes catalán, valenciano, balear y murciano, Artur Mas, Alberto Fabra, José Ramón Bauzá y Ramón Luis Valcárcel, hicieron lobby por el corredor mediterráneo en Bruselas el pasado 21 de septiembre.

Pero el ministro español de Fomento, José Blanco, apostó una semana después por la travesía central de los Pirineos, viajando hasta París para firmar una declaración conjunta de apoyo con su homólogo francés, Thierry Mariani.

www.lavanguardia.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 05/10/2011 8:58

Ahora, a esperar las reacciones airadas de determinados colectivos ... :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/10/2011 11:15

http://www.vilaweb.cat/noticia/3935245/ ... rrani.html

Dimecres 05.10.2011 08:51

Tremosa diu que la documentació de la Comissió avala l'eix mediterrani

Segons la informació consultada per l'eurodiputada Gessine Meissner, es descartarà el corredor central · La decisió final no s'anunciarà fins el 19 d'octubre

L'eurodiputat Ramon Tremosa ha anunciat al seu twitter que la documentació amb què treballa la Comissió Europea apunta que el pròxim 19 d'octubre es prioritzarà el traçat del corredor mediterrani com a eix prioritari de mercaderies i que es descartarà l'anomenat corredor central que travessaria els Pirineus. Així li ho va fer saber l'eurodiputada alemanya Gesine Meissner, que va veure els mapes en una reunió amb el comissari de Transports, Siim Kallas. L'anunci contrasta amb l'acord signat la setmana passada entre el govern espanyol i el francès per impulsar el corredor central.

Tremosa ha dit a Twitter: 'Un diputat ha estat avui a la Comissió i ha vist el mapa TENT: cau la Travessia Central dels Pirineus i el corredor Barcelona-València és prioritari'. En declaracions a VilaWeb, Tremosa ha remarcat que aquesta informació és un bon símptoma amb vista al 19 d'octubre, després de la mala notícia de la setmana passada amb el cop franco-espanyol per impulsar el corredor central, que connectaria Saragossa amb Pau.

En el mapa que va veure l'eurodiputada Meissner no hi havia pas aquesta connexió, però sí que es confirmava que hi hauria un altre ramal que connectaria la península amb l'Europa continental: el que va de Saragossa a la costa atlàntica.

Ara, segons Meissner, el corredor no baixaria fins a Algesires, segons la documentació que va consultar, sinó que s'acabaria més amunt. Fins on? Tremosa opina que arribarà fins a Cartagena, i no creu que els ports de València ni d'Alacant quedin despenjats: 'La comissió hi vol arribar perquè les opinions que han manifestat fins ara diuen que s'han d'unir les principals regions portuàries en volum de contenidors. I és el cas de Barcelona i València'.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 05/10/2011 12:59

A en Tremosa més li hagués valgut callar la boca i esperar a la decisió final...



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 05/10/2011 20:28

http://www.ara.cat/societat/corredor_me ... 43480.html
La Comissió Europea assegura que la decisió del Corredor Mediterrani encara no està presa
El ministre de Foment, José Blanco, es reuneix dijous amb el comissari de Transports de la CE, a dues setmanes de la decisió final

ARA Barcelona | Actualitzada el 05/10/2011 19:42
La Comissió Europea assegura que encara no ha pres cap decisió final sobre els corredors ferroviaris que seran declarats prioritaris i que el pronunciament es farà públic el 19 d'octubre. L'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, va revelar ahir al vespre, a través de twitter, que una eurodiputada alemanya havia pogut saber que finalment s'havia escollit el Corredor Mediterrani i s'havia descartat el Central.

Precisament, el ministre de Foment, José Blanco, té previst mantenir aquest dijous una reunió de feina amb el vicepresident de la Comissió Europea i comissari de Transports, Siim Kallas, en el marc del consell de Transports de la Unió Europea que se celebra a Luxemburg, segons ha informat una nota del Minister. El projecte que Kallas té sobre la taula tampoc recull el corredor central, que és una altra de les apostes de l'executiu de Zapatero.



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dimecres 05/10/2011 21:41

victorcasta ha escrit:A en Tremosa més li hagués valgut callar la boca i esperar a la decisió final...
Es el virus twitteraegilipollum. Inofensivo para gente ¨normal¨, pero está causando estragos entre la población mayor de 45 y con una cierta exposición pública.

En serio, qué creen que es el twitter?? Si se llamara ¨canal de noticias abierto, díga lo que quiera en cámara y lo pasamos por las noticias¨, se comportarían igual?? Piensan que ¨twittear¨ es diferente de ¨decir¨ o ¨publicar¨???



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dimecres 05/10/2011 22:33

jaezcurra ha escrit:Ahora, a esperar las reacciones airadas de determinados colectivos ... :D
No van a faltar políticos y figurettis que se quieran subir a lo que consideran el triunfo en una puja de poder político. Pero nada más lejos de la realidad. La lectura que hay que hacer de esto es que la CE lo ve más conveniente porque sirve para trabajar, y punto. No hay política de por medio. Y de hecho, este asunto tomó vuelo por el apoyo rotundo de la sociedad civil (empresas e instiruciones privadas, no confundir con ¨votos por kilo¨), que lo que quiere es conseguir su objetivo y poder dormir tranquilo, pasando página rápido para ponerse a trabajar en otra cosa.

Muy buena pre-noticia, y muy esperable teniendo en cuenta los cambios tan positivos que ya había hecho la CE en la nueva estructura de las ayudas (pagar más por menos cosas, más concretas, y de ejecución obligatoria).

Saludos!



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 06/10/2011 9:30

Hola,
Guigui ha escrit:http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrani.html

A estudi la convivència de tràfics a l'eix mediterrani

04/10/11 02:00 - barcelona - Redacció

El Ministeri de Foment ha fet un pas més i, després de presentar al març l'estudi tècnic global del corredor mediterrani, va posar a licitació ahir, amb un pressupost estimat de més d'1,7 milions, la redacció de l'estudi funcional que avaluarà les possibles alternatives per adequar l'eix als futurs tràfics de mercaderies tenint en compte tant el nombre de circulacions previstes com les característiques tècniques, l'amplada de via o la càrrega d'eixos. L'estudi, així, farà una previsió de tràfics de passatgers i mercaderies per diferents horitzons temporals en el tram entre la frontera i Múrcia –més avall ja hi ha altres estudis en marxa– i estudiarà com poden conviure. De l'anàlisi se'n deduirà la necessitat d'actuacions com ara la creació d'apartadors que possibilitin el pas de mercaderies per la via actual. El concurs, de fet, inclou la redacció del projecte de quatre apartadors de 750 metres de llarg per millorar la capacitat a curt termini, fent compatibles viatgers i càrrega.
Ciertamente, el Ministerio de Fomento desde siempre ha estado apostando por el Corredor Mediterráneo. Lo ha estado construyendo y ahora, en previsión de la comunicación oficial de la UE el próximo 19 de octubre, ya que de momento solamente se dispone de algo extraoficial, es bueno que se prepare y estudie la viabilidad y coexistencia de un eje de mercancías con otro de pasajeros mirando dónde construir apartaderos, dónde ampliar infraestructura, etc. Bueno sería que desde aquí y en lugar de elucubrar de forma demagógica como hace La Vanguardia en un mensaje anterior, se mirasen de meter en el saco del proyecto los tramos desde Martorell al puerto, la circunvalación ferroviaria de Barcelona en paralelo a la B-30 para evitar terceros raíles, etc. accesos y terminales portuarias en Barcelona y Tarragona...

Y por lo que respecta al viaje del Ministro a París para apoyar el otro eje... simplemente es y como bien se ha escrito, un intento de "maquillar" el tema frente a la galería tanto de Francia como de España y así hacer el "paripé" con el electorado al que hubiese beneficiado dicho eje central. Eje que en su tramo español estaría conectado de todas-todas al Corredor Mediterráneo vía Zaragoza por el tramo ya construido, operativo y en servicio desde la capital aragonesa a Barcelona. Por tanto, Algeciras se puede conectar perfectamente a este eje, bien vía Málaga, donde ya llega la alta velocidad y puerto muy importante de la zona, o bien vía Sevilla y Cádiz, hacia donde se está construyendo el tramo que falta para llegar a la capital gaditana. Yo lo ampliaría desde Málaga. Por tanto creo desacertado el comentario de que Algeciras y Andalucía quedarían descolgadas ya que aparte de lo expuesto, entre Murcia y Almería hay infraestructuras como tramos y túneles ya realizados, licitados o en ejecución con lo cual de solamente llegar a Cartagena, nada, se llegará, como mínimo, al puerto de Almería.

Que la UE ayude al tramo Mediterráneo es lo lógico, aunque esperaremos a la decisión final ya que ya sabemos que "nos pot dir blat fins que sigui al sac i ben lligat". Por lo que el tal Tremosa y quien sea, podía dejar el ordenador a su hijo/a (si es que tiene) para que hable con los coleguillas del último politono y abstenerse de publicar en él informaciones confidenciales que no deberían salir de la cámara, especialmente si se ha tomado ya la decisión y además le favorece a sus intereses. Sí, se podría estar quietecito este y otros eurodiputados. Pero ¿qué se puede esperar de personajes que están inflados a dietas, que cobran lo que cobran por ir a dormir al parlamento europeo, leerse algún libro mientras algún tipo habla en letón o esloveno de la importancia del mosquito en las cosechas de sus países o de la reintroducción del mejillón en según qué hábitats? pues eso, lo único que hacen es viajar gratis... perdón, de gratis nada, el que paga es el contribuyente... y en primera, que no se han querido apretar el cinturón y ser austeros por unanimidad, después llegan a destino, desayuno a 20€ el café y el croissant con su zumito sintético que las naranjas naturales están aquí y a encender el portátil en el parlamento o a leer un libro hasta que llegue la hora de comer y después a buscar la excusa para salir antes a coger el avión de vuelta por la tarde: "es que tenemos un follón que no sé qué, es que no veais la que hay montada con no sé cuántos, que como no vaya yo, esto no se arregla...". Y al mes toda esta gente, pues ya veis en los datos que circulan por ahí lo que se llevan en sueldo, primas, dietas, subvenciones, ayuditas, complementos, tarjetas de crédito, coches oficiales, suplementos a las dietas, pensiones vitalicias... vergonzoso. Y que tras todo eso solamente nos dé el intelecto para colgarlo en intenet...

Lo bueno es que esto obliga a Francia, se ha de hacer. Porque no nos engañemos, a Francia eso de conectar con el sur no le gusta nada de nada. Si pudieran, volarían los Pirineos para que allí surgiese un gran mar y el estrecho de Gibraltar estuviese allí, pero con una anchura mínima que imposibilitase puente o túnel de unión alguno. Lo mejor para ellos es que estuviésemos aislados y en lugar de península, fuesemos ínsula o que estuviésemos unidos a África. Por eso lo bueno de todo esto es que además de que se van a dar oficiosamente las ayudas al Corredor del Mediterráneo, habrá obligación de construirlo y Francia lo deberá hacer y habrá fechas que cumplir. Esto es importante.

Por lo demás sigo pensando que en España hay 3 ejes esenciales que cumplimentar: este del Mediterráneo, el del valle del Ebro que uniría Barcelona con Bilbao y el del Cantábrico-Atlántico que debería unir Irún y Bilbao por la "Y vasca" vía Durango, luego Santander, Gijón y El Musel y llegar a La Coruña, desde donde habría que bajar a Santiago, Villagarcía de Arosa y Vigo. La conexión con Portugal por esta frontera es la más eficiente, sin duda. He estado trabajando en el recinto petroquímico de Sines y conozco su puerto y zona industrial de influencia y su importancia es la que es, pero nada pierden por subir a Lisboa y entrar en España lo que tenga que entrar vía Vigo.

Lo que no comparto ni compartiré son los planteamientos anteriores que llenan esta cadena y que no repetiré para no salirnos del tema y en los que se desborda victimismo infundado y se afirman cosas falsas como que Fomento no paga nada, que nadie ha invertido nada, que no se está apostando por el Corredor, que en octubre se decide por dónde pa a pasar... es falso, son medias verdades, son informaciones sesgadas y demagógicas que para nada se corresponden con la realidad. Si esto queremos que sea un foro serio, hablemos en serio y si pretendemos ser considerados como neutrales y objetivos cuando a veces no lo somos, lo que habrá que hacer entre todos será eliminar esos comentarios donde calificamos a opiniones contrarias como "gilipollescas, patológicas, fumar nacionalismo español y si me tengo que quedar con uno u otro... pues el otro ¿verdad?", perfecto, pero entonces no se es objetivo ni neutral y no se podrá considerar que se es por muy de Saturno que venga uno.

El Corredor Mediterráneo en su tramo catalán está al 99% y la conexión con Francia existe y es operativa. Desde un foro que pretende ser serio y por muy independentista que se sea (tan respetable como no serlo) no se puede fomentar ni decir que esta afirmación es falsa, sino todo lo contrario. No se pueden estar mandando powerpoints y correos electrónicos como se estaba haciendo diciendo que el día 20 se decidía por dónde iba a ir la conexión a Europa y que el gobierno español estaba perjudicando a Cataluña cuando la realidad es la que es y no es otra que Cataluña ya está conectada y que su tramo de corredor está casi al 100% permitiendo desde principios de año circulaciones de mercancías que por ejemplo la línea BarceLyon ya ha estrenado. Eso sí con 2 circulaciones semanales hacia el norte y una hacia el sur. Repito, para mi hay que fomentar eso, pero este régimen de servicio es insostenible y no justifica semejante corredor para quienes se jactan de que todo ha de hacerse según criterior económicos, criterios exclusivos de rentabilidad, etc. Que en lugar de buscar demagogias para justificar sus ideas políticas busquen qué número de circulaciones de mercancías existen y en cuánto tiempo se va arentabilizar la línea, a ver qué sale con 2 trenes hacia el norte y uno hacia el sur en una semana.

Pero en fin, los que apostamos por construir este y otros ejes sabemos que las cosas no son o blanco o negro y que el beneficio de esta y otras líneas muy criticadas es y se ha de medir en muchísimos otros parámetros: cohesión del territorio, evitar ciudades o áreas superpobladas y otras desérticas, beneficios sociales, empresariales, económicos, industriales... que directamente no amortizan nada en una línea en concreto, pero que a nivel de un país y a nivel de estado sí que han de medirse como rentables y su influencia en la sociedad tiene efectos muy positivos que a la larga generarán ganancias.

El aeropuerto Don Quijote por ejemplo es un desastre hoy en día por lo que ha pasado, en Villanubla en Valladolid hay el tráfico que hay, mientras que en Madrid se habla desde hace tiempo de un nuevo Barajas en una zona llamada Campo Real. Pero no es tan desastre, sino simplemente mala gestión y no tener nada planificado, nada visualizado por técnicos y una carencia total de filosofía. Si se conectase la línea de ancho europeo y alta velocidad de Sevilla al aeropuerto Don Quijote y se construyese la zona logística que era lo realmente importante de esa obra y si se hiciese lo propio con la LAV de Valladolid al País Vasco, Madrid tendría 2 nuevas pistas deslocalizadas, en áreas en expansión que desarrollaría y se poblarían, que se dotarían de empresas e industrias y sus correspondientes servicios y eso sería tremendamente positivo para la sociedad en general. Simplemente mala gestión. Y aquí en Cataluña pasa tres cuartos de lo mismo con el aeropuerto de Alguaire, que inicialmente es un desastre, con el recinto aeroportuario de Reus y el de Girona, que son bases en Cataluña del permanente chantaje de aerolíneas como Ryanair a las que simplemente habría que prohibir volar en todo el espacio aéreo español por piratas del aire y por cuatreros. Cataluña tiene ubicados apoyando a ese pretendido Corredor Mediterráneo, todos sus aeropuertos principales: Alguaire, Reus, El Prat y Girona-Costa Brava. Los tiene todos. Simplemente habría que construir los accesos pertinentes para llevar entre ellos y mediante regionales de alta velocidad y los servicios de mercancías pertinentes tanto a pasajeros como mercancías para generar una plataforma catalana que contaría con un gran aeropuerto de 6 pistas (1 en Alguaire, Reus y Girona y las 3 de Barcelona. Con una plataforma como esta trabajando en equipo y conjuntamente no se despoblarían ni Lleida ni Tarragona ni Girona superpoblando Barcelona y el PIB catalán se repartiría de forma más adecuada en el territorio que así se podría cohesionar mejor. Centralismo hay en todas partes y Barcelona es de las que más acapara. Hay que repartir. Pasajeros que llegasen a Girona o Reus y tuviesen servicios de alta velocidad a Barcelona cada 15 minutos en regionales de alta velocidad incluidos en el billete aéreo y que no les llevasen más de media horita, serían pasajeros a quienes les daría igual el aeropuerto. Ese Corredor Mediterráneo aéreo-ferroviario es necesario y existe la opción de realizarlo con una inversión mínima, ya que lo principal ya está hecho.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 06/10/2011 10:13

Que no, Sergio. Para mi, apostar no es tardar 20 años en hacer el Corredor Mediterráneo, cuando en menos de 10 han hecho la LAV Madrid-Valencia y tardarán menos de 10 también en hacer la LAV Madrid-Galicia. Eso no es apostar. Eso es ir haciendo poquito a poco, para tenernos acontentados. Pero si la conexión LAV Madrid-Barcelona con el Corredor Mediterráneo, que es -con perdón- una mierda de ramal de 30 km. sin ningún túnel, con toda la plataforma hecha y casi todos los puentes hechos lleva más de CINCO AÑOS criando malas hierbas, por no hablar del único túnel del tramo que lleva hecho por lo menos 10 años. ¿Eso es apostar? Que a la que la Ford les dijo que o les unían con Francia o se marchaban de Almussafes, en Fomento empezaron a mover el culo como nunca.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 06/10/2011 10:30

Hola,

Ciertamente los tiempos son desesperantes, en eso no te he quitado nunca la razón. Lo comparto. No obstante se apuesta, se financia y se construye. En el plano de las vías rápidas (carreteras) el caso es axactamente el mismo, no hay autovía a Tarragona sino solamente vías de pago ¿por qué? ¿quién frena todo? ¿qué intereses hay creados para que el tramo catalán de la A-7 no se haga entre Altafulla y Vilafranca y entre Vilafranca y Vallirana para unirse a la B-24 y tener una opción de autovía directa y sin abonar peaje? pues los mismos intereses que tuvieron las obras de la A-2 en el Bruc paradas más de 20 años: La Caixa, Abertis, ¿te suena? esos y sus accionistas no son Fomento.

El CM va lento, es cierto, es desesperante, es cierto, pero es que pasan 2 cosas. Una: se miran los tráficos que lleva y dicen "para esto ya hay opciones de cambio de ancho de vía en la frontera que total, tampoco es tanto, y no me voy a gastar aquí un pastón para que vayan un trenecito al día o a la semana". Y dos: los políticos siempre atentos a subvenciones lo van frenando, lo van frenando pensando en a ver cuándo me meten la subvención europea y entonces por el mismo precio les casco a los europeos un proyecto con cosillas mías que meto en el mismo saco y lo pagamos con fondos... Y ¿qué pasa? pues que mientras tanto una línea de Madrid a Valencia (recuerda que son 300 km y no unos 1000 km que suponen el corredor Mediterráneo) les da votos, les da pasajeros y se hace mucho más rápido puesto que lo complicado son los accesos a Valencia, el resto es todo llano.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 06/10/2011 11:02

Y lo peor? Que la Madrid-Valencia se construyó con ayudas europeas. Ya te digo que uno de los motivos es que el Corredor Mediterráneo es principalmente para mercancías; en pasajeros, el tráfico BCN-VLC es importante pero tampoco tan intenso como BCN-MAD, y no hay mucha intensidad de tráficos intermedios regionales, a excepción de las zonas servidas por cercanías (aunque el cercanías Valencia-Castellón tiene frecuencia de 30 minutos). Y en este país, a nadie le han importado nunca las mercancías, porque no daban votos. Y como no da votos, no es prioritario, hasta que llega una empresa muy importante como Ford y amenaza directamente al gobierno con marcharse. Y hace un año hablaron de potenciar las mercancías por ferrocarril y aún estamos esperando algún gesto significativo en esa dirección...

Y sí que está muy acabado, pero creo que en la conexión por el Camp de Tarragona aún no se está construyendo la conexión con la línea convencional que pasa por Tarragona, que es el único camino que tienen las mercancías levantinas de subir hasta Francia.
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 06/10/2011 11:03, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/10/2011 11:18

Santfeliuenc ha escrit:El Corredor Mediterráneo en su tramo catalán está al 99% y la conexión con Francia existe y es operativa.
Camp de Tarragona (la zona, no l'estació)-Ulldecona/Alcanar no és un 1% del tram català del CM. I insisteixo, la connexió que hi ha amb França existeix i és operativa, sí, però un sol tercer carril amb la meitat del trànsit a contravia en un tram de més de 100 km dista molt de la situació ideal.

A més de tot això, dubto molt que es pugui compatibilitzar en un mateix corredor el trànsit de mercaderies (120 km/h aprox.) amb el d'AV de passatgers (250-300 km/h) de tal manera que ambdós explotin al màxim el seu potencial. Per tant, m'agradaria saber què pensen fer els diferents estaments implicats (governs espanyol i francès, UE) per a les mercaderies: un nou corredor, o enxubar com bonament puguin el trànsit en la malla existent, ja prou densa, especialment entre Barcelona i Tarragona?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 06/10/2011 11:28

Guigui ha escrit:A més de tot això, dubto molt que es pugui compatibilitzar en un mateix corredor el trànsit de mercaderies (120 km/h aprox.) amb el d'AV de passatgers (250-300 km/h) de tal manera que ambdós explotin al màxim el seu potencial. Per tant, m'agradaria saber què pensen fer els diferents estaments implicats (governs espanyol i francès, UE) per a les mercaderies: un nou corredor, o enxubar com bonament puguin el trànsit en la malla existent, ja prou densa, especialment entre Barcelona i Tarragona?
El trànsit mixt entre Barcelona i França serà perfectament compatible, doncs -traient els Avant a Girona i Figueres- els trens de passatgers que creuin la frontera no seran la majoria de circulacions que creuin els Pirineus.

Davant un important creixement dels trens de mercaderies, el punt crític estarà entre Tarragona i el nus del Papiol i Barcelona: per la LAV no es posaran els trens de mercaderies, ja que el trànsit d'AVE ja és molt important i pot ser-ho encara més, i un tren de mercaderies entorpiria notablement la circulació de trens a 300 km/h. Però és que per la línia convencional ens trobem regionals cada hora entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, i trens de rodalia cada mitja hora entre Vilafranca i Martorell. I és en aquesta direcció que en algun lloc ja s'apunta la necessitat a mig-llarg termini de construir una línia paralela entre Sant Vicenç de Calders i el nus del Papiol d'ús exclusiu de mercaderies, o com a solució intermitja, posar apartadors per a mercants en tot aquest tram.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dijous 06/10/2011 11:28

Guigui ha escrit:
Santfeliuenc ha escrit:El Corredor Mediterráneo en su tramo catalán está al 99% y la conexión con Francia existe y es operativa.
Camp de Tarragona (la zona, no l'estació)-Ulldecona/Alcanar no és un 1% del tram català del CM. I insisteixo, la connexió que hi ha amb França existeix i és operativa, sí, però un sol tercer carril amb la meitat del trànsit a contravia en un tram de més de 100 km dista molt de la situació ideal.
Mode ironic on
Posaran un tercer carril a la via sense desdoblar entre Tarragona i Vandellòs?
Mode ironic off



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/10/2011 14:06

http://www.vilaweb.cat/noticia/3935622/ ... rrani.html

Dijous 06.10.2011 06:00

Tensió pel traçat del corredor mediterrani

Fabra demana que el corredor arribi fins a Algesires passant per Alacant · El corredor inclourà Madrid i deixarà fora Alacant · Baldoví: 'El govern espanyol no pot desconnectar el sud valencià d'Europa'

La Comissió Europea assumirà el corredor mediterrani com a eix prioritari, segons que ahir va poder escatir VilaWeb, però, si bé encara no hi ha cap decisió definitiva, aquest corredor no arribarà a Alacant. Tindrà dues branques: l'una que anirà a Algesires per Madrid, i l'altra, que arribarà fins a València, però no fins a Alacant. Aquesta informació, treta de la documentació del projecte que la Comissió va fer arribar ahir a alguns eurodiputats, ha generat reaccions al País Valencià. El president, Alberto Fabra, va voler ser prudent a l'espera d'informació oficial, però va insistir en la importància d'un corredor que vagi de Portbou a Algesires. Fabra confia que el corredor passi per Alacant i que continuï fins a Algesires. I, també, que no que s'aturi a València, com ha inquirit VilaWeb, o a Cartagena, com indiquen alguns eurodiputats, com Ramon Tremosa.

Tremosa, en efecte, va avançar ahir alguns detalls de la documentació que havia vist i deia que el corredor arribaria fins a Cartagena; no creia que els ports de València i d'Alacant en restessin fora: 'La comissió hi vol arribar perquè, segons les opinions manifestades fins ara, s'han d'unir les principals regions portuàries en volum de contenidors. I és el cas de Barcelona i València'. Però VilaWeb va poder confirmar que no arribaria a Alacant, ciutat que resta fora de la connexió europea.

Compromís també va reaccionar a la informació de VilaWeb i va exigir al govern espanyol que el corredor passés per Alacant. 'El govern espanyol no pot desconnectar el sud d'Europa', va dir el candidat de la coalició a les properes eleccions espanyoles, Joan Baldoví. 'La dèria centralista del PSOE ha fet que el corredor tinga ben poc de mediterrani i per això volen que passe per tots els mitjans possibles per Madrid; si això s'executa així, les comarques del sud del País Valencià quedaran desconnectades d'Europa i suposarà un colp molt dur per a les indústries de les comarques alacantines', va afegir.

Tot plegat, el dia abans d'una decisiva reunió a Luxemburg entre el ministre de Foment espanyol, José Blanco, i el comissari europeu de Transports, Siim Kallas, per a parlar precisament del projecte del corredor mediterrani. La reunió, avui, ha de servir per afixar les línies de treball i les peticions precises del govern espanyol sobre aquesta qüestió. A més, tot això succeeix pocs dies abans d'una altra reunió molt rellevant entre els presidents Fabra i Bauzà i el president de la Comissió Europea, Jose Manoel Durao Barroso, per tractar també sobre el corredor mediterrani. En aquesta segona reunió també és previst que hi assisteixi el president de Múrcia, Ramón Luis Valcárcel. En principi no hi assistirà el president català, Artur Mas, per motius d'agenda.

L'endemà, dimarts dia 11, el ministre Blanco té també una cita a València per a explicar l'estudi tècnic sobre el corredor mediterrani en un acte a la Cambra de Comerç de València, amb la presència del president Fabra i la batllessa Rita Barberà. Blanco hi presentarà el mateix estudi tècnic que es va presentar el passat mes de març a Barcelona i que va ser acusat d'ambigu i poc concret. Aleshores Blanco va anunciar que Foment invertiria 25.400 milions en el Corredor Mediterrani ferroviari fins l'any 2020 i que hi inclouria la licitació del tram Tarragona-València d'Alta Velocitat.

La decisió final sobre el traçat del corredor, amb l'arribada o no a Alacant, l'anunciarà el comissari Kallas el pròxim 19 d'octubre.

El corredor central, descartat

El que sí és segur és que finalment quedarà fora de les prioritats de la Comissió el corredor central que travessa els Pirineus, malgrat l'acord signat la setmana pels governs espanyol i francès per impulsar-lo. El ministre de Foment, José Blanco, va voler tranquil·litzar els ànims arran de l'allau de crítiques per aquell pacte franco-espanyol. 'No només volem introduir el mediterrani, sinó el cantàbric-mediterrani', va dir Blanco, que es va mostrar convençut que la decisió de la Comissió (que la pren a instància i a recomanació dels estats) satisfaria tothom.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 06/10/2011 16:45

http://www.ara.cat/economia/jose_blanco ... 43378.html
Blanco es reuneix 10 minuts amb el comissari de Transports i defensa "5 corredors diferents"
El ministre de Foment espanyol no arrenca cap suport al comissari Kallas, que es limita a "prendre nota". Brussel·les anunciarà la decisió el 19 d'octubre. Tot apunta que apostarà pel Corredor Mediterrani

ACN Luxemburg | Actualitzada el 06/10/2011 16:14
El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha pressionat aquest dijous l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, perquè "mantingui la travessia central" dels Pirineus i "incorpori el corredor mediterrani en tota la seva extensió, fins a Andalusia" en la xarxa ferroviària transeuropea bàsica.

Blanco ha reivindicat fins a "cinc corredors diferents" que l'Estat considera "finançables", tot i els dubtes de l'eurocomissari que ja ha avançat a alguns eurodiputats que no vol invertir ni en euro en foradar els Pirineus i prefereix connectar l'Espanya i França per Catalunya i el País Basc.

"Sóc optimista", ha celebrat Blanco, després d'una reunió de només deu minuts a Luxemburg en què no ha aconseguit arrencar-li a Kallas cap tipus de suport.

"Prenc nota, ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19", l'ha despatxat el comissari, davant la premsa. Blanco vol que Saragossa "es converteixi en un nus logístic important".

En "l'última reunió" entre el govern espanyol i la Comissió Europea abans que, aquest 19 d'octubre, es decideixi quins corredors ferroviaris rebran finançament comunitari, Blanco ha demanat que a Kallas que no esborri la travessia central pirinenca del seu mapa de prioritats.

"No estem parlant de dos corredors transesuropeus de mercaderies i passatgers, són cinc", ha defensat Blanco, destacant "per exemple, el corredor cantàbric-mediterrani, que ha de convertir Saragossa en un nus logístic important". Així, el ministre pretén "superar la visió radial del nostre país i apostar per una autentica xarxa" de connexions ferroviàries. "Després dels treballs que hem anat realitzant en els últims temps i després de la reunió d'avui amb el comissari, breu però resolutiva, permetin que els digui que sóc optimista", ha explicat Blanco després de la trobada. Kallas ha acceptat trobar-se amb Blanco durant deu minuts en una sala annexa a la reunió que els ministres de Transports dels Vint-i-set celebren aquest dijous a Luxemburg.

"El projecte que ha presentat Espanya està ben travat i articulat, connecta nexes logístics i ciutats importants, que és el que ho fa eficient i finançable", ha reivindicat Blanco. El portaveu del govern espanyol ha assegurat que la CE veu "arguments sòlids" en la seva proposta i confia que "aquests arguments sòlids es convertiran en una realitat el dia 19".

L'eurocomissari Kallas ha acceptat inicialment comparèixer amb Blanco en roda de premsa, però ha marxat als vint segons, per no respondre les preguntes dels periodistes i evitar contradir-se amb el ministre espanyol. "Prenc nota, ha estat una bona discussió, tot i que avui no puc dir res concret, ho anunciaré el dia 19", s'ha limitat a respondre. En una roda de premsa posterior, ja sense Blanco, ha criticat que "les connexions terrestres entre Espanya i la resta del continent europeu són realment molt pobres" i ha mostrat la seva "simpatia" amb el govern espanyol.

L'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa va assegurar aquest dimecres que veu "indicis molt fiables" que la CE apostarà pel Corredor Mediterrani i descartarà el Corredor Central, després de parlar amb una parlamentària alemanya que havia vist el mapa definitiu que suposadament s'anunciarà el 19 d'octubre.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/10/2011 17:10

Pura cortina de fum. El que no han fet en dècades d'opulència (si més no aparent), ho faran ara que no hi ha un duro en caixa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 06/10/2011 21:07

victorcasta ha escrit:Y lo peor? Que la Madrid-Valencia se construyó con ayudas europeas. Ya te digo que uno de los motivos es que el Corredor Mediterráneo es principalmente para mercancías; en pasajeros, el tráfico BCN-VLC es importante pero tampoco tan intenso como BCN-MAD, y no hay mucha intensidad de tráficos intermedios regionales, a excepción de las zonas servidas por cercanías (aunque el cercanías Valencia-Castellón tiene frecuencia de 30 minutos). Y en este país, a nadie le han importado nunca las mercancías, porque no daban votos. Y como no da votos, no es prioritario, hasta que llega una empresa muy importante como Ford y amenaza directamente al gobierno con marcharse. Y hace un año hablaron de potenciar las mercancías por ferrocarril y aún estamos esperando algún gesto significativo en esa dirección...

Y sí que está muy acabado, pero creo que en la conexión por el Camp de Tarragona aún no se está construyendo la conexión con la línea convencional que pasa por Tarragona, que es el único camino que tienen las mercancías levantinas de subir hasta Francia.
Es curioso el tema de Ford, recientemente adjudicaron a Almusafes la fabricación de 2 vehículos un SUV y una furgoneta ademas de la fabricación exclusiva de un monovolumen y un motor de nueva generación, segun se dice el CM estará como muy tarde concluido en 2030 ¿Estas seguro que despues de adjudicar la inversión mas importante de toda Europa se van a marchar por que el corredor no esta concluido?
Por otra parte Ford tiene 4 trenes semanales para transportan piezas que atraviesan la frontera y una parte importante de su exportación es por via marítima.
En lo de que las mercancias no dan votos estamos de acuerdo y es que van mal para dar pelotazos urbanísticos.



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dijous 06/10/2011 23:00

Santfeliuenc ha escrit:Lo bueno es que esto obliga a Francia, se ha de hacer. Porque no nos engañemos, a Francia eso de conectar con el sur no le gusta nada de nada. Si pudieran, volarían los Pirineos para que allí surgiese un gran mar y el estrecho de Gibraltar estuviese allí, pero con una anchura mínima que imposibilitase puente o túnel de unión alguno. Lo mejor para ellos es que estuviésemos aislados y en lugar de península, fuesemos ínsula o que estuviésemos unidos a África. Por eso lo bueno de todo esto es que además de que se van a dar oficiosamente las ayudas al Corredor del Mediterráneo, habrá obligación de construirlo y Francia lo deberá hacer y habrá fechas que cumplir. Esto es importante.
Rescato este comentario. Es muy cierto y no lo había pensado... habría que ver concretamente a qué obras se estaría comprometiendo Francia.

Igual, el ¨problema francés¨ tiene 2 partes, infraestructura y gestión. Ya verás cuánto costará según RFF pasar por el tramo francés, o por el bendito túnel privado...



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”